NOname
Întrebare recomandată | NOname a întrebat:

Cum vi s-ar părea, dacă în şcoli, licee, universităţi...materiile precum Istoria, Geografia (şi nu numai) s-ar preda nu de către profesori, ci lecţiile/cursurile ar fi sub forma unor filme 3D, realizate în aşa fel ca să fie cât mai captivante, explicite şi uşor de memorat?
Profesorul ar fi doar pe post de supraveghetor şi ar răspunde la eventualele întrebări. De predat, ar preda cine se pricepe mai bine - tehnologia modernă. Şi în mod sigur nu s-ar mai adormi la ore, iar copiii ar fi mai receptivi şi interesaţi.
Credeţi că există posibilitatea ca acesta să fie învăţământul viitorului? V-ar surâde ideea?

106 răspunsuri:
| adutza99 a răspuns:

Sigur ca da, ideea este geniala! Pacat ca in invatamantul din Romania e cam greu sa faci asa ceva... poate in cativa ani....cativa ani buni vom putea avea si noi asa ceva.Super ideea! Poate convingi pe cineva de acolo de sus de la Basesculaughing sa faca ceva dar nu prea cred.

| Esperança a răspuns:

Mie mi se pare o idee bună. Cred că atunci fiecare elev/stundent ar fi mult mai atent la ore şi ar înţelege mult mai bine materiile respective!
Nu cred că s-ar mai absenta de la ore, ar dispărea monotonia, plictiseala şi cred că ar fi mai multă activitate şi mai mult interes pentru învăţământ.
http://www.youtube.com/......ttp?/watch

| Empathizer a răspuns:

Ar fi bine ca la ore sa se foloseasca si materiale video, dar comunicarea om la om este esentiala pentru educatia unui copil. Ruperea de contactul cu oamenii, in educatie, ar fi o tragedie.

| julyana a răspuns:

Ideea mi-ar surâde dar...cu schimbarea miniștrilor de la an la an sau de la lună la lună, sunt lucruri,, minore" dar importante care nici acelea nu au putut fi schimbate.

| CryChristiAN a răspuns:

Pentru mine imi surade ideea sa acaperez cat mai multe cunostinte, daca e putinta chiar toate. Nu ma priveste cum ar trebui ca lectiile sa fie predate intr-un alt mod, conteaza doar sa invat. DIn partea mea, puteam sa invatam chiar si intr-o mlastina, atat timp cat acaperez notiuni.

Daca eu pot si voi puteti.

| Vizitiul a răspuns:

Astia de adorm la ore sunt neodihniti. Dormi la fel de bine si in compania unui decor audio-video. Nu-mi surade ideea, mi se stramba.

| Shmoopy a răspuns:

Empathizer a subliniat bine faptul ca "comunicarea om la om este esentiala", de aceeasi parere sunt si eu... -acum cam rar- dar sa ai un profesor adevarat, care sa te determine sa nu misti in banca cand vorbeste si sa te captiveze cu vorbele lui, este cu adevarat frumos, pacat ca in ziua de azi daca mai gasesti asa ceva elevii il iau la misto (spun asta pentru ca ma aflu intr-o astfel de clasa).
Evident ca ar fi ceva nou si interesant sa avem documentare si filme, doar evoluam (nu?) dar nu sa inlocuiasca ce facem acum, ci sa se imbine intre ele.

| michelia a răspuns:

Pentru mine conteaza extrem de mult persoana care face expozeul. Pe linga cunostinte, valorizez stilul de predare, vocea, atitudinea, contactul cu cei care audiaza, pasiunea pe care o transmite.
Asta ma face sa ma aplec mai mult si mai usor asupra notiunilor pe care trebuie sa le invat.
Mereu am invatat mai bine de la un profesor bun decit singura, indiferent de forma in care erau prezentate cunostintele.
Cred ca filmele, prezentarile in powerpoint, desenele etc sint doar MIJLOACE ajutatoare ale profesorului si nu il pot inlocui.
Nu-mi imaginez o societate atit de robotizata si de lipsita de participare si implicare personala.

| CrazyTeenager a răspuns:

Daca pe langa aceste cursuri ar fi si unele de practica unde sa se aplice teoria studiata, da, este o idee buna.

| IMC90 a răspuns:

Nu-mi surade ideea, trebuie interactiune cu elevul. Mie daca imi pui un film care ma plictiseste, adorm. Daca stiam ca pot fi intrebat permanent din lectie, eram mereu atent...

| byeddy a răspuns:

Eu sunt de parere ca ideea ta e buna, totusi ar trebui sa fie o parte teoretica si una practica, de ce nu? ar fi interesanta scoala daca s-ar face mai multe proiecte pe aceasta tema, proiecte constand nu in foi si litere ci ceva concretthinking

| MariaIurascu00 a răspuns:

Cred ca as putea sa si inteleg sa prevad si invat mai mult.e chiar o idee geniala ce ar trebui pusa in practica. nu m-am gandit niciodata la asta.BRAVO!

| TechnoCocktail a răspuns:

Sunt de parere ca asta e singurul mod in care m-ar putea face sa invat istorie si geografie...Si chiar as invata mai mult ca la mate de exemplu. Dar sunt de parere ca nu va mai fi nevoie asa mare de profesori si vor fi platiti mai putin sau nu vor mai fi, si nu cred ca prea convine asta. Oricum eu sunt total PRO la asta!

| RapidFC a răspuns:

Este o idee buna dar nu trebuie sa "eliminam" profesorii pentru ca dupa vizionarea unor astfel de materiale, ei ar putea veni cu raspunsuri la eventuale intrebari(asta in caz ca exista anumite nelamuriri si sunt sigur ca vor fi).Ok, zici "fara profesori" dar asta ar insemna automat o mare dezordine in cadrul tuturor scolilor(nu toti sunt sfinti ci dinpotriva!). Fiecare cu parerea lui, eu mi-o sustin pe a mea:e bine ce zici-ma refer la vizionarea de materiale video- dar fara excluderea totala a acestora.

NOname
| NOname explică:

Profesori cu adevărat buni, care reuşesc să capteze atenţia tuturor elevilor şi să transmită informaţia în mod corect, obiectiv, din păcate, sunt foarte puţini. Tocmai din acest motiv cred că au nevoie de un ajutor - un material audio-video, gândit şi realizat de oameni cu adevărat pricepuți, talentaţi, care au carismă, voci plăcute, aptitudini de oratori, entuziasm... Puţini profesori, în special în mediul rural (pentru că toţi cei buni pleacă spre marele oraşe), deţin aceste calităţi şi copiii pleacă de pe băncile şcolii cu nişte goluri, pentru că nu s-au găsit nişte adulte capabili să le umple.

Consider că tehnologia modernă (dacă tot o avem, trebuie să şi profităm de ea la maxim) ar putea fi acel pas înainte spre îmbunătăţirea învăţământului şi dezvoltarea minţilor tinere/superioare, urmat de un progres general.

| blueangel99 a răspuns:

Mie chiar mi se pare o idee buna. Profesoara noastra de istorie ne mai tinea din cand in cand lectii sub forma de filme day dreaming
Ar fi super tare, si ar iesi din monotonie, cum sunt alte materii la care proful/profa trancane toata ora, copiii iau si ei ce notite apuca, iar dupa sunt ascultati si trebuie sa stie lectia ca pe o poezie. Cel putin la istorie si geografie nu se face asa! Si mai ales la ascultat. Multi profesori de istorie/geografie ridica elevu in picioare si il pun sa spuna lectia ca pe o poezie. NU! Ascultarea se face la harta, unde copilul trebuie sa arate locurile invatate, spune si ce a invatat, si profesorul, ca sa arate ca e documentat, trebuie sa stie sa-i puna intrebari, nu sa-l lase sa recite ca papagalul. Pe noi asa ne asculta la istorie. Iar la geografie, inca din clasa a 5a ne punea intrebari din lectie si dupa aratat la harta.
Multumesc ca ai pus intrebarea asta, NOname, inainte sa o pun eu laughing

NOname
| NOname explică (pentru RapidFC):

Nici nu am pomenit de excluderea totală a profesorilor, ci doar de îmbunătăţirea calităţii de predare, de completarea substanţială a ei (care în majoritatea instituţiilor de învăţământ cam lasă de dorit, din păcate).

| XxXBlackVampireXxX a răspuns:

In primul rand ar trebui asigurat curentul electric in scoli, sunt multe scoli care nici in ziua de azi nu au asa ceva.

