anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Deci am auzit ambele tabere.

Tabăra profilor la ultima ședință, dar nu, numai, toți ne plângem de generația elevilor de acum și de societatea și mentalitatea educației de azi.

Tabăra profesorilor susține : "Elevii nu mai învață, că tragem de ei, că le dăm mură în gură, că nici părinții nu-i mai ajută, că totul pică pe noi și dacă ei nu lucrează acasă nici noi nu putem face minuni într-o oră de curs."

Tabăra elevilor : "Pfff, dar profii ăia nu mai fac nimic, dar nu am știut la test/simulare/examen, că ce mă, dar nici nu ne-a predat aia sau aia. Ăștia nu-și mai dau silința. Nici profii nu mai sunt ce-au fost odată."

Voi cei din exterior, mă interesează mai ales(nu profesor sau elev), cum vedeți voi toate aceste acuzații și argumente?

Cine ar avea dreptate și în final cine poartă vina pentru tot ce se întâmplă cu educația din era aceasta și cu "distrugerea" noțiunii de elev, așa cum îl știam odată?

Către ce tabără ați arunca mai mult vina?

Răspuns Câştigător
| NLS a răspuns:

Eu sunt de parere ca probleme exista in ambele tabere, dar "mata moarta" e in ograda elevilor in proportie de 80%.

Nici pe vremea mea (am terminat facultatea in 2008, deci microbul internetului nu a prins mult de noi) nu toti profesorii erau model.
Aveam profesoara care citea lectia din carte si cam asta era tot.
Nu putea sa isi dea cu parerea despre nimic, nu putea sa ne raspunda la anumite intrebari.
Punea note fara sa citeasca lucrarile, dupa preferinte.
Un robot model sovietic, si atat.

Am avut in liceu profesoara ce nu era capabila sa ne arate sau sa ne explice de ce se rezolva intr-un anumit mod un exercitiu, si voia sa vina ora viitoare cu el rezolvat (de sot, care era ceva mai capabil).
Am rezolvat noi printr-o mica greva sa nu mai vina deloc.

Si am mai avut si alti profesori de-a lungul celor 16 ani petrecuti in scoala mai mult sau mai putin inteligenti sau competenti sa ocupe un post didactic.
Iar in facultate a plouat cu profesori agramati (in ultimul hal), dar eu i-am iertat, fiind vorba despre materii tehnice, nu despre analize literare.

Dar revenind la subiect:
cum ai vrea ca un profesor (ma refer la cei mai "proaspeti") sa devina model, atata vreme cat el isi trage seva dintr-un sistem defect?
Si e evolutia unui elev neinteresat (intr-ale studiului, ca cu telefonul si internetul, no problemos), sau adesea mediocru?

Daca ar fi sa ii selectam cum se facea mai demult, 90% dintre posturi ar ramane vacante.

29 răspunsuri:
| Trixt3r a răspuns:

Ambele tabere sunt vinovate în egala măsură, dar cel mai mult părintii și societatea care de 33+ de ani votează cu fundul la alegeri.

Sistemul de educație este praf, avem o grămadă de miniștrii cu teze de doctorat plagiate, probabil toată instituția de învățământ doar cu oameni puși în funcții pe nepotisme și pile de la partid.

Profesorii sunt de vină pentru că nu protestează.
Elevii sunt de vina pentru că nu își dau silința absolut deloc.
Părintii sunt de vină pentru că nu sunt revoltați pe situația sistemului de învățământ pe care îl plătesc din taxele muncite cu banii câștigați din greu în cele peste 20 de zile muncite lunar.

Dar principalii vinovați sunt PSD, PNL si UDMR, din cauza lor o diplomă școlară nu valorează nici cat hârtia igienică, din moment ce tu te ștergi cu diploma in timp ce ei ocupa funcții importante cu diplome false.

| Trixt3r a răspuns (pentru Trixt3r):

Peste 20 de zile muncite lunar* (în cazul în care durează edit-ul)

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru Trixt3r):

Și eu care voiam să mă înscriu în PNL laughing
Dar mulțumesc de răspuns.
Cred că oricum, orice am alege sau vota, totul este în van, eu de aceea mă și tem să mai ies la un vot, deoarece simt că pe oricine aș alege, tot nu se va schimba nimic, toți sunt o apă și un pământ și oricine ar veni, nu va face nimic. Am văzut președinți schimbați de-a lungul existenței mele și singura îmbunătățire a fost cea adusă de societate în sine, de trend, că dacă a apărut aia trebuie să avem și noi aia și ca să rămân tot în domeniul educativ, anume, dacă a venit la putere calculatorul, s-au adus și în școală niște calculatoare, dacă a luat naștere educația cu blândețe, după ce mii de ani s-a promovat educația barbară, s-au adus și în școli blândețea, dar care e oricum doar de fațadă deoarece barbaritatea în școli a crescut la cote maxime și nu tocmai în sensul bun ci anume că elevii se ucid efectiv, ziua în amiaza mare, uneori chiar fără rușine de față cu profesorul în clasă. Și mulți alți profesori care ajung pedofili sau întrețin relații nu tocmai normale cu elevii lor.

| CostinAlamariu a răspuns:

Sunt student la facultate, deci nici prof, nici elev, nici părinte. Personal as arunca vina pe profesori pentru că până și eu, un student de facultate, ma pot gândi la metode mai eficiente de predare decât profesorul de rand. Și atunci ei ce scuză au?

| Trixt3r a răspuns (pentru anonim_4396):

Sper sa nu te superi pe mine, dar este greșită logica ta când spui că toți sunt la fel. Eu sunt absolut convins că dacă in locul clovnului asta de la Cotroceni ajungeau președinte Dragnea, Ponta sau Viorica, lucrurile erau mult mai rele.

(Imi cer scuze pentru zidul de text, dar sper sa te pot ajuta sa înțelegi cum funcționează treaba)

Prezenta scăzută la vot nu face nimic altceva decât să le dea putere mai mare si sa le confirme ca oamenilor nu le pasă dacă se țin de promisiuni sau nu.

Dacă-i schimbi de 2-3 ori si văd ca nu le mai merge vrăjeală, o sa se apuce atunci sa schițeze ca mai fac si cate ceva, de frica ca-i taxează oamenii la următorul vot.

Legat de partid in sine - PNL-ul nu mai este un partid democratic, este suficient sa vezi cine decide in partid, faptul ca accepta plagiatori cum sunt Bode si Ciuca cu toate ca in 2016 spuneau ca nu-i OK ca plagiatorii sa fie in parlament, faptul ca au cerut votul pentru a înlătura PSD-ul de la putere si apoi au trădat electoratul făcând înțelegere cu PSD, faptul ca sub mandatul PNL nivelul de corupție a crescut - lista poate continua.

Acum eu nu iti spun sa nu te înscri in PNL, faci cum crezi, dar încearcă măcar sa nu induci lumea in eroare spunând ca toți sunt la fel si ca nu contează dacă votezi sau nu.

Ei pe asta contează, pe faptul că punem noi botul și ii credem ca-s toți la fel, încât sa nu mai ieșim la vot si ei sa rămână cu puterea supremă, pentru ca ei au deja susținătorii si votanții lor dedicați care votează indiferent - și cu cat ies mai putini la vot, cu atât numărul susținătorilor lor pare mai mare si au șanse de câștig. (Cifrele de mai jos sunt estimate)

Dacă ei au 3.000.000 de votanți, asta este = 15-16% din 19.000.000 populația României.
Dacă > 60% < din 19.000.000 ies la vot, asta este = 11.400.000 voturi, din care cei 3.000.000 votanți PSD/PNL sunt doar 26% și puterea lor este redusa.

Dacă > 30% < din 19.000.000 ies la vot, asta este = 5.700.000 voturi, din care cei 3.000.000 votanți PSD/PNL sunt 52% și puterea lor creste.

Cu cat ies mai putini oameni la vot crezând ca toți sunt la fel, cu atât le oferă o putere mai mare hoților. Asta cu "Toti sunt la fel" este propaganda lor, sa descurajeze oamenii sa iasă la vot, pentru a nu pierde puterea, pentru ca ei sunt conștienți ca nu au câștigat mai multi votanți fără sa facă ceva bun pentru tara si vor avea tot atâți votanți sau chiar mai putini decât au avut la alegerile anterioare.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru CostinAlamariu):

Păi și care ar fi acele metode? happy

Eu întreb chiar serios din postura de profesor, care chiar îți dă dreptate, uneori ne depășește totul. Pe mine una, sigur.

Nu știu cum o fi în cazul altora, dar metoda mea cea mai des folosită este țipătul și stilul militar.

După ce urlu de vreo 15 000 de ori să facă x sau y lucru, se urnesc și elevii mei să facă. Dar cu greu, mamă, cu greu. În rest stau stane de piatră și așteaptă dacă se poate să mă duc eu să le și scot cărțile și caietele din rucsac și dacă se poate să iau și seringa să le introduc informațiile în creier, ar fi perfect pentru ei, ba chiar și lor le-am spus asta mereu, când am încercat să-i motivez să mai gândească.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru Trixt3r):

Deci, la asta chiar nu m-am gândit vreodată, chiar există mai multe perspective ale votului și evident că toate sunt de analizat. Deci chiar mă bucur că mi-ai răspuns. Cât de cifre, n-am reușit să prind prea bine ce ai vrut să spui din simplul motiv că matematica am detestat-o și nu prea-mi place să stau lângă cifre laughing) dar am citit tot și mă bucur că ai avut bună voința de a răspunde sincer.
Cât de partid, habar nu am care ar fi mai bun și ce alegere ar fi mai bună, recunosc că nici nu mă pasionează politica, dar vreau o ocupație în plus și cum la noi în oraș, voluntariatele nu prea există, nici școli ca să practici un nou hobby, aș vrea să fac asta, să mă înscriu într-un partid și de ce nu, să mă simt mai implicată în comunitatea mea, evident că urmăresc și beneficiile pe care ni le-ar putea aduce, dacă există așa ceva la un partid.

| Trixt3r a răspuns (pentru anonim_4396):

Eu cred ca important este sa votezi pe baza principilor, nu pe baza partidului. Ar fi stupid sa spună cineva ca trebuie sa votezi cu USR la alegerile locale dacă n-au un candidat bun, sau cu PDU la președenție dacă n-au un candidat bun.

Partea cu cifrele era doar o încerca de a iți explica ca puterea unui partid scade din ce în ce mai mult atunci când prezenta la vot este mare.

Dacă nu poți sa găsești un partid, exista mereu asociații si grupuri civice care fac lucruri cum sunt cele descrise de tine.

| NLS a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu castigi nimic pozitiv inscriindu-te intr-un partid.
Toti sunt prefacuti, hoti, interesati de afaceri necurate si capatuire,
nu de bunul mers al tarii/societatii.
Propun si voteaza legi in cel mai anapoda mod posibil,
toti cei care s-au perindat din 90 incoace au vandut bucati generoase din patrimoniu si au distrus economia, sanatatea, invatamantul, agricultura, tot.
(invatamantul nu l-au distrus doar politicienii, ci s-a distrus de la sine, ca urmare a aparitiei internetului)

Ajuta mai mult sa te implici in actiuni de voluntariat, si sa iti cladesti intai o cariera solida.
Sa devii o persoana cat mai "model", pentru comunitatea ta.
Apoi, sa candidezi pentru functia de primar, daca se poate, in jurul varstei de 35-40 de ani.
Dupa ce ajungi la butoane, sa nu te lasi influentata de cartitele din primarie, sa nu iti fie teama de cei ce incearca sa te sape, sa iti faca rau, sa te ameninte.
Si sa nu uiti de unde ai plecat si ce ai dorit sa realizezi la inceput.
Chiar si fara bugete generoase, daca stii sa stabilesti prioritati, multe se pot face pentru comunitate.
Bunastarea vine in pasi marunti.

In judetul meu cunosc personal 2 primari de la PNL ce sunt la al treilea mandat fiecare.
Unul nu a avut contracandidat in cazul a doua mandate, datorita respectului si multumirii concetatenilor, iar la primele alegeri a avut doi dar a castigat si atunci cu 78%.

Si mai avem in judet o tanara primarita ce vine puternic din urma, si doreste si ea sa faca din comuna ei un exemplu. Ea a candidat fara partid.

La noi a castigat AUR, si nu au facut nimic de 2 ani, doar se cearta, pierd timpul si fac un circ ordinar, impreuna cu fostul primar de la PNL, actualmente consilier.
Mai strica si banii aceia putini pe care ii are bugetul comunei fara rost, pe proiecte si lucruri ne-necesare.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru NLS):

Mulțumesc!
Asta mă pune iar pe gânduri și pe analiză happy dar da, mă gândesc și eu dacă partidul e cel mai bun.
Poate să încerc la Crucea roșie de la mine din oraș și nu mai știu dacă te primeau cumva pe smurd ca și voluntar, auzisem treaba asta la un moment dat, dar nu știu cât de adevărată e. Ca și alte opțiuni la mine în oraș lasă de dorit, la capitolul deschidere spre voluntariate și chiar instituții. happy Dar voi mai găsi eu ceva de făcut printre altele. happy

Cât de primarii unei comune, ai dreptate, eu am sesizat amarnic anul acesta chiar de sărbători că primarii din comunele de pe lângă orașul meu au fost de o mie de ori mai implicați în ornarea satelor cu beculețe și ornamente decât orașul nostru. De asemenea am observat că sunt mai organizați cei din comune decât cei din orașe. Deci chiar avem mult de muncă în orașe.
Dar nu știam că cei de la Aur sunt așa de nepricepuți, eu chiar mă așteptam ca ei să facă treabă, mai ales că erau mai noi față de PNL și PSD, simțeam că pot veni și ei cu un nou vibe.

| Trixt3r a răspuns (pentru anonim_4396):

Auuuuuu, am început să plâng când am văzut ca ai spus ca aveai așteptări de la AUR.

AUR pe scurt are legături cu Rusia, cu mafia lemnului, cu televiziunile penalilor, are foști comuniști si securiști, oameni condamnați pentru violenta fizică si multe alte lucruri printre care finanțări de la Viorica Dancila - Un partid extremist naționalist, unionist care cu propaganda unionista a luat 0.49% la alegerile din Moldova (promovând unirea României mari), tara in care leadership-ul partidului are restricții si le este interzis sa calce in Moldova. (Simion nu poate intra in Moldova, are interdicție)
Sa nu mai vorbim de persoanele important din partid, cum este George Simion, un semi-analfabet cu 0 realizări profesionale in viata, probabil fără studii si experienta doar ca hooligan de galerie la meciurile de football. - ce ar putea sa legifereze un astfel de individ?
Apoi vine Sosoaca (acum nu mai este oficial in partid) care spunea ca pasările sunt de fapt drone si guvernul le schimba bateriile in fiecare dimineața si ca vaccinul iți injectează cipuri prin care ești controlat cu ajutorul 5g.
Au numai legături cu oameni suspecți care fac propaganda anti-eu si încearcă un roexit prin intermediul unor oameni certați cu legea.

Sper ca nu la AUR-ul ala te refereai.

| NLS a răspuns (pentru anonim_4396):

AUr?
In momentul in care sleahta aceea de prefacuti pune mana oficial pe toata tara, Romania se va intoarce 50 de ani in trecut.
Cam cat e si Rusia acum.
Si foarte probabil, se va repeta fenomenul din Piata Universitatii, din aprilie-iunie '90.
Adica un razboi civil. Diferenta va fi ca minerii adusi acum vor bea vodca.

Daca ajung in turul 2 cu PSD, va trebui sa imi cer scuze lu' Ceasca ca mi-am permis sa plang cand aveam 5 ani dupa o felie de salam, vazut la o vecina. Sau ca mi-as fi dorit si eu o portocala sau o banana si in alte zile decat in saptamana Craciunului.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru Trixt3r):

E ciuuudat să aflu atâtea rele de-ale lor, deci Aur nu e chiar așa cum s-a promovat pe la TV, dar recunosc că un motiv care m-a atras, a fost tocmai ideea cipurilor, ei au susținut în pandemie că omul este om, vaccinul cu forța nu este legal și cipurile sunt non-umane. Deci da, ăsta a fost motivul pentru care m-au atras, dar nu știam și toate celelalte. Ca să vezi cum un om se lasă prostit doar de ceea ce-l influențează, atrage și nu mai vede toată realitatea din jurul lui.
Dar dacă ei ar fi jefuitorii pădurilor noastre, claaar îi voi urî, pentru că în viață, poți lua orice, face ce vrea, dar nu iei oxigenul, natura și copacii care dăinuie de pe vremea dacilor și romanilor noștri. Nu, asta nu suport. În păduri este cel mai viu, strămoșul nostru, acolo și-au lăsat energia, moștenirea, amprenta și ei vor să ne distrugă și asta. Mă îngrozește când mă gândesc că pentru îmbogățirea asta țicnită, unii au ajuns să distrugă și natura.

| DjSannan a răspuns:

Este important să ne amintim că educația este un proces complex și nu poate fi atribuită vina sau responsabilitatea unei singure părți - profesori, elevi sau părinți. Fiecare dintre aceștia joacă un rol important în educație și toți trebuie să își asume responsabilitatea pentru a îmbunătăți sistemul.

Profilor le revine responsabilitatea de a oferi o educație de calitate și de a se asigura că elevii înțeleg conținutul. Totuși, este important să se țină cont de faptul că elevii au nevoi diferite și că unii pot avea nevoie de suport suplimentar pentru a înțelege materialul.

Elevii, la rândul lor, au responsabilitatea de a învăța și de a se implica în procesul educațional. Este important să se țină cont de faptul că unii elevi pot avea dificultăți în învățare și că este important să se acorde suport acestora.

Părinții au, de asemenea, o responsabilitate importantă în educație, prin sprijinirea elevilor în învățarea acasă și prin colaborarea cu profesorii pentru a se asigura că elevii primesc o educație de calitate.

În cele din urmă, este important să se lucreze împreună pentru a îmbunătăți sistemul educațional și pentru a asigura că elevii primesc o educație de calitate. Acest lucru poate fi realizat prin colaborarea dintre profesori, elevi și părinți, precum și prin inițiative de îmbunătățire a sistemului educațional la nivel național

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru DjSannan):

Mulțumesc! Ți-aș fi dat funda, pentru că răspunzi perfect ca de obicei văzând toate variabilele și punctele de vedere, dar i-am dat funda lui NLS, deoarece finalul lui mi s-a părut cel mai sincer și corect.
Țin să cred că toți au partea lor de culpă, dar sistemul îl formăm noi, șefii și apoi noi cei de mai jos, cadre didactice și chiar auxiliare dintr-o școală, în final și elevii și părinții, dar dacă sistemul și-ar face treaba, recrutarea profesorului ar fi pe bune, cel mai bun profesor și dedicat, doar acel ar intra în sistem și elevul se va conforma și el în final să devină ca atare, evident că asta nu o să se întâmple, atâta timp cât și profesorul a fost "victima" aceluiași sistem defect. Deci NLS chiar simt că a spus adevărul, dar îmi place și ce ne răspunzi tu. happy

| carevaescu a răspuns:

Dacă te gândești mecanic, ai veni cu ipoteza că este mai eficient să ai o clasă socială specializată în educație - și asta este condiția în care ne aflăm - în timp ce ceilalți se preocupă de alte chestii.
Problemele cu acest sistem sunt multe. Fundamental, cea mai mare este că ignoră un anumit aspect: Problema educație copiilor si tinerilor este una care ar trebui abordata la nivel de societate, în sensul că toți adulții ar trebui să fie implicați în a garanta buna educație a viitorilor adulți. Asta ar presupune și un nivel de cooperare.
Cultural, politic, legislativ, financiar, etc., ar însemna unele schimbări.
Degeba finanțezi adecvat școlile dacă părinții nu se implică in traseul de dezvoltare a copiilor. Dar implicarea înseamnă mult mai mult decât "il trimit la școală și îi cumpăr tot ce-i trebuie". Înseamnă implicare la nivel social, cultural, politic, legislativ. Presupune că si ceilalți - care nu sunt părinți sau care nu mai au copii la școală - își arată interesul față de dezvoltarea noii generații.

A da vina pe elevi e ușor ne la locul ei. Eu sunt produsul societății în care traiesc. Acea apatie față de educație, disciplină, principii, etc.; acele obsesii de dispozitive și platforme; acea confuzie când vine vorba despre viitor - toate acestea sunt produsele celor care i-au crescut. Adică părinții în mod direct si restul societății în modul direct și indirect.
Chiar și studenții care se presupune că sunt maturi si responsabili - oare sunt chiar așa? Oare un copil educat in felul in care sunt educați copiii azi are sanse mari de a ajunge matur si responsabil la 18-19 ani?

A da vina pe profesori este parțial just. In sistemul în care se află, unul care a redus educația la ce e acum, un profesor are mainile destul de legate. De la lipsa de finanțare, absența structurilor sociale, inadecvarea legislației, apatia sau chiar destructivitatea politică, etc., este clar cum mandatul unui profesor este unul aproape imposibil. Și sunt unii care își dau silința. Alții care se dau bătuți. Alții care nu au fost niciodată interesați. Indiferent de atitudinea lor, limita responsabilității lor este definită de societatea în care operează.

Cum nu e rezonabil să plătești pe cineva dezinteresat în a-și îndeplini sarcinile de profesor, e irezonabil să trimiți un copil neglijat, nedisciplinat și apatic la un profesor ne finanțat, fără suportul necesar, apoi să te aștepți că acel copil va fi educat.

| DjSannan a răspuns (pentru anonim_4396):

Cu drag, stai linistita, ca nu caut funda, imi place sa ajut daca pot.

| damian32243 a răspuns:

Pesimistul zice ca mai rau de atat nu se poate.Eu sunt optimist, se poate si mai rau,
Directivele care vin de sus sunt clare, sistemul vrea cat mai multi prosti si mai neispraviti care pot fi manipulati usor.
Tara este plina de incompetenti cu diplome.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru carevaescu):

Da, ai dreptate, într-o societate defectă, piesele ei devin defecte, dar îmi place că simt că subliniezi că societatea o formăm tot noi, eu chiar voiam să le mai răspund unora în viața reală, dar nu mi-am permis să le răspund, când se plângeau că societatea e una sau alta, că e defectă, că ar vrea alta, aș fi vrut să le spun că tot noi formăm societatea asta, că dacă am înțelege, că deși pare că suntem minusculi, acțiunile noastre, deciziile și atitudinile noastre toate, lasă amprente în societate și toate adunate, formează societatea. Însă este greu, al naibi de greu totuși să schimbi o societate și comunitate din temelii. Iar exemplul cel mai viu cred că este Revoluția, s-au luptat atunci ai noștri ca să aibă libertate și ăștia 30 de ani de atunci ne-au arătat că tot nu e mai bine nici după revoluție. Că parcă nu am învățat nimic din greșelile trecutului și apoi tot noi ne minunăm că corupți sunt la conducere sau că oamenii părăsesc România pentru a supraviețui.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru damian32243):

Întotdeauna se poate și mai rău, doar că noi românii parcă alegem mereu mai mult rău decât ceva mai bine. laughing) Parcă ne place să mergem din rău în mai rău.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Pe mine mă pasionează istoria și mi-am petrecut mult timp liber studiind-o, așa că uneori îmi făceam și fantezii despre cum aș preda-o la o clasă de elevi.

Când i-aș asculta, să zicem la a treia oră din an, după ce le-am predat lecția 1 și lecția 2, i-aș pune pe jumătate să învețe 1 și pe cealaltă jumătate 2. Iar când îi ascult, Îi ascult în fața clasei în perechi de câte doi. În acest fel nu mie o să-mi recite lecția ca pe o poezie ci o să-și explice unul altuia lecția pentru că cine știe cu adevărat ceva îl poate explica și altuia în cuvintele proprii. În acest fel ambii ar trebui să învețe toate lecțiile unul de la altul și ambii ar avea ocazia să "predea" ei lecția învățată. Pentru o lecție perfect învățată aș da maxim 9. 10 aș da pentru o "intervenție personală" din partea elevului. Adică ceva venit din partea talentelor sau căutării lui. Treaba voastră ca profesori nu e să faceți mașinuțe de tocit lecții, ci să-i învățați pe elevi să învețe. Dacă predai istorie nu-l înveți istorie ci-l înveți să învețe despre istorie, să se documenteze și sa gândească istoric.
Asta e valabil bineînțeles pentru orice materie. Cum spuneam, aș da 10 pentru orice intervenție personală, fie ca a scris o poezie despre lecția pe care a invatat-o, fie ca a făcut un desen reușit, fie că a făcut o machetă sau s-a documentat pur și simplu mai mult, pentru asta aș da 10. Fiecare elev are propriile lui talente și tu trebuie să le încurajezi. Nu-i o nebunie sa combini istoria sau chimia sau fizica cu poezia sau desenul sau orice altceva. Tu ca profesor trebuie sa-ti provoci elevii sa se exprime în timp ce învață lecția pe care o predai. Dacă nu fac decât să învețe lecția perfect n-ar trebui să primească mai mult de un 9. Profesorilor, vă rog eu nu mai dați note gratuite. Notele prea mari date gratuit sunt o gigantică problemă. De asemenea ca să predau istoria aș folosi la fiecare oră hărți, videoproiector, imagini și tot felul de materiale foto și video. E imposibil să predai istoria fără ele după părerea mea. Asta e valabil pentru orice materie. Elevii au nevoie să vizualizeze informația. Folosește-te de cât mai multe imagini, scheme, schițe, diagrame, clipuri. Vă rog eu mult nu încurajați tocitul! Ca elevii sa poată învața (și nu toci) au nevoie de imagini. Multe, multe, multe imagini. Aproape orice informație predată trebuie să fie însoțită de un ajutor vizual.

Dacă predai matematică/fizică recomand să te inspiri după aplicația Brilliant. E pentru Android/iPhone și e probabil cel mai bun "profesor" pe care l-am văzut vreodată în ceea ce privește domeniile astea.
Nu știu ce predai, dar sunt sigur că ți-aș putea da un sfat legat de cum sa-ti predai materia.

Alt sfat important: leagă informația pe care o predai de lumea reală. Aproape nimeni nu poate învăța ceva dacă e doar o chestiune abstractă. Și leag-o de alte materii.

Și cel mai important lucru: predă-ți materia cu entuziasm și bucurie. Elevii sunt copii până la urmă. Sau adolescenți. În orice caz sunt ființe emoționale care răspund la emoții. Ar fi corect să te aștepți de la elevii tăi să-ți învețe materia dacă nici măcar tu nu arăți că ești pasionată de ea?

Alt sfat important: tu trebuie să înveți permanent materia pe care o predai. Nu te limita cu ce ai învățat la școală și facultate. Aprofundează întotdeauna, fă și tu conexiuni cu alte domenii. Interesează-te cum se predă materia ta în străinătate. Dacă e nevoie învață limbi precum germana, franceza și italiana, încearcă să iei legătură cu profesori din Occident și vezi cum predau ei materia ta. Citește și cum a fost predată materia ta mai demult. Poate vechile metode sunt mai bune decât cele actuale. În orice caz nu te opri din aprofundat.
Încurajează-ți elevii să lucreze la proiecte și-n echipă. Ai grijă să nu trișeze sau să tragă chiulul când "lucrează" în echipă.
Metoda "după dictare" este una proastă. Dacă ai de predat multă informație e mai bine să tragi la imprimantă lecția; să le-o dai așa și s-o explici la oră. În mod ideal elevii ar trebui să plece acasă cu lecția învățată, nu s-o învețe acasă.

Alt sfat: pune-te la dispoziția lor. Face-ți un grup de Whatsapp, Facebook sau asemănător. Acolo pune materiale interesante ce au legătură cu materia ta; un clip de pe YouTube, un articol, etc. Spune-le să te contacteze oricând au o întrebare. Încurajează-i și pe ei să vorbească acolo despre materia respectivă, fără să divagheze spre alte probleme. Poți organiza dezbateri în clasă și proiecte bazate pe "ce s-ar fi întâmplat dacă...". Asta în funcție de materia pe care o predai. Fă-ți materia distractivă și interesantă.

Ar mai fi multe de zis. Filozofia pedagogiei, psihologia elevului și altele. Dar te las pe tine să le descoperi. Nu mai urla pe elevii tăi. Este o vorbă "Nu-ți ridica vocea, îmbunătățeste-ți argumentul". Fii o prezență plăcută pentru ei, arată că-ți pasă și că te bucuri cu ei, dar în același timp fii fermă, în special cu notele. Explică-le bine ce așteptări ai de la ei. Nu-ți ascunde intențiile. Elevii vor să vadă dacă pot avea încredere în tine. Fii de încredere. Baftă și sper să te ajute viziunea mea happy

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru CostinAlamariu):

Print-screen! happy Cu liniuță mi le pun în nite la telefon. laughing Nici șefa mea de catedră nu mi-a dat așa sfaturi ca cele date de tine. happy A atins unele de pe aici, dar ale tale sunt clar mai interesante și mai diverse. happy
Acum nu zic că mâine și devin tot ce e aici, dar claaar trebui să pun osul la treabă. Și clar cred că am prins și eu să merg pe vechea metodă, tocitul. Chiar fac orele cam boring și amuzant e că la desen sau acolo unde pot să-i pun să deseneze aspecte despre lecție, la clasa a III a, chiar stau liniștiți.
Deci mulțumesc! happy

| Trixt3r a răspuns (pentru anonim_4396):

Din păcate noi nu avem televiziuni, toată media de la noi este controlata politic, finanțată politic și menita sa NU informeze publicul corect. - Este datoria fiecăruia în parte sa se informeze corect, iar legat de cele spuse de mine, se pot verifica cu ușurință prin intermediul unor căutări simple pe google. Eu le urmăresc partidul și finanțările dubioase încă de cat au apărut în spațiul public peste noapte.

Legat de televiziuni, doar câteva informații asa rapide cu câțiva dintre penalii care controlează media/TV, multi cu relații cu comunismul, foști securiști :
- Dan Voiculescu, infractor penal la Antena 3 (fost securist care are de dat statului sute de milioane de euro)
- inculpatul fugar Sebastian Ghiță la România TV (foarte multe probleme cu legea, tot de prin securitate și care-i responsabil pentru furturile menite în digitalizare)
- infractorul Dan Andronic la Evenimentul zilei
- infractorul Radu Budeanu la Can-Can
- inculpatul Cristian Burci la Adevărul
- infractorul Maricel Păcuraru la Realitatea TV și multi alții

Rolul televiziunii și a sistemului de învățământ distruse este de a ține oamenii prost informați și prost educați pentru a fi mai ușor de controlat, principiul securist pe care merg și astăzi este "Crede și nu cerceta".
In alte tari democratice nu știu dacă găsești un singur patron penal și televiziunile nu sunt finanțate cum sunt la noi de PSD și PNL cu miliarde de euro, rolul televiziunilor în alte țari fiind sa informeze, nu sa controleze și să dezinformeze cu minciuni ca la noi. (poate la ei exista excepții, pe când la noi este o regula și excepția este pe partea opusa din păcate)

Iar legat de vaccin, este absolut perfect normal sa lași oamenii sa aleagă dacă vor sau nu să se vaccineze - Dacă era un partid fără probleme, poate ca-i susțineam și eu, dar din păcate este doar propaganda pro-Rusa care se face cu copy-paste și în alte tari Europene, propaganda care a băgat în parlament cei mai slabi oameni ai societății actuale, oameni chiar mai slabi decât aveam în PSD, oameni certați cu legea, oameni a căror interes nu este bunăstarea populației ci controlarea ei prin propaganda, ăștia cu AUR-ul lor sunt mai periculoși pentru societate decât era secta lu` Bivolaru.

Atata timp cat societatea noastră nu va promova oamenii pe meritocrație și o vor face doar din interese proprii, cu oameni corupți, certați cu legea - indiferent care pare sa fie intenția lor, noi nu vom putea sa evoluam. - Noi avem nevoie de oameni cu realizări în viata în funcțiile publice.

Oamenii non-valoare cum este Simion, care este promovat intens de televiziuni cu patroni penali nu vor aduce un plus societății în veci.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru Trixt3r):

Deja îmi vine să plâng! Din tot ce citesc, aflu că suntem la fundul prăpastiei și nu văd o salvare. Cine să ne mai vină pe merit, când cei sus-puși sunt o caracatiță, plină de corupți?

Cât de Antena 1 și România TV, am oroare și dacă m-ar ucide cineva și la ei nu vreau să mă uit. De fapt cred că tot TV-ul a ajuns așa, nesuferit. laughing

Cât de informații mersi, chiar nu știam nimic despre aceste partide și mi se par interesante happy informațiile, nu partidele laughing deci cred că ar fi cazul să încep să mă documentez bine, înainte de a vrea să mă duc în vreunul. Mulțumim! happy

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Haha, cu plăcere! Sper că o să-ți fie de folos happy

| TamplaruAnisoara a răspuns:

Semnează Petiția 6, 5% din PIB pentru educație postata pe site www//:declic.ro

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru TamplaruAnisoara):

Ce e această petiție? happy

| Emma30555 a răspuns:

Sunt profesori buni și profesori care ei înșiși au multe carente, sunt și elevi buni care învață și elevi care nu vor sa învețe. Asa a fost mereu presupun.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru Emma30555):

Așa e! Din fiecare categorie câte puțin.