| Strepix a întrebat:

Ce mașină sh mi-ați recomanda in jurul sumei de 4000 de euro? Fără golf/polo. Să nu fie prea joasă, la ce drumuri sunt.

9 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Dacia Duster.
Rezista bine la drumurile noastre si gasesti si piese de schimb la el.

| sierra1 a răspuns:

Loganu' e sfânt și-ți mai și rămân o groază de bani

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Diesel nu prea recomand, mai bun e un motor micut, pe benzina, eventual cu turbo. In general sunt din categoria "pis pe volzvagin", dar in cazul tau, poate ca un Seat din asta ar fi mult mai ok decat 1.9 diesel, care la VAG a ajuns un tractor anemic in epoca lui Euro 4: https://www.autovit.ro/anunt/seat-leon-ID7GA1g5.html#xtor=SEC-81
Eu mi-am luat Opel 1.9 CDTI si e mult peste 1.9 tdi, dar nu e masina de oras niciodata. La 150 de ponei "cam are" ce infunda, daca o tin in oras rece 500km, trebuie sa ma plimb juma'de tara ca sa regenerez DPF-ul, altfel il pierd. Si asa sunt toate dieselurile cu DPF.
Daca vrei si masina misto, si consum ieftin, mai bine iei benzinara de 3500e, si pui GPL.

| Alexandrionelu a răspuns:

Pentru oras/ navetă?
Peroana singura/familie?
Condus sportiv/confort?
Baiat/fata?
Vasta?

| Strepix explică (pentru Alexandrionelu):

Oraș.
Singur.
Băiat, 18 ani.

| Alexandrionelu a răspuns (pentru Strepix):

In primul rand as alege o benzinara. Ceva nici foarte mic nici foarte mare. Idei: Vw Jetta, Audi A4, BMW seria 3, Ford Focus sau Honda Civic.

| Strepix explică (pentru Alexandrionelu):

De ce o benzinară? M-ar cam arde la consum. Un motor de 1.9 diesel ar fi perfect, parerea mea.

| Alexandrionelu a răspuns (pentru Strepix):

Un motor diesel este eficient la drum lung. Dar pentru oraș nu prea. Se încălzește greu, de obicei nici nu apuca sa ajungă la 90 de grade în oraș. Fiind motorul rece consuma mai mult decât un benzinar și în plus nici nu ii priește sa faci sute de km urban, fără a se încălzi calumea. De aici apar probleme ca inundarea catalizatorul, egr-ului, etc.
In plus la benzinar este mai ieftina întreținerea și ai mai multe componente predispuse problemelor, cum ar fi: filtrul de particule, egr, turbina, injectoare, etc.
In us se pun tot mai multe restricții pentru diesel.
Îți recomand și clipul :
https://youtu.be/fnJIUOyqMMQ

| Alexandrionelu a răspuns (pentru Strepix):

Și încă ceva:
https://youtu.be/kgm8A1Z9WXc