Cum vrei sa fie invatamantul? Tu trebuie sa decizi!

Cum vrei sa fie invatamantul? Tu trebuie sa decizi!

Zilele acestea clasa politica discuta despre schimbarea legii invatamantului. Exista doua proiecte concurente in discutie. Din pacate, ca de atat de multe ori in Romania, beneficarii legii (elevii si studentii, precum si parintii acestora) sunt prea putin bagati in seama.

Noi vrem sa schimbam acest lucru. Vrem  sa va oferim posiblitatea sa va exprimati


De voi insa depinde succesul acestei actiuni. Iata de ce este nevoie:

1.Exprimati-va punctul de vedere despre chestiunea in discutie cat mai articulat/ rational/ corect gramatical.

2.CEL MAI IMPORTANT: Chemati-va cati mai multi prieteni pentru a-si spune parerea, fie prin e-mail, fie in retelele sociale pe care le folositi (HI5, FaceBook, Netlog), fie prin messenger (ca status).

Noi va promitem urmatoarele:

Daca vom strange suficiente opinii (masa critica este dincolo de 15.000 de opinii) in urmatoarea saptamana, le vom printa pe toate si le vom pune pe masa Ministerului Invatamantului si comisilor parlamentare de profil. Si vom merge in presa cu ele.

Poate suntem utopici, insa credem ca VOI sunteti schimbarea.
Voi stiti cel mai bine cum trebuie sa fie invatamantul, nu politicienii.
Voi aveti dreptul si obligatia sa va exprimati parerea despre viitorul vostru. Aceasta este esenta democratiei, nu doar prezentarea la vot o data la 4 ani.

Credeti ca putem sa ne facem auziti impreuna?

Iata o prezentare schematica a diferentelor dintre cele doua pachete, mai exact propunerea actualului ministru al Educatiei si Cercetarii, Ecaterina Andronescu , si propunerea fostului ministru, Mircea Miclea.




Sursa principala: realitatea.net

Pentru o comparatie mai detaliata a celor doua planuri, va punem la dispozitie analiza realizata de Societatea Academica din Romania .


Scrie acum parerea ta si da mai departe!

VOI SUNTETI SCHIMBAREA!

833 răspunsuri:
| inna a răspuns:

Sunt de acord cu propunerea lui Andronescu.Sunt eleva in clasa a 12-a si m-as bucura foarte mult sa se schimbe in bine lucrurile din invatamant.
Ar trebuie sa se mai faca curatenie si printre profesorii deja expirati, unii deja iesiti la pensie care inca preda prin licee si scoli.

| ileanaadrianastan a răspuns:

1. Invatamantul ar trebui separat de religie. Religia nu trebuie sa fie nici macar optionala, ci exclusa. Aceasta este prima conditie, cu C mare. Religia chiar nu are ce cauta in scoli. Urmariti evolutia celor care si-au facut scoala inainte de evenimentele din decembrie! Mai toti s-au realizat in viata. Si nu au avut ore de religie.
2. Profesorii ar trebui sa le sugereze elevilor sa citeasca mai mult. Orice. Nu conteaza. Numai sa citeasca. Sa studieze, vorba lui Lenin. Internet-ul e bun, o mina de informatii. Dar nu compenseaza lectura propriu-zisa.

| anonul a răspuns:

Sunt de acord doar cu unele lucruri ciclul primar 1-8 (Daca este 1-9 oricum nu ajuta la nimic credeti ca un an in plus schimba ceva? Ba chiar in ultimul an toti ar chiuli si n-ar lua nimic in serios. big grin ) Admiterea la liceu be baza mediilor (50%) iar (50%) pe baza tezelor ca doar de ce le mai dam atunci x-(? (nu trebuie atata complicare si teste cum spune domnul Miclea pentru un amarat de liceu 8-x ) Bacalaureat 3 tipuri de examen in functie de liceu e mai bine (daca te asculta oral automat la intrare trebuie sa-i dai 5-7 sute lei noi ca sa treci oricat de bun ai fi deoarece nu se admit contestatiile) Inv privat sa fie finantat de la buget (dar nu in an de criza...deci nu-i bine rolling on the floor ) Cred ca cel mai bine ar fi salarizarea profesorilor in functie de performanta elevilor deoarece multi profesori sunt incompetenti (intarzie le ore, cer tot felul de fonduri, fac meditatii ilegale, iar cei ce merg la meditatii trec automat chiar daca nu stiu nimic) Directorii ar trebui numiti in urma unui concurs serios nu in urma spagii date colegilor sai :BZ

| anonul a răspuns:

