| Staythere a întrebat:

Puteti sa imi spuneti mai multe despre Universitatea Romano- Americana? Ce stuidezi mai exact?

2 răspunsuri:
| MrAngelus a răspuns:

Universitatea Romano-Americana este institutie de invatamant superior acreditata, persoana juridica de drept privat si de utilitate publica, parte a sistemului national de invatamant.

Universitatea Romano-Americana a fost infiintata in anul 1991, avand drept scop promovarea valorilor educationale ale invatamantului superior american pe fondul bogatelor traditii ale invatamantului romanesc. Initiativa infiintarii Universitatii Romano-Americane apartine profesorului universitar dr. Ion Smedescu, care in conformitate cu reglementarile juridice in vigoare este si fondatorul Universitatii Romano-Americane.

In realizarea acestui deziderat s-a pornit de la faptul ca in Statele Unite ale Americii invatamantul superior are ca suport modelul general de comportament al societatii americane, bazat pe organizarea eficienta a activitatii, simtul perseverent al datoriei, cultivarea sentimentului muncii, respectul de sine si fata de ceilalti, spiritul onest al competitiei intretinut de-a lungul intregii vieti, intrecerea cu toti ceilalti si, in primul rand, cu sine insusi.

Cadrul legal in baza caruia Universitatea isi desfasoara activitatea este reprezentat de Legea nr. 274/15 mai 2002 privind infiintarea Universitatii Romano-Americane, Legea nr. 88/1993 privind acreditarea institutiilor de invatamant superior si recunoasterea diplomelor, cu modificarile ulterioare, Legea invatamantului nr. 84/1995 republicata cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 480/2006, H.G. 635/2008 privind structurile institutiilor de invatamant superior si specializarile/programele de studii universitare de licenta acreditate si Hotararea 568/1995 privind Autorizarea functionarii provizorii.

Universitatea Romano-Americana are misiunea de a asigura si dezvolta resursele si instrumentele necesare derularii proceselor de educatie si de cercetare stiintifica, la standarde de calitate ridicate, necesare asigurarii competitivitatii in Spatiul European al Invatamantului Superior si al Cercetarii Stiintifice (definit prin Declaratiile de la Bologna, Copenhaga si Lisabona si promovat prin complexul legislativ privind Strategia Nationala pentru Invatamantul Superior din Romania).

Pentru realizarea acestei misiuni, Programul Strategic al Universitatii cuprinde un set de obiective care permite formularea anuala a obiectivelor operationale:

- Prestarea unor servicii educationale de calitate, adaptate permanent cerintelor unei societati bazate pe cunoastere;
- Integrarea Universitatii in Spatiul European al Invatamantului Superior si al Cercetarii Stiintifice (definit prin Declaratiile de la Bologna, Copenhaga, Lisabona etc si promovat prin Strategia Nationala pentru Invatamantul Superior din Romania);
- Adaptarea permanenta a ofertei educationale la dinamica si exigentele pietei muncii;
- Perfectionarea sistemului european al creditelor transferabile, astfel incat creditul transferabil sa exprime efortul real pentru insusirea cunostintelor la fiecare disciplina;
- Conectarea institutionala la spatiul comun universitar european si euroatlantic;
- Dezvoltarea cercetarii stiintifice universitare in conformitate cu standardele europene;
- Implicarea extinsa a Universitatii in proiecte de dezvoltare sociale, economice, culturale, la nivel regional si national, prin activitati sustinute de formare continua, transfer tehnologic, expertiza, consultanta;
- Cresterea eficientei managementului universitar;
- Promovarea unor sisteme si mecanisme complexe de asigurare a calitatii educatiei;
- Crearea si dezvoltarea unei culturi institutionale care sa incurajeze implicarea intregii comunitati academice in implementarea Sistemului de Management al Calitatii.


Misiunea si obiectivele asumate individualizeaza Universitatea in sistemul national de invatamant superior romanesc prin claritate, distinctie si specificitate. Strategia generala a Universitatii Romano-Americane are in vedere integrarea organica in arhitectura spatiului educational european si internationalizarea activitatilor de invatamant si cercetare stiintifica.
Universitatea si-a adaptat in permanenta oferta educationala, iar cresterea calitatii proceselor didactice si ajustarea continua a acestora in consonanta cu solicitarile pietei muncii, cu noile exigente impuse de procesele de integrare si globalizare a constituit un obiectiv strategic major.

Procesul de invatamant se realizeaza pe baza criteriilor proprii care asigura compatibilizarea invatamantului din Universitatea Romano-Americana cu invatamantul american si european, respectiv criteriul performantei si criteriul frecventei.

S-a manifestat o preocupare constanta pentru adaptarea planurilor de invatamant, a disciplinelor si implicit a programelor analitice in contextul restructurarii studiilor universitare pe 3 cicluri si deopotriva al cerintelor pietei muncii. Curriculum-ul este structurat pe categorii de discipline corelate cu profilul absolventului in termeni de competente profesionale, in conformitate cu "Regulamentul privind initierea, aprobarea, monitorizarea si evaluarea periodica a programelor de studiu".
Structura planurilor de invatamant este focalizata pe cunostintele si competentele pe care trebuie sa le dobandeasca viitorii absolventi, aceasta reprezentand de fapt un pas important de trecere la invatamantul centrat pe student si rezultatele invatarii.

In cadrul preocuparilor sale pentru realizarea unui invatamant competitiv, Universitatea pune un accent deosebit pe modelarea comportamentului studentilor.

