La acte proprietarul din acte sa fie același care îl vinde, eventual să aibă ITP la zi
și bineînțeles la starea mașinii.
Sa fie masina buna (pentru asta iei un adevarat profesionist cu tine, nu orice mecanic, nu orice sofer), si sa-ti dea toate actele necesare (CIV, certificat inmatriculare, contracte V-C cu viza fiscala, copie CI sau lista de acte in cazul masinilor "aduse").
Printre altele, sa fii sigur ca actele se refera la masina pe care o ai in fata (vezi seria), ca vanzatorul are dreptul legal de a o vinde, si ca primesti "fiscal". Personal platesc masina abia dupa ce vine vanzatorul cu "fiscal" (contractele stampilate de functionarii de la taxe si impozite).
1. Sa nu fie samsar.
2. Sa nu fie tigan ( daca voi ati intalnit tigan cinstit e bine, eu nu ).
3. Daca variantele 1 si 2 nu se aplica atunci fii atent la cum se prezinta masina dpdv vizual interior/exterior, la cum porneste, sistemul de franare si directie la drum, anul, kilometrajul si n-ar strica o verificare dupa seria de sasiu. Daca masina reprezinta o investitie foarte costisitoare pentru tine, mergi cu ea si cu vanzatorul intr-o reprezentanta pentru o verificare amanuntita. Acolo iti gaseste ce bube are.
Actele să fie în regulă, apoi: scurgeri de ulei, ambreajul dacă ține, urme de rugină foarte pronunțate ( portiere/praguri), arcurile care se vad la virajul roților din față să nu fie sudate, la fel și jantele, dacă e manuală cât de ușor schimbi viteza, să nu agațe, luminile să nu aibe probleme la blocul de lumini ( la o avarie sau semnalizări stanga/ dreapta repetate se opreste la un momentdat lumina din bord) kilometri daca sunt reali, consumul, inchiderea deschiderea portierelor ( am găsit mașină care nu se mai deschidea o portiera nici din interior nici din exterior), și lista poate continua în funcție de banii pe care îi cere cel care o vinde.
Salutare. Actele să fie în regulă, să ofere fiscal. Să accepte testare la un service auto. La inspecția mașini ar fi bine să ai pe cineva care cunoaște domeniul auto.
Cum spunea cineva mai sus, toate actele sa fie în regula. Proprietarul sa îți poată oferii fiscalul.
Sa nu aibă scurgeri de ulei, sa nu fiarbă apa, sa nu aibă sunete ciudate la motor, kilometri prea mulți sau banuitor de putini, dă o tura cu ea, sa prindă bine frânele, la viraje mai bruște ar trebui sa se audă rulmenții dacă sunt deteriorati. Oricum evita problemele la motor, chiar dacă par mici. Poți eventual duce masina la un mecanic și pentru câteva sute de lei o verifica destul de amănunțit, eventual dacă proprietarul spune ca masina e buna poti hotara cu el ca dacă mecanicul găsește ceva grav la mașină, sa nu plătești tu verificarea.
Nu uita, indiferent de consumul pe care ti-l spune cineva, tu mai adaugă cel puțin 1% peste. Mașinile cu consum peste 9 sunt destul de costisitoare.
anonim_4396 întreabă:
AlexMaftei2001 întreabă: