| B_Elvis_Alexandru_1990 a întrebat:

Salutare tuturor. Am o Skoda Fabia 2 motor de 1.2, tdi iar după un drum de 300km, m-am trezit cu tot uleiul de motor in vasul de antigel, specific că nu am niciun martor aprins la bord. Ciudat este că a stropit și pe afară a dat peste vas cred, când am deschis capacul de la antigel a făcut presiune, am fost la 3 servisuri, la 2 din ele au spus că este termoflotul, iar la altul a spus că este garnitura de chiulasa. Apa in bord nu trece de 90 de grade, motor trage normal. Voi ce păreri aveți? Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri!

4 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Si eu as fi zis garnitura de chiloasa.
Mai incearca si la al 4-lea service poate data asta va fi cu noroc.
Unele lucruri se schimba chiar prin excludere, adica schimband una apoi alta, asta e cand ai o masina veche iti asumi.
Nu ar fi exclus sa fie ambele chestii de care ti-au vorbit mecanicii.
Incepe cu una dintre ele!

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu poti afla daca este termoflotul ori chiulasa, pana cand nu desfaci piesele. Unii schimba termoflotul din prima, fiind ceva mai ieftin, iar daca problema persista, dau jos chiulasa.
Eu consider ca este chiulasa, pentru ca un termoflot defect nu ti-ar fi aruncat afara din vas, doar ar fi murdarit antigelul.
Insa un termoflot spart complet ar putea sa-ti sufle calumea in vas.
Temperatura din bord sta fix pe 90 de grade pentru ca vorbim despre o parnaie de VAG, la care ceasurile sunt hack-uite din fabrica sa arate temperatura optima, atunci cand senzorul de pe motor este in marja de 75-105 grade.
Am avut si eu o mizerie de VAG, care imi arunca antigelul afara (fara ulei), dar in bord aveam 90 mereu. La mine a fost chiulasa, apoi cealalta chiulasa, apoi blocul motor fisurat. Das auto!

| relian a răspuns:

Ce legatura are tem apei cu uleiul nu vad. Daca ajunge ulei in apa e clar ca ai probleme la ceva garnituri, apa sta la 90 pentru ca este racita, chiar daca are ulei in ea, tot raceste motoru.

Motorul trage normal pentru ca nu-i stricat altceva, dar daca mai conduci asa fara ulei, il faci praf, o sa arunci fierul ala la gunoi.
Nu mai condu deloc, remediaza problema si cam aia ar fi, cureti, clatesti de cateva ori radiatorul si motorul, bagi apa si dai afara, bagi si dai afara de cateva ori sa se duca din uleiul ala si cam asta e tot.

Daca e garnitura de chiuloasa ala esti, vezi la cine mergi, ce lucrare face, sa iti dea garantie, pentru ca unia pun suruburi asa dupa mina, si dupa ureche, spun cas mari meseriasi, apoi te trezesti iar cu problema pe cap.

| danTT a răspuns:

Este termoflotul 99%.
Se poate demonta f usor si se verifica daca este etans sa nu fie gaurit sa comunice antigelul cu uleiul sau garnitura sa fie strapunsa.