| catalin2k a întrebat:

Bună ziua! O problema la Seat Ibiza 2012 motor de 1.2 tdi nu m-ai trage+limp mode
16408 - Actuator pentru turbosuflantă 1
P00AF 00 [248] - blocat
MIL aprins - intermitent - Confirmat - Netestat de la stegere de memorie
împrejurari cod:
Stare defect: 00000001
Prioritate defect: 2
Frecventa defect: 25
rulaj: 299658 km
Data: 2022.06.15
timp: 12:26:07

Turaţie motor: 2984.50 /min
Valoare de sarcină normată: 65.9 %
Viteza vehicul: 75 km/h
Temperatura antigel: 56 °C
Temperatura aer admisie: 25 °C
Presiune aer ambiental: 1000 mbar
Tensiune terminal 30: 14.648 V
Numărător procese de adaptare nereuşite conform OBD: 14
Pedala de acceleraţie: cursa de deplasare-Poziţie: 38.4 %
Actuator presiune turbo: activare-PWM rate: 71.4 %
Charge air pressure absolute position feedback-Poziţie: 80.0 %
Control presiune turbo:deviaţie poziţie închisă: -32 %
Senzor temperatură motor montat pe bloc: valoare de bază: 56 °C
Actuator EGR de mare presiune: tensiune de bază val. Măsurată: 4.004 V

16267 - Reglare presiune supraalimentare
P154F 00 [120] - defect de funcţionare
intermitent - Confirmat - Netestat de la stegere de memorie
împrejurari cod:
Stare defect: 00000001
Prioritate defect: 2
Frecventa defect: 1
rulaj: 300049 km
Data: 2022.06.23
timp: 19:30:18

Turaţie motor: 1500.00 /min
Valoare de sarcină normată: 16.5 %
Viteza vehicul: 0 km/h
Temperatura antigel: 73 °C
Temperatura aer admisie: 36 °C
Presiune aer ambiental: 990 mbar
Tensiune terminal 30: 14.117 V
Numărător procese de adaptare nereuşite conform OBD: 14
Actuator presiune turbo: activare-PWM rate: 0.0 %
Charge air pressure absolute position feedback-Poziţie: 80.0 %
Presiune supraâncărcare: 980 hPa
Pedala de acceleraţie: cursa de deplasare-Poziţie: 0.0 %
Senzor temperatură motor montat pe bloc: valoare de bază: 73 °C

16257 - Senzor poziţie regulator presiune supraalimentare
P2564 00 [136] - semnal prea mic
MIL aprins - intermitent - Confirmat - Testat de la stergere de memorie
împrejurari cod:
Stare defect: 00000001
Prioritate defect: 2
Frecventa defect: 3
rulaj: 299826 km
Data: 2022.06.17
timp: 11:58:19

Turaţie motor: 956.00 /min
Valoare de sarcină normată: 49.8 %
Viteza vehicul: 0 km/h
Temperatura antigel: 97 °C
Temperatura aer admisie: 38 °C
Presiune aer ambiental: 1000 mbar
Tensiune terminal 30: 14.718 V
Numărător procese de adaptare nereuşite conform OBD: 14
Pedala de acceleraţie: cursa de deplasare-Poziţie: 0.0 %
Actuator presiune turbo: activare-PWM rate: 100.0 %
Charge air pressure absolute position feedback-Poziţie: 0.0 %
Control presiune turbo:deviaţie poziţie închisă: -32 %
Senzor temperatură motor montat pe bloc: valoare de bază: 97 °C
Actuator EGR de mare presiune: tensiune de bază val. Măsurată: 0.000 V

16251 - Regulator presiune supraalimentare
P0299 00 [216] - limita de reglaj admisă depăşită în jos
MIL aprins - intermitent - Confirmat - Netestat de la stegere de memorie
împrejurari cod:
Stare defect: 00000001
Prioritate defect: 2
Frecventa defect: 2
rulaj: 299827 km
Data: 2022.06.17
timp: 12:31:22

Turaţie motor: 4000.25 /min
Valoare de sarcină normată: 99.2 %
Viteza vehicul: 60 km/h
Temperatura antigel: 85 °C
Temperatura aer admisie: 42 °C
Presiune aer ambiental: 1000 mbar
Tensiune terminal 30: 14.164 V
Numărător procese de adaptare nereuşite conform OBD: 14
Turaţie arbore cotit: 3936 /min
Valoare de sarcină normată: 99.2 %
Ventil EGR – valoare măsurată-PWM rate: 50.2 %
OBD EGR position control-Poziţie: 50.2 %
Cuplu motor: 128 Nm
Temperatura exterioară: 26 °C
Temperatura antigel la ieşire din radiator: val. măsurată: 62 °C
Temperatură combustibil: 40 °C
Temperatura exterioară: 26 *C

3 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Geometrie turbina blocata si probabil electrovalva N75 defecta.
Alta varianta ar fi turbina 'moarta', daca e presiunea prea mica.
Mergi la un mecanic priceput in VAG, eventual recomandat de pe forumuri sau de pe grupul VCDS Romania (Facebook).

| relian a răspuns:

Cind ai o problema la masina,daca ai scanat,asa cum ai facut tu,spui doara codul ala, aia e tot, nu este nevoie de toate informatiile alea cei scris, alea nu te ajuta si nu ajuta pe nimeni.

Deci ai codul ala, ai probleme la boost, la presiunea din admisie.Deci problema la turbina,la senzorul de aer,la cabluri,la mufe,etc trbuiesc verificate,ar putea sa fier si de la un simplu contact,stiu si eu ceva pini de la vreo mufa sa fi oxidat si sa dea codul respectiv.
Am zis ca idee,asta nu inseamna ca asa si este. Poate fi de la modul,poate fi de la ECU etc,dar mai mult ca sigur o fi de la turbina aia,sau mai exact ce are pe ea,selenoizi,valve etc.
Computerul este bun,pentru ca a detectat problema si a bagat limp mode,tocmai sa protejeze motorul.

Eventuale cauze ale codului astuia:
-Boost control selenoid -blocat,defect,functionare defectuoasa
-Conectori,mufe corodate
-Fire rupte ori arse,sau in scurt
-Modulul de boost
-Probleme la evacuare,scapa gaze inainte dea intra in turbina, deci gazele arse ajung doara o parte in turbina, de aici si boost scazut.

Deci turbina aia nu e asa de simpla cum cred unia, are pe ea multe chestii, nu e un corp si o turbina si gata.
Dar problema e de la turbina, pentru ca ea asa vine cu toate alea pe ea.deci pui una buna sau una noua, ai rezolvat problema.
Module si computer, rar sa fie acolo problema.

| UserRo10 a răspuns:

Fa log in mers treapta 3 cu pedala la maxim. Preliminar ai egr infundat sau geometrie turbo colmatata cu mizerii si blocata