| Roly_Roland_1982 a întrebat:

Bună ziua, am un scuter de 125 cm, care imi tot face probleme la incarcare. Deci schimbat releu nou de la ducati, schimbat stator nou, baterie noua. etc. Incarca in relanti pana in 14.50, dupa ce accelerez imi descarca bateria pana in 12 si dupa un drum mai lung nu il mai pot porni ca nici electromotorul nu il invarte. Ce pot sa ii mai verific?

7 răspunsuri:
| baru a răspuns:

De regula se duce rotorul nu statorul. Excitatia de la releu cu un plus de la baterie le legi provizoriu oimpreuna si vezi cat incarca. La turatie si la relantii. Daca incarca in jur de 20, 24 si la relantii si la turatie, releul este defect. Daca nu incarca la turatie, rotorul este defect. Mai concret, este posibil colectorul sa fie ovalizat, uzat, sau in scurt.

| Roly_Roland_1982 explică (pentru baru):

Nici acum nu am gasit problema. chiar nu stiu ce poate avea. am pus un motor de pe un scuter identic care incarca 14.5 cu becurile aprinse si pe cadru asta tot descarca bateria, in mers daca incep sa ajung catre 100 km/h imi da rateuri ca nu mai are curent bateria si sa mai dea si curent la bujie

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns:

Posibil: legaturi incorecte la releu. cand turezi iti da la masa. ar putea fi inversate doua fire. verifica cu un multimetru intrarile si iesirile din releu. Bafta deasa si mult succes!

| Roly_Roland_1982 explică (pentru Mihailescu_Valeriu_1953):

Aia ii problema ca nu sunt inversate, pentru ca mai am un scuter langa mine exact la fel si dupa aia mi-am dat seama, iar acel motor incarca bateria tot asa 14.5 si cand turez nu descarca bateria mai mult de 14.1

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru Roly_Roland_1982):

In releu exista un comutator, care trimite la masa curentul, sau face schimbarea pentru a trimite curentul inspre barerie. fata de celalalt scuter, poate ca legaturile difera. Alta varianta nu-mi trece prin cap'sorul meu sec.winking

| JustAsimpleUser a răspuns:

E ceva in scurt pe el, gandeste te pe ce circuit creste tensiunea la accelerare si verifica l pentru ca daca ar fi avut probleme cu statorul sau altele asemanatoare ar fi trebuit sa fie invers, cand accelerai sa incarce si sub o anumita turatie sa nu incarce...