anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut,TPU! Vreau sa ma ajutati cu un lucru, nu stiu cat de mult ma puteti ajuta, dar si un sfat ar fi bun decat nimic, merita macar sa incerc! Deci, problema este ca trebuie sa ma gandesc ce vreau sa fac dupa scoala, sa-mi aleg o meserie, dar oricat m-as gandi nimic nu ma incanta. Stiu ca daca nu-ti place un lucru si nu-l faci cu placere nu ai rezultate bune(nu mereu), deci as vrea sa-mi aleg ceva ce nu voi regreta si unde sa merg cu placere.
Acum, mie nu-mi plac meseriile obisnuite: profesor( nu am inclinatie pentru a-i invata pe ceilalti), doctor( mi se face rau cand doar ma gandesc la sange, plus ca sunt multi ani la medicina), avocat etc.
Eu sunt o fire mai dinamica, imi place noul, nu vreau sa fac acelasi lucru la nesfarsit, imi place sa calatoresc mult, imi place istoria, politica, sa cunosc(doar citind pana acum) alte culturi, sa ajut oamenii, sa inventez lucruri( cum sunt cei care au creat robotii de exemplu!); ma pricep la desenat, pictat, lucru manual
In final, dupa cat am scris, ce vreau e sa-mi enumerati cateva( cat de multe puteti) meserii ce au tangenta cu ce am enumerat eu despre mine.
(Nu as fi intrebat, pentru ca e cam complicata intrebarea, dar nu stiu cum sa caut singura)
Sper ca nu-mi iau hate pentru intrebarea prea lunga si ciudata. Multumesc anticipat(chiar si pentru un sfat!)

6 răspunsuri:
| AdelinaC a răspuns:

Poti face o facultate de geografie si sa devi ghid turistic, asa poti calatori, cunoaste lumea, vorbi in limbi straine.
Mai poti incerca it, cibernetica, modeling, design

| GdX a răspuns:

EU inteleg din ce ai scris ca nu iti place munca. Pai nu stiu ce as putea sa te sfatuiesc. Se cam bat cap in cap informatiile insiruite de tine.

| Doja a răspuns:

Practic tocmai ai zis ca nu vrei sa devii bun la nimic. Iti place sa calatoresti (sa dai bani oamenilor pe cazare, bilete, etc), sa cunosti oameni (?!), sa ajuti oamenii (cheltuind timpul si banii), sa inventezi lucruri (ce ai inventat pana acum?)
Ai repetat fix posturi de Instagram cu multe like-uri: spirit liber, calatorie, distractie, inovatie, tinerete, etc.

Fii atent la o chestie super cool: daca nu stai intr-un domeniu nu vei invata mare lucru, mereu va fi cineva mai bun ca tine in domeniul respectiv care iti va lua locul. Daca vrei sa traiesti de pe azi pe maine, continua pe directia pe care ai descris-o mai sus.

Daca vrei sa ai succes in viata, tine-te de ceva si fa BINE acel ceva. In orice dormeniu exista plafoane, exista plictiseala (sau perioade mai putin interesante), exista suisuri si coborasuri. Important e sa treci de ele.

Daca ai zis ca te pricepi la desen poate ai putea sa te duci in directia asta, cu mentiunea ca arta in general este utila doar in cazul societatilor stabile. Deci daca tu consideri ca vei putea deveni un desenator/pictor bun si competitiv (apropos, sunt milioane de chinezi care fac asta continuu 24/7) atunci pariaza pe asta. Se castiga o paine f buna din arta digitala in acest moment.

| alyyyyy2018 a răspuns:

Contabilitate, it... se casriga destul de bine.
Marketing si vanzari. Poti fi la inceput consultant vanzari iar intr-un an sa ajungi sef de raion iar mai tarziu coordonator de magazin si chiar mai sus.
Sau meserii gen: bucatar, frizer, cosmeticiana...
E mai greu sa stii inainte ce iti place. Pana nu incerci, nu prea stii ce iti place. Succes.

| SASUKEIzaya14 a răspuns:

Ai putea sa fi youtuber, ai putea face ce a facut acest tip: https://www.youtube.com/channel/UCvZSJLg7pjLHzAyMMJvtnmw/videos e foarte interesant, ai avea parte de calatorii, ceva aparte, unic in acele calaltorii...