| Mariusica_Marius_1997 a întrebat:

Salut am o problema cu mașina un Opel tigra din 98, motor 1.4 16 valve, îmi creste apa pana în 100 de grade și da afara, ce poate sa fie?

13 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Ce poate sa fie termostatu nu mai deschide, asta odata, apoi cear mai putea fi, depinde ce ventilatoare ai daca ai numai electrice sa nu-ti mearga alea, daca ai si ventilator mecanic atunci poate si ala sa fie defect cumva ca e semimecanic are un fel de ambreaj.Deci cam astea ar fi.Stai nitel ca vad ai spus deja ca ventilatoarele nu functioneaza,deci aia e problema. Undeva cred nu stiu la masina aia dar sigur are un circuit care controleaza aceste ventilatoare, ala s-ar putea sa fie defect.Dar ar fi bine sa verifici ventilatoarele mai intai.Ce sa faci? Deconectezi ambele ventilatoare ca vad zici ventilatoare deci ai doua sau daca ai doara unu il deconectezi, mergi pe cabluri pana ajungi la o mufa si acolo scoti afara si pui direct la baterie, folosesti ceva raci, dar ai grija sa nu faci scurt acolo, in sf verifici ventilatoarele asa si daca functioneaza atunci mergi mai departe.Ventilatoarele astea intra intr-o piesa se numeste Control Module nu stiu in romana, deci e ceva electronic dar inchis intr-o carcasa de aluminiu de cele mai multe ori si este situata undeva sub masina, daca mergi pe cablu de la ventilatoare te duce la piesa aia.Deci aia ar putea sa fie dusa daca ventilatioarele functioneaza de le pui pe direct la baterie.Sau verifica sigurantele, daca modulu ala are siguranta, vezi in panoul cu sigurante daca no fi arsa siguranta.Ala nu stiu cum ai putea sa il verifici.Ar mai putea sa fie si senzoru de temp al apei sa nu fie bun adica sa indice temp f jos si calc masinii sa citeasca avaloarea aia si sa nu porneasca ventilatoarele.La masina sunt 2 senzori de temp unu care iti arata tie la bord sinca unu care merge in calculatoru masinii, de acolo se trimite semnale la modulu asta ce zziceam cas conectate ventilatoarele si alea pornesc.Nu stiu cum se verifica acel modul, dar poti controla cel putin ventilatoarele cum am spus si eventual sigurantele la modulu ala.Mai poti cauta pe Youtube -how to check fan control module for opel tigra bla bla. Poate gasesti asa ceva explicatii.

| Mariusica_Marius_1997 explică (pentru relian):

Am doua ventilatoare, când ia vrut sa verific releul a dat sa pornească ventilatorul de pe radiator după s-a oprit, o fi oare vreun scurt pe undeva sau e termocupla?

| relian a răspuns (pentru Mariusica_Marius_1997):

Nu stiu cei aia termocupla, la ce spuneti voi asa, nu cunosc numele pieselor in romana.Releu stiu cei ala dar ala nu se afla afara adica asa expus, ori este intr-o cutie ceva ori e in interioru masinii.Nu stiu masina ta daca are control module sau are doara relu ce spui, daca are doara relu ala inseamna ca ala e de vina.Tu nici nu dai detalii vrei sa ghicim noi ce are masina ta.Trebuia sa spui uite am plecat de la ventilator pe fir si m-a dus in X loc, acolo se afla ce ai tu acolo releu sau termocupla cei aia, asa trebuie sa povestesti.Asa nici nu stiu ceare masina ta. Daca are un modul de ala ce controleaza ventiloatoarele nu ai spus.Modulu asta sa-ti zic ce este.Este o piesa electronica dar e incastrata deci capsulata sigilata intr-o carcasa de obicei de aluminiu sa nu intre apa nimic acolo, si ea controleaza ventilatoarele cat de repede sa se roteasca sau cand sa plece sau sa stea, asta face modulu ala ceti zic eu.Tu nai spus de ai sau nu asa ceva.Ai vrut sa verifici relu spui dar stii macar care e releu la ventilatoarele tale? Unde se afla nici asta nai spus.Nu scrie pe nicaeri ca un releu ar controla nu stiu ce piesa, nu scrie pe masina nu scrie nicaeri, deci cum ai aflat tu care este relu pentru ventilatoare? Asta numai daca ai schmea electrica ori sa te uiti pe Youtube sa-ti zica careva, sau dupa part number.Ok deci daca ventilatoaru a plecat inseamna ca este bun.Mai incearca ceva, da drumu la aeru conditionat la rece si vezi daca pleaca celalalt ventilator, ca alantu este pentru AC, iar cand dai drumu la AC ala trebuie sa plece sigur, atata timp cat tii Ac on ala se roteste chiar dei frig afara.Nu are ce scurt sa fie pe nicaeri ca s-ar fi ars siguranta, deci ori e releu de vina ori termo cum zici ce o fi aia habar nu am.

