| Mario1994 a întrebat:

Electricele sunt mai rentabile decât cele pe benzină?

11 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

1h incarci gratuit una pe curent in mall. Unele rezista 300 km altele gen nissan tine mai mult. Pret prea mare si designul lasa de dorit. Mai trec anii si urca autonomia de km pentru rulaj probabil vor iesi masini mai bine estetic. Ideal e sa nu ai masina scapi de stres. Un om singur cu salariu de 1000€ pe luna in RO poate sa zica ca.i vine bine o benzinara se descurca cu ea si merge unde vrea. La un familist una pe curent renteaza dar in oras atat

ardnaxur1961
| ardnaxur1961 a răspuns:

Rentabile, da. Fiabile, nu.
E mai ieftin curentul decat benzina. Deocamdata.
Ce te faci, insa, cu autonomia pe care ti-o da bateria? Daca vrei sa faci un drum mai lung, risti sa ramai in "pana prostului", in the middle of nowhere, fara sa iti poti incarca bateria. Cate statii de incarcare crezi ca sunt in Romania?
Eu stau in Germania si am observat ca nici macar pe autostrada (si au nemtii autostrazi, garla) nu gasesti peste tot, prize de incarcare.
Cred ca, in momentul asta, o masina electrica e buna sa te duci la serviciu si inapoi, mai la supermarket si cam atat. Pentru concediu, tot masinile clasice sunt baza.
Iar masinile electrice sunt inca mult prea scumpe ca sa cumperi una doar pentru serviciu.

| antimulte a răspuns:

Daca mergi in oras, stai la casa si ai unde sa o incarci, atunci da. Dar la drumuri lungi e mai riscant sa ramai prin camp fara baterie, chiar daca la plecare autonomia iti arata peste distanta pe care o ai tu de parcurs. Se pot intampla multe, consum mai mare, auxiliare pornite si deci alti consumatori, si chiar defectiuni. In Romania suntem inca departe de a avea infrastructura necesara pentru electrice, poate se mai schimba ceva de la anul cand scoate si Dacia masini electrice. Momentan, din punctul meu de vedere merita ca masina de oras, de cumparaturi, dus la servici etc.

| NLS a răspuns:

Pe termen scurt, da.
Pe termen lung, da, dar depinde și despre ce tara vorbim... Căci pe romani ii va durea în cot ca își transforma pământul în cimitir de elemente chimice toxice, pădurile le vând, și pe urma se mira ca au făcut cancer.

Nu vrei sa știi cât costa o baterie noua, și cum te vei chinui sa scapi de bateria goala. (nu știu în România cum se va implementa chestia asta, dar în străinătate e o problema mare. Cuiva i s-a stricat bateria la un Tesla, si nici un service specializat în electrice nu voia sa i-o dea jos, din motive de reciclare, nu ca nu ar fi putut fizic. Singurii care l-au ajutat au fost cei de la Tesla, au trimis un tehnician sa ii schimbe bateria și a ridicat-o pe cea veche, contra unei facturi frumușele. Nu e voie sa le arunci nicăieri, dacă te vede cineva, poți face închisoare sau plătești amenda de nu merita mașina).
Repet, posibil in Romania sa fie posibil sa o îngropi în gradina, sau sa dormi cu ea sub perna... Însă pentru tarile civilizate e o tema serioasa, căreia pentru moment ii lipsește o rezolvare.
Peste aproximativ 7 ani deja va veni primul val de baterii goale ce trebuie reciclate. Circa 300.000 minim. Sunt curios cine, unde, în cât timp, cu ce costuri și cu ce urmări va reuși sa realizeze reciclarea materialelor rare și toxice din ele.
(e mai ieftin, mai rapid și mai comod sa extragi alte materii prime decât sa reciclezi)

| Digikey a răspuns:

Trebuie sa calculezi pret pe km pe toata durata de viata a masinii.
Iar daca ramai in pana electricianului la colt de strada trebuie sa chemi platforma ca nu iti da nimeni o sticla de curent.
Stai tot timpul cu stresul ca nu gasesti priza libera.Acasa la priza casnica nu ai curent suficient sa incarci rapid bateria.Trebuie sa o lasi 10 ore cu conditia sa nu mai consumi si altceva ca iti sare siguranta.
Daca vrei sa speli sa calci sau sa dai drumul la cuptor trebuie sa-ti aduci aminte sa scoti masina de la incarcat.
Ei ca sa-ti vanda tinicheaua iti zic vrute si nevrute.Cica nu polueaza.Pe dracu, 80% din energia electrica se produce tot din carbuni.Practic ai o locomotiva la poarta dar care face fumul in alta parte.
Iar poluarea care se produce pentru construirea unui acumulator pentru masina electrica este comparabila cu poluarea unei masini medii pe benzina timp de 10 ani.

| BogdanM275 a răspuns:

Cel puțin în momentul de față, da sunt dacă e să ne referim exclusiv la prețul unei încărcări comparativ cu cel al benzinei.

| Mario1994 explică (pentru BogdanM275):

Eu stau la casa și pot incărca mașina... Dar e rentabilă și pentru mers? Mă gândeam la electrică prin programul rabla

| BogdanM275 a răspuns (pentru Mario1994):

Având în vedere faptul că pretul electricitati e mai mic decât cel al benzinei cam da e, o mașina electrică e mai rentabilă decât ună clasică pe benzină dar are și dezavantaje cum ar fi faptul că cel puțin în românia încă nu există suficiente stați de încărcare și timpul de așteptare a unei încărcări complete e destul de lung.