| Ionut_Comiza_1997 a întrebat:

Salutare la toata lumea ....Am o problema la masina, problema este ca nu sunt sigur daca mi s-a stricat termostatul masinii, masina este VW Passat din 2003 1.9 TDI 101CP. Acum o sa va spun simptomele Azi vara cand era cald afara 20-35 grade afara acul de la apa imi statea fix la 90 de grade, iar acum ca a venit frigul mi se ridica foarte greu, doar pana la 70-80 grade si dupa scade, masina baga caldura dar nu tot timpul cand vrea da caldura si cand nu, nu da deloc. Eu am facut un drum de 100km cu ea si cand m-am intors am deschis capota masinii am pus mana pe motor si furtune si erau calde ....la fel si apa din vas. Daca stie careva ce are, va rog sa imi spuneti, va multumesc mult!

5 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Daca temperatura apei este sub 70 de grade si furtunul care iese din termostat este fierbinte, inseamna ca termostatul e blocat pe deschis.

| Ionut_Comiza_1997 explică (pentru regis):

Da-mi Facebook-ul tau te rog frumos si vorbim mai multe. Oricum astazi am parcurs un drum de 35km si afara era 2.5 grade si acul la apa s-a ridicat aproape de 90 dar nu a mai scazut ca de alte dati, dar caldura nu baga, baga aer rece laughing)). Afecteaza motorul daca merg asa cu ea? La capitolul caldura : cand vrea da si cand nu, nu da deloc!

| Ionut_Comiza_1997 explică (pentru regis):

Da-mi Facebook-ul tau te rog frumos sa vorbim mai mult si iti trimit niste poza sa vezi, daca te pricepi la treaba asta. Mersi

| regis a răspuns (pentru Ionut_Comiza_1997):

Sorry, nu te pot ajuta din poze si nici din discutii. Ti-am dat un diagnostic simplu, ti-am zis ce sa verifici ca sa iti dai seama daca este din termostat sau nu. Cu siguranta ceva este blocat si pe circuitul de caldura, daca uneori da caldura iar alteori nu. Mai devreme sau mai tarziu trebuie sa ajungi intr-un atelier pentru un diagnostic exact si pentru remedierea problemei, oricat am discuta aici sau pe Facebook.
Motorul nu este grav afectat atata timp cat lichidul de racire nu fierbe. Totusi, motoarele sunt proiectate sa functioneze in parametrii optimi la peste 90 de grade, uzura fiind mult mai pronuntata atunci cand motorul este mai rece, prin urmare poti circula asa, dar nu pe termen lung. Cu atat mai mult cu cat apare si o problema de confort, eu unul m-as grabi sa remediez problema.

| Ionut_Comiza_1997 explică (pentru regis):

Multumesc, o sa merg maine la un Service!