| Anonimul366363 a întrebat:

Salut, acum câteva zile am cumpărat un Passat 2.0 TDI 170 cp din 2006 cu 300000km. Vânzătorul i-a făcut schimbul de ulei și de filtre, mașina mergea bine, trăgea nu bătea nimic pe ea ( a fost adusă din Austria, deci acum era cu numere roșii ). Ajuns acasă cu mașina după ce am făcut contractul de vânzare/cumpărare al mașinii. Intr-o seara am mers la o plimbare cu mașina și s-a aprins martorul de la filtrul de particule ( in acea seara am mers foarte puțin, poate vreo 20 km maxim!) după vreo doua zile îmi apar in bord 3/4 martori + check engine!(martor bujie intermitent, martor filtru de particule, martor de la un bec ars ). Mașina nu mai urca peste 3000 de rpm ( am zis ca e gata de ea)Am mers la vânzător acasă și mi-a spus el ca e mașina buna și ca asta nu ii nimic, motorul merge și mi-a spus sa ma duc la service-ul lui unde lucrează ca sa îmi rezolve problemele ( pe banii mei). Eu nu am luat mașina ca sa bag bani in ea, nici nu a fost foarte ieftină! Și azi m-am hotărât sa ii dau mașina înapoi după vreo 3/4 zile care a fost la mine. Am vorbit cu el și nu vrea sa îmi dea toți banii înapoi ci vrea sa își retina un procent de 20% din prețul mașinii sau sa repare el mașina pe banii lui. Eu nu vreau asta deoarece el are și diagnoza acasă și cine știe câte erori a mai șters din ea și poate și km sunt schimbați ( pe interior nu se vede a fi schimbați, arată chiar foarte bine )+ ca in cartea service nu sunt trecuți km numai pana in 2010, atunci având 150000. Nu mai vreau mașina asta, va rog sa ma ajutați cu ce as putea sa îl ameninț sau nu stiu, dar sa îmi dea banii înapoi. Mulțumesc!

5 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Din pacate, cel de la care ai cumparat-o este un samsar cu experienta. Nu-i poti face nimic. Țeapă!

| OldSoul a răspuns:

Mai bine ai tace din gura, ca o sa ai nevoie de alte contracte de vanzare-cumparare pentru inmaticulare, deci tot la el o sa ajungi.
Asa ca fie te intelegi cu el, fie iti incerci norocul sa vezi ce iese.

In orice caz data urmatoare cand cumperi o masina scoate un ban din buzunar si ia pe cineva priceput sa o verifice, daca o iei dupa ochi frumosi nu faci treaba.
PS:Se poate vedea daca filtrul de particule este in mintile lui din diagnoza, deci daca ai fi pus-o pe tester in prealabil tot ai fi observat ca are o problema cu filtrul, indiferent ca a sters sau nu el erorile.

| johnnny123 a răspuns:

Nu ai putea să-l ameninți cu nimic dacă ați făcut un contract legal de vânzare-cumpărare și nu poți demonstra că te-a înșelat. Iar a demonstra că te-a înșelat este extrem de greu. Bănuiesc că nu scrie nicăieri în contractul de V-C că-ți oferă vreo garanție pe mașină sau pe componente.

În general mașinile SH se vând "as is", adică "așa cum sunt", cu asumarea de către cumpărător a tuturor eventualelor probleme ulterioare.

Era datoria ta să faci o inspecție detaliată a mașinii la un service independent înainte de a o cumpăra, nu să-l crezi pe el pe cuvânt.

Acum pe bune, cum vine asta, ai cumpărat o mașină veche de 12 ani cu 300.000 km la bord, dar "nu ai cumpărat-o ca să bagi bani în ea". Ai auzit de vreo mașină în care să nu bagi bani la 300.000 km? În majoritatea mașinilor din ziua de azi începi să bagi bani de la 50. 000km.

| Anonimul366363 explică (pentru johnnny123):

Am făcut contractul acasă, pe doua foi scoase la imprimanta, nu la o instituție publica.

| xerxes1 a răspuns:

Km nu se pot da asa usor inapoi.Este nevoie de un tester mai special.Si oricum cei originali raman in Ecu masinii.
Du-te la o reprezentanta sa afli km originali si apoi decizi.
Daca are km originali merita tinuta.