| fortzalimma7 a întrebat:

Daca pun turbina, intercooler sau mai schimb cate ceva la motor trebuie sa ma duc la rar?

2 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

In mod normal da, dar in Romania nu prea face nimeni asta din cate stiu eu, decat cand au nevoie de omologari.
Mi se pare ca legea spune ca atunci cand cresti puterea motorului incepand cu 40% trebuie omologare.
dar ai deja turbo pe motor sau ii montezi? o sa te coste mult pentru ca multi gresesc pun turbo si accesoriile sale, intercooler, fac soft sa le regleze dar uita un lucru esential transmisia care trebuie sa fie "ranforsata", alt kit ambreiaj cutia daca puterea se creste mult, apoi sistemul de franare imbunatatit, alte etriere mai mari alte discuri de frana si placute, alte furtune recomandat din metal, alt lichid de franare cu un punct de fierbere mare cum e varianta sport de la castrol care e vreo 200 de lei litrul etc
De asta sunt unii care baga 20.000 de euro in modificarile unei masini si ne intrebam de ce laughing ca respecta toate astea, iar unii vor cu 1000 de euro sa aiba castig 200 de CP happy
Cat despre omologare nu stiu, e nevoie de testarea aerodinamicii cand se creste putearea foarte mult, dar habar nu am daca toate statiile RAR din tara au asa ceva, ar trebui sa aiba un tunel aerodinamic de ultima generatie, nu vad sa aiba asta rar-ul cel putin nu in judetele mici, parerea mea, doar stiu chestia asta nu am modificat masiv o masina sa ma confrunt cu omologarea, doar simplu sin soft ce am mai umblat la una din masinile mele.
In final sfatul meu chiar daca nu omologhezi este sa schimbi tot ce e de schimbat ca sa fie safe setarea.

| codrinmaestruldumelor a răspuns:

Da, orice modificare adusa motorului trebuie omologata