anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

O intrebare pentru studentii la litere: imi puteti da niste detalii cu privire la aceasta facultate? (admitere, materii studiate, cursuri/orar, grad de dificultate, examene, posibilitati de angajare in timpul si dupa absolvire). Promit funda celui mai detaliat raspuns. Mersi!

Răspuns Câştigător
| Naoa a răspuns:

Buna. Eu sunt studenta la Litere - Limbi moderne aplicate ( traducere si interpretare ) anul 2. Admiterea se face pe baza de dosar si se tine cont de media de la bac. In ceea ce priveste cursurile, nu pot sa iti zic decat despre cele de la traducatori. In primul an inveti limba engleza si franceza: gramatica, vocabular, tehnici de traducere, etc. Pe langa aceste cursuri, mai faci si sport ( noi faceam aerobic ), informatica ( notiuni de incepatori - word, excel, etc ) si limba romana ( 1 singur curs - morfologie ). Gradul de dificultate este mai ridicat decat cel din liceu, evident. Dar nu este atat de greu. Personal am invatat franceza in 2 ani, la liceu, iar acum sunt printre primii din grupa. Daca iti plac engleza si franceza, nu ai de ce sa iti faci complexe. Ca examene, sunt decat 3 examene: engleza (gramatica+vocabular), franceza (idem ) si teoria traducerii ( teorie+exercitii ). La restul cursurilor, ai colocviu ( un fel de teza ). Dupa, sau in timpul facultatii, te poti angaja la o agentie de traduceri sau poti sa lucrezi individual ca traducator. Se castiga foarte bine. La agentie, se platesc 15 lei/ 2000 caractere. Din promotia trecuta, sunt cateva fete care lucreaza la Bruxelles cu un salariu de 6000 euro.
Este o facultate grea, dar castigi frumos de pe urma ei. Daca vrei sa iti dau mai multe detalii, te rog, trimite-mi un mesaj happy

2 răspunsuri:
| Laura46 a răspuns: