| laeimbrea a întrebat:

Salut, de dimineata cand am plecat cu masina, la vreo 3 km mi s-a aprins în bord un bec roșu cu o baterie pe el, dupa asta nu am mai avut direcție, a fost foarte grea, am oprit motorul de vreo 2 ori si nu a mai rămas aprins si am avut direcție, totul normal, dupa ce am ajuns unde aveam treaba, am plecat si atunci iar s-a aprins becul acela, dar de data asta am avut direcție... oare de la ce sa fie?
Bateria am cumparat-o noua iar masina cand am pornit-o a pornit fără probleme, totul era normal, din mers s-a aprins becul.

Răspuns Câştigător
| cyberalex a răspuns:

Nu incarca alternatorul, sau releul de incarcare.
Verificati iesirea de pe alternator ( mai mult de 14V)
Defectiune frecventa,. periile sau puntea.

10 răspunsuri:
| Wr3nch a răspuns:

Nu ma pricep la masini dae ar fi o idee buna sa lasi modelul masinii, deoarece martorii difera de la un model la altul daca nu ma insel.

| Intruder19 a răspuns:

Astea sunt simptome ca este pe duca alternatorul. Daca ai un aparat de masura verifica ce valori, normal trebuie sa ai intre 13.8 - 14.4v.

| laeimbrea explică (pentru Wr3nch):

Opel Zafira, an 2002, diesel.

| Simpatic a răspuns (pentru cyberalex):

Corect, cu mentiunea ca acel releu cat si alternatorul defect (defect ce se remediaza cu maxim 70-100 de lei asta incluzand piese +manopera) duc la distrugerea prematura a bateriei masinii.
Adica degeaba tot pui baterie noua daca ia primeste mereu tensiune aiurea si se defecteaza prematur.

| laeimbrea explică (pentru Simpatic):

Până acum nu a mai făcut asa, o sa merg la un service.

| laeimbrea explică:

O sa merg la un service, va multumesc pentru răspunsuri

regis
| regis a răspuns:

O rola de întindere de la cureaua de accesorii. Aceasta antrenează si alternatorul si pompa de servo.

| laeimbrea explică (pentru regis):

Am fost la service, alternatorul e stricat.
Costa undeva la 700 lei, daca dau la schimb alternatorul vechi ma ajunge undeva la 500 lei.

regis
| regis a răspuns (pentru laeimbrea):

Ok, asta explica aprinderea martorului de încărcare a bateriei. Dar nu văd legătura dintre problema alternatorului si problemele cu servodirecția.
Alternatorul ți-aș sugera sa il iei nou, cel cu piesa la schimb de obicei e reconditionat. Sau alternativa e unul din dezmembrări, intr-adevar nu stii cat tragi de el, dar costa 100-150 lei.
Later edit: scuze, m-am uitat puțin in manualul de reparații, am impresia ca totuși ai pompa de servo electrica, ceea ce ar explica intr-o oarecare masura legatura dintre alternator si problema de servo.

| laeimbrea explică (pentru regis):

Da, au legătură între ele... multumesc oricum happy