| Den1470 a întrebat:

Hei TPU, am un Opel Astra G 2.0, din 2001, si am urmatoarea problema.De vreun an masina nu mai trage, am dus-o la tester si a spus ca e EGR, dar nu l-am schimbat.Si acum,de doua zile, nu mai trage DELOC, cu acceleratie calcata la fund nu trece de 2000 de ture, inainte dupa 2000 de ture tragea,dar acum deloc, ce sa fac? Mentionez ca este sparta si galeria de admisie, are legatura?

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Cu junghiul asta de masina nu o sa mai poti trece inspectia, deci pune si reparo.Cred ca ai coduri cu gramada de la galeria sparta si de EGR. Pune alta galerie, rezolva cu EGR-ul, sterge toate codurile din calculator si mergi asa vreo 50-100 de km dupa care pui iar scanerul si vezi daca mai apare ceva coduri. Daca nu aia e ai rezolvat problema. Daca are legatura galeria de admisie cu puterea motorului? Normal ca are legatura, trage aer balamuc. Vrei sa ti se explice de ce sau cum? Ok masina ta merge cu benzina, motorina au cu ce o merge.Adica nu merge doar cu benzina, ori motorina ci cun amestec format din benzina si aer.Aceste sint intr-o anumita proportie ca motorul sa lucreze la capacitate maxima, adica la randament maxim. Daca tu maresti cantitatea de aer este ca si cum ai pune apa pe foc, dar vrei ca focul ala se se aprinda si mai tare.Cu cit ai mai mult aer cu atit vei avea un amestec foarte sarac in benzina.Si cum benzina este cea care ardesi da de fapt putere,(aerul doar asigura, intretine arderea, cred ca stii asta, mai exacat oxigenul din aer), deci cum benzina e si nu mai e prin acel amestec ce putere vrei sa mai aibe motorul? Cam asa sta situatia.EGR-ul n-are treaba cu puterea masinii, dar poate sa afecteze prin faptul ca calculatorul masinii in lipsa informatiilor venite de la EGR nu mai stie exact cum sa faca amestecul, adica cit aer sa bage cita benzina si indirect iti va afecta si putere, dar nu intr-un procent asa de mare incit sa nu mai mearga deloc.EGR-ul face parte din sistemul de emisii, adica el recilcula o parte din gazele arse, le baga iarasi in motor, le amesteca cu aerul si benzina pentru a mai minimiza din noxe.Deci daca asta nu merge nu poti trece inspectia pentru ca treci norma de poluare si cum am spus cu aceste gaze arse aduse inapoi de EGR calculatorul calculeaza cita benzina, cit aer sa bage.EGR asta ar putea doar sa fie infundat, deci ar putea sa il cureti, ori macar sa incerci si numai daca intr-adevar este defect atunci sa il schimbi.Vezi si tu cit costa si daca nu e cine stie ce schimba-l ca e mai bine.

2 răspunsuri:
| vw9378 a răspuns:

Cumpara o galerie de admisie si un EGR de la dezmembrari. EGR il poti si anula fizic si din soft, dar s-ar putea sa ai niste probleme la ITP cu asta.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu are cum sa mai traga cu galeria sparta.
Toata presiunea de la turbo se pierde.
Si ar trebui sterse si erorile cu un tester, probabil ca a intrat in limp mode.