| Thunder182 a întrebat:

Ce ați alege dintre o cutie manuala si una automată? Cam cât costa reparatia pentru acestea 2?
Funda.

Răspuns Câştigător
| AlexElektro1987 a răspuns:

Salut,
Pai depinde ce vrei sa faci si cum iti place sa mergi cu masina, o cutie automata e mai buna pentru ca nu mai stai toata ziua sa schimbi vitezele ( e bun mai ales daca stai intr-o zona cu trafic intens ), te poti concentra mai mult pe drum si e mai sigur cu una automată.

Acum la cutia manuală, daca vrei sa ii dai tu cate turatii vrei, sa o tii in ce treapta vrei si bineinteles ca este mai buna pentru un drift si mai ales daca esti începător, recomand asa ceva, pentru ca este si mai rezistenta fata de una automată.
Ca si costuri normal ca la una automată este mai scump, doar o revizie costa in jur de 800 de lei sau mai mult ( doar consumabilele ), iar la cutia automata este necesar sa schimbi la un anumit nr. de km uleiul din ea iar la manuala o poti folosi si 10-15 ani si sa nu fii nevoit sa ii schimbi uleiul ( rar se intampla ca, cutiile manuale sa aiba probleme ) si cum am zis si mai sus, cutiile manuale sunt mai rezistente decat cele automate.
Ca si costuri, o cutie automată este in jur de 1500-2000 de euro sa zicem sa o schimbi iar la o cutie manuala maxim 7-800 de euro, chiar daca masina este generație mai noua ( prețuri de dezmembrari ).

42 răspunsuri:
| AlexElektro1987 a răspuns (pentru regis):

Normal ca toate masinile de lux au cutii automate, e chestie de cativa ani, nu recenta.
Si eu cunosc personal oameni care au avut probleme cu cutie automata si Tiptronic si Multitronic si DSG.
Si daca nu stii, cauta pe fiecare tip de cutie automata ce probleme poate avea, iti dau exemplu care majoritatea cutiilor de pe Audi cu motoare de 3.0 o au, le curge ulei pe la simering-ul dintre cutie si motor, indiferent de cum sunt utilizate.
De ce nu sunt service-uri pentru cutii automate? Pentru ca cel mai probabil nu sunt multi care se pricep la cutii automate, mai ales astea noi si pentru ca de obicei o cutie automata se schimba, nu prea se mai repara.

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru suntserios):

Tu ce faci? Faci o afirmatie si dupa stergi comentariul?
Hai sa incheiem discutia ca nu are rost, mi-am pierdut multe ore degeaba.

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru AlexElektro1987):

Nu am sters absolut nimic, mai da un refresh TPU nu afiseaza real time

| AlexElektro1987 a răspuns (pentru suntserios):

Mda, nu mai contează. Ti-am spus, nu are rost sa ne mai contrazicem, tu consideri ce vrei, eu ce vreau ( desi in viata e bine sa stii ce este corect, nu ce crezi tu, ma refer in general ). Oricum am dat atat de multe comentarii incat cel care a pus intrebarea nu mai stie ce sa creadă sau ce e corect si ce ar trebui sa isi ia, o sa ajunga sa isi ia bicicletă pana la urma.

| Thunder182 explică (pentru AlexElektro1987):

Ca bine zici, man laughing)

| Superior a răspuns (pentru suntserios):

Serios laughing)
Cutia manuala e cea mai fun. Macar atata sa ne mai antreneze putin reflexele si memoria musculara...din multitudinea de lucruri care s-au automatizat. Cand conduc, nici nu ma gandesc cand schimb vitezele, o fac din reflex. Simt 0 stres, fie si trafic bara la bara. Sa nu uit ca intretinerea e mult mai mica (uneori nu-i faci nimic special chiar si 20 de ani). La o automata... costa revizia ei mai mult decat cea a motorului (si la o adica, fata de cea manuala, are o revizie?).

| Superior a răspuns (pentru Digikey):

Si sa devina momaie? Vad scopul cat de cat a unei automate daca conduci o masina 99% urban. O masina mica de oras. Si asta in cazul in care nu esti pilot fenomen innascut. Dar in urban... chiar doare sa dai de un schimbator asa tare?

| Digikey a răspuns (pentru Superior):

Si cand a aparut servofrana si servodirectia marii "soferi" au avut de comentat.Momaile alea de la F1 au cutii automate.

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru Superior):

Cand ai condus o automata ultima data?
La ce parere ai despre ea da mi voie sa ghicesc... niciodata.
Ca marii soferi indragostiti de manuala pe care i am intalnit nu pusesera mana in viata lor pe o masina automata... dar si cand au facut-o nici nu au vrut sa mai auda de manuala.

"uneori nu-i faci nimic special chiar si 20 de ani" doar ii schimbi ambreiajul si volanta care te ajung cat o revizie de automata happy

| Superior a răspuns (pentru Digikey):

Asta e si motivul pentru care F1 moderna e considerata irelevanta si isi ia hate in comparatie cu F1 de pe vremea lui Niki Lauda, Ayrton Senna, etc. + reglementarile stupide cu motoare hibride... (dar avioanele si navele private nu sunt vazute... ce sa mai zic de cele comerciale).

| Superior a răspuns (pentru suntserios):

Depinde de masina. Masinile pe benzina spre exemplu au(sau aveau) volanta cu masa simpla, foarte ieftina. Cele diesel au volanta cu masa dubla... mult mai scumpe.
Automata o singura data am condus... era un Citroen... nu a fost nici foarte rau, nici foarte bine. Am ramas indiferent. Totusi ma enerva ca cu greu ii intelegeam comportamentul.
Imi place sa fiu stapan pe angrenaje, placa de presiune si turatii.

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru Superior):

Bun, exact cum ziceam nu ai condus automata. Dupa ce ai sa conduci serios o automata ok sa iti dai cu parerea.

Întrebări similare