| Someonewhoappreciatelife a întrebat:

Ce părere aveţi despre Traducerea Cornelescu a Bibliei. Vi se pare o traducere fidelă a textelor originale?

60 răspunsuri:
| danut a răspuns (pentru doctorandus):

"Nicio teologie crestina nu accepta Biblia in totalitate". Ca de obicei vorbesti neinformat si privind raspunsul anerior si dezinformezi in lipsa de cunostinte. Adica pe neaosa limba autohtona bati rau campii.

| danut a răspuns (pentru doctorandus):

Argumentele ad hominem sunt întotdeauna invalide în logica silogistică, date fiind valoarea de adevăr a premiselor și validitatea inferenței logice ca independente de persoana care face inferența. Argumentul ad hominem este opusul apelului la autoritate în care interlocutorul își bazează valoarea de adevăr a unei afirmații pe autoritate, pe cunoștințele sau pe poziția persoanei care a făcut inițial afirmațiile.
Lasa ca ai tu "gandire" pentru cei de seama cu tine. Argumente din burta scoase si "aruncate" te taraba net-ului.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru 4b):

Cred ca risti nu numai sa ti-o parlesti,dar sa o arzi de tot (mana). Daca studiai, macar si superficial, viata si activitatea lui Dimitrie Cornilescu, nu mai afirmai OK, ca crestin.Iti redau numai un fragment din studiu respectiv:Imediat după absolvire începe "traducerea" Bibliei. Este sustinut în această actiune de printesa Rallu Calimachi, de religie protestantă, adeptă si ea a unei noi traduceri - moderne - a Scripturilor. Ea îi oferă găzduire în castelul ei de la Stâncesti, jud. Botosani, unde Cornilescu realizează, timp de patru ani, noua sa traducere, ajutându-se de traducerile protestante în limbile engleză, franceză si germană. Dincolo de erorile de traducere, pe care le vom prezenta mai jos - cauzate de necunoasterea suficientă a limbilor originale scripturale, dar si de anumite înclinatii protestante - Cornilescu preia din versiunile protestante însăsi structura pe cărti a Sfintelor Scripturi (eliminând cărtile deutero-canonice de la sfârsitul Vechiului Testament).

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| doctorandus a răspuns (pentru danut):

Ideea ca Ehrman e agnostic nu-i pune la indoiala competenta in materie de istoria si critica textuala a Noului Testament, de-aia e un ad hominem si nu poti gandi logic. Exista profesori universitari de budism care nu sunt budisti, profesori universitari de hinduism care nu sunt hindusi, profesori universitari de iudaism care nu sunt evrei, profesori universtari de marxism care nu sunt comunisti, asa ca de ce ar trebui sa fie crestini profesorii universitari de Noul Testament?

| danut a răspuns (pentru doctorandus):

"Ideea ca Ehrman e agnostic nu-i pune la indoiala competenta in materie de istoria si critica textuala a Noului Testament,"
Nu competenta este pusa la indoiala ci LIPSA de OBIECTIVITATE, partizanatul pentru PROPRIA COVINGERE.
Prin urmare tot "esafodul" construit de tine este o mare Groapa a Marianelor ca sa fiu cool in vorbire caci in esenta este o imensa latrina pseudo intelectuala. SI inca ceva argumentarea "ad hominem" este acelasi gunoi drept pentru care apari cu variate credibile si palpabile nu cu ce viseaza toti handicapatii ce se cred intelectuali.

| danut a răspuns (pentru GalinaBlanca):

Pai se vede ca stai cam slab cu citirea, Maria i-a fost SOTIE lui Iosif dar Maria la casatorie era deja gravida cu Isus. Iosif a fost anuntat de ingeri sa nu se atinga de mama lui Hristos pana nu v-a naste si sa o ia de sotie deoarece nu a cunoscut barbat chiar daca era gravida. Hristos a fost singurul copil al Mariei. Iosif a avut o castorie anterioara Mariei din care a avut mai multi copii de aici si fratii lui Isus. Tot ce am spus eu este scris in Biblie, nu conteaza versiunea. Mama lui Isus este stimata dar nu-i putem acorda alte prerogative atata vreme cat Isus nu a facut acest lucru. Reiau, Maria era fecioara dar a fost si casatorita la nasterea lui Isus Hristos, ramanand fecioara. Citeste Biblia cum trebuie si te vei lamuri.

| doctorandus a răspuns (pentru danut):

Esti dus rau cu pluta. Acuzatia de lipsa de obiectivitate nu tine, pentru ca Ehrman e autoritate mondiala in materie de istoria Noului Testament. Studentii de la studii religioase de la Universitatea din Amsterdam invata crestinismul dupa manual scris de Ehrman. Nu te gandesti si tu un pic ca daca era partinitor si lipsit de obiectivitate nu ajungea niciodata profesor universitar de Noul Testament taman in Bible Belt? Parca crestinii au dezlegare de la partinire, vezi doamne toti cei de alte credinte sunt partinitori, in afara de crestini. Profesorii universitari nu sunt platiti sa se inchine la Doamne-Doamne, sunt platiti sa predea temeinic si au norma de publicare cu peer-review in jurnale stiintifice de prestigiu, jurnale pe care dumneata pana la ora actuala banuiesc ca nici macar nu le-ai rasfoit, dar-mi-te sa mai fi ajuns sa fi publicat in ele. Pe langa Ehrman, cunoasterea ta a Bibliei e cunoasterea unui vierme atat de ingamfat incat nu isi da seama ca e un biet vierme si vrea sa participe la discutii la care participa doar oameni cu mare doxa. Intai ia tu un doctorat in teologie la Princeton cu Magna cum laude si pe urma lauda-te ca esti mai breaz ca Ehrman in materie de cunoasterea Bibliei.

| Someonewhoappreciatelife explică (pentru GalinaBlanca):

Salut. Eu respect dreptul fiecăruia la propria opinie, deci şi a ta. Dar studiind Biblia am înţeles că Maria a fost o femeie deosebită, notiv pentru care i sa încredinţat marele privilegiu de al naşte ca om pe Fiul lui Dumnezeu. În acelaşi timp, nici Isus, nici Biblia nu-i acordă o atenţei deosebită. Iată cum i sa adresat Isus cu o anumită ocazie: Si sfarsindu-se vinul, a zis mama lui Iisus catre El: Nu mai au vin. A zis ei Iisus: Ce ne priveste pe mine si pe tine, femeie? Inca n-a venit ceasul Meu. (Ioan 2:3, 4 Biblia ortodoxă).
Cât despre felul cum au privit-o creştinii din secolul I Galateni 4:4 spune: Iar cand a venit plinirea vremii, Dumnezeu, a trimis pe Fiul Sau, nascut din femeie, nascut sub Lege.
Realitatea este că Biblia ne-o prezintă pe Maria ca pe o slujitoare a lui Dumnezeu exemplară şi atăt. Nimic mai mult. Abia în 431 e.n Conciliul de la Efes a numit-o pe Maria "născătoare de Dumnezeu".
Deci, tradiţia ce s-a format pe urmă, nu Biblia - Cuvântul lui Dumnezeu, o plasează pe Maria într-un loc înălţat. Tu ai dreptul de a alege pe ce să-ţi clădeşti convingerile: pe tradiţii sau pe Biblie...

| danut a răspuns (pentru doctorandus):

