| BuGsstormbunny a întrebat:

Ce procedez gresit? Sunt in treapta 3, franez ajung la 30. turatii mici. bag a 2a, ridic ambreiajul usor(nici foarte usor) sar turatiile brusc si masina smanceste.

11 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Incearca sa bagi a doua sub 30 daca e vorba de km/h. Pe la 15-20 km/h. E normal sa smuceasca nu „smanceste".

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ridica ambreiajul mai usor, ca motorul sa treaca la turatia impusa de transmisie mai fin. Ceea ce faci tu este o frana de motor. Aproape orice schimbare de treapta de la mare la mic, se numeste frana de motor si trebuie eliberat ambreiajul cu grija, pentru potrivirea turatiei.

| VoidEternal a răspuns:

Ridica-l mai ușor.

| dinaprilie a răspuns:

Incearca sa faci frana de motor de la o viteza mai mare catre o viteza mai mica si vezi asa pana se egaleaza numarul de ture, fara sa apesi pedala de frana.

| 4ndr33y a răspuns:

Te prinzi tu cu timpul, nicio explicatie online nu te va face sa intelegi de ce se intampla asa. Dupa un timp o sa inveti sa compensezi diferenta de turatie la schimbarea vitezelor.
Vezi ca daca e o masina veche, se poate sa aiba bieleta anti ruliu obosita si sa smuceasca indiferent de sofer, un semn e daca se misca schimbatorul cand accelerezi si decelerezi.

| Kamiyashiro a răspuns:

In vitezeel 4, 5 și 6 poti lasa brusc ambreiajul.
Viteza 1 omoară motorul daca o lași brusc. Viteza a 2-a și a 3-a smuncesc motorul până se face cuplajul. Daca turația e prea mică, motorul moare.
Daca vrei sa lași brusc ambreiajul in viteza a 2-a și a 3-a trebuie apasat și pe accelerație puțin.
Te uiți la turometru, să ai jumătate ambreiaj, putin accelerație până in 3000 de rot/min și lași brusc ambreiajul. Turometrul coboară, mașina primește un impuls de viteză momentana. Accelerezi ușor.
In cazul decelerarii, din viteza a 3-a in a 2-a si cand pui si frână se poate scoate din viteză până masina are nevoie de accelerație și abia atunci o bagi in a 2-a. Când ai băgat in a 2-a mașina avea încă forță deorece nu ai frânat brusc și total, motorul a preluat funcția de frânare. Ai frânat cu motorul. Daca rămâi fără frane cum oprești o mașină in viteză? Simplu o bagi brusc in viteza 1 omorând motorul. Smuncitura va fi puternica.

| BuGsstormbunny explică (pentru Kamiyashiro):

Deci sunt in a 3a cu 50km/h. Care sunt pasii sa trec in viteza 2 prin frana de motor fara sa sara turatiile si sa smanceasca?

1. Las piciorul de pe acceleratie, pisc frana, ajunge la 1500 rot/min si viteza de 30km/h.
2. Calc ambreiaj bag treapta 2.
3. Ridic usor ambreiajul in timp ce apas acceleratia?

| Hammurabi a răspuns (pentru BuGsstormbunny):

Ca să-ți fie foarte clar.
- frână de motor din viteza 3 în viteza 2 fără să se tureze motorul NU SE POATE!
- mașina va reacționa și va frâna (va "da în nas") ORICUM. Va fi mai lin sau mai smucit în funcție de cât de fin vei manevra ambreiajul.
Asta-i tot.

| Bariel a răspuns (pentru BuGsstormbunny):

Incearca sa i dai un șprit acceleratiei cand schimbi din a 3 a in a 2 a (superioara - inferioara). Fenomenul asta se intampla deoarece iti scad mult turatiile cand apesi ambreiajul si transmisia are atunci sarcina de a ti ridica turatiile motorului si de aceea se produce smucitura aceea. Daca tu îi ridici turatiile cu acceleratia cand urmeaza sa ridici ambreiajul si sa schimbi inferioara, automat faci treaba transmisiei(de a ridica turatia) atunci o sa observi ca dispare smucitura + ca scutesti ambreiajul si cutia de o uzura in plus.