| fllu07 a întrebat:

Ce parere aveti despre faptul ca Biserica Ortodoxa ii duce de nas pe oameni, cu "Sfanta Parascheva", despre faptul ca mii de oameni stau acolo, se calca in picioare, sau despre faptul ca bietii batrani, vai mama lor, pupa racla aia de vai...
cu ce motivatie stau oamenii aia acolo? cu adevarat pentru parascheva, sau pentru sarmale si vin?

85 răspunsuri:
| sodobar a răspuns:

Oamenii se duc acolo pentru ca au vazut ca le este bine dupa ce se roaga acolo,daca nu ar fi asa, ai impresia ca s-ar mai duce cineva? sunt de acord cu tine ca Biserica este o un loc in care se fraieresc oamenii, de ex:dau bani oamenii saraci ca sa faca biserica-mall(cred ca ai auzit de ea, o biserica foarte mare cu magazine si cafenele) in loc sa faca adaposturi pentru oamenii de pe strada ei fac biserici, sunt destule biserici

| Silviuloan a răspuns:

Sf. Parascheva a facut minuni si nu va inceta sa faca minuni.Depinde cu ce credinta se duc acei oameni.Plus se dau sarmale de post si ceai nu cum ai precizat mai sus.

| fllu07 explică (pentru maxavail):

Stai un pic ca Isus este mijlocitorul nostru nu? el nu a pomenit nimic ca ar fi si altii care sa ne ajute sa ne apropiem de Dumnezeu.
in Evanghelia lui Ioan 14:14 Isus spune sa cerem ceva in numele lui lui Dumnezeu, nu in numele "sfintilor" iar in 1 Timotei 2:5 spune UN SINGUR mediator, mijlocitor nu mai multi. si evident ca acela singur ii Isus, nu alti oameni ridicati de popi la rangul de sfinti. de ex miahi eminescu, el o fost curvar, si o destramat o familie, dar el este sfant. sa fim seriosi. voua tuturor ortodocsilor fanatici, vi se aplica ca o manusa 2 Corinteni 4:4. va orbit mintea Diavolul. ii plin calendarul de toti "sfintii" dar nu este o zi in care sa se spuna: AZI NE INCHINAM DIRECT LUI DUMNEZEU. nu, tot felul de sarbatori, si trebuie sa recunoasteti ca ceea ce se practica in ortodoxism ii rusinos. incepand de la spiritism, pana la orgii sexuale... tot tacamul. voi ce credeti ca calugarii si calugatitele is toti virgini? hai sa o luam pe aia dreapta, ca tot va zice "DREAPTA CREDINTA"
Cate cazuri arata la TV filmate cu camera ascunsa de popi avizi dupa bani, si lacomi, vai de capul lor. dar daca va place sa va ascundeti dupa deget, faceti-o, dar sa vedem pentru cat timp mai puteti. va sunt numarate zilele APOCALIPSA 17! SI 17:15

| fllu07 explică (pentru vitbsk):

Si aia 10 care ai zis tu, sa zicem ca sunt numai atatia care se imping, tot botezati ortodocsi sunt. asa ii invata la biserica. si hotii de buzunare care se infiltreaza, tot ortodocsi sunt, asa ii invata?
referitor la "sfanta treime" nu exista. iata cateva motive:
1) Dumnezeu nu are egal
2) in Biblie nu gasesti termenul Treime
3) Insusi Isus a spus ca TATAL ESTE MAI MARE CA MINE (ioan 14:28)
4)sfantul duh nu este o persoana, ci forta, puterea lui Dumnezeu (Geneza 1:2) mergea dumnezeu sau Isus pe deasupra apelor?
5) daca Isus era Dumnezeu si Duhul sfant, atunci nu mai avea sens rugaciunea din sa din Matei 26:39, pentru ca automat vointa lui Isus, era si a lui Dumnezeu, si cea a lui Dumnezeu era si a lui Isus, doar sunt o persoana. nu?
6) cand Isus a fost intrebat cand va veni sfarsitul, a raspuns ca nimeni nu stie, nici ingerii, nici fiul, NUMAI TATAL.
daca Isus era si fiul si tatal intrupat, de ce nu stia?
sa o luam altfel daca Isus era ca om pe pamant cu puterile limitate, sa zicem, (desi a spus ca TOATA autoritatea puterea i-a fost data in cer si pe pamant, si a dovedit asta facand miracole) dar sa zicem ca era ca om limitat, de aia nu stia ziua sfarsitului, de ce nu stia Duhul Sfant?
deci sunt cateva versete si dovezi clare care arata ca Dumnezeu si Fiul sunt 2 persoane total diferite, si evident DUMNEZEU este mai mare, cum si fiul afirma, ceea ce combate instant definita trinitatii care ii imposibil de inteles, si garantez ca nici voi nu o intelegeti, nu ii logica.
definitia spune asa:
Definiţie: Doctrina fundamentală a religiilor creştinătăţii. Potrivit Crezului atanasian, există trei persoane divine (Tatăl, Fiul şi Duhul sfânt), fiecare dintre ele fiind considerată eternă şi atotputernică, nici mai mare, nici mai mică decât celelalte, fiecare fiind considerată Dumnezeu, toate împreună formând totuşi un singur Dumnezeu
IOAN 14:28 TATAL ESTE MAI MARE DECAT MINE!

| fllu07 explică (pentru sodobar):

Dada, megalopolisul ala de 400 de milioane de euro.
stii care ii ideea, muti psihologi au spus ca au facut un test: unor oameni care aveau anumite boli, li s-a dat vitamine, iar ei nu stiau ce li sa administrat. dar din simplul fapt ca credeau ca li sa administrat un calmant puternic credeau ca le trece, dar nu le trecea, era doar impresia lor. ca si cum te doare capul si eu iti dau zaharina laughing
ok, sa luam si varianta, ca sau facut miracole, sau vindecat boli, impotenta, betivani sau restabilit, si-au impacat falimia, bla bla uite ce se spune in 2 Tesaloniceni 2:9, 10,11, 12. Te rog mult sa citesti. ii clar cine poate face aceste "miracole".
Biblia spune, nu eu.

| fllu07 explică (pentru Silviuloan):

Mortii nu fac minuni. mortii is morti cu tot cu suflet.
Ieremia 10:3-5
eclesiatul 9:5, 6,10

| fllu07 explică (pentru DanionM):

Pai de ce s-au rupt? dumnezeu promoveaza unitatea in poporul sau, nu? acum sunt mari diferente intre ortodocsi, si catolici, care ii cea adevarata? daca intrebi pe cei infocati dar catolici, zic ca din vina voastra, a rasaritenilor s-a produs ruptura.\
cert ii ca nici una nici cealalta nu sunt adevarate, false aman2 parte a prostituatei din apocalipsa 17. in curand o sa fie taiata si arsa de politica. o sa vezi.
si daca zici ca asta ii biserica apostolica, mi se pare cam straniu ca asa usor stergi trcutul bisericii catolice, cad dentinea puterea absoluta in europa si nu numai, cand macelarea oameni de vii, pentru ca citeau biblia. tare buna si blanda biserica asta apostolica.
si inca ceva, ortodocsii au sute si mii de sfinti si sarbatori, catolicii nu au asa multe, cum se explica? ca doat tot o biserica ii cum spui tu.

| fllu07 explică (pentru TheBirdOfTheHermes):

Dar totusi sunt botezati ortodocsi.
nu ii invata nimic popa, numa le cere bani, si le canta laughing

| fllu07 explică (pentru vitbsk):

Potrivit Bibliei, pot fi invocaţi „sfinţii" ca să mijlocească pe lângă Dumnezeu?
Isus Cristos a spus: „Voi, deci, aşa să vă rugaţi: «Tatăl nostru care eşti în ceruri!»" Rugăciunile trebuie deci adresate Tatălui. Isus a mai zis: „Eu sunt calea şi adevărul şi viaţa; nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine. Dacă veţi cere ceva în Numele Meu, voi face" (Mat. 6:9; Ioan 14:6, 14, BC). Aşadar, Isus a arătat că nimeni altcineva nu putea îndeplini rolul de mijlocitor. Apostolul Pavel a adăugat cu privire la Cristos: „Hristos a murit! Ba mai mult, El a şi înviat, stă la dreapta lui Dumnezeu şi mijloceşte pentru noi". Cristos „trăieşte pururea, ca să mijlocească pentru ei" (pentru cei „care se apropie prin El de Dumnezeu") (Rom. 8:34; Evr. 7:25, BC). Dacă dorim într-adevăr ca Dumnezeu să ne asculte rugăciunile, n-ar fi oare înţelept să ne adresăm lui Dumnezeu aşa cum suntem îndemnaţi în Cuvântul său

| vitbsk a răspuns (pentru fllu07):

Peste tot unde sunt mulţimi, apar busculade, indiferent de eveniment, ţară sau confesiune.

Cei care intenţionat se împing, fac asta pentru că aşa au fost educaţi de mediu, nu că le-a zis preotul să facă asta.

Fi tu sigur că s-a făcut instrucţiune cu cei prezenţi.

Hoţii de buzunare, nu sunt neapărat ordocşi, oricine poate veni la astfel de evenimente, provoca şi apoi arăta cu degetul.

Chiar şi oameni cărora nu le pasă de religie, nimeni nu învaţă la furt, de ce te faci că nu ştii?

După raţionamentul tău, dacă, 10 americani fură la un eveniment religios, confesiunea i-a învăţat.

Chestia asta cu vai ce fac 5% dintr-o confesiune, deci toţi sunt la fel, e o generalizare abjectă pe sistemul toţi românii sunt ţigani.

În numele cui se botează creştinii, dacă nu în numele treimii?

Nu ştiu după ce variantă de biblie te ghidezi.

Prin rugăciunea din Grădina Ghetsimani, Hristos dă un exemplu creştinilor, cum trebuie să se închine către Tatăl.

Este special evidenţiată de evanghelii.

Fiul îndeplineşte iconomia divină a Tatălui, nu este un simplu prooroc, (nici un prooroc n-a răscumpărat lumea prin sângele său, din contră mulţi au ajuns în Sheol.)

Ca dovadă fiul sublinează voinţa divină, pe care a urmat-o până la capăt.

Fiul cunoştea voinţa divină(de unde dacă nu era de la începutul lumii prezent) şi de aceea sublinează, necesitatea urmării ei în drumul către desăvârşirea, pe cruce, dar şi BIRUINŢA laturii Sale dumnezeieşti asupra celei omeneşti.
Sfântul duh e un ipostas al dumnezeirii.
Dumnezeu Tatăl, Duhul Sfânt şi Hristos lucrează printr-o singură pronie şi voinţă de la începutul până la Sfârşitul Lumii.

6) Sfârşitul Lumii- Dacă Hristos nu cunoştea sfârşitul lumii, crezi tu că mai dădea atâtea detalii despre oamenii vremurilor din urmă?
Crezi tu că mai revela Sfântului Ioan Teologul, Apocalipsa?
E limpede că Hristos vorbeşte în pilde şi nu le pune tuturor înţelesurile pe tavă.
Sfârşitul lumii, va fi grăbit şi de practica decadentă a omenirii, de aceea depinde şi de comportamentul oamenilor care pot grăbi sau amâna sfârşitul.
De aceea Hristos, surprinde oamenii vremurilor din urmă şi practicile lor.

| fllu07 explică (pentru vitbsk):

Ideea ii ca nu ai mentionat nici un verset din biblie, sa-ti sustii afirmatiile, asta imi arata ca nu ai dovezi biblice. ti-am explicat clar, filu ii creat, coloseni 1:15, si chiar el zice tatal ii mai mare ca mine. ioan 14:28
si, in marcu 1:35 spune ca Isus s-a dus singur pe munte sa se rogae. no, ce si cui sa demonstreze, si pe cine sa invete? ca era singur. cine la inviat pe isus? cine a vb la botezul lui?

| vitbsk a răspuns (pentru fllu07):

Potrivit Noului Testament, Sfinţii, Drepţii şi Patriarhii, cinează împreună cu Hristos, la Nunta Împărătească.
Dumnezeu, nu e al morţilor, ci, al viilor.
Ceea ce înseamnă că ei n-au murit ci au fost salvaţi din tărâmul umbrelor şi al morţii de către Hristos.
Sfinţii au urmat calea adevărul şi viaţa şi de aceea rugăciunea dreptului, mult poate în faţa Domnului.
La fel ca îngerii care ţin liturghia cerească şi sfinţii aduc slavă Domnului pururea şi se roagă pentru neamul omenesc.
"Dacă dorim într-adevăr ca Dumnezeu să ne asculte rugăciunile, n-ar fi oare înţelept să ne adresăm lui Dumnezeu aşa cum suntem îndemnaţi în Cuvântul său?"
Ba da cinstirea sfinţilor, a drepţilor şi a mucenicilor, este o slavă la adresa lui Dumnezeu în numele căruia au făcut minuni, este o slavă la adresa Duhului Sfânt care lucra prin ei şi la adresa lui Hristos al cărui jertfă şi model de viaţă au urmat-o.
Dacă pe tine te împiedică Sfinţii să ajungi la mântuire, atunci fă cum crezi.
Dar nu judeca pe alţii pe care nu-i înţelegi şi mai ales nu mai batjocorii Sfinţii pentru că este o batjocoră indirectă la adresa Duhului Sfânt care lucra prin ei.
La judecată fiecare vine cu faptele sale şi răspunde individual.

| morningstar a răspuns (pentru DanionM):

Cum poti sa numesti 'sfant' pe cineva care a pacatuit cel putin o data in viata lui si despre care pana si Biblia spune ca sunt pacatosi?
"Dacă prin sfinţii plecaţi dintre noi, Dumnezeu a binevoit să facă minuni" In toata trairea Lui pamanteasca, Domnul Isus a facut chiar El minuni, nu prin sfinti ca intermediari. Iar dupa Inaltarea Sa, s-au intamplat minuni prin ucenicii, apostolii Sai care nu erau sfinti, ci niste oameni simpli dar plini de Duhul Sfant.
"Dreptii din cer " sunt considerati morti trupeste si vii sufleteste. Iar odata ce sufletul a iesit din trup, celui mort, oricat de drept ar fi, ii este luat orice drept de a mijloci pentru altii ( Pilda Bogatului si a saracului Lazar ar trebui sa iti vorbeasca despre asta. si mai sunt si alte referinte biblice care pot intari aceasta). De ce mintiti voi oamenii spunandu-le ca dupa moartea lor un sfant, un preot, un apropiat lor va proceda intr-un anumit fel pentru ca sufletul lui sa fie salvat? Nu va ganditi ca duceti oamenii in ratacire si intr-o buna zi veti sta in fata unui scaun de judecata si veti da socoteala de invataturile gresite date o viata intreaga oamenilor? Ce rost mai are indemnul dat oamenilor de a se pocai cand oricum dupa moarte vor ptea fi 'salvati' de o pomana, o rugaciune, etc?
In alta traducere, versetul citat de tine suna astfel: "Mărturisiţi-vă unii altora păcatele şi rugaţi-vă unii pentru alţii, ca să fiţi vindecaţi. Mare putere are rugăciunea fierbinte a celui neprihănit" Ce iti spune tie ca acest 'neprihanit' sau 'drept' este o persoana decedata dar mantuita? Nu ai niciun indiciu ca sa crezi ca este vorba despre cineva care a murit! Si daca nu se specifica ca ar fi o persoana care a murit, de ce am crede asa ceva?




| morningstar a răspuns (pentru DanionM):

"Prin cinstirea sfinţilor, noi îi luăm pe sfinţi ca rugători alături de noi către Dumnezeu, îi sensibilizăm, pentru ca alături de ei rugăciunea noastră să fie mai puternică, mai vie, şi încrederea noastră la fel... (căci "mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului")." Ii luati voi pe sfinti si credeti voi ca ii sensibilizati, dar ceea ce sensibilizeaza inima lui Dumnezeu este o inima curata si sincera si o rugaciune spusa din inima. De ce crezi ca Domnul Isus i-a invatat pe ucenici sa se roage chiar ei rugaciunea 'Tatal nostru' si nu i-a sfatuit sa apeleze la un asa zis sfant? Ca sa ne arate cum trebuie sa procedam.
La al doilea si al treilea citat ti-am raspuns mai sus.
"Vă îmbrăţişează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea luptând pentru voi în rugăciunile sale, ca să staţi desăvârşiţi şi plini de tot ce este voinţa lui Dumnezeu." Si cine a zis ca Epafras era sfant?! Si eu pot sa ma rog pentru altii. Si atunci voi fii considerata sfanta? Nicidecum. Sau de unde reiese ca el ar fi un credincios care dupa ce a murit, iar dupa moartea sa, mijlocea la Dumnezeu pentru ceilalti? Era un simplu om care se ruga pentru ceilalti VII! Pavel a scris unor persoane in viata, nu mortilor ca sa poti afirma ca Epafras s-a rugat pentru morti. Sunt atatea versete care spun clar ca este un Singur Mijlocitor la Tatal pentru noi si este suficient.De ce le ignorati? De ce mai simtiti voi nevoia de a apela la niste morti?
"„De aceea şi noi, din ziua în care am auzit aceasta, nu încetăm să ne rugăm pentru voi şi să cerem să vă umpleţi de cunoaşterea voii Lui, întru toată înţelepciunea şi priceperea duhovnicească" (Coloseni, I, 9)" Da, dar este vorba despre NOI care suntem vii si care ne rugam pentru VOI care sunteti vii, ceea ce mi se pare absolut normal. NOI insemna Pavel, daca nu ma insel si cei care erau cu el si se adresau colosenilor, adica unor persoane vii, nu celor care fusesera coloseni.
De 2000 ani...si pot sa se mai insele tot la fel de mult inca 2000 ani! De ce credeti voi ca vechimea unei religii ar da nota validitatii ei? Stii ca sunt alte religii mai vechi decat ortodoxismul si pe care voi le considerati pagane? Nu vechimea da nota, Cel care judeca toate lucrurile este in masura.

| morningstar a răspuns (pentru fllu07):

Sunt de-acord cu tine. Pacat ca ei iau in considerare ceea ce spune traditia, ce a afirmat un om pe care ei l-au si sfintit iar Biblia este pusa pe ultimul loc, sau chiar scoasa din calcul, Si mai exista si tupeul sa se sustine ca ei detin dreptatea absoluta!

| maxavail a răspuns (pentru fllu07):

Te minte pastorul in adunare prietene. Mihai Eminescu NU este sfant in Biserica Ortodoxa, iar spiritismul, orgiile si relatiile sexuale in monahism sunt cu desavarsire interzise, iar cine le savarseste se supune judecatii lui Dumnezeu. Ma ingrozesc citind ce cred neoprotestantii despre noi ortodocsii. Oare chiar pana intr-acolo s-a ajuns incat sa va minta pastorii in asa hal? E socant pentru mine. Credeam ca au totusi frica de Dumnezeu, suficient incat sa nu marturiseasca stramb impotriva aproapelui. Iar clerici lacomi dupa bani sunt in toate cultele crestine, chiar si in cele neoprotestante, pentru ca diavolul nu alege. Dar in loc sa vedeti barna din ochiul vostru, stati si va uitati la paiul din ochiul altora. Halal smerenie si pocainta. Dar tine minte ca dupa judecata pe care o faceti, asa veti fi si voi judecati si dupa masura cu care masurati, asa vi se va masura si voua.
Revenind la ajutorul cerut sfintilor, acesta se cere in numele si prin puterea lui Hristos, apeland la autoritatea cu care acesti sfinti au fost investiti in calitate de inalti demnitari ai raiului, aflati in slujba Marelui Imparat. Este similar cu ajutorul pe care il ceri pastorului tau atunci cand il rogi sa se roage pentru tine. Daca pastorul tau are trecere inaintea lui Dumnezeu pentru pocainta sa, Dumnezeu ii va asculta rugaciunea si te va milui pe tine pentru jertfa pastorului tau, cu conditia sa fii si tu smerit cu inima.
Sfantul, de asemenea, nu poate face nimic cu de la sine putere ci intotdeauna duce rugaciunea ta mai departe la tronul lui Hristos si cere incuviintare de la Domnul pentru a interveni in ajutorul tau. Totul se face in numele si prin autoritatea lui Iisus iar sfintii sunt numai slujitori, asemenea ingerilor care fac multe lucruri la porunca lui Hristos.
Vezi asadar ca singura diferenta intre rugaciunea adresata unui sfant si apelul facut catre pastorul tau este faptul ca sfantul face parte din Biserica biruitoare, cea din Ceruri, in vreme ce clericii crestini aflati in viata fac parte din Biserica cea luptatoare, pamanteasca. In rest, e un proces similar.
Nu e o greseala sa ceri ajutor si mijlocire unui sfant, dupa cum nu e o greseala sa ceri ajutor pastorului tau. Greseala ar fi sa crezi ca sfantul sau pastorul tau fac ceva cu puterea lor, si nu cu cea a lui Dumnezeu.

| morningstar a răspuns (pentru DanionM):

Sa inteleg ca voi ca Biserica Ortodoxa sustineti ca sunteti Biserica Apostolica sau prima biserica formata de Domnul Isus si in mod direct de ucenicii Sai? Si atunci cum se explica baza pe care o puneti pe traditie, pomeni, botezul copiilor mici, rugaciuni pentru morti si multe alte obiceiuri care au fost adaugate apoi? Nicaieri in Biblie nu scrie ca apostolii au botezat un copil mic, au facut o pomana si au luat decizii conform traditiei si nu conform Cuvantului lui Dumnezeu. Asta face diferenta intre ceea ce era Biserica Apostolica si ceea ce sunteti voi astazi. Tocmai, ati adaugat atatea si ati scos la fel de multe incat ati ajuns sa dati cu totul o alta invatatura enoriasilor. Si mai continuati sa sustineti ca voi sunteti acea biserica?!

| morningstar a răspuns (pentru maxavail):

Si daca eu am vazut oameni care se inchinau la sfinti ca la Dumnezeu, vei mai continua sa sustii ca nu se inchina la sfinti ca la Dumnezeu? Ba inca unii din ei si exagereaza dand cinste mai mult Maicii Domnului, in loc sa ii dea mai mult sau chiar toata cinstea Lui.

| morningstar a răspuns (pentru fllu07):

In Ioan 10:30 scrie: "Eu ( Isus Hristos) si Tatal ( Dumnezeu) suntem una." Ceea ce inseamna ca sunt una, sunt egali ( nu poti fi una cu cineva, el fiindu-ti superior, nu?) Si daca sunt una, impreuna cu Duhul Sfant, nu rezulta o treime? Sau trebuie sa apara cuvantul T R E I M E in Biblie ca sa ifaci anumite conexiuni logice?

| morningstar a răspuns (pentru vitbsk):

"Potrivit Noului Testament, Sfinţii, Drepţii şi Patriarhii, cinează împreună cu Hristos, la Nunta Împărătească.
Dumnezeu, nu e al morţilor, ci, al viilor.
Ceea ce înseamnă că ei n-au murit ci au fost salvaţi din tărâmul umbrelor şi al morţii de către Hristos." Poti sa imi dai si mie referinta la ceea ce sustii tu referitor la aceasta cina? Pentru ca eu am citit de cateva ori Biblia si nu am gasit asa ceva scris. Si chiar daca ar cina, ar fi vorba de sufletele lor, nu de ei! Deci ei sunt morti ca trup, dar sufletul lor traieste. Asta nu te indreptateste sa afirmi ca ei traiesc. Traiesc in suflet, dar nu in trup!

| maxavail a răspuns (pentru morningstar):

Mai, e greu de spus din exterior ce-i in mintea unuia care se roaga. Nu ai de unde sa stii ca ii da mai multa cinstire unui sfant decat lui Dumnezeu. Chiar asa, cum cuantifici chestia asta? Ai un cinstometru sau ce? Si apoi, indiferent de ce face unul sau altul, aici discutam chestiuni de dogmatica, nu de practica. In teorie, neoprotestantii afirma ca sunt cei mai adevarati crestini, ca doar ii critica pe toti ceilalti, dar in practica am vazut penticostali care se zvarcolesc pe jos si zic ca i-a cuprins "Duhul Sfant".
Revin si spun, cinstire maxima Maicii Domnului, cinstire maxima sfintilor, pentru ca si-au castigat-o cu prisosinta. Dar adoratie, doar lui Dumnezeu.

| morningstar a răspuns (pentru maxavail):

Observ ca ai si inventat un nou instrument de masura big grin E recunoscut in religia ta? big grin
Te contrazici singur/a. Atata timp cat ceea ce a zis un asa zis sfant conteaza mai mult pentru voi decat ceea ce a spus Domnul Isus in Biblie, atunci e clar cine conteaza mai mult pentru voi. Cu atatia am discutat si au fost revoltati cand le-am spus ca sfintii sunt oameni muritori si ca orice inchinare fata de ei nu inseamna altceva decat un pacat; dar cand i-am intrebat daca Il au pe Domnul Isus in inima, nu au dat o asa mare importanta. Ei dadeau o mai mare importanta sfintilor si celor care, chipurile ar mijloci pentru ei decat sa dea importanta Domnului. Atunci e clar cine se afla pe primul loc in viata lor spirituala? Sau e clar ca Domnul Isus este chiar exclus si se da prioritate sfintilor? Deci ca sa iti dai seama ca nu este doar o chestiune de dogmatica, dar si de practica.
Eu sunt de-acord ca de-a lungul istoriei au fost oameni care au avut o viata placuta in fata lui Dumnezeu si inaintea oamenilor, dar da-mi un singur verset biblic macar care spune ca Domnul Isus ne-a indemnat sa ne inchinam lor. Dar un verset care nu lasa loc de alta interpretare, ca sa scoateti versete din context ca sa incercati sa demonstratii aberatii stiti sa faceti din plin!
Observ ca te-ai apucat sa critici neoprotestantii. Sa inteleg ca te simti atacat/a; eu nu v-am aratat cu degetul, doar ti-am dat replica la ceva ce ai sustinut iar eu am vazut exact inversul, asta m-a facut sa te contrazic, nu de dragul de a pune pe lista neagra o religie anume. Si inca ceva: cei care se zvarcoleau pe jos se numeau 'fanatici', nu penticostali, de asta te asigur eu. Ca isi pun ei eticheta asta, e treaba lor, dar doctrina penticostala nu include asemenea manifestari. Sper ca te-am lamurit.
Cinste oamenilor care au avut o viata demna pe pamant dau si eu. Numai ca voi nu va opriti aici. A face o rugaciune Maicii Domnului nu include doar cinste, ci asta se numeste inchinare si adorare fata de ea, ceea ce tu nu recunosti si ceea ce se numeste 'pacat'.

| maxavail a răspuns (pentru morningstar):

[Observ ca ai si inventat un nou instrument de masura big grin E recunoscut in religia ta? big grin]

Sper ca ai incercat sa faci o gluma. A lua la misto pe ortodocsi nu face un neoprotestant in mod automat superior.

[Atata timp cat ceea ce a zis un asa zis sfant conteaza mai mult pentru voi decat ceea ce a spus Domnul Isus in Biblie, atunci e clar cine conteaza mai mult pentru voi. ]

Repet, e o afirmatie subiectiva, pe care o faci in lipsa oricarui reper. Nu exista instumentar ("cinstometru") pentru a masura nivelul de cinste pe care cineva il da unui sfant sau lui Dumnezeu. Esti doar influentat de predispozitia partizana de a inferioriza un cult concurent pentru a-ti justifica psihologic alegerea de a nu face parte din el.

[Cu atatia am discutat si au fost revoltati cand le-am spus ca sfintii sunt oameni muritori si ca orice inchinare fata de ei nu inseamna altceva decat un pacat]

Sfintii sunt oameni care traiesc de-a pururi in Ceruri, mortalitatea trupeasca nu e un criteriu eliminatoriu pentru a cere ajutorul cuiva. Si Mantuitorul a murit la un moment dat si totusi e Dumnezeu.
Plus ca ortodocsii nu le dau inchinare in sensul de adoratie, asta e ceea ce voi nu intelegeti. E o diferenta intre cinstire si adoratie, asa cum si voi va cinstiti pastorii fara sa-i socotiti zei.
Noi ortodocsii ii cinstim pe sfinti inca din viata lor pamanteasca, desi anumite lucruri (gen acatiste si nu numai) se fac abia dupa ce acestia sunt glorificati prin canonizare. Canonizarea insa mai mult valideaza parerea pe care poporul o are deja cu privire la sfintenia unui om inca de cand acesta traieste in trup.
Asa cum noi mergem si le cerem ajutorul cand inca sunt ei in viata, tot asa le cerem ajutorul si cand ei trec la cele vesnice, pentru ca pentru noi, ei continua sa traiasca si pot mijloci mai departe pentru noi la Dumnezeu, asa cum faceau si cand traiau printre noi si se rugau pentru noi. Si voi aveti pastori care se roaga pentru voi pentru ca le-o cereti, si nimeni dintre voi nu vede in asta o blasfemie. Singura diferenta este ca voi incetati sa o mai faceti dupa ce pastorul moare, pentru ca va inchipuiti voi ca nu mai are nicio putere. Noi ortodocsii credem ca, din contra, dreptii care adorm in Domnul au o si mai mare trecere inaintea lui Dumnezeu dupa ce ajung in Ceruri.

[dar cand i-am intrebat daca Il au pe Domnul Isus in inima, nu au dat o asa mare importanta. Ei dadeau o mai mare importanta sfintilor si celor care, chipurile ar mijloci pentru ei decat sa dea importanta Domnului.]

Foarte rau, daca e adevarat. Pe de alta parte, nu am fost acolo ca sa aud ce i-ai intrebat si mai ales cum si in ce fel ai putut masura nivelul de importanta. Oricum ar fi, daca exista astfel de oameni printre ortodocsi, ei se numara printre cei care nu isi inteleg propria religie, ori asta nu invalideaza automat dogmatica acelei religii ci doar capacitatea unuia sau altuia de a o pricepe si a se conforma.

[Sau e clar ca Domnul Isus este chiar exclus si se da prioritate sfintilor? Deci ca sa iti dai seama ca nu este doar o chestiune de dogmatica, dar si de practica. ]

Eu personal (si nu pot vorbi decat in numele meu) nu cunosc pe nimeni dintre ortodocsi care sa ceara ajutorul unui sfant, ignorandu-l pe Mantuitorul sau care sa creada ca un sfant oarecare este mai mare sau mai important decat Mantuitorul.
Revin si spun: practica este masura intelegerii dogmaticii. O intelegere proasta asigura o practica proasta, iar o intelegere corecta asigura o practica corecta. Practica in sine nu e un indicator al corectitudinii dogmaticii ci doar al gradului de intelegere asupra acesteia.

[da-mi un singur verset biblic macar care spune ca Domnul Isus ne-a indemnat sa ne inchinam lor]

Din nou, atentie la acest cuvant, "inchinare". Pe vremuri, domnitorii Tarilor Romane, pentru a putea fi numiti in functie, trebuiau sa se inchine turcilor. Despre ce inchinare era vorba aici? Crezi ca se uitau la sultan ca la Dumnezeu? Nici vorba. Nici sultanul nu pretindea ca este Dumnezeu, nici cei ce i se ploconeau pana la pamant, il ridicau in slavi si ii sarutau varful papucului nu il socoteau ca fiind Dumnezeu. "Inchinare" ca termen, are multe semnificatii, poate fi vorba de supunere pur si simplu, smerire inaintea cuiva pe care il percepi mai important si mai puternic decat tine, iar sfintii cu adevarat chiar sunt si mai importanti si mai puternici decat noi ceilalti, iar importanta si puterea lor este de la Dumnezeu, nu de la ei insisi. Aidoma sultanului din exemplul anterior, sfintii nu pretind a fi Dumnezeu si nici noi nu ii socotim astfel. Dar daca se cuvine sa ne ploconim inaintea unui om pacatos, precum sultanul turcilor, si sa il ridicam in slavi, doar pentru ca este puternic si ne poate face rau, oare nu cu mult mai mult se cuvine sa facem aceasta inaintea sfintilor, care sunt florile din gradina lui Dumnezeu, plini de har, putere, iubire si milostivire de la Domnul, care ne pot face bine prin rugaciunile si mijlocirea lor?
Asadar, "inchinare" nu inseamna automat adorare, iar in sensul ortodox al cuvantului, el trebuie inteles ca supunere, smerire, cinstire, lauda, o conditie necesara dar nu si suficienta pentru venerarea cuiva ca Dumnezeu. Pentru a fi complet, tabloul trebuie completat cu adoratie, pe care o primeste numai Dumnezeu, nu si sfintii. Iar daca printre ortodocsi e cineva care venereaza pe vreun sfant ca pe Dumnezeu, socotindu-l deopotriva cu Dumnezeu, acel om se afla in eroare, intocmai ca si penticostalii care se zvarcolesc pe jos, dupa cum afirmi tu.
In ce priveste versetul biblic care te indeamna sa te inchini sfintilor, daca prin inchinare intelegi doar cinstire, lauda si supunere, nu si adoratie, iti pot raspunde in 2 moduri:
- foloseste acelasi verset biblic care iti permite sa-l cinstesti pe pastorul tau si sa-i ceri sa se roage pentru tine sau sa te ajute in orice alt fel;
- pentru Maica Domnului: Luca 1:42, 48; Luca11:27-28;

[Dar un verset care nu lasa loc de alta interpretare, ca sa scoateti versete din context ca sa incercati sa demonstratii aberatii stiti sa faceti din plin!]

Si daca versetele date ca exemplu sunt, dupa socotinta ta, interpretabile, tu cum ajungi la concluzia asta, nu tot interpretandu-le? Si daca si tu le interpretezi, cum poti fi sigur ca interpretarea ta e corecta si a celuilalt e incorecta? A scoate din context nu e ceva specific unui anumit cult, ci doar unei anumite categorii de persoane, acelea care nu tin neaparat la adevar, ci doar sa aiba dreptate. Din punctul asta de vedere, nu vad de ce neoprotestantii ar fi scutiti structural de aceasta tendinta pacatoasa, care nu tine cont de diferentele intre culte. O stampila pe un pachet nu ii schimba continutul.
Iar cand spui ca ne pricepem sa demonstram "aberatii", sper doar ca esti constient de puternica incarcatura subiectiva a cuvantului pe care il folosesti.

[Observ ca te-ai apucat sa critici neoprotestantii. Sa inteleg ca te simti atacat/a]

Prietene, eu am descris ceea ce am vazut, oameni zvarcolindu-se pe jos, nu am criticat pe nimeni. Mai citeste odata pasajul ala daca iti este ceva neclar. Si da, am fost atacat, dar nu de tine ci de un confrate de-al tau, intr-un comentariu anterior.

[Si inca ceva: cei care se zvarcoleau pe jos se numeau 'fanatici', nu penticostali, de asta te asigur eu. Ca isi pun ei eticheta asta, e treaba lor, dar doctrina penticostala nu include asemenea manifestari.]

Fanatici sunt in toate cultele, ei sunt aceia care, de regula, dau numele prost cultului lor. Sper doar ca acum intelegi cat de gresit este sa faci judecati de valoare asupra doctrinei unui cult cum este cel ortodox, aratand faptele nedemne ale unora dintre cei ce se revendica din acel cult, fara insa a fi realmente urmatori ai acelei doctrine.

[Cinste oamenilor care au avut o viata demna pe pamant dau si eu. ]

Si cum procedezi?

[A face o rugaciune Maicii Domnului nu include doar cinste, ci asta se numeste inchinare si adorare fata de ea, ceea ce tu nu recunosti si ceea ce se numeste 'pacat'. ]

Nu am nimic de ascuns, prietene. Daca afirmatia ta mi se adresa direct si personal, iti pot raspunde pe loc ca nu ii dau Maicii Domnului adoratia pe care o dau lui Dumnezeu si nu o pun pe Preacurata pe picior de egalitate cu Dumnezeu. Daca tu alegi sa nu ma crezi, esti liber, dar ma intreb ce alt temei mai ai pentru a nu ma crede in afara de lipsa ta de bunavointa? Cred ca iti trebuie mai mult pentru a respinge o afirmatie pe care o fac despre mine insumi. Sper doar ca nu presupui ca stii mai bine decat mine ce e in mintea mea.
Repet, nu e pacat sa dai cinste si sa ceri ajutor sfintilor dupa ce acestia trec dincolo, dupa cum nu e pacat sa o faci cat timp acestia sunt inca in viata (cu diferentele de rigoare ce tin de canonizare si inscrierea oficiala in randul sfintilor), dupa cum nu e pacat sa dai cinstea cuvenita pastorului caruia ii ceri sa se roage pentru tine. Atata timp cat nu ii consideri egali cu Dumnezeu, esti in siguranta.
Daca Dumnezeu ar fi singurul caruia sa-i ceri ajutorul si pe care sa-l cinstesti, ar fi o blasfemie numai sa te duci la magazin si ca ceri o paine si apoi sa zici "multumesc". Dar, repet, si cu asta inchei, adoratia se cuvine doar lui Dumnezeu iar noi, ortodocsii, stim bine asta. Daca mai ai nelamuriri, reciteste exemplul meu cu sultanul.

| vitbsk a răspuns (pentru morningstar):

Faptul că, trupul Sfântului, e izvorâtor de mir, iar, la moaştele sale s-au petrecut vindecări minunate, este o certitudine că, Sfântul a făcut din trupul său în timpul vieţii, Templu al Duhului Sfânt.
În toate veacurile, Dumnezeu, a trimis Sfinţi să cheme neamurile la pocăinţă, ca mesageri ai voinţei divine.
Drepţii şi proorocii Vechiului Testament, sunt cinstiţi, deoarece, însuşi Hristos îi pune la loc de cinste.
"Şi zic vouă că mulţi de la răsărit şi de la apus vor veni şi vor sta la masă cu Avraam, cu Isaac şi cu Iacov în împărăţia cerurilor." Matei 8-11

"Si chiar daca ar cina, ar fi vorba de sufletele lor"
Faptul că trupul lor e nestricăcios, e dovada că, sufletul lor este viu, deci rugăciunea la ei, pentru a mijloci la Domnul Hristos, în apropierea căruia se află, nu este o greşeală.
Sigur că rugăciunea Împărătească este axul central, al credinţei ortodoxe.
Dar nu e singura.

Chiar şi în perioada Vechiului Testament din care tot invocaţi voi citate, la mormântul lui Elisei s-a petrecut o minune consemnată de Scriptură.

Ceea ce, atestă că, Sfinţii nu mor niciodată, iar moaştele lor sunt o prefigurare a învierii şi a vieţii veşnice.

"20. Apoi a murit Elisei şi l-au îngropat, iar în anul următor au intrat în ţară cete de Moabiţi.
21. Dar iată, odată, când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete şi, speriindu-se, au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela, s-a atins de oasele lui Elisei şi a înviat şi s-a sculat pe picioarele sale." Cap IV, Regi, v 20-21

CE VINĂ ARE SFÂNTUL CĂ LA MOAŞTELE SALE S-AU PETRECUT MINUNI?

| fllu07 explică (pentru vitbsk):

Auzi, tu nu intelegi ca trebuie sa vii cu dovezi biblice, nu cu citate din carti de teologie. nu ma intereseaza alea. eu ti-am aratat cine mijloceste intre noi si dumnezeu. nu ma mai tot tromoboni cu sfintii tai.

| fllu07 explică (pentru morningstar):

Ideea ii ca eu nu sustin ca am dreptate, trebuie sa lasi biblia sa faca lumina. in biblie scrie clar ca este un singur mijlocitor, ei nu, sfintii mijlocesc. oameni orbi.

| morningstar a răspuns (pentru maxavail):

"Sper ca ai incercat sa faci o gluma. A lua la misto pe ortodocsi nu face un neoprotestant in mod automat superior." Si daca am zis-o in serios ce mi se va intampla? laughing Ia-o pe o gluma, oricum, dar nu uita ca asa as fi putut reactiona si eu ca doar tu m-ai intrebat primul/prima daca am un asa instrument de masura.
Ce parere ai de urmatoarele versete:
In Apcalipsa 19:10 este scris: Şi m-am aruncat la picioarele lui ca să mă închin lui. Dar el mi-a zis: „Fereşte-te să faci una ca aceasta! Eu sunt un împreună-slujitor cu tine şi cu fraţii tăi care păstrează mărturia lui Isus. LUI DUMNEZEU INCHINA-TE! ( Deci nu scrie lui Dumnezeu si sfintilor!)
Petru si Corneliu au fost apostoli ai lui Hristos. Despre Petru stim ca a fost rastignit ca martir pntru credinta ta. Voi l-ati trecut in lista sfintilor? De ce in versetul din Faptele Apostolilor el nu accepta ca cineva sa i se inchine? El spune: 'Scoala-te, si eu sunt om ". Deci chiar el a recunoscut ca este om ( ceea ce nu poate insemna 'sfant'), voi de ce nu ati recunoaste asta? Ca a fost un om neprihanit prin faptul ca este un martir sunt de-acord, dar de ce trebuie sa il ridicati la grade de superlativ?
Exact aceeasi reactie au avut-o si Pavel si Barnaba in Faptele Apostolilor 14:14-15. Singurul care a acceptat ca oamenii sa i se inchine a fost numai Domnul Isus. Oare asta nu va spune nimic?
"Repet, e o afirmatie subiectiva, pe care o faci in lipsa oricarui reper". Nu am nevoie sa masor cu un anumit aparat asa ceva. Este de-ajuns sa vad cum se ingramadesc oamenii sa atinga o trupul fara suflare al unui mort, dar cand este vorba de venitul la biserica, adica de apropierea fata de Dumnezeu, nici pe jumatate din cei care merg sa vada pe cei pe care voi ii numiti sfinti, nici pe jumatate din ei nu ma vin. Este de-ajuns sa vad femei in varsta pentru care Fecioara Maria reprezinta totul, care se inchina doar sfintilor, dar cand le vorbesti despre Domnul Isus, parca le-ai amintit ceva neplacut. Ce sa deduc din asta? Ca ei dau cinste mai mult asa zisilor sfinti decat Domnului.
De ce simtiti voi nevoia sa 'sensibilzati' inima lui Dumnezeu prin intermediari ca ei? Ti-am mai spus ce anume sensibilizeaza inima Lui. Ce spui de versetul asta care contrazice ceea ce credeti voi ca aveti nevoie de sfinti care sa intermedieze pentru voi? "Căci este un singur Dumnezeu și este UN SINGUR MIJLOCITOR între Dumnezeu și oameni: Omul ISUS HRISTOS"
1 Timotei 2:5. Chiar mi-ar placea sa aud interpretarea ta la versetul asta.
Cand spuneti 'slava tie ' cand va rugati Mariei, atunci nu inseamna ca ii dati slava, ceea ce ar trebui sa faceti numai in fata lui Dumnezeu? La Nunta din Cana Galileii, chiar ea a spus celor din jur sa faca tot ceea ce va spune EL sa se faca, nu ea.
Sa iti dau un alt exemplu: am cunoscut o persoana care a dus o viata exemplara: niciodata nu s-a auzit despre ea vreun lucru rau. A facut bine cat a trait si cand a murit, practic nu puteai gasi un pacat in viata ei ( probabil ca o fi avut, nimeni nu e sfant ). Dupa ce amurit ea, toti o cinstesc prin amintirea ei, prin respectul pe care i-l dau cand vorbesc despre ea, etc. E, asta inseamna cinste! Dar ceea ce faceti voi este mai mult decat cinste, pentru ca aveti si rugaciuni adresate sfintilor vostri. Si daca rostiti rugaciuni adresate lor, nu inseamna oare ca va inchinati lor?
"Noi ortodocsii credem ca, din contra, dreptii care adorm in Domnul au o si mai mare trecere inaintea lui Dumnezeu dupa ce ajung in Ceruri" Si pe ce se bazeaza credinta asta referitoare la ce ai sustinut aici? Da-mi doar un verset biblic ce sustine ca ei ar avea mai mare trecere in fata lui Dumnezeu atunci cand au trecut din viata la moarte, nu si inainte in aceeasi masura.
Daca te uiti in DEX, in dreptul versbului ' a se inchina (cuiva)', ai sa gasesti urmatoarele semnificatii: a face semnul crucii, a se ruga cuiva. Voi faceti astea inaintea unui sfant, nu? Si atunci ce este asa de greu sa recunosti ca va inchinati lor? Eu am respect fata de pastori si preoti, dar am o limita! Eu ii respect si ii cinstesc ca pe mai marii nostri, dar trebuie sa stii sa te opresti ( ceea ce voi nu stiti sa faceti in fata sfintilor): nu ma ichin lor, ci doar ii respect.
"Asa cum noi mergem si le cerem ajutorul cand inca sunt ei in viata, tot asa le cerem ajutorul si cand ei trec la cele vesnice". Ti-am dat versetul care vorbeste despre un singur mijlocitor intre noi si Tatal. faptul ca un pastor se roaga pentru noi, asta se petrece atata timp cat si eu si el, amandoi suntem in viata! Dupa moartea lui, nu i se va mai permite sa faca asta ( pilda bogatului) iar dupa moartea mea, totul este in zadar ( daca vrei, iti dau si versete). Deci atata timp cat ambii suntem in viata si pastorul se roaga pentru o problema de-a mea, nu este nicio greseala.
Faptul ca nu aduci versete asa cum ti-am cerut denota faptul ca doctrina ta u este una biblica. Aduci scuze : ca daca eu interpretez invers samd, recunoaste ca nu ai o baza biblica si nici macar logica!
Si daca ai fost atacat de un 'conftrate' de-al meu, te-ai gandit in loc sa intorci si obrazul tau, sa ataci si tu la randul tau, ca sa nu fii mai prejos, nu? Eu nu ma simt atacata, stai linistit! atata timp cat inima mea este curata inaintea lui Dumnezeu, orice atac este doar un mijloc de a-mi arata iubirea fata de Creatorul meu. Atacat te simti tu, din cate observ, ceea ce nu am avut nicio intentie sa o fac, doar ti-am aratat ca unele conceptii sunt gresite.
Eu cred ca tu nu stii sa citesti: acei oameni care se zvarcolesc pe jos asa cum spui tu, nu sunt penticostali, sunt doar fanatici. Faptul ca repeti asta nu reuseste sa ma supere asa cum ai vrea tu, ci demonstreaza ori ca esti greu de cap si nu intelegi ce am scris, ori ca nu stii sa citesti! Si chiar daca la o eliberare de demoni sau la o vindecare miraculoasa s-ar intampla asta, cine esti tu sau cine sunt eu sa judec modul in care Dumnezeu a ales ca acel om sa reactioneze? esti atotstiutor ca sa crezi ca acel om ar fi nebun sau ar fi posedat chiar atunci? Domnul Isus vindeca in moduri diferite care de cele mai multe ori rascolea gandirea fariseilor si a carturarilor, nu ai de ce sa arati cu degetul o manifestare a unui om vindecat sau eliberat atata timp cat nu esti in locul lui ca sa stii cu siguranta ce se petrece cu el.
Cum procedez cand cinstesc un om, m-ai intrebat. In situatia de mai sus cu acea persoana pot spune ca o cinstesc luand ceea ce am putut vedea ca este bine din viata ei. O cinstesc urmandu-i sfaturile date inainte sa plece. O cinstesc invatandu-i si pe altii ceea ce si ea m-a invatat. O cinstesc pentru ca vorbesc cu respect in fata altora despre ea. Dar nicidecum nu ma apuc sa o trec pe lista sfintilor si sa ii compun rugaciuni crezand ca va mijloci la Dumnezeu pentru mine. Mantuirea este personala, dragul meu, adica de mantuirea mea voi fi raspunzatoare eu si decizia mantuirii mele se va lua in functie de cum am trait aici pe pamant, nu de cate rugaciuni s-au facut dupa moartea mea!
"Nu am nimic de ascuns, prietene. Daca afirmatia ta mi se adresa direct si personal, iti pot raspunde pe loc ca nu ii dau Maicii Domnului adoratia pe care o dau lui Dumnezeu si nu o pun pe Preacurata pe picior de egalitate cu Dumnezeu. " Nici nu trebuie sa pui semn de egalitate intre un sfant si Dumnezeu. Este de-ajuns sa i te inchini intr-o mica masura macar, si tot ai savarsit un pacat!
"nu e pacat sa dai cinste si sa ceri ajutor sfintilor dupa ce acestia trec dincolo" nu stiu pe ce verset se bazeaza afirmatia ta; nu o fi pacat ( oare?), dar este in zadar!
"Daca Dumnezeu ar fi singurul caruia sa-i ceri ajutorul si pe care sa-l cinstesti, ar fi o blasfemie " Pai nu este o blastfemie sa te inchini numai lui Dumnezeu, este porunca data de El sa ne inchinam doar Lui. E treaba ta daca una din poruncile Lui o numesti blastfemie, de asta vei da tu socoteala!

