| DryIce a întrebat:

Peugeot 2.0 diesel hdi 110 cp. In treapta 5-a, pana la 3000 ture creste acceleratia uniform ca si 110 cp, adica prinde 140km/h in 20 secunde cca. De la 3k ture in sus are acceleratie glont si creste viteza incredibil de repede de la 140 pana la 200 in 5 sec. E posibil turbo sa joace rolul ca la turatie mare are putere si mai mare? Mentionez ca nu scoate fum negru in spate. Adica la 3k, 4k ture sa aiba mai mult decat 110 cp? In acte zice 110cp la 2.5k ture. La 4k e 200cp? Am concurat cu audi a6 cu 190km/h imposibil sa fie tot 110cp. Intreb poate ma insel si asa arata 110cp in realitate. Mi se pare ciudat. La citroen 1.6 ii zice 110cp la 4k ture nu la 2.5k cum zice la mine.

Răspuns Câştigător
| OldSoul a răspuns:

Trage mai bine, dar trage si mai multa motorinawinking
Asta se intampla deoarece in acel moment intra turbina in actiune, si creste puterea.
Cu caii putere pot sa-ti spun doar ca masina are aceeasi cp indiferent de turatie.
Doar ca, creste in ture(si viteza) mai repede de la o anume turatie.
Cat despre comparatia facuta de tine nu e tocmai corecta.
Masinile difera, una are cuplul mai mare, conteaza si cutia de viteze in unele cazuri, si sa nu mai vorbim de aerodinamica si de greutate.

| DryIce explică (pentru OldSoul):

Deci cp nu cresc odata cu turatia. Ok. Atunci la motocicletele care dezvolta 100cp la 12000 ture, ele ar trebui sa aiba 100 si la 3000. In fine daca zici ca nu, e ok. Deci asa ramane, cp sunt la fel indiferent de turatie. Desi nu imi vine sa cred. Mersi de ranspuns

| OldSoul a răspuns (pentru DryIce):

Caii putere sunt masurati la anume turatii si trepte de viteza, si doar valoarea maxima este trecuta in acte, ceea ce inseamna ca masina ta are 110cp in punctul maxim, asta insemand ca la un mers normal, masina ta va folosi mai putini cai putere.
Poate nu e foarte explicit si bine formulat ceea ce am spus, dar sper sa intelegi.
Acei 110 cp, sunt valoarea maxima pe care ii dezvolta motorul tau standard (fara modificari), asta insemnand ca in unele trepte motorul dezvolta mai putini cp.

| DryIce explică (pentru OldSoul):

Tu ai zis "in acel moment intra turbina in actiune, si creste puterea." putere nu e tot una cu cp? adica ai forta mai mare da cp sunt tot aia. Nu prea are logica. Oricum se simte cand intra turbina vad si cum accelereaza pana la 3k si peste 3k e diferenta majora adica te baga in scaun de la 3k in sus. Nu stiu cat tin si pistoanele asa, nu e ok un diesel la 4k ture. Sau e?

| OldSoul a răspuns (pentru DryIce):

Caii putere sunt tot aceeasi(cand spun cai putere ma refer la numarul maxim al cailor disponibili, numarul de cp pe care ii dezvolta motorul maxim), deci, pentru un mers normal, si mai economic, motorul foloseste sa zicem 70% din putere(sau cp, cum vrei tu sa-i spui) iar dupa unele turatii masina ii foloseste si pe restul, asta incerc sa spun. Deci: Creste puterea=creste numarul cailor putere utilizati dar nu mai mult decat numarul maxim.

De exemplu tu ai 10 mere, iti e putin foame, mananci unul, dar daca iti este foarte foame atunci mananci 10, asa e si la motoare, foloseste cati cai are nevoie in functie de turatie.
Daca masina e "intretinuta" pistoanele tin, important e sa fie motorul cald, dupa o anume turatie calculatorul iti taie acceleratia, asta pentru a nu avea motorul de suferit.

| TrăieşteClipa a răspuns (pentru DryIce):

Ar trebui sa iti intre progresiv incepand de la 2000 de ture.
Am si eu un Fiat care incepe sa traga abia dupa 3000rpm.Inainte mergea progresiv.Ori pierd presiune pe la vreun furtun de la turbo ori am geometria variabila blocata la turbina.
Cred ca si la tine este aceeasi problema.

| DryIce explică (pentru TrăieşteClipa):

Suieratul ala de turbo nu se aude pana la 3k ture, asta daca prinde 3000 de obicei daca e panta astept sau dau a treia laughing da odata ce trece de 3k trage bine. Oricum am mai citit pe forumuri. Se pare la mine ca asa fuge 110 cp. Pana acum am mers cu vreo 60cp daca nu treceam de 3k ture. Precis e defect turbo sau ceva.

| TrăieşteClipa a răspuns (pentru DryIce):

Daca trage chiar si dupa 3000 turbo e bun.Trebuie doar curatat sau reglat.
Si la mine pana in 3000 ture imi vine sa ma dau jos si sa o imping, dupa aia zboara.
Oricum 110 HP sunt calculati cu turbina la capacitate maxima.
Pe langa turbina trebuie sa ai o tija care comanda geometria variabila.Trebuie sa se poata actiona la mana. Daca este blocata ai gasit cauza.

https://www.youtube.com/watch?v=8f_CDLjZ_7c&nohtml5=False

8 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ca fapt divers, vazusem odata un test dyno pentru Astra 1. 9CDTI 150cp, si (parca) avea un moment in care dezvolta 180cp la roata, in treapta a 3-a. Intr-adevar, am condus asa ceva, si a 3-a, cu sportul activat, te lasa fara aer, mult mai tare decat in celelalte trepte.
Insa nu prea putem spune ca o masina are mai multi cp decat scrie in certificat. De la 110cp la 200cp, deja e cale foarte lunga.
Si eu am mers cu 200km/h in Focus de ~100cp, si tragea mult mai grav decat un Golf de putere asemanatoare. Am Opel 1.7 de 82cp, am prins 150 pe o portiune intinsa fara efort, cu un rulment terminat pe fata, cauciucuri de iarna, geometria dereglata, doua persoane si spatele inaltat... Un prieten are Golf 2 1.6 TDI de aceeasi putere, e mai usor cu vreo 200kg, dar la 120km/h scoate bucatele din turbina pe toba si tot nu urca mai sus. In schimb pleaca de pe loc ca un benzinar, rupe aderenta urgent, fata de a mea, care cu treptele 1 si 2 sta in rand cu biciclistii.
Masinile frantuzesti sunt ceva mai usurele, foarte aerodinamice, iar injectia din motoarele HDI dezvolta un cuplu imens. Nu stiu cum sta la datele de pe hartie, dar toate hdi-urile cu care m-am dat, ma cam lasau fara aer. A6 e o caroserie grea, care pe versiunile din 2000-2008 nu avea nici o motorizare reusita. 1.9 TDI e prea mic, 2.0 TDI nu trage ok, 2.5 TDI mai mult fumega decat trage. Normal ca faci ture pe langa el, daca ai 110cp 'frantuzesti', pe o caroserie hatch cum ar fi 307-le, cu cuplul ala chizdos de hdi.
Din experienta mea, iti zic ca Megane 1.5 dci de 75-110cp, se tine lejer de gama VW 1.9 TDI, si cel mai important, nu are atatea erori in bord, desi bate si Passat-ul la tehnologie.
Concluzia: Exista masini... Si exista VAG.