NOname
| NOname explică (pentru XxXBlackVampireXxX):

De acord.

| zdrangoi a răspuns:

Exista astfel de "lectii" pe Discovery.
Chiar lectii! In fiecare zi a saptamanii cate o materie.
Crezi ca le apreciaza cineva dintre cei ce sunt inca elevi?
Imaginile vizuale sunt intr-adevar mai usor de retinut, ideea e buna, dar "trebuie sa mai ai si cu cine"...

| unknownn a răspuns:

Nu mi se pare o idee buna.

| reihiuke a răspuns:

Un om adoarme mai repede la un film decat daca-i preda cineva (pastrand proportiile).

| StefanelAlex a răspuns:

Nu sunt de acord cu ideea. Fiecare creier functioneaza in mod unic, implicit intelege in mod unic lucrurile. Cuvintele, expresia, accentul si gesticulatia nu pot fi exprimate pe o hartie sau intr-un desen. Iti zic din propria experienta. Unele cursurile le retineam extrem de usor deoarece profesorul le explica fantastic altele nu le intelegeam deloc. Tin minte cum un prieten in 15 minute (pauza de masa la cantina) m-a facut sa inteleg 3 cursuri la matematica. Tin minte cum in clasa a 12-a stiam 50 % din materia de la bac pentru istorie inca din clasa a 8-a (dupa 4 ani deci) datorita unui prof. care explica si preda exceptional, cu scheme logice si cronologice, sageti, liniute, intrebari inteligente etc.
De asemenea, sunt de acord ca in proportie de 95 % sistem de invatamant romanesc este un esec total, nu exista profesori, lectii logice, relatii cu realitatea etc.
Dezinteresul copiilor vin din faptul ca nu vad niciun viitor in viata (in Romania), nu vad cum cartea i-ar ajuta cu ceva cand cei ce fura si inseala au mai mult succes.
Plus ca e mult mai simplu/rapid sa iei o creta sa desenezi ceva pe tabla decat pe un touch screen si jde butoane laterale si setari stupide.
In ultimul rand : tehnologia moderna indeparteaza oamenii nu ii apropie. Uite-te cum sunt multi tineri care stau la masa si fiecare butoneaza un celular sa vada update-urile la Facebook sau tuitar.

| PufuleţiCuCaramel a răspuns:

Super bună ideea!

| felyna12345 a răspuns:

Din punctul meu de vedere, ar fi mult mai bine..nu ar mai invata mecani copii ..ci logic, de placere.

| SalvatoreLeon a răspuns:

Prea frumos ca sa fie adevarat rolling on the floor

| Aandr33a a răspuns:

E super ideea happy

| DiazAndreea a răspuns:

Da, asa ar salva urmatoarea generatie. lora este foarte plictisitoare cu profesorii care invata pe derost o lectie si se astepta ca elevii sa invete ceea ce nu isi amintesc ei. Este o idee excelenta iar elevii ar invata mult mai corect si mai bine

| calmopenmind18 a răspuns:

Ar fi frumos darhee hee tot ar dormi copii. Este greu de pus in practica. Personal as fi incantat de idee. Imi place sa casc ochii pe Discovery deci... da. Astfel nici profesorii nu ar mai fi nemultumiti ca trebuie sa raguseasca si sa spuna lectia de 10 ori/zi ca robotii. Este enervanta chestia asta. Sa zicem ca un profersor are 6 ore la 6 clase de a XI-a si la toate trebuie sa predea aceeasi lectie pai mai bine s-ar inregistra cand preda la o clasa si la restul decat le-ar da filmul. In plus elevii ar putea revedea filmele acasa. Ceea ce predau invatatorii in clasa nu mai ai de unde sa asculti chiar daca esti atent, nu poti retine totul.

Ideea este una geniala dar cred ca va aparea mai curind prin UK sau USA nu pe la noi.

| anita358 a răspuns:

Tare