| xPerTs a întrebat:

Salutare TPU.
Am un audi a6 c5 din 2001 si am o problema cu triplele spate, am achizitionat niste triple led, au venit fara mufa asa ca am legat firele pe direct.
Masina fiind cu pozitie / stop frana pe acelasi bec (doua filamente) tripla are asa :
- Fir alb (pozitie)
-Fir rosu (frana)
-Fir negru (masa)
Instalatia masinii este :
-Fir gri (pozitie)
-Fir rosu negru ( stop frana)
- Fir maro (masa)
Am legat firele pe direct Alb-Gri, Rosu-Rosu negru, Negru-Maro, stopurile stau aprinse pe pozitie, calc frana nu se intampla nimic, doar al treilea stop se aprinde, in bord am aprins bec ars+ stop frana ars iau firul rosu cu negru-rosu il pun impreuna cu cele doua fire (gri -alb) stopul se aprinde la intensitate mai mare, se aprinde si al 3 lea stop (fara a pune frana) si raman asa.
Intrebarea mea este, cum ar trebui legate firele pentru a fi functionala tripla, cum sa le combin in asa fel incat sa fie fiecare pe functia lui?
Oare daca le leg pe toate 4 si pun o dioda de sens pe frana rezolv ceva?
Are cineva un sfat? O idee?
Multumesc frumos!

4 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Mergi la un electrician.Ce spui tu sa pui nu cred sa rezolve ceva.Banui ca lumina aia sau de la lumina aia ar trebuie sa mai plece ceva inca un fir,la masa,zic si eu.

Dar tu cum ai incercat tripla aia ce spui,ai montato sau ai incercat-o asa nemontata?
Intreb pentru ca atunci cand montezi ai suruburi,,alea fac legatura la masa masinii.
Tu din ce spui ai exact acelasi fire notate doar ca is alta culoare,ar trebuie sa functioneze.
Uneori asa este ai un sensor ceva daca il probezi tinandul in mana nu arata nimic,sau arata ca nul ai,deci trebuie sa il ai instalat,ala face legatura cu masa,curentul se poate intoarce,deci functioneaza.

Tu chiar daca ai fir si la masa,avand in vedere ca este bec dublu filament probabil unu este legat cu firul ala,alantu trebuie legat la masa masinii,dau cu presupusu si eu laughing dar instaleaza si fa proba si vezi cum este.
Becu ala cu dublu filamant n-are cum avea doua functii daca n-are fiecare legatura lui, sau cel putin nulu lui, sau masa, altfel functioneaza tot timpul asa cum spui tu ca se intampla.
Deci nulu ala sau masa cred ca vine doara la un filament, ala sta aprins tot timpul atat timp cat ii dai tu curent de la butonu de pozitii.
Al doilea filament functioneaza cu acelasi plus, dar nefiind legat la masa atunci nu functioneaza.Cand pui frana,ar trebuie sa ai un cablu,banui ca ori il ai de la masa masinii ori de la acel fir masa ce spui tu maron.
Deci ai o masa generala si ai un fir ce vine cumva legat de frane, sau de unde vine, dar are legatura cu semnalul primit de la frana, atunci se inchide circuitul si se aprinde si acel filament.

Wow ce zic, dar asa cred ca functioneaza, altfel nu vad cum ar functiona.

Ok sa recapitulam laughing scuze ca scriu mult dar incerc sa analizez.

Ai 3 cabluri, fire Pozitie-Frana -Masa, dar lampa ta se prinde in suruburi de tabla masinii care este al 4lea fir sa-i zic asa, a doua masa asa functioneaza.
Firul Masa - Pozitie -se aprinde ledu
Firul Frana -Pozitie se aprinde ledu

Asa ai tu acum.
Ar trebui ca unu din filamente sa ia masa de altundeva de ma tabla masinii si nu de la firu ala de masa.
Leaga inca un fir de tabla masinii si prindel de tabla unde stau becurile prinse si vezi ce se intampla.

| relian a răspuns (pentru relian):

Mai da ceva amanunte, cum am spus cum ai facut proba, cu tripla nemontata sau montata.

| xPerTs explică (pentru relian):

Proba a fost facuta cu tripla montata pe masina. Firul de masa il am legat cu celelalte fire maro, o sa incerc sa il pun direct pe tabla masinii sa vad daca se schimba ceva, da, tripla este prinsa in 4 piulite, dar nu as vedea sa fie minus acolo, pentru ca aia e prinderea, vin direct din plastic, deci nu au treaba cu becurile in sine.
Dar semnalizarile si marshalierul merg, deci masa vine pe firul maro [irele negre de la tripla (semnalizare, frana/pozitie, marsalier) sunt toate legate impreuna si pleaca un singur negru].
Banuiesc ca firul de pozitie si cu cel de frana trebuiesc cumva legate impreuna si nu separat, dar de ce am continu curent pe firul rosu cand il leg cu celelalte, care ar trebui sa vina doar la actionarea franei.

| relian a răspuns (pentru xPerTs):

Nu conteaza ca ai curent,daca nu ai cablu sa si plece de la filamantu ala,atnci trebuie sa stea stins si doara cand apesi frana se face legatura cu returu sa-i zicem asa,atunci ar trebuie sa se aprinda filamentu pentru frana.

Nu stiu cum e tripla aia facuta.E ca la priza,curentu e curent,daca pui un aparat si fara nul,doara faza,firu ala are curent,dar nu circula prin aparat ca n-are unde se duce,deci nu functioneaza.

Esti sigur ca suruburile alea nu au legatura cu tabla de la tripla? Uneori este acoperita cu plastic si doara acolo la suruburi se vede si metal.
Poate daca as avea tripla in fata i-as da de cap,asa nu stiu ce sa zic.
Daca nu poti rezolva,macar intreaba un electrician auto,spune-i ce ai,ce tripla,ce fire is la masina si ala sa iti zica de merge sau nu.

Treb sa ai un aparat de masura si verifici fiecare fir ce vine de la masina cu masa masinii si vezi ce vine pe fiecare.
Fara aparat de masura nu prea poti face,nu stii ce fir are curent si care n-are.
Pfff naspa, se pare ca habar nu avem laughing dar asta e, nu avem experienta, dar e bun ca macar incercam.
Am avut si eu o tripla dar am aruncat-o, era cu led, puteam sa o studiez sa vad ce si cum.
Dar cand am aruncat-o nu eram asa curios despre cum functioneaza.