| Ionut7743 a întrebat:

Salut.
Daca fac stage 1 la golf 4 1.4 16v AXP, stiu ca nu ii creste puterea cine stie ce (aproape deloc), dar ma intereseaza daca se modifica consumul (creste sau scade)?
Am auzit de la mai multa lume ca dupa ce si-au facut stage 1 la masini le-a scazut consumul considerabil.

6 răspunsuri:
| RB26DETT a răspuns:

Vinde masina, ia-ti ceva cu motor pe benzina de vreo 120+ cai si pune-i gpl, asa ai consum mic si ceva putere sau mergi pe diesel dar la diesel ai intretinere costisitoare, nu merita sa bagi bani in 1.4 sau daca esti ok cu masina lenta pune-i gaz si ai rezolvat.

| Ionut7743 explică (pentru RB26DETT):

Eu as fi vrut raspuns la intrebarea de mai sus. nu vreau sa vand masina. eram doar curios pentru ca am auzit pe multa lume ca dupa stage 1 le-a scazut consului semnificativ.

| Superior a răspuns (pentru RB26DETT):

GPL-ul distruge motorul,o sa-i pice supapele dupa cateva zeci de mii de km. Acum nu zic ca e foarte proasta o instalatie de asta,dar nu merge bine cu toate masinile, decat cu cele cu motor aspirat (datorita simplitatii lor). In plus, cari o bomba in portbagaj care ocupa spatiu si, desi sunt sanse extrem de mici, poate bubui ca o grenada in masina.

| RB26DETT a răspuns (pentru Superior):

Da fratele meu, masina mea din 96 are gaz din 98 si ghici ce, a avut parte de un accident, a intrat cineva in spate destul de tare (rezervor toroidal, in locul rotii de rezerva) si nu a avut nici pe naiba gazu, nu stiu, eu ii dau zilnic 4500-5000 rpm pe gaz, cateodata si 5500 rpm, mai sus n-o duc din cauza furtunelor de apa care-s coapte ca masina are 560 000 km, motorul merge ceas, nu bate nimic pe el, schimburi de ulei la 20 000 km in rest gaz si forja!
Nu mai vorbiti de-aiurea, sunt haterii aia care au ceva cu aia ce-si pun gaz, probabil ar vrea si ei dar sunt acri strugurii, am consum de 10% pe 2.0i de 136 cp, mers in regim sportiv, gazul e pe la 2.5 lei/litru deci scot 100 km cu 25 de lei, asta pe un breck de 1.35 tone, ce breck de 1.35 tone pe benzina mai scoate pretul asta pe 100 km? Si totusi am si ceva putere cat sa nu ma rog de ea in depasiri sau la deal, daca merg la consum scot un 8%, 20 de lei/100 km si nu, nu bubuie nimeni daca instalatia e montata in service autorizat si ii faci reviziile macar la 50 000 km ( schimb de filtre si verificare, tot in service autorizat, maxim 200 de lei )

Cat despre intrebare, la dieseluri stiu ca scade consumul pentru simplul fapt ca atunci cand faci stage 1 modifici parametrii turbinei a injectoarelor si a cantitatii de motorina injectate, ai mai mult aer care intra in motor, motorina este injectata mai devreme in cilindru, la o alta presiune, etc. alt lucru ce-i ajuta pe cei cu diesel este faptul ca dieselurile consuma mult doar la accelerare, la mers constant consuma foarte putin, daca ai mai multi cai, accelerezi mai repede la viteza dorita, la viteza pe care o mentii constanta astfel iti scade consumul... sunt multe de explicat insa la un motor pe benzina simplu nu ai ce sa imbunatatesti prin soft, mai ales la un 1.4, maxim 80 cp daca scoti din el si te alegi cu un consum identic sau mai mare pentru ca la aspirate singurul lucru pe care-l poti face ieftin ar fi un filtru de aer sport, evacuare cap-coada goala si consum putin marit ca sa aiba mai multa benzina, ii pui benzina premium si aia e.5 cai in plus. consum... Dumnezeu cu mila, daca vrei sa mergi aproape moca iti pui gaz.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

La motorul ala, problema principala e consumul de ulei, si ala nu-l rezolvi cu nici un soft.
Daca vrei scadere de consum, usureaza masina (rezerva, bancheta, elemente de interior), monteaza bujii de calitate, umfla rotile la 2.3-2.4 bar, si fa o decarbonizare motor. Asigura-te ca nu ai scapari de compresie, si vezi sa pulverizeze bine injectoarele.

| xerxes1 a răspuns:

Sunt la a 3-a masina pe gaz.Cine zice ca distruge motorul mananca rahat.
Cunosc un taximetrist care a facut 800. 000km cu un logan 1.4.
I-a pus GPL la 3000 km.
La masinile aspirate castigul de putere este mic la resoftare 4-5caluti.
La cele turbo creste cu 30%.
La acelasi stil de mers consumul scade putin.