Cred sincer ca: Gimnaziul ar trebui sa fie 5-8 (credeti ca, conteaza un an in plus) laughing Admiterea la liceu sa fie 50% mediile V-VIII si 50% media tezelor (credeti ca ar fi bine atatea teste sa fim seriosi, vorbim de elevii romani unde doar 1 la 500 de elevi face performanta la o materie) La bac doar examene scrise pentru ca la oral nu se admit contestatii si atunci: (fiecare profesor ar pretinde sume de bani de la elevi, cum a fost in cazul meu si al colegilor) Cred ca ar trebui evaluati profesori la sfarsit de an si platiti in functie de performanta elevilor deoarece sar opri spaga, (el ar trebui sa-i treaca aproape pe toti altfel nu si-ar lua salariu, si nu ar mai cere spaga pentru ca n-ar mai plati nime si-a tunci ar fi obligat sa-i treaca aproape pe toti chiar daca nau dat spaga) big grin Directorul ar trebui numit pe baza unui concurs serios altfel da bani colegilor ca sa-l voteze, sau l-ar vota chiar daca nu-i competent.

| ecristinamc a răspuns:

Propunerea andronescu

| Delisha a răspuns:

Pro-Andronescu
Contra-Miclea

| Delisha a răspuns:

Pro-Andronescu

| annagabi a răspuns:

Simplu si cu solutii in vreme de criza!
1. clasele 1-8 gratuit si obligatoriu, la absolvirea celor 8 clase 2 examene obligatorii:a) la Limba si literatura ROMANA + gramatica si ortografie; b) intrebari din Constitutie si din Imnul National al Romaniei, absolvirea celor doua cu minim nota 6 da dreptul la Cetatenia Romana.
2. clasele 9-12 invatamant mixt: privat si de stat. Cel de stat accesibil doar copiilor cu probleme familiale, dovedite cu dosare bine fundamentate, restul in schimbul unor taxe lasate in gestionarea Ministerului invatamantului, cu conditia ca macar 50% sa fie folositi pentru dotarea laboratoarelor, pentru editarea de manuale.Acest tip de invatamant nu este obligatoriu dar prin Codul Muncii sa se prevada expres ca nu se fac angajari fara Diploma de Bacalaureat.
3.Invatamantul superior doar privat, contra taxe, cu modificarea legislatiei privind acordarea de credite pentru absolvirea unei institutii de invatamant superior. Pentru cei fara posibilitati organizarea unor targuri, eventual on-line, la care sa participe atat angajatori cat si cei care doresc sa obtina sponsorizare pentru absolvirea unei facultati, contra unui cotract, astfel dupa absolvire sa lucreze la respectiva firma pana la achitarea datoriei. Nu vom mai avea astfel avocati si medici care sa faca scoala pe banul public si apoi sa mearga la cules de capsuni! De asemenea trebuie in acelasi context schimbata legea sponsorizarii, si Codul fiscal, astlel indiferent de suma cu care o firma sau un investitior contribuie pentru cercetare sau sustinerea unor burse sa fie considerate cheltuieli integral deductibile, iar la universitati impunerea unor astfel de venituri sa se faca de la niste baremuri fff mari in sus.

| danutzyscorpyon a răspuns:

Daca ar fi mai lejer, copiilor scoala o sa li se para o joaca si cati mai multi copii ar veni la scoala cu placere straight face

| mihaita a răspuns:

Durata invatamantului:12 ani.
ciclurile de studiu:

-primar cl. I-IV(gratuit si obligatoriu)
-gimnazial cl. V-VIII, sau cl. V-IX, cu diverse specalizari necesare economiei(gratuit si obligatoriu).
-liceal cl. IX-XII, sau cl. X-XII (vezi mai sus).
admiterea in liceu: examen de admitere la romana, istoria Romaniei, limba materna si doua examene pe profil (real sau uman).
bacalaureat: examen la romana, limba materna si examenele de profil.
invatamantul privat preuniversitar:nefinantat de stat.
evaluarea profesorilor:de acord cu dl. Miclea(fara politica).
numirea directorilor:concurs, probitate morala, etica si fara influente politice

| Betty18 a răspuns:

Sunt de acord cu propunerea lui andronescubig grin

| stefybx a răspuns:

Invatamantul sa fie ceea ce scrie in Constitutia Romaniei si nu mingea de pinpong in derularea sau afirmarea clicii politice.Reforma sa fie asa cum se preconiza o descentralizare si o aerisire a programelor scolare.Multe lucruri merg greu si rau in invatamant..........As mai specifica o problema: cea a admiterii la un liceu - sa se faca pe baza unor CV-uri personale ale elevilor catre liceele dorite ( si nu aceste repartizari computerizate), in care fiecare sa se prezinte si sa-si sustina alegerea, ceva asemanator optiunii catre facultati in America si Occident. Ar fi foarte buna acea testare a elevilor ce vin in clasa I si urmatoarele cicluri de invatamant in care fiecare copil sa urmeze scoala pentru care este apt si nu aceasta debandada in care se face integrarea elevilor cu dizabilitati in scoala de masa fiind un infern si pentru cadrele didactice si pentru colegi, mai ales ca scolile nu dispun de cabinete de consiliere si psihologi. Multe ar fi de spus dar faptul ca dascalul este cu un salariu de mizerie asta cred ca intr-adevar e o problema ce ar trebui urgent rezolvata pentru a motiva tanara generatie de profesori de calitate.

| Gexu a răspuns:

Deci: ar trebui facuta o schimbare! dar care ar fi aceea nu pot spune cu exactitate pentru ca propunerile nu sunt asa de stralucite din ambele parti! ar trebui facuta o "combinatie"intre cele 2 propuneri happy si cred ca ar fi o. k

| rusyyy a răspuns:

Educatia superioara si cercetarea sunt din ce in ce mai conectate la mediul social, in sensul ca universitatile si colegiile interactioneaza cu foarte multe comunitati si fiecare dintre ele asteapta in schimb servicii foarte clar formulate. Pe masura ce invatamantul superior s-a dezvoltat, au crescut si standardele pe care societatea le impune. In prezent, educatia superioara si cercetarea sunt asociate cu notiunea de progres si inovatie, atat la nivelul indivizilor, cat si la nivelul societatii. Democratizarea invatamantului superior a avut drept rezultat cresterea interesului oamenilor si organizatiilor pentru educatie si a gradului de implicare.
Educatia superioara are un rol crucial in dezvoltarea societatilor globale informatizate. In cadrul Conferintei Internationale UNESCO pe tema educatiei superioare, specialistii au subliniat ca un sistem de invatamant superior relevant presupune sa fie: receptiv la problemele profesorilor si ale studentilor;
receptiv la lumea politica; receptiv la piata muncii; receptiv la celelalte nivele din sistemul de educatie;
receptiv la cultura si culturi;
receptiv la tot;
receptiv oriunde, oricand

În toate unităţile de învăţământ trebuie să se ajungă la o normalitate. Nu dorim să militarizăm şcolile şi liceele, însă purtarea uniformelor şcolare o consider benefică deoarece ar elimina, printre altele, elementele de vulgaritate, de teribilism. Repet, nu trebuie să transformăm şcolile în mănăstiri, însă activitatea educaţională trebuie să se desfăşoare în condiţii de bun-simţ, Învăţământ obligatoriu de 13 ani, modificarea sistemului de admitere la liceu şi a examenului de bacalaureat - sunt principalele noutăţi pentru învăţământul preuniversitar, noutăţi propuse de Ministerul Educaţiei după discuţiile cu sindicatele. Totuşi, cadrele didactice consideră că nu toate măsurile sunt favorabile, În ceea ce priveşte învăţământul universitar, s-a spus că nu trebuie făcută o diferenţă între educaţia la zi şi cea online, iar normele profesorilor trebuie să fie independente de numărul studenţilor.

De asemenea, cadrele didactice sunt de acord cu propunerea ca învăţământul obligatoriu să fie cuprins între 6 şi 16 ani, dar nu agreează propunerea ca profesorii să nu facă parte din niciun partid.


Este clar ca nu se da doi bani pe formarea elevilor ca si viitori oameni. Deci se va pune accent pe matematica si cine va preda matematica? pentru ca o buna parte din profesorii de matematica nu mai au rabdare sa explice la ora ci doar in particular... In ziua de azi cand exista atatea modalitati pentru a-ti petrece timpul sa bagi matematica la inaintare mi se pare cel putin o exagerare. Din pacate va fi mai rau si in nici un caz nu va fi mai bine. Vom vedea tot mai multe abandonuri scolare deoarece elevii s-au saturat sa mearga la scoala si sa invete mecanic niste lucruri, fara suport in lumea reala. Examenele precum bacalaureatul oricum nu au nici o relevanta in ziua de astazi. Este suficient ca si profesionist sa excelezi intr-un domeniu si chiar nu vad rostul matematicii in exces. Vai de capul elevilor de azi si de maine! Olimpicii romani sunt din ce in ce mai putini. Nu te lua dupa reportajele triumfaliste de la televiziuni. Tot mai putini copii se orienteaza catre stiinta si dintre ei si mai putini fac performanta. Explicatia este simpla: in ziua de azi nu mai conteaza ce ai in cap ci ce ai in buzunar. Daca un oier analfabet a ajuns miliardar in euro, pentru ce si-ar mai bate capul cineva cu fizica atomica sau geometria neeuclidiana? Acum 15-20 de ani, sub Ceausescu, nu aveai de ales. Scoala era obligatorie, acasa nu aveai nici macar televizor, asa ca foarte multi se ocupau cu invatatul. Si mai erau si multi profesori care isi masurau performanta in numarul de olimpici. Atunci erau multi internationali, acum nu mai sunt. Probabil ca tu ai ramas cu ideea ca sunt multi dar ai fost depasit de evenimente.Decăderea învăţământului românesc, are drept "vinovaţi", toţi factorii implicaţi.
Eu i-aş pune în ordinea următoare: elevii, profesorii, părinţii, statul.
Motivele şi pretextele sunt multiple şi diverse.
Acum, cine are răbdarea şi interesul să analizeze responsabilitatea fiecăruia, poate să încerce, dar mi-e teamă că va fi subiectiv, în funcţie de categoria în care se află.

Iar atâta timp cât fiecare categorie, dă vina pe celelalte, nu îşi asumă răspunderea proprie, nu se poate aştepta, deocamdată, nici o schimbare de esenţă.

| emy a răspuns:

Referitor la admiterea in liceu, parerea mea este ca ar trebui ca elevii sa fie evaluati(asa cum trebuie) la limba romana, limba materna, matematica si istorie/geografie, exact asa cum a fost in 2000 cand am dat eu admitere la liceu.
Referitor la ciclurile de studiu:eu zic ca ar trebui sa ramana la fel ca pana acum:adica asa cum a propus doamna Andronescu.Cu atatea schimbari, ii zapaceste pe bietii copii.
Referitor la examenul de bacalaureat:sa ramana ca pana acum:doua probe la limba romana(scris si oral), doua probe la limba materna(scris si oral), o proba la limba moderna, apoi proba scrisa la disciplina obligatorie a profilului, apoi la cele din aria curriculara.In timpul liceului(in fiecare an) sa se dea o simulare, pentru a obisnui elevii cu ceea ce va urma.
Referitor la invatamantul privat:cred ca elevii din invatamantul privat ar putea sa fie finantati de la buget.
Referitor la examenul de titularizare:cred ca e mai buna legea propusa de doamna Andronescu.
Referitor la directorii de scoala, cred ca legea propusa de domnul Miclea e mai buna(cu conditia ca acel concurs sa fie real si nu formal, asa cum se intampla in zilele noastre).
Sper ca se va intampla o minune si domnii de la conducere vor tine cont si de parerea noastra.In general, fac doar ce vor ei, fara sa tina cont si de "prostime".
Si inca ceva:ar fi bine ca invatamantul sa fie mai lejer.Astfel,copiii nu vor mai fi atat de stresati si, ca urmare, vor veni cu mai multa placere la scoala.
Si ar trebui sa se ia masuri drastice de prevenire a violentei in scoli.

| adyth a răspuns:

Eu cred ca fiecare copil ar trebui sa urmeze profilul la care se pricepe...si nu prin repartizare. e o prostie...asa ajung multi copii buni la anumite lucrui...ratati.pentru ca n'au apucat sa studieze ce au vrut.
Fiecare ar trebuis a se duca acolo unde vrea, si poate. Punct.
Pe noi ne'ati distrus...in mare parte...macar cei care urmeaza sa aiba parte de ceva mai bun.

| fzcsm a răspuns:

Doamna Andronescu are cele mai bun propuneri, dar la bacalaureat ar trebui o combinatie intre propunerea dansei si propunerea domnului Miclea.Pe langa aceste propuneri, ar trebui sa se stabileasca ca ora maxima de plecare de la scoala sa fie 13, iar in liceu 14, iar temele sa fie interzise. Sper ca mesajul meu sa ajunga la minister si sa se tina cont de el!

| fzcsm a răspuns:

