anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Mergi cu masina, ai anvelope de iarna, afara temperatura negativa, pe strada polei, cobori o panta, urmeaza curba la dreapta/stanga, mergi la relanti, dai de volan sa intri in viraj, masina tot merge inainte, drumul fiind in constructii nu sunt bariere[sunt doar de forma, mai mult artizanale laughing ] si dincolo de strada este dita mai prapastia, ce faci?
am patit intr-o dimineata lucrul asta, abia am reusit sa iau curba acolo, culmea ca dupa ce am trecut, la jumatate de ora au si aparut astia cu deszapezirea sa dea cu sare sau ce au ei [trecuse de ora 7:30] Voi cum procedati in astfel de situatii? eu am apasat usor pe acceleratie [tractiune fata] cu gandul ca se va duce in directia rotilor, a inceput sa se duca usor usor, la redresare mi-a fugit putin spatele [fiind pe la ~10 km/h],am piscat putin frana si s-a redresat, ce-mi recomandati pentru astfel de situatii? nu prea sunt obisnuit cu astfel de conditii de drum tongue am si eu de un an si ceva permisul, iarna trecuta in zona mea nu a nins decat o data, in rest doar temperaturi peste 0 grade, rareori -5 dar atunci totul era uscat tongue Am fost prin multe zone ale tarii, am mers prin zapada, pe drumuri acoperite cu fel si fel de zapada ba amestecata cu antiderapant ba proaspata... dar nu pe gheata/polei tongue recomandari?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Intri in frana de motor, cat mai pe interiorul curbei. Daca incepe sa iasa in exterior, accelerezi finut (ceea ce ai si facut), si incerci sa prinzi aderenta din volan, pe incercate. Si finut, sau mai brusc. Ideal ar fi sa incerci sa faci spatele sa derapeze usor spre exteriorul curbei, asfel incat sa ai fata spre iesirea din viraj, sa cauti apoi doar s-o redresezi, sa mearga drept. Asta bineinteles, la tractiunea fata. Frana de picior e total interzisa in astfel de momente, cand aluneci si la 10km/h, iar acceleratia trebuie folosita foarte fin, daca accelerezi tare patinezi si mai rau faci, cand iti derapeaza fata nu prea mai ai nici o sansa, astepti doar sa vezi unde te duci...
Recomand joaca cu frana de mana in parcare, inveti multe de acolo.

7 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Frana de motor in conditii de iarna o zice si la scoala de soferi, daca erai cu un trailer te rostogoleai de cateva ori.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Intro situatie de genul important e sa anticipezi. daca vezi ca e panta si nu e curatat cobori in frana de motor cu I cat mai incet. Si ai facut bine ca ai accelerat usor in loc sa franezi

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Ce mai conteaza cum ai procedat, important este ca ti-a iesit. In situatiile grele nu e nimeni langa tine sa te invete asa ca tot singur trebuie' s-o scoti la cap. Condusul nu e teorie, e practica de moment. In situatiile limita n-ai tu timp sa stai sa te gandesi cum scrie la carte sau ce ti-a zis x, actionezi din reflex.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Tii minte ce "tehnici exagerate folosite la raliuri" iti spuneam la alta intrebare? Poti sa iei intrebarea asta ca un argument.
Nu degeaba pilotii renumiti tin cursuri de conducere defensiva, pentru soferii normali, iar la scoala de soferi se invata conduita preventiva.
Chiar daca ajungi sa derapezi, si nu mai stii daca o scoti la capat cu bine, inca dinaintea virajului, in mintea unui sofer (bun) se petrec tot felul de calcule, si se pregatesc deja metodele de redresare, in functie abordarea virajului. Si nu ai de gandit probleme pe 3 pagini de caiet studentesc, practic cred ca sunt doar 2-3 modalitati prin care sa te joci cu un autoturism oarecare, intr-un viraj/atunci cand derapezi.
Sa-ti mai dau un exemplu NFS din viata mea, de iarna trecuta. Prima ninsoare, pamant inghetat, zapada umeda se lipea de cauciucurile de iarna, si eu nu stiam asta. Pauza de masa de la service, flamand, 30-40km/h pe drum fara antiderapant, curba de 90 de grade. N-am apucat s-o abordez bine, ca spatele a derapat incredibil de agresiv, am facut o pirueta completa, cu care din fericire m-am incadrat perfect in latimea drumului, si am mers pe directia curbei, dupa care masina avea tendinta sa faca pirueta in continuare, tot spre 90 de grade, dar din pacate drumul era drept acolo. Cand am ajuns de-a latul, am c*c@t o frana de picior din toata inima, care fin fericire, in lipsa ABS-ului a inghetat toate rotile si m-a mai dus cativa metri in lateral, oprindu-ma in final fara nici o paguba. Atat de la limita a fost situatia, incat dupa ce m-am oprit m-am dat jos cu colegul si am impins spatele in lateral, ca sa am loc sa plec. Nu zic ca am facut eu mare lucru, puteam sa fac aceleasi manevre si sa derapez din prima intr-un gard. A fost 95% noroc. Si ceva prostie, ca abia plecasem de pe loc, habar n-aveam care e aderenta, si n-am fost atent...
Fara frana aia, pupam gardul din fata "biniditat". Daca aveam ABS cred ca la fel, pupam gardul, ca mi-ar fi dirijat masina spre inainte.

| CaLyStuu a răspuns:

Concluzia mea este ca esti un sofer bun daca ai reusit sa te redresezi si ai stat sa te candesti ce sa faci. Eu in cazul tau, daca as fi stiut de polei, opream si coboram panta cu rotile de pe dreapta aproape de marginea drumului astfel incat sa merg cu cele 2 pe pamant sau zapada. Daca nu puteam. faceam ce ai facut tu. Bine totusi ca ai scapat sanatos, si de acum sa o lasi mai moale pe vreme de asta. Ce masina conduci?

| RB26DETT a răspuns (pentru CaLyStuu):

Volvo v40 din 97, obisnuiam sa trec cu 50-60 km/h prin curba aia, de data asta abia am reusit sa virez cu maxim 10 km/h dar nici pe aia nu-i aveam laughing voi lua in considerare si metoda ta, multumesc dar drumul fiind in constructie erau indicatoare pe margini si nu prea aveam pe unde, la urcarea dealului m-am dat pe pamant unde se pregateau astia sa asfalteze ca pe asfalt nu aveam nicio sansa sa urc, s-au oprit 2 tiruri si o masina in panta, nu stiu cat de bune sunt cauciucurile astea folosite 2-3 ani cred, le-am luat la mana a 2-a, am facut testul cu moneda de 5 bani si sunt ''ok''.
Faza naspa este ca prapastia era fara prea multi copaci deci sansele sa ma opresc langa drum erau minime, ajungeam sa ma dau cu 'sania' si sa ies sau nu din masina la oprire :/

| BadBoiy a răspuns:

Pe vremuri din astea sa incerci doar cu frana de motor! pentru ca frana de picior e inutila...