| andreimihai11 a întrebat:

Salut, am o intrebare. Se poate pleca de pe loc cu o turatie de cca. 1200 de turatii? Intreb asta pentru ca nu prea o pot mentine in zona de 1500~, reusind doar in zona de 1200 aproximativ. ( Sunt incepator)

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Se poate.
Cu cat turatia e mai mica la plecare, cu atat discul de ambreiaj traieste mai mult.
Dar nu trebuie sa ai nici o regula in cap cand faci plecarea, fiecare masina are propriul stil de plecare, fiecare sofer are propriul stil de condus. Da-i sa mearga!
Daca ai vreo prejudecata de la scoala de soferi, uita de ea. Si al meu (instructor) ma punea sa schimb la 2000rpm si sa ma chinui sa demarez intre 1000 si 1800rpm; absolut cretina treaba, mai ales ca eram pe o masina turbodiesel, care daca nu e condusa macar pana la 2500 rpm, se infunda si apar probleme.

| andreimihai11 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Deci sa inteleg ca daca plec cu 1200 de turatii, o sa ma pun in miscare mai incet, dar trebuie sa accelerez treptat, corect? Si multumesc pentru raspuns!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru andreimihai11):

Da.
Eu mi-am format o tehnica de la inceput, plec la turatie mica si eliberez ambreiajul destul de repede, in timp ce accelerez.
Nu las motorul sa se tureze, accelerez doar pentru cuplu, exact cand pleaca masina. Nu accelerez inainte de a ridica ambreiajul.

2 răspunsuri: