| Alexandru250201 a întrebat:

Ce e ala diferential la roti si la ce foloseste?

Răspuns Câştigător şi Apreciat de Editori
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Diferentialul mai e numit si "grup", si ajuta la distribuirea corecta a fortei de tractiune/propulsie a masinii, dand putere rotii care o primeste. Cum a explicat si colegul, cand o masina vireaza, roata din interiorul virajului se invarte mai putin decat cea din exteriorul virajului. De aceasta diferenta se ocupa grupul diferential.
Cand ramai impotmolit, din cauza acestui diferential, roata care nu are aderenta deloc, se invarte in gol, preluand si forta celeilalte. Asta este dezavantajul diferentialelor, dar fara ele, s-ar strica transmisia in primele viraje.
Uite si schema grupului: http://www.e-automobile.ro/......ential.jpg
La masinile cu tractiune fata, acest diferential e atasat de cutie, mai exact in carcasa cutiei de viteze, deci nu se vede separat. La masinile cu propulsie (la care "trage" spatele) acest grup diferential e mult mai vizibil, fiind ca o mini cutie de viteze, in care intra cardanul, si ies planetarele spre rotile din spate.
La unele masini 4x4, grupurile diferentiale sunt in puntile rotilor din fata si spate, si au cardane care intra in ele. Le observi dupa forma puntii in zona respectiva, au un capac rotund, ca un ceaun, iar inauntru sunt acele pinioane pe care le vezi in imagine, scufundate in ulei gros, de transmisie.

2 răspunsuri:
| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns:

Ca la geometria de clasa a-4-a: 1. cercurile concentrice ai lungimi diferite. 2. in viraj, roata din exteriorul curbei parcrge o distanta mai mare decar roata din interiorul curbei. 3. pentru a nu se torsiona (rupe) axa motrica: cu ajutorul sistemului diferential se asigura tractiunea pe ambele roti motrice.