| Mariusica_Marius_1997 explică (pentru relian):

Știu exact ca este releul de la ventilator ca am schimbat la un electrician releul de la pompa de benzina, și se afla în partea dreapta mai sus un pic de far, se afla o cutie cu 2 relee și un condensator (unu pentru ventilat ai unu pentru pompa de benzina) de termocupla nu stiu unde se afla de asta nici nu am zis de ea, i-am povestit unui electrician auto despre treaba asta și a zis ca e termostatul blocat

| Jicarean_Calin_1960 a răspuns (pentru relian):

Termocupla acel bulb montat pe radiator care este calibrat sa lucreze pe o anumita temperatura si are rolul sa inchida circuitul de alimentare al motorasului ventilatrului! La masinile noi asa cum spuneai si tu exista doi senzori de temperatura sau unu pur si simplu, cu doua iesiri un fir care pleaca in ECU ce comanda ventilatoarele si un fir ce pleaca in bord la indicatorul de temperatura apa!

| relian a răspuns (pentru Mariusica_Marius_1997):

Pai daca e termostatu blocat de ce nu-ti merg ventilatoarele? Ce spune mecanicu tau n-are suport.Ventilatoru nu-i controlat de termostat, ala n-are nici un cablu n-are absolut nimic, deci ventilatoarele ar fi trebuie sa duduie mergand, dar tu vii si spui nu functioneaza nici un ventilator.Eu initial am spus ca e de la termostat, dar apoi am citit un alt raspuns deal tau si povesteai ca nu functioneaza ventilatoarele.Deci ori nu stii tu sa explici ori nu stiu, dar termostatu nu vad sa fie defect daca ventilatoarele nu functioneaza. Daca ar fi functionat ventilatoarele atunci termostatu ar fi fost cu siguranta respaonsabil.

| relian a răspuns (pentru Jicarean_Calin_1960):

Poate o fi la masinile vechi, dar cele noi au un control module, care controleaza fanurile, de ex la masina mea am 2 ventilatoare electrice amandoua merg in acest control module, ala controleaza viteza cand sa plece cand sa stea ventilatoarele.Nu stiu la masinile mai vechi de 2000 dar astea 1999 in sus poate nu toate dar astea facute de WV, bmw mercedes asa au.La mine nu exista nici un bulb pe radiator, abolut nimic, or fi la alte fiare vechi nu zic nu.Dar cum spune el ca ventilatoarele nu functioneaza deloc, cum adica sa fie termostatu? Pai daca nu-ti functioneaza ventilatoru degeaba termostatu sta deschis ca apa fierbe, n-are cine o raci.Asta din ce spun el ca nu functioneaza deloc ventilatoru. Daca ventilatoru ar functiona atunci termostau era sigur de vina. Poate n-a vazut el ca lucreaza ventilatoru, eu am spus din ce a povestit.In sf sa o duca la cineva care se pricepe ca oricum daca vii si intrebi pe TPU care ar fi problema nu se pricepe, ca urmare degeaba ai sti daca nu te pricepi sa repari, asa ca mecanicu sa traiasca si ala laughing

| Mariusica_Marius_1997 explică (pentru relian):

În fine mulțumesc pentru ajutor, am sa ma duc la un service sa vad exact care e problema

| Ironwin a răspuns:

Verifica daca deschide termostatul, cu grija sa nu te arzi pui mana pe marginile radiatorului si vezi daca este fierbinte. Daca e rece ai gasit problema. Daca e fierbinte si ventilatorul functioneaza, trebuie sa mergi la un atelier, posibil ai garnitura de la chiulasa arsa.

| Mariusica_Marius_1997 explică (pentru Ironwin):

E fierbinte da am observat ca ventilatoarele nu îmi pornesc deloc, ce se poate face în acest caz?

| Ironwin a răspuns (pentru Mariusica_Marius_1997):

Daca ai doua, e posibil unul sa fie pentru aer conditionat (la mine asa este), oricum pe radiator sau pe un furtun (nu cunosc masina ta ) trebuie sa ai o termocupla, verifica daca vine plus la ea (pleci pe fir de la ventilator si trebuie sa o gasesti) si daca pleaca plus de la ea inspre ventilator. Daca nu ai plus atunci ai o siguranta arsa, daca ai plus si nu pleaca mai departe atunci este termocupla.

| Jicarean_Calin_1960 a răspuns:

Schimba-i termostatul!

| annneamary a răspuns:

Gmv nu functioneaza