| nExTwHo a întrebat:

am o intrebare pentru cei care se pricep foarte bine la metin2 si anume:
Ce bonusuri trebuie sa pun pe scuturi la sura pe arme magice ca sa fie cel mai bun?
Si la sura AM e mai buna patrunderea decat critica?

Răspuns Câştigător
| nda a răspuns:

Pentru sura AM sau BM, saman leac sau dragon, bonusurile de pe scuturi sunt la fel. 12 inteligenta, imun la necunostinta, 10hh. Astea 3 sunt obligatorii, pe langa astea 3 ti-ar prinde bine si 10/15 blocare corporala, dar e mai greu sa prinzi 4 bonusuri pe item.

Legat de patrundere si critica, cel mai bine e sa le ai pe amandoua pentru ca sura AM se bazeaza in mare parte pe hituri (lovituri de sabie).
Patrunderea functioneaza mai bine impreuna cu critica... vine cam asa.
Sa zicem ca dmg-ul tau pe hit fara critica si fara patrundere intr-un duel e de ~600.
Explicatie:
Daca ai doar critica si nimic patrundere vei da hitul tau normal dublat, adica 600+600=1.200
Daca ai doar patrundere si nimic critica vei da un dmg de ~ 600 + apararea inamicului.
Exemplu:
Daca inamicul tau are vreo 700 aparare, atunci patrunderea ii adauga apararea la dmg-ul tau normal, adica 600(dmg-u tau normal) + 700(apararea inamicului) rezulta un dmg maxim de ~1.300
Dar daca le ai pe amandoua, si critica si patrundere, atunci DMG-ul tau va fi cel simplu, dublat(critica), plus apararea inamicului(patrundere).
Exemplu:
DMG simplu - 600
DMG critica - 1.200
DMG patrundere - 700
DMG critica + patrundere - ~1.900

Repet, critica si patrunzatoarea cel mai bine functioneaza impreuna.
Raspuns lung, dar am vrut sa explic cat mai simplu posibil sa poti intelege.

3 răspunsuri:
| cosmin24 a răspuns:

Primul lucru de pus la punct este statusul, fara un build adecvat nu
veti reusi nimic in dueluri.Statusul de baza este raportul INT:VIT 2:1
,daca aveti iteme cu Pv [Peste 500] puteti merge cu un raport care
tinde spre finalizarea INT-ului cat mai devreme [90 Puncte], de ex
INT:VIT 5:1.

Dece INT si VIT?
INT-ul este vital unui sura (mai ales celui pe magie
neagra, vrajile cer foarte mult pm), INT-ul ne da PM [Bara albastra] si
automat si regenerare PM, pe langa asta INT imbunatateste apararea
magica [veti lua mai putin damage de la adversari care folosesc atacuri
magige, ex:shaman sau chiar un alt sura] si Atacul magic [toate
skillurile noastre isi iau forta din INT => damage mare] 1INT=20pm
+Ataca&aparare magica
VIT-ul reprezinta forta vitala, fara aceasta, nu vom avea pv mult si aparare.Fiecare caracter necesita VIT. 1VIT=40 pv&1 aparare

Acum ca aveam un status "ca la carte" trebuie sa ne ocupam de skilluri
[competentele, vrajile, puterile, cum preferati sa le numiti]
Sa le analizam intai:

Spiritul Flacarii: Damage la M1 cu o arma intermediara ~500, dar continuu, precum consumul de pm.Recomand Masterul #1.

Lovitura Intunecata: Damage mediu dar timp de incarcare foarte scurt [7 secunde], datorita timpului de incarcare extrem de scur recomand Master #2.

Protectia Intunecata:Reducere daunele cu x%, la G1
reduce aproape jumate din daune + ne da niste aparare, utila si in
pvm, dar in pvp contra caracterelor care dau damage fizic mare [ex.
Razboinic Corporal] este o adevarata salvare.Recomand Masterul #3

Sfera Intunecata: Damage mare precum si timpul sau de
incarcare [24 secunde], dat fiind faptul ca avem de ales intre Sfera
inunecata si Lovitura Spiritului [Vedeti mai jos descrierea] recomand
Sfera Intunecata Masterul #4.Aici vorbim de levele mari, si nu o sa avem
timp/Pv ca sa dam de mai multe ori Lovitura Spiritului, mai bine dam un
damage mare ca sa incercam sa doboram adversarul repede ca sa nu ne
doboare el primul decat sa asteptam incarcarea skillurilor.Masterul #4

Lovitura Spiritului: Damage mic iar timp de incarcare
mediu [12 Sec.], cum am spus mai sus, deja vorbim de level mare si vom
avea Lovitura Intunecata cel putin G1.Masterul #5.

Lovitura Focului:Timp de incarcare mediu [12 sec.] dar
fiind faptul ca nu e nici cel mai puternic skill nici cel mai rapid si
care nu este only pvp recomand #6 [Daca ajungeti pana aici, acesta este
un ghid full pvp deci cam greu...]

Bonusuri:Bonusul suprem este pv, pv=rezistam mai mult, mai dam 2-3 ori cu
spiritu si cu Lovitura Intunecata.Viteza farmecului iar este un bonus
vital, faceti imposibilul ca sa aveti 20% pe armura si un colier
bun.Critic si Patrundere sunt intodeauna bine venite, numa sa le
aveti.Cam astea sunt cele importante.Bonusul semi-om iarasi este util
in pvp.

Pietre pe arma, 2 Sloturi: Pietrele impotriva caracter [de preferat anti-razboinic +4] si Reintoarcerii +4.
3 Sloturi:Reintoarcerii +4, Anti-razboinic +4 si aici avem de
ales:Anti-Sura +4 sau Critic +4 [cine se simte norocos, sau are in total
20% critic va pune critic, iar cine nu are, sau doar nu vrea sa se lase
pe mana sortii va pune anti-sura.]



Bonusurile mai importante:
Pe arma:Impotriva semi-oamenilor, Viteza farmecului. Daca le aveti pe
astea doua maximizate nu veti avea probleme, celelalte bonusuri sunt
minore si nu are rost sa bagam atatia bani doar in arma.Desigur daca
buzunarul va permite asta, jos palaria, intodeauna ce este in + este
binevenit.

Pe armura: Sansa x% de a reflecta atacul corporal, Pv [Peste 500, caci
100/200/300 nu isi fac simtita prezenta] si iarasi viteza farmecului.

Pe accesorii: Pv-ul joaca un rol esential in duel, cu cat aveti mai mult
pv cu atat rezistati mai mult [sa zicem inca 10 secunde] asta inseamna
foarte mult, spiritul loveste inca de vreo 2-3 ori.Critic iarasi este un
bonus important, daca reusiti sa scoateti 15% va asigur ca, desi pare o
sansa mic, veti prinde foarte des critic.Astea 2 ajung, celelalte
bonusuri sunt secundare, unele dintre ele chiar foarte utile dar nu
esentiale.

Pietrele:

Pe arma[2 sloturi], daca ati urmat bonusurile putem sa nu mai punem
Reintoarcerii +4, caci o sa avem deja peste 150 Viteza farmecului [Cu un
colier bun, desigur].Ne ramane doar Anti-Caracter [De preferat, Sura si
Razboinic +4]

Pe arma [3 sloturi], aici Reintoarcerii +4 este de prisos, deja vorbim de
level mai mare si avem nevoie sa scoatem 200+ viteza farmecului, pentru
ca nimeni nu asteapta ca tie sa ti se reincarce skillurile.Si tot
asa, Anti-Razboinic +4 si Anti-Sura +4. Daca cunoasteti shamani healeri
care au 4 G-uri, mai bine puneti Anti-Shaman +4, in loc de Anti-Razboinic.

Pe armura [2 sloturi]:Grabei +3/4 nu trebuie sa lipseasca
niciodata,caci intr-un duel nu veti sta pe loc asteptand sa vi se
reincarce vrajile,ci va veti juca cu adversarul, veti alerga intr-un mod
random, sa nu lasati ca adversarul sa va ghiceasca, intodeauna trebuie sa
imporvizati, asta e cheia succesului.Si o eschivei +3/4 va va permite, in
caz ca sunteti prinsi, sa scutiti 2-3 lovituri, ceea ce la un corporal ar
insemna sa scutiti 600 Damage in total.

Pe armura [3 sloturi]:Cele 2 pietre mentionare mai sus + o protectiei
+3/4,asa cand veti fi prinsi, nu numa ca veti scuti ceva damage, si il
veti reduce.


Obiectele, pana in lv 60+:La inceput este buna o
platosa ghininon +8/9 cu prot +2/3,o puteti tine linistit pana la lv
42, unde vine mistica +7/8/9 pietrata calumea [Grabei si
eschivei]. Mistica o puteti tine pana la lv 61, de acolo apar armurile
care chiar merita.Arma,pana la lv 30 este buna oricare, doar la +6/7.De
acolo,faceti rost de un fms +0 cu competenta

| nExTwHo explică (pentru nda):

Eu joc pe un metin privat, daca imi pun pe scut : 12 int, 12 dex, imun la necunostiinta, hh si sansa de a bloca atacul corporal 10/15 este un scut perfect pentru sura AM?
Si pe arma daca pun: 12 int, 12 dex, 10 critica, 10 patrundere si hh, arma este una perfecta pentru sura Am?

| nda a răspuns (pentru nExTwHo):

La sura AM dexteritatea nu prea foloseste, scade foarte putin dmg-u primit si ai un mic plus la eschiva, atat. Mai folositoare ar fi Puterea (str) pentru ca fiind sura AM dai foarte multe hituri iar STR-u imbunatateste hitul oricarui caracter, inclusiv sura AM.