| KolG a întrebat:

am o intrebate pentru tunners. Dupa cum se vede in aceasta poza https://imgur.com/a/n4FgMD9 vreau sa stiu si eu, bucata aceea de cauciuc pe care am inconjurat-o care vine putin convexa, este din cauza jantei sau a cauciucului, are vreo denumire? In afara de camber, camber fiind toata roata. Adica imi puteti da un ex de janta/cauciuc, sau ce ar trebui sa fac? !

Răspuns Câştigător
| OldSoul a răspuns:

A explicat cel de sus ceva, dar altceva decat ai intrebat tu.
Asa e cand nu stii despre ce e vorba dar totusi raspunzi folosind "copy/paste" cu ce gasesti mai repede pe net. laughing

Mai exact el a explicat ET-ul si cum afecteaza aceasta, adic, un ET mai mic va duce roata in exterior, in timp ce un ET mai mare va duce janta spre interior, si respectiv cum poate afecta asta.

Dar sa lasam asta, iti voi explica mai simplu, si pe inteles ceea ce voiai sa stii.

Jantele au o latime, aceea latime se masoara in inch, si se noteaza cu J.
Ei bine, cand montezi un cauciuc mai ingust decat e necesar, talonul cauciucului se "trage" ca in imaginea data de tine.

De exemplu, un cauciuc 235 sa zicem ca vine standard pe jante cu latime de 7.5J, ei bine, daca tu vei pune un cauciuc 235 pe jante cu latime 10J, acel cauciuc va veni tras, asa, convex cum spui tu.

Poti cauta pe Google "235 35 19 on 10 j" si vei vedea exact ce e in poza pusa de tine.
La fel poti cauta si 235 35 19 on 8 j si vei vedea cum sta acel cauciuc pe o janta normala.

2 răspunsuri:
| PaulStudio a răspuns:

Factorul de echilibru – ET sau Offset

Acest parametru apare obligatoriu atat pe jantele din otel cat si pe cele din aliaj. Este practic ultima inscriptie din descrierea tehnica a jantelor si este de forma ET insotita de o valoare pozitiva sau negativa exprimata in milimetri. In cazul jantelor din otel sau din aliaj de prima echipare, valoarea ET este stabilita de producatorul masinii careia janta ii este destinata iar la inlocuirea ei trebuie tinut cont si de acest aspect. Pentru jantele din aliaj din categoria after-market, producatorii auto permit anumite tolerante pentru acest ET, de pana la 1, 5 cm catre exteriorul masinii in asa fel incat sa nu existe riscuri majore ca roata sa atinga parti ale caroseriei in timpul rularii. Pentru a avea o idee cat mai clara asupra valorii acestui ET, facem mentiunea ca o valoare pozitiva, cu cat este mai indepartata de 0 (zero) cu atat intra mai mult sub caroseria masinii in timp ce o valoare negativa a acestuia scoate jantele in exteriorul masinii. In cele mai multe cazuri, masinile pregatite pentru off road au valori foarte apropiate de 0 (zero) si chiar negative, pentru a castiga un plus de stabilitate in timpul catararilor. Determinarea valorii ET se face masurand distanta dintre linia imaginara care strabate janta pe mijloc si suprafata de montare a jantei pe butuc. Atentie: o valoare necorespunzatoare a acestui factor de echilibru poate determina multe probleme de ordin tehnic precum vibratii in roti la franarea de la viteze mari, suspensii care reactioneaza gresit, directie greoaie sau dimpotriva, usoara dar instabila iar in cel mai rau caz lovirea unor elemente ale caroseriei in timpul virajelor sau la incarcarea masinii la capacitate maxima.