| deM0 a întrebat:

de vreo 2-3 saptamani
a inceput sa-mi moara la relantiu motoru cand e pornit la rece si trebuie sa o tin vreo 2-3 minute din acceleratie pana se incalzeste,dupa aia merge fara probleme, am schimbat filtru de aer si am curatat si debitmetru cu un spray special, e mai ok acum, dar de 3 zile de cand cu vremea asta face iar asa, aveti vreo solutie, sugestie ceva? big grin
masina e un ford escort 1.6 benzina motorul "Zetec", pornirea la fel fara nici o problema, sfert de cheie ca de obicei

8 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

La mecanic e mai bine, poate ai bujiile duse

| RzV28 a răspuns:

De cat timp ai bateria pe ea? Pe timp de iarna prima care face probleme de genul e bateria. Daca stii ca bateria e destul de veche mai bine o schimbi si poti cauta ceva putin mai mare cat iti permite locul unde e pusa. Asa pateam si eu iarna trecuta, trebuia sa o tin accelerata, dupa am schimbat bateria cu una putin mai mare si a pornit la sfert si pe cele mai mari geruri care au fost dupa in iarna fara sa mai moara la relantiu.

| deM0 explică (pentru RzV28):

Bateria are 2 luni
am schimbat-o a 2-a zi cum am luat masina
si cu pornitu nu am probleme cald/rece porneste sfert de cheie
doar ca 2-3 min trebuie sa o tin in acceleratie, si gen daca ma grabesc undeva nici nu pot pleca imediat cu masina pentru ca cum ies pe sosea exista riscul sa moara cand ma asigur, am mai patit-o de 2 ori
si este destul de jenant, fiind incepator se mai gaseste unu sa rada de mine la modu "ia uitel si pe asta i-a murit motoru" laughing

| RzV28 a răspuns (pentru deM0):

Am inteles. Pot fi multe probleme la care nu poate sa iti dea un verdict exact doar un mecanic specializat care vede exact cum face masina si recunoaste problema, asa de la distanta e destul de greu sa te lamureasca cineva cu problema. Eu cand am avut problema asta pana sa ii schimb bateria ii puneam contactul de mai multe ori pana nu se mai aude pompa de benzina, mi-a spus cineva ca e posibil sa nu trimita benzina din prima pana nu o accelerez, cateodata nu se mai oprea. Sau sa ii schimbi uleiul daca nu e schimbat de tine...dar cel mai bine e sa intrebi un mecanic, macar ii explici situatia si poate iti da alte solutii fara sa fie nevoie sa umble prin masina.

| deM0 explică (pentru RzV28):

Nu, schimbu de ulei ii l-am facut acum 2 saptamani laughing
pe plan mecanic e la zi
distributia facuta, filtre schimbate tot happy
singurul lucru pe care nu l-am schimbat
este filtru de benzina, daca asta ar afecta, dar nu sunt sigur
dar mersi de sfat poate o sa trec zilele astea pe la un mecanic sa-l intreb ce si cum, poate pun si un tester pe ea

| lonewulf a răspuns:

Ia asa: Bujii -desi daca facea figuri, facea si in ture. Verifica "Throttle body". Nu stiu cum naiba ii zice in romana, ca oricum pe forum-uri romanesti nu gasesti decat "cum sa fac sa imi arate masina ca unui cocalar autentic si nimic despre mecanica! " In romana cred "clapeta acceleratie". Practic in el intra burduful de la filtru de aer pe care se afla si debitmetru (MAF). Ala sa-l cureti cu niste lichid/spray curatat frane.Merge si cu WD40.

| deM0 explică (pentru lonewulf):

Am scris de prima oara ca primul lucru pe care l-am facut a fost sa schimb filtru de aer si sa curat debitmetru...
si nu, nu merge cu spray de curatat frane sau wd40 pentru ca este uleios si el trebuie sa trimita informatia corecta spre calculator respectiv pompa de benzina este un spray special pentru asa ceva

| lonewulf a răspuns (pentru deM0):

Pai si ai curtat si "throttle body? Nu! Uite aici despre ce vorbesc. Lasand marca masinii, pricipiul e aceeasi pentru toate: https://www.youtube.com/watch?v=SCboJ8B6wRM. Ca ai curatat debitmetrul e fix pix, cand piesa aia de care vorbesc e plina de mizerie.