"Studentii de la studii religioase de la Universitatea din Amsterdam invata crestinismul dupa manual scris de Ehrman."
Daca spuneai ca studentii dintr-un centru crestin de studii invata dupa manualul unui...te credeam (poate) dar studentii dintr-un oras SECULARIZAT si plin de devitionisti fizici si intelectuali, e ca si cum ai spune ca cele mai ilustre minti de atei (daca ar exista asa ceva) invata dupa manualul de ATEISM al Papei de la Roma sau al lui Billy Graham. Cat despre viermii, doctoratul se i-a in fata lui Dumnezeu si nu la Princeton. Nu invatarea cum vor unii este "lucrarea" de baza in intelegerea Bibliei ci cum vrea CREATORUL iar "trecerea" examenului sau "acordarea licentei" se face n drumul spre cer si nu pe undeva prin cloaca asta omeneasca chiar daca se numeste Princeton. P.S. Nu m-am laudat ca sunt vreun "expert" in ale Bibliei ci un umil cititor si sper eu, infaptuitor. Si inca ceva ce banuiesc ca nu vei intelege (pe deplin). 1 Corinteni 2, 14. "Dar omul firesc nu primeste lucrurile Duhului lui Dumnezeu, cãci, pentru el, sunt o nebunie, si nici nu le poate întelege, pentru cã trebuiesc judecate duhovniceste." Acesta este motivul pentru care "inteleptul tau" nu are nici o valoare in fata lui Dumnezeu, orice doctorate o fi luat el. Dar cred ca nu poti intelege sensurile adanci ce izvorasc din vorbele Apostolului Pavel asa ca este o chestie fara sens discutia noastra.

| doctorandus a răspuns (pentru danut):

Ziceam de mai multe ori ca a fi crestin nu te obliga sa fi si prost (ignorant, adeversar al invataturii si stiintei). Tie iti dau sfatul urmator: a fi crestin nu te obliga la paranoia. Deja ai depasit stadiul de fanatism si ai dat in patologic. Niciun om normal la cap nu vorbeste de "cloaca de la Princeton" sau "cloaca omeneasca numita Princeton".

| danut a răspuns (pentru doctorandus):

Ce-ti spuneam, nu intelegi nimic, in speta esti constrans de educatie, societate si reminescente pseudointelectuale. Imi pare rau pentru tine, atat iti poate spune om om care " a dat in patologic".

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| Someonewhoappreciatelife explică (pentru GalinaBlanca):

Desigur că nu, dar prin aceste cuvinte Isus nu i-a acordat o atenţie specială. Şi cu siguranţă ar fi făcut asta dacă ştia că Dumnezeu va aştepta de la creştini să-i ofere onoare şi cinste. Nu ştiu dacă ai avut ocazia să citeşti Noul Testament în întregime. Dacă nu, atunci încearcă să-l citeşti şi să observi cum era privită Maria de urmaşii lui Isus.

| doctorandus a răspuns (pentru Someonewhoappreciatelife):

In Noul Testament nu scrie mare lucru despre Maria si cu atat mai putin despre imaginea ei printre urmasii lui Isus.

| danut a răspuns (pentru GalinaBlanca):

David nu a fost profet ci IMPARAT (1) si inca unul enorm de violent motiv pentru care NU PUTEA fi PROOROC (2). Acum sa citim impreuna din Cartea Psalmilor lui David (nu toti ci doar o parte) capitolul 44 versetele 11. " Ne dai ca pe niste oi de mâncat, si ne risipesti printre neamuri." si 15." Ocara mea este totdeauna înaintea mea si rusinea îmi acopere fata,". cam asta scrie in mai toate Biblile indeferent de "productie". Din ce carte ai citit tu cele scrise mai sus ca din Biblie, BA. Acum privind cele spuse de mine in mesajul anterior eu am fost "mai pe ocolite", Domnul Hristos a fost "mai direct": Matei 12, 47. Atunci, cineva I-a zis: "Iatã, mama Ta si fratii Tãi stau afarã, si cautã sã vorbeascã cu Tine." 48. Dar Isus a rãspuns celui ce-I adusese stirea aceasta: "Cine este mama Mea, si care sunt fratii Mei?" 49. Apoi Si-a întins mâna spre ucenicii Sãi, si a zis: "Iatã mama Mea si fratii Mei! 50. Cãci oricine face voia Tatãlui Meu care este în ceruri, acela Îmi este frate, sorã si mamã.".
Asta nu inseamna ca Domnul Isus si-a dispretuit mama DAR EL stia ca vor veni vremuri in care UNII vor pune mai PRESUS decat pe CREATOR, o creatura si astfel voia sa-i avertizeze asupra pacatului de a pune in locul lui DUMNEZEU, o muritoare care asteapta ca multi altii in pamant ca sa vina CEL ce-i v-a readuce la viata. Cea ce faceti voi elogiind un mort se numeste HULA la adresa lui Dumnezeu si incalcarea PRIMEI PORUNCII din Decalog. CREDINTA voastra, PROBLEMA voastra.