| fllu07 explică (pentru maxavail):

Ideea ii ca nu ma minte pastorul, eu nu am pastor si nu sunt neoprotestant. ceea ce stiu de marsaviile din viata monahala, stiu eu, am fost pe la manastiri, am povestit cu un pictor de biserici care din 1983 numa asta face, si o vazut el destule si in viata monahala, si s-a aratat si la tv maica aia, care o nascut, ea fiind virgina laughing
si inca nu se arata tot, dar stai ca vine vremea sa va demaste, atunci sa vezi tu. acum mai apra cate un caz aici acolo, mai un popa homosexual, (vezi cazu lu popa ala mare de la constanta) sa musamalizat tot, apoi aci la alba o fost andreicut, un prieten de-al meu s-a dus cu patronul de la jidvei de la vinuri sa negocieze pretul vinului pentru pasti. si s-a dus in subsol la catedrala la alba, vai ce ii acolo, andreicut manca la o masa ovala ca cel mai mare magnat din lume, cu fetitele langa el. stiu ca vei nega, dar, o sa iasa la iveala tot tot tot, nu ma stresez eu prea tare.
deci nu imi zice pastorul. am sursele mele de a ma informa, si mai stiu destule cazuri.

| fllu07 explică (pentru morningstar):

Ok. si in ioan 14:28 Isus spune: tatal este mai mare ca mine. no? cum ii treaba?
si cum s-a bagat duhul sfant in camera de sus in 120 de oameni la penticosta, duhul fiind o persoana, sa impartit in 120?

| fllu07 explică (pentru morningstar):

Sufletul moare. omul ii un suflet, cand moare omul automat sufletul moare. geneza 2:7, ezechiel 18:4, 20 (toti care pacatuiesc. cine nu are pacate? in afara de Isus? prin urmare toate sufletele mor)