Am avut un Opel 1.7 diesel, dar nu era CDTI, ci TD/TDS. Pe Astra G este un motor foarte asemanator (aproape identic), dar daca nu ma insel, are literele DTI, si e provenienta Isuzu.
Daca e din ala Isuzu si nu e CDTI, probabil turbo "intra" ca si la a mea, la o anumita turatie. Nu stiu daca el se invarte si sub acea turatie, poate da, insa abia dupa o anumita turatie se simtea, si incepea si sa se auda (turbina mea era pe duca si facea galagie, in mod normal nu prea se aude).
Turbo-compresorul ajuta motorul sa ia mai mult aer intr-un timp mai scurt, fapt ce ajuta motoarele diesel sa ajunga la performante decente. Turbo-ul functioneaza mereu, porneste odata cu masina, si cum am zis mai sus, baga aer fortat in motor in cantitati mari, depinzand de cat de sus e in ture.
Si atunci de ce trebuie sa mergi cu nasina turata? De ce se infunda?
anonim_4396 întreabă: