| AndraaaN a întrebat:


miercuri dau teza la romana ( clasa 5 semestrul 1 ) si nu gasesc modele de teza! trebuie sa lucrez si pe didactic.ro nu ma lasa sa descarc sad
puteti sa dati si voi un copy paste la un model de teza? big grin
multuuu :* ( fundita )winking

Răspuns Câştigător
| ÐÿÅ a răspuns:

Subiectul I:
Citeşte cu atenţie textul dat:

Și păsările se
-
nțeleg între
ele. D-
ta, spre pildă, auzi ciripind o rândunică, crezi că i
-
a venit, așa, un gust săfacă gălăgie, în vreme ce dânsa dă povețe puișorilor ei: „Nu ieșiți la marginea cuibului!" „Nu strigați cândnu sunt eu cu voi!" „Tst! pisica!" O vrabie ciripește pe gard
. D-
tale puțin îți pasă. Și ei, biata! i
-
a sărit inimadin loc: „Uliul!" În nopțile cu lună asculți privighetoarea, —

te încântă; ajungi să crezi că pentru tine îșirevarsă în gâlgâiri ploaia de mărgăritare. Nici nu bănuiești că
-
și plânge numai dragostea e
i
Așa, mulțumită gaiței mele, am ascultat, deunăzi, o convorbire între un măcăleandru și
-
un scatiu. Să v
-ospun.
„Cioc! cioc! cioc!" se aude de departe. Măcăleandrul zice:



E ciocănitoarea!



Ciocănitoarea, răspunse scatiul, ce
-
o fi ciocănind mereu?


Cau
tă veverița, îl desluși măcăleandrul.



Veverița? De ce?



Urâți îmi sunteți voi, scatiii, că nu știți nimic. Nu
-
i cunoști povestea? Să ți
-o spun!

Demult, m-
asculți, scatiule? începu măcăleandrul, demult tare, la
-
nceput, pe când oamenii erau puțini de
to
t, și poamele și mai puține, veverița a dat, într
-
o bună zi, peste un pom ciudat,
d
ăduse, frate, peste alun. Șiși
-
a umplut scorbura de cu toamnă. Tocmai se bucura că dăduse norocul peste dânsa, când, într
-
o bunădimineață, se zgârie la un picior într
-o co
ajă. Caută, —

coajă de alună! De unde? că ea nici nu se atinseseîncă de merindele strânse. Cercetează: un sfert de alune mâncate! S
-
a pus la pândă, să prindă pe hoț. S
-a
ghemuit în fundul scorburii, una cu copacul, și
-
a așteptat. Ce era? Ciocănitoarea, cum o vezi: sai ici, vâră
-te
colea, dă de scorbură, în scorbură de alune, și, cum e iscusită, Craț! iaca și miezul. Bun! Craț
-
craț
-
craț, s
-a
pus pe mâncat. În dimineața când o pândea veverița, a sosit tot așa zglobie, dar de
-
abia intră în scorbură, că
veve
rița se repezi. Ciocănitoarea vroi s
-
o zbughească afară, dar veverița o prinsese de coadă! Dă
-
i în sus, dă
-
i în jos, lasă coada, ca șopârla, în laba veveriței, și pe ici ți
-i drumul. Mai târziu, când i-
a venit inima la loc și
s-
a văzut fără coadă, s
-a înto
rs la veveriță să se roage de dânsa. N
-
a mai intrat în scorbura ei și, smerită, a bătut cu ciocul: Cioc! cioc! cioc! Dar veverița își mutase culcușul! De atunci mereu ciocănește la fiecarecopac, dar nici că dă de răspuns...
(Emil Gârleanu
-
CIOC! CIOC! CIOC!
)

Răspunde la următoarele cerinţe:
A.

1. Desparte în silabe cuvintele:
păsările
,
ciocănitoare
, cuibului,
precizeaza nr. de litere, nr. desunete, nr. de vocale, nr. de consoane si nr. de silabe.
6 puncte
2. Gaseste in text 3 cuvinte monosilabice, 2 cuvinte bisilabice si 1 cuvant plurisilabic.
6 puncte


3. Transcrie din textul dat trei cuvinte derivate.
6 puncte


4. Realizează familia lexicală a cuvântului:
a cânta. 6 puncte
5. Formeaza o propozitie
exclamativă, o propozitie enuntiativă, afirmativă şi o propozitie devoltată

negativă interogativă
.
6 puncte

6. Identifică în text
cinci
cuvinte din câmpul lexical al păsărilor.
6 puncte


B.
7. Trascrie un fragment care conţine monolog.
6 puncte

8. Numeşte două personaje care participă la acţiune

6 puncte

9. Redactează în maximum 5 rânduri un alt final textului dat

10 puncte

Subiectul al II-lea(20 puncte)
Scrie o compunere de 7-10 rânduri folosind trei cuvinte din textul de mai sus

6 răspunsuri:
| Konata a răspuns:

Buna, vroiam sa-ti zic ca, chiar daca ai dat funda, vreau sa te ajut. Daca iti vor trebui deacum materiale de pe didactic.ro va trebui sa-ti faci cont pentru ca o sa ai deacum foarte multe teste si teze iar acel site este foarte dotat. Eu mi-am facut cont si doar le descarc, e gratis, nu trebuie sa postezi nimic, nu trebuie sa ai peste 18 ani, e simplu si usor.
Succes la teza!

| CamyCamitza a răspuns:

Eu am teza marti :]

| ytalyanu a răspuns:

Clasa a V-a, semestrul I
RÂNDUL I
I. SUBIECTUL I (45 p):
S-a arat, s-a strâns porumbul, vița nu mai are struguri,
Și câmpia parcă este o săracă dezbrăcată;
Rarii vișini din grădină au de furcă pân-la muguri,
Și în locul blândei toamne, iarna dinții și-i arată.

Cu picioarele în umbra ce împrejurul lui se-ntinde,
Dar cu fruntea în lumina soarelui ce piere-n zări,
Un scaiete-nalt și mândru, orizontul îl cuprinde
Întrupând melancolia risipită pe cărări. (Cincinat Pavelescu – Artist)
A. 1. Precizează numărul de litere și sunete din cuvintele: dinții, picioarele, zări. 6p
2. Transcrie două cuvinte ce conțin diftongi și un cuvânt ce conține hiat. 6p
3. Găsește sinonimele cuvintelor: săracă, orizont, cărări. 6p
4. Alcătuiește familia lexicală a cuvântului mugur. 6p
5. Găsește antonimele cuvintelor: săracă, lumină, înalt. 6p
6. Analizează verbele subliniate. 6p
B. 7. Transcrie o comparație. 3p
8. Transcrie o personificare. 3p
9. Precizează rima poeziei. 3p
II. SUBIECTUL II ( 45 p):
Scrie o compunere de 10-15 rânduri, în care personajul principal să fie omul de zăpadă. (Poți folosi ca moduri de expunere narațiunea/povestirea, descrierea și dialogul. Dă un titlu potrivit compunerii tale.) Se acordă 1O puncte din oficiu! SUCCES!

LUCRARE DE EVALUARE FINALĂ LA LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
Clasa a V-a, semestrul I
RÂNDUL II
I. SUBIECTUL I (45 p):
Un pui de brad adus din iarna rece
Stătea în mijloc, mândru și semeț, de parcă
Se crede încă sus la el, în munte.
Îi râd pe crengi lumânărelele mărunte
Cu flăcări aurii de poleială,
Ghirlănzi subțiri se țes, păienjeniș,
Și-un lampion aprinde-n cetiniș
O lună plină ca o portocală. (Otilia Cazimir - Cântec pentru pomul de iarnă)
A. 1. Precizează numărul de litere și sunete din cuvintele: rece, semeț, ghirlănzi. 6p
2. Transcrie două cuvinte ce conțin diftongi și un cuvânt ce conține hiat. 6p
3. Găsește antonimele cuvintelor: mărunte, rece, subțiri. 6p
4. Alcătuiește familia lexicală a cuvântului munte. 6p
5. Precizează modul de formare al cuvintelor: auriu, păienjeniș, cetiniș. 6p
6. Analizează verbele subliniate.
B. 7. Transcrie o comparație. 3p
8. Transcrie o personificare. 3p
9. Precizează rima ultimelor patru versuri. 3p
II. SUBIECTUL II ( 45 p):
Scrie o compunere de 10-15 rânduri, în care personajul principal să fie pomul de Crăciun. ( Poți folosi ca moduri de expunere narațiunea/povestirea, descrierea și dialogul. Dă un titlu potrivit compunerii tale.) Se acordă 1 punct din oficiu. SUCCES!

| Nicolescu_Liviu_1994 a răspuns:

Terbuie doar sa repeti din tot ce ti-a dat si gata.10 pe foaie

| KICA a răspuns:

Anvata si tu ca nu e greu