anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut! Masina scoate un norisor de fum negru la pornire pe care nu il scotea pana acum, uneori scoate niste fum negru chiar si in mers doar atunci cand o accelerezi pana in 4000 de turatii, mentionez ca masina nu scotea gram de fum pana acum si sunt momente cand poti sa o turezi cat vrei si nu scoate fum, chestia asta vine cand cum, pot sa ii dau o talpa pana in 4000 de ture si sa nu scoata nimic, iar urmatoarea talpa patesc sa scoata putin fum, uleiul a fost schimbat acum 500km insa fara filtru de motorina si aer (ar putea sa fie asta o problema pentru amestecul de aer si carburant, iar de acolo sa apara fumul?).
O alta problema ar fi strict pe treapta a 2-a dupa 3000 de turatii sunt momente (Rar) cand masina te scutura ca si cum ar da rateuri.
Volanta cu tot kitul de ambreiaj au fost schimbate acum cateva zile, de atunci am inceput sa vad si fumul negru. Dadeam vina pe volant pentru acel scuturat, care apare si dupa ce am schimbat-o.
Masina este un Golf 5 1.9 TDI cu 280. 000km fara filtru de particule de fabrica.
Am incercat sa explic cat de bine am putut, sper sa se inteleagahappy

2 răspunsuri:
| Gligore2000 a răspuns:

Filtrul de aer.
O sa vezi diferenta.

| Simpatic a răspuns:

Eu as zice ca e ceva firesc sa mai scoata fum negru cand si cand tinand cont ca e o masina vechiuta si diesel.
Sunt dieseluri noi noute care dupa ce-s remapate (chiptuning) scot fum in draci cand sunt turate.
Pe partea cu fumul inca nu mi-as face probleme.
La faza cu scuturatul insa...nu am idee ce ar putea fi.
Teoria zice ca fumul negru la masinile diesel e cauzat de de un raport dezechilibrat aer-combustibil; cele mai frecvente cauze ale unui raport aer-combustibil insuficient sunt injectoare defectuase, o pompă de injectie defectuasa, un filtru de aer imbacsit sau murdar, o supapă EGR defecta, sau un turbocompresor defect, tubulatura neetansa pe partea de admisie aer.
Pe viitor cand schimbi uleiul sa stii ca el se schimba la pachet cu filtrul de ulei, filtrul de aer si polen, ele fac parte din revizia anuala a masinii si ajuta la cresterea calitatii si a fiabilitatii motorului.