| Lawerence a întrebat:

Salut TPU!

Detin un ford focus 2, an 2006 motor de 1.6 benzina respectiv 105 cai putere.
Permisul il detin de aproximativ jumatate de an iar cel mai probabil mi-am batut '' joc '' de ambreiajul sau, datorita lipsei de experienta.
Cu timpul usor usor am invatat mai bine si am inceput, zic eu, sa conduc in asa fel incat sa numai provoc uzura.

Trecand peste toate cele enumerate mai sus, as dori sa va pun cateva intrebari, ce m-ar ajuta foarte mult in privinta mersului corect al masinii fara a provoca uzura si costuri suplimentare incepand de acum incolo.

Ele ar fi:

1. La ce turatii e recomandat sa schimbi treaba de viteza incepand cu a 1 a pana in treapta cea mai mare?
2. Cum iti poti da seama daca ambreiajul este sau nu defect?
3. Cum iti poti proteja placutele fara a le supra-solicita prea mult?
4. Cum iti poti reduce consumul de combustibil?
5. Este sau nu eficient activarea auto pilotului pe distante drepte unde drumurile sunt de aproximativ 4-5 km?

Tin sa mentionez ca as prefera sa imi oferiti raspunsurile exacte tipului meu de masina, motorizarea modelul si anul!

Acum ma pot bucura de o cana cu cafea si citi raspunsurile voastre! happy

Multumesc anticipat!

4 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

... În primul rând, scapa de prostiile din creieri! Nu te mai da mare, mergi pe jos. Fiind benzina poți schimba la 2000rotmin. Ambreiajul dacă scârțâie, dacă patinează, dacă ai stat cu piciorul pe ambreiaj stand la semafor dacă ai ținut piciorul pe ambreiaj când mergi (cum fac mulți țin piciorul pe ambreiaj și zic ca nu îl apasă da la o simpla apăsare el acționează. Consumul îl reduci mergând normal, fără scârțâit fără viteza pentru 50metri și apoi calci frână, reduci consumul MERGÂND PE JOS. La plăcute exact ce ți-am zis, dacă tu pleci cu scârțâit și apeși frână sau pentru 50metri atingi 60km și calci frână de duc plăcuțele. Pilot automat haha ce gluma glumeata, pilotul automat e ala care îți conduce mașina ce ai tu e doar sa îți mențină viteza care ai avut-o în momentul când ai accesat acea comanda. Și în prim rand, lasă condusul ca nu e de toți, conduci masina când ai nevoie de ea, nu când mergi pan la piață sau când vai ies la plimbare sa ma dau mare sau vai iaute cine sunt eu am mașină... Mașina trebuie sa producă bani, adică sa îți scoți banii de benzina de consumabile prin serviciu care sa te ajute sa o întreții.

| Lawerence explică (pentru anonim_4396):

Am vorbit destul de politicos și am fost pe cât se poate de sincer in această postare aici. Nu e vorba de șmecherii sau altele. Nu știu cine te a învățat să judeci pe cineva pe care nici nu l cunoști.

| DexOnline a răspuns (pentru Lawerence):

Asa e pe TpU, stai liniștit. La urma urmei e o platforma de-a românilor, deci la ce altceva sa te aștepți decât la miștocari si parerologi...

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

1. Intre 1200rpm si 6500rpm, in functie de starea ta de spirit, manevra pe care doresti sa o faci si temperatura motorului. Cat timp temperatura antigelului e sub 85 de grade, schimba sub 3000rpm. Cand are macar 10 minute de cand e peste 85 de grade, da-i cate turatii vrei. Zona rosie e abia pe la 7000rpm, iar motorul se limiteaza automat daca intreci masura. Vorbesc serios.
2. Mergi cu treapta a 4-a pe la 70km/h la deal, si accelerezi cat de puternic poate motorul. Sau treapta a 3-a pe la 40km/h, la fel. Daca discul de ambreiaj e uzat, va incepe sa patineze, adica motorul se va tura in gol, fara sa creasca si viteza. Un mecanic se prinde foarte repede de acest defect, la proba de drum.
Alta varianta de defectiune a ambreiajului este atunci cand poti baga mai usor in toate vitezele cu motorul oprit, decat cu el pornit si ambreiajul calcat.
3. Pastrezi o distanta mai mare fata de masinile din fata, si incetinesti in frana de motor, lasand acceleratia din timp. Cand faci o franare la vale, nu franezi cursiv (pe distanta lunga), ci intermitent, mai puternic. Insa prostia asta va intoarce pe dos stomacul pasagerilor. Iar economia de placute de frana duce la revizii mai complicate pe viitor. Eu recomand consumul mai rapid de discuri si placute, pentru a fi curatate etrierele mai des, de catre mecanic. Altfel faci ca prostul o economie de 50 de lei la placutele de frana, te tin 6 ani, dar in aia 6 ani se gripeaza etrierii, incing fuzeta, si dai 300 de lei pe etrier, 500 pe fuzeta.
4. Mergi mai mult pe jos si cu transportul in comun.
5. La Boeing e foarte eficient. La masini habar n-am, eu ma plictisesc si ma ia somnul, daca nu fac nimic. S-ar putea sa fie eficient mersul cu pilotul automat, habar n-am. Eu cand am drum deschis in fata ridic mult viteza, iar de obicei nu merg mai mult de 60 de secunde fata sa dau de un "melc" care ma obliga sa franez. Probabil vreunul care merge pe pilot automat laughing