| Adrian_Rosca_2000 a întrebat:

Ce se poate întâmpla daca am amânat cu mai mult de 1000 de km schimbul de ulei?

7 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Nimic

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ungere slaba (uzura mai mare), motor mai ineficient (consum/putere), noxe mai multe.
In timp, de la obiceiul asta, incepe sa se incarce motorul de depuneri, de la pistoane si carter, pana la EGR, supape, turbina, etc.
Scurtezi viata motorului, si ii tai mult din performante.
Daca ai mai si circulat in regim urban (drumuri scurte), e chiar bataie de joc pentru motor. Daca e o masina care circula doar curse lungi, iar uleiul este unul de calitate, atunci pot spune ca nu e nici o problema, pentru ca la temperatura optima de functionare a motorului, arderile sunt 100% (fara funingine care sa ajunga in motor), iar condens in carter nu se mai formeaza.
Insa atunci cand faci cate 10 km la un drum, motorul abia se incalzeste, amestecul este mai bogat in carburant, iar arderile sunt mai reci (atat la diesel cat si la benzina), formandu-se niste funingine in capul pistoanelor, care mai trece partial si de segmenti, si murdareste uleiul, iar motorul in primii km ai calatoriei condenseaza pe interior. Daca mergi mult, acel condens se evapora. Daca doar il incalzesti putin, si dupa cateva minute il opresti, condensul ramane sub forma de picaturi in motor, si se scurg in ulei, depreciindu-l foarte mult.
In felul acesta, daca faci 16. 000km, si mai e si un Castrol contrafacut, obosesti motorul.
Si calitatea combustibilului conteaza aici. In plus, dieselul e mult mai plin de funingine, care inevitabil ajunge si in ulei.

| Crackman a răspuns:

Momentan nimic, dar iti recomand sa il schimbi.
Nu o sa mai aiba acealeasi proprietati, se marlelarizeaza un puc, si o sa iti cam colmateze orice piesa laughing). So do a good job and fly away

| HadesSs a răspuns:

Daca e ulei de calitate nu se intampla nimic

| ClaudiuM1997 a răspuns:

Nimic.Altii amana si cu 5000km si pe moment nu se intampla nimic dar pe termen lung se strica motoru mai tare (gen daca timp de 200. 000km amani schimbul cu cate 5000km atunci motoru se uzeaza mai repede).Dar asa pentru 1000km nu se intampla nimic.

| MariusXP a răspuns:

Dacă amâni cu 1000 de kilometri nu este un risc atât de mare, dar deja de la 2000 în sus contează calitatea uleiului.
Pe lângă asta se adaugă și drumurile pe care le faci doar dintr-o cursă cu mașină și turațiile motorului( ma refer la viteza). În principiu ar fi cazul să-l schimbi ca să nu ai niciun risc și ca motorul să fie în siguranță.
Țin minte ca acum 3 ani am avut un prieten care trebuia să-și schimbe uleiul dar nu și l-a schimbat și mergea tot cu viteza mari... Rezultatul, și-a terminat motorul?

| maaaaaaaaaaaaal a răspuns:

Nimic dar se uzeaza motorul