Propunerea doamnei Andronescu este cea mai buna, dar la bacalaureat ar trebui combinatie intre propunerea doamnei Andronescu si a domnului Miclea.Pe langa aceste decizii, ar trebui sa se interzica temele de casa, iar ora maxima de plecare de la scoala sa fie 13, iar la liceu 14.

| andreyutza14vio a răspuns:

Pai eu sunt de acod cu danutzyscorpyon...pentru ca eu in clasa a7a am avut prograul foarte incarcat 30 de or pe saptamana...siajungeam acasa la 6...imi scriam... aveam de invatat 3-4 pagini.si apoi ma culcam. iar dimineata ma sculam pe la 9-10...stateam la televizor o ora foarte unpic la calculator...si apoi plecam la scoala si tot asa...si era foarte obositor...

| andreyutza14vio a răspuns:

Deci eu cred ca ar trebui sa avem un progrm mai lejerdika 25-27 ore pe saptamana...si cu tezele ne-a ametit de tot...
-toata clasa copia...la matematica al doilea semestru ne-am intit ca nu t subiectbune...ca ba da sunt.ca pana la urma au venit alte subiecte... da mai bine lucrati pe aceste... a fost o abureala...cred ca ar fi mai bine ca admitereain in licee sa pe baza mediei claselor 5-8 big grin si atatbig grin:*winking

| andreyutza14vio a răspuns:

Dar copii care au dat teze cu subiect unic in a7a...sa faca la fel si in a8a...pt ca altfel nu mai inteleg nmk...si cei dinclasele mai mici de la a7a in jos pe baza mediei 5-8 si a testarii la finalul gimnaziuluiwinking

| baba a răspuns:

Propun multe materii opţionale. În aşa fel încât să-ţi poţi compune propriul orar. Obligatorii să fie doar materiile precum: limba şi literatura română, matematica şi istoria.

| ladybird a răspuns:

Eu, personal nu as schimba nimic in ceea ce priveste orele sau programa scolara, dar as fi mai exigenta in privinta burselor. Un elev care invata foarte bine si nu face absente nu poate primi bursa deoarece nu se incadreaza in venit (unele cazuri), dar un elev mediocru, care face absente, dar se milogeste la profi sa le motiveze poate primi acei bani de liceu. Mie nu mi se pare corect.

| Stelulu a răspuns:

La aceste propuneri de legi ale invatamantului ar trebui sa avem si niste argumente din partea celor care le fac. Pentru ca nu stiu in ce masura va fi imbunatatit sistemul invatamantului cu reforme o data la 4 ani. Tind sa fiu de acord cu propunerea lui Miclea, pentru a exista o oarecare continuitate si coerenta in planul de invatamant. Fireste ca sunt puncte cu plus si cu minus pentru ambele propuneri.
Miclea, contra-argumente: finantarea de la buget a invatamantului privat pre-universitar nu cred ca este o idee buna, de vreme ce la capitolul bugete, invatamantul nu sta foarte bine, iar scolile private sunt in genere de o calitate indoielnica. In plus, evaluarea profesorilor in functie de performanta elevilor poate duce la situatii de indulgenta maxima in ce priveste notele pentru o salarizare mai mare.
Cu toate acestea, ne-politizarea invatamantului este o idee foarte buna.
In ce priveste propunerea doamnei Andronescu, nu cred ca rezolva problemele invatamantului, este doar o modalitate de a se impune politic. As fi de acord doar cu durata invatamantului obligatoriu, dar noile evaluari nu cred ca sunt necesare.
Ma rog, este o discutie foarte complexa si relativ delicata.

| Zoombe3 a răspuns:

Propunerea Miclea : are o referire la salarizarea profesorilor in functie de performantele elevilor. Asta este ce-a mai mare idiotenie posibila. Stim toti foarte bine ca in scoala generala si chiar in liceu sunt profesori care dau note pe ochi frumosi sau pe caiete sau referate. Pai atunci un profesor care da doar note de 10 sa fie remunerat cat mai avantajos iar un profesor care se chinuie intr-adevar sa instruiasca elevi, care nu au nici in clin nici in maneca cu materia respectiva sa aiba un salar mai mic?

Cat despre ciclul de studiu/ admiterea la liceu sau bacalaureat... indiferent ce lege va fi aplicata nu va functiona la parametri normali decat dupa minim 5 ani, in Romania fiecare minister vine cu propriile reguli, si nu vizeaza educatia elevilor. Indiferent ca e Andronescu sa Miclea sau altcineva nu va da o lege spre mai buna functionare a sistemului de invatamant care sa favorizeze elevii. Daca intr-adevar i-ar pasa cuiva de tineretul din Romania nu ar mai schimba legile invatamantului de la an la an. Inteleg ca trebuiesc aduse imbunatatiri majore in Educatie dar nu vad ce legatura are cu programa de scolarizare sau in ce mod se da bacalaureatul. In Romania, tara unde : copiii nu au posibilitati sa mearga la scoala, nu exista scoli salubre si care nu detin nici macar minimul de igiena, copiii sunt trimisi de proprii parinti la munca in schimbul cursurilor, copiii maltrati de colegi sau adulti nu primesc niciun sprijin din partea unitatilor de invatamant, copiii sunt filmati pana si la toaleta "pentru securitate" si nu se i-au masuri, in tara asta... ministrii invatamantului nu se gandesc decat cum sa mai schimbe programa scolara. Este penibil, dar adevarat, asa ca dragi elevi... asta este, va puneti poftele in cui si indurati, nu va ramane decat, ca dupa 12 ani de studiu sa va rugati la Dumnezeu sa nu treaca si copiii vostri prin ce ati trecut voi.
Romania este tara tuturor posibilitatilor!

| Bianca26bb a răspuns:

... Temele sa fie un fel de jocuri, nu greutatzi ca toti sa se vaite de teme!
...Toti profesorii sa fie buni cu toti copiii
...SA nu aiba voie niciun profesor sabata elevii, si daca este un elev demn de bataie, sa se abtzina la violenta...cu note mici!

| JackieSue a răspuns:


Eu zic ca la materiile precum geografia, istoria ar trebui sa se predea lucrurile esentiale, nu toate bazaconiile pe care nimeni nu le retine, nu ma intereseaza nu stiu ce mina din Grecia, cum ne-a predat profa de geogra, ma intereseaza unde e situata, continentul, atractiile turistice, banii...adica ce e mai important.

| claudya a răspuns:

Schimbarea schimbarilor...sa sa revina la invatamantul obligatoriu si GRATUIT... iar admiterea si bac-ul sa fie EXAMENE serioase nu probe si evaluari...

| Közmyn17 a răspuns:

Andronescu!

| Közmyn17 a răspuns:

Eu zic k fata de ce spune Miclea, mai bine zice Andronescu!
Oricum e prea multa scoala, si de exemplu, unii profesori nu pun punctul pe i la ore... vb aiurea, doar de dragul de a vorbi, iar informatzia pretzioasa se pierde...nu stiu pe ce lume traiesc unii, vin in clasa parca is picatzi din cosmos...nu stiu sa sistematizeze o lectie, sa soata ideile principale, cu cat predau mai mult(fac intrecere, care preda mai mult la ora), si mai prost, cu atat e mai rau pentru. elevi...eu sunt la mate-info, si la toate obiectele suntem stresatzi... exemplu: ma scoate in picioare la penultima ora de desen si ma intreaba: Spune-mi un reprezentant al expresionismului francez de la sfarshitul secolului al XVIII-a!
Ce sa mai spun, ca sa nu mai zic k in clasa a 8-a aveam scris un kiet de desen plin cu ISTORIA ARTEI! Nu zic k asta e rau, k sunt niste cunostinte generale, da' nu in halul asta, k nu eram la liceul de arta...Cum spuneam, multi profesori, nu stiu ce sa predea la ore, nu stiu cum sa se prezinte in fata unor elevi...vin si hodorogesc acolo pan' ii doare gura, doar de dragul de a vorbi cat mai mult...nu isi dau interesul...predau ca sa nu intelegi nimic si sa te duci la pregatire, unde dai 50 lei shedintza si mai faci cu 5 colegi de ai tai... e revoltator...nu stiu sa pretzuiasca elevii inteligentzi dintr-o clasa...la o clasa paralele, la o ora de biologie, 5 elevi fumau in fata profei, si cand profa il ridik in picioare pe unul din ei, stiti ce ii spune: Statzi sa mai trag un fum! :O:O:O Pai cum sa nu fie debandada in scoala...nu sunt gardieni sau daca sunt citesc ziarul toata ziua...materia e varza...sunt unele lucruri care ar trebui sistematizate foarte bine...SUNTEM VARZA! Imi pare rau ca am ajuns sa spun asta, da' invatamantul romanesc nu are cum sa il atinga pe cel din Vest...parerea mea e k ar trebui sa faca o curatzenie "cruda" si dura in shcoli...sa fie luata toata materia la toate obiectele si analizata pe fiecare an si in functie de profil...