| benga94 a întrebat:

Un top al pieselor auto,care credeti ca ar fi de evitat,costuri consumabile distributie, o bara sa zicem ceva in mare care pica mai des, din ce am inteles eu cele mai scumpe ar fi renault si pegeot care sunt si mai proaste ca masini(ma refer la pegeot cas proaste)in rest m-ar interesa in special la hyunday la chevrolet la ford la golf 4 astept raspuns!

1 răspuns:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Teoretic aproape toate SRL-urile sunt de evitat, nu se compara in veci cu piesele originale.
Iti dau exemplu o bara fata. Cele produse pe la diferite firme sub licenta, se fac bucati daca lovesti un caine. Cele originale revin la forma lor dupa impacturi serioase; exemplu un Astra G bagat intr-o bara de autoutilitara: pe exterior era impecabila masina, dar in interior era intaritura de la bara facuta in V, trager-ul impins cu tot cu radiatoare pana in motor, si un Seat Leon care lovise pe la 80km/h (viteza la care a pierdut controlul) un indicator: capota piramida, radiatoare sparte, far rupt, tragger irecuperabil, grilele cioburi, bara doar zgariata. Cele neoriginale se fac cioburi cu prima ocazie, si unele nici nu vin la linie de noi.
La alte piese (spre exemplu articulatii pentru suspensie/directie) trebuie sa le evaluezi la cumparare: am cumparat capat de bara de Octavia/Golf 4 (nu mai stiu firma si pretul) si l-am montat imediat. Dupa 3-4000km a inceput sa bata. Am mers sa cumpar din nou, n-am gasit decat tot din ala. L-am cumparat, am desfacut burduful inainte de a-l monta, ca sa constat ca e aproape uscat; l-am gresat si l-am montat. Am trecut de 12. 000km cu el montat, am vandut masina cu el si inca nu batea.
La dacii toata lumea fuge de produsele unui importator de origine turceasca, Conex Distribution/Asam. Eu am cumparat de toate de la ei, le-am montat cu grija, am lucrat foarte curat, si nu m-a dezamagit nici o piesa mecanica de la ei. In schimb, elementele de tablarie de la ei sunt dezastruase (cam asa e la toate elementele neoriginale), sunt din tabla mai subtire decat foloseau producatorii masinilor, iar grundurile aplicate nu sunt bune de nimic, ruginesc in magazine.
In concluzie, nu poti sa te astepti ca piesele SRL sa fie la fel de bune ca si cele care echipeaza masina de noua. Sunt cativa producatori de piese, care au contracte si cu producatorii de autoturisme, cum ar fi: Bilstein si Monroe(telescoape in general), Elba (electrica/electronica la Dacii si elemente de iluminare/semnalizare), Hella (iluminare/semnalizare), Bosch (electrica/electronica, iluminare si chiar mecanica, dar atentie, multe sunt doar patentate de Bosch), iar lista poate continua.