Presedintele Fondator al Universitatii Romano-Americane promoveaza implicarea studentilor in viata academica. Prin reprezentantii lor in Senatul Universitatii si Consiliile facultatilor, acestia isi pot exprima opiniile si dorintele legate atat de procesul educational, cat si de viata de student. Drepturile si obligatiile studentilor sunt cuprinse in "Regulamentul privind activitatea profesionala a studentilor", act normativ adoptat de Senatul Universitatii, dupa modelul american, inca de la infiintare.

In conditiile adoptarii valorilor educationale ale invatamantului european si american, cercetarea stiintifica, in Universitatea Romano-Americana, dobandeste noi valente, devenind o conditie definitorie pentru afirmarea si existenta acesteia.

Acreditarea a permis introducerea unei gandiri noi, a unei abordari strategice menite sa consolideze capacitatile de cercetare existente si sa relanseze aceasta activitate prin implicarea mai activa a cadrelor didactice in realizarea unor programe educationale si de cercetare stiintifica ale Uniunii Europene promovate de Ministerul Educatiei si Cercetarii cum sunt: Erasmus, Socrates, Leonardo da Vinci, Programul Cadru 6, Phare, Jean Monnet, precum si la competitiile interne de granturi CNCSIS, ale Programului National de Cercetare, Dezvoltare si Inovare Relansin-Ceres, ale Programului de "Cercetare de Excelenta", etc.

In Universitatea Romano-Americana se desfasoara o intensa activitate de cercetare stiintifica, la nivelul catedrelor facultatilor, in cadrul Departamentului de Cercetare Stiintifica, al Centrelor si laboratoarelor de Cercetari precum si individual.
Obiectivele fundamentale in domeniul cercetarii stiintifice sunt:

- participarea la competitiile nationale, europene si internationale de obtinere de granturi, cat si la incheierea de contracte de cercetare, expertiza si consultanta cu mediul de afaceri;
- cresterea competitivitatii produselor stiintifice oferite, astfel incat sa creasca vizibilitatea nationala si internationala a Universitatii;
- introducerea unui sistem eficient de asigurare si evaluare a calitatii care sa puna accent pe rezultatele efective ale cercetarii stiintifice si pe recunoasterea lor nationala si internationala.


Experienta internationala constituie o componenta vitala a educatiei studentilor si a pregatirii cadrelor didactice. Universitatea Romano-Americana are incheiate acorduri si intelegeri cu universitati din SUA, universitati si institutii din Europa, America Latina, etc. In cadrul carora se practica schimburi interacademice pentru cadre didactice si studenti, manuale, urmarindu-se adaptarea si implementarea unor valori educationale din invatamantul superior american si european, in scopul realizarii standardelor de calitate si competitivitate a procesului de invatamant.

In cadrul acordurilor interuniversitare se desfasoara:

- programe de mobilitati pentru cadre didactice in cadrul carora Universitatea este gazda academica a unor profesori de prestigiu (cursuri conferinte) iar profesori ai Universitatii au vizitat alte universitati;
-programe de mobilitati pentru studenti, in cadrul carora studentii Universitatii beneficiaza de burse si programe educationale speciale (cursuri clasice, cursuri on-line), iar studenti de la universitati straine au participat la cursurile Universitatii.

Universitatea dispune de o baza materiala care asigura desfasurarea in conditii optime a procesului educational. Cu o suprafata de peste 34.500 metri patrati Campusul cuprinde: o aula de tinuta internationala, amfiteatre, sali de curs, sali de seminar, centre si laboratoare pentru cercetare, laboratoare de informatica, laborator de criminalistica, laborator pentru simularea negocierilor de afaceri internationale, laborator didactico-fonic, biblioteca cu sali de lectura si fond de carte valoros in continua actualizare, cabinete medicale si sali de sport, clubul studentilor, agentie de turism, capela pentru ruga studentilor, spatii pentru personalul tehnico-administrativ, camin-hotel cu 11 etaje pentru cazarea studentilor, cantina-restaurant, etc.

In acest sediu studentii beneficiaza de o biblioteca moderna, un centru electronic de informare (INFOMAT), conectare la INTERNET, camere de luat vederi, statie de radioficare si televiziune cu circuit inchis, centru de fotocopiere documente, agentie BRD cu bancomat, etc.

Campusul Universitatii este impresionant prin dimensiuni, arhitectura, tehnologie de constructie, dotari, functionalitate si totodata este laboratorul formarii de valori profesionale si de caractere, de oameni capabili sa-si asume raspunderi, sa ia decizii corecte si sa-si indeplineasca onest obligatiile ce le revin. Prin conditiile de studiu si viata pe care le ofera, Campusul consolideaza locul de excelenta pe care Universitatea Romano-Americana il detine in peisajul invatamantului superior romanesc.

Sursa: http://www.studentie.ro/......uresti-u77

| raluk27 a răspuns:

Studiezi ce facultate vrei din cadrul acestei Universitati. Eu zic sa iti alegi o Universitate ca lumea, nu rahaturi de astea. Am cativa colegi care au terminat acolo si sunt mai mult decat praf la capitolul competente. Pt un examen aveau de invatat 30-40 de pagini, citeau cu o zi, doua inainte si aveau numai 10 pe linie. Dar cand au ajuns in the real life, s-au plans ca angajatorii se uitau la ei nu stiu cum. Am fost si eu pe-acolo sa vad cum arata ca toti o laudau. Erau numai copii de bani gata, cu haine si genti de firma.
Ok, e moderna, au aparatura de ultima generatie, caminul arata foarte bine, dar calitatea invatamantului lasa de dorit.
Acum depinde ce vrei tu: sa o arzi in fite prin Bucuresti, sau sa inveti intr-adevar.
PS: NU, nu e valabila faza cu "daca vrei sa inveti inveti oriunde". Asa e pentru cei pe care nu-i duce capul si gasesc scuze.