Răspuns utilizator avertizat
| Someonewhoappreciatelife explică (pentru GalinaBlanca):

Scuză-mă că intervin în discuţia voastră, dar citind ultimul comentariu al tău către danut vreau să-ţi atrag atenţia la anumite lucruri pe care le-ai amintit.
1. "Maica Domnului in momentul de fata este de-a dreapta Mantuitorului si se roaga pentru noi." Care este dovada biblică care susţine această afirmaţie? Evrei 10:12 spune despre Isus: El, dimpotriva, dupa ce a adus o singura jertfa pentru pacate, S-a asezat pentru totdeauna la dreapta lui Dumnezeu. Dar unde este scris că Maria ar fi la dreapta lui Isus?
2. "Noi doar ne rugam ei ca sa mijloceasca pentru noi la Fiul ei care este Dreptul judecator." Biblia spune la 1 Timotei 2:5 : Caci este un singur Dumnezeu si este un singur mijlocitor intre Dumnezeu si oameni: Omul Isus Hristos. Care este dovada biblică că Maria ar fi mijlocitor între noi şi Isus?
3. "Noi doar ne rugam ei ca sa mijloceasca pentru noi la Fiul ei care este Dreptul judecator." Biblia spune despre Dumnezeu la Psalmul 65:2 : Tu asculti rugaciunea, de aceea toti oamenii vor veni la Tine. E adevărat că Isus a primit sarcina de judecător, dar unde se că el ascultă şi rugăciunile în locul lui Dumnezeu?
M-aş bucura dacă ai încerca să-mi arăţi răspunsul Bibliei la aceste întrebări ridicate de afirmaţiile care le-ai făcut. Mersi.

| danut a răspuns (pentru GalinaBlanca):

Draga Buciumela, ce spui tu NU SCRIE NICAIERI IN Biblie. Chiar vrei sa-ti postez tot Psalmul 44 aici? Uite ca o fac:
Psalm 44 1. Dumnezeule, am auzit cu urechile noastre, si pãrintii nostri ne-au povestit lucrãrile pe care le-ai fãcut pe vremea lor, în zilele de odinioarã.
2. Cu mâna Ta, ai izgonit neamuri ca sã-i sãdesti pe ei; ai lovit popoare, ca sã-i întinzi pe ei.
3. Cãci nu prin sabia lor au pus mâna pe tarã, nu bratul lor i-a mântuit, ci dreapta Ta, bratul Tãu, lumina Fetei Tale, pentru cã îi iubeai.
4. Dumnezeule, Tu esti Împãratul meu: porunceste izbãvirea lui Iacov!
5. Cu Tine doborâm pe vrãjmasii nostri, cu Numele Tãu zdrobim pe potrivnicii nostri.
6. Cãci nu în arcul meu mã încred, nu sabia mea mã va scãpa;
7. ci Tu ne izbãvesti de vrãjmasii nostri si dai de rusine pe cei ce ne urãsc.
8. Noi, în fiecare zi, ne lãudãm cu Dumnezeu, si pururea slãvim Numele Tãu.
9. Dar Tu ne lepezi, ne acoperi de rusine, nu mai iesi cu ostirile noastre;
10. ne faci sã dãm dosul înaintea vrãjmasului, si cei ce ne urãsc, ridicã prãzi luate de la noi.
11. Ne dai ca pe niste oi de mâncat, si ne risipesti printre neamuri.
12. Vinzi pe poporul Tãu pe nimic, si nu-l socotesti de mare pret.
12. Vinzi pe poporul Tãu pe nimic, si nu-l socotesti de mare pret.
12. Vinzi pe poporul Tãu pe nimic, si nu-l socotesti de mare pret.
13. Ne faci de ocara vecinilor nostri, de batjocura si de râsul celor ce ne înconjoarã.
14. Ne faci de pominã printre neamuri si pricinã de clãtinare din cap printre popoare.
15. Ocara mea este totdeauna înaintea mea si rusinea îmi acopere fata,
16. la glasul celui ce mã batjocoreste si mã ocãrãste, la vederea vrãjmasului si rãzbunãtorului.
17. Toate acestea ni se întâmplã, fãrã ca noi sã Te fi uitat, fãrã sã fi cãlcat legãmântul Tãu:
18. da, inima nu ni s-a abãtut, pasii nu ni s-au depãrtat de pe cãrarea Ta,
19. ca sã ne zdrobesti în locuinta sacalilor si sã ne acoperi cu umbra mortii.
20. Dacã am fi uitat Numele Dumnezeului nostru si ne-am fi întins mâinile spre un dumnezeu strãin,
21. n-ar sti Dumnezeu lucrul acesta, El, care cunoaste tainele inimii?
22. Dar din pricina Ta suntem junghiati în toate zilele, suntem priviti ca niste oi sortite pentru mãcelãrie.
23. Trezeste-Te! Pentru ce dormi, Doamne? Trezeste-Te! Nu ne lepãda pe vecie!
24. Pentru ce Îti ascunzi Fata? Pentru ce uiti de nenorocirea si apãsarea noastrã?
25. Cãci sufletul ne este doborât în tãrânã de mâhnire, trupul nostru este lipit de pãmânt.
26. Scoalã-Te, ca sã ne ajuti! Izbãveste-ne, pentru bunãtatea Ta!
Acesta este Psalmul 44 si nu scrie nimic din ceea ce spui tu. Sper sa nu citesti ceva scris din vreo carticica pentru handicapatii. Daca te repeti lasa-ma sa cred ca ai ceva probleme drept pentru care imi cer scuze. Si inca ceva, Mama Domnului Isus Hristos este in acelasi loc unde se afla si mama mea, adica MOARTA ingropata in pamant. Si inca ceva, apropos de rugaciunea ta:
Faptele Apostolilor 4, 10. u.p... în Numele lui Isus Hristos din Nazaret, pe care voi L-ati rãstignit, dar pe care Dumnezeu L-a înviat din morti.
11. El este "piatra lepãdatã de voi, zidarii, care a ajuns sã fie pusã în capul unghiului."
12. În NIMENI altul nu este mântuire: cãci NU ESTE sub cer nici un alt NUME dat oamenilor, în care trebuie sã fim mântuiti."


| Someonewhoappreciatelife explică (pentru danut):

Salut. Problema poate fi că Buciumeala foloseşte altă traducere unde Psalmul 44 este 45. În Psalmul 45:11 este scris ce a amintit ea. Aceasta deoarece anuimte traduceri regrupează psalmii puţin mai diferit şi de aceea şi apare această desconcordanţă.

Răspuns utilizator avertizat
| Someonewhoappreciatelife explică (pentru GalinaBlanca):

Ai reuşit să găseşti răspunsul la acele întrebări legate de Maica Domnului?

| danut a răspuns (pentru GalinaBlanca):

Hei, citeste Biblia Sinodala A Bisericii Ortodoxe Romane sub ingrijirea Preafericitului Patriarh Teoticst si lasa pacalelile de pe net.

| danut a răspuns (pentru Someonewhoappreciatelife):

Probabil dar oricum nu se face referire la mama lui Isus ci la IERUSALIM. Se poate observa cata "manipulare" si aici. David se referea la Cetatea Ierusalimului care era mireasa, imparatul fiind Dumnezeu.

| Someonewhoappreciatelife explică (pentru danut):

In ce priveste Maria ai dreptate.

Răspuns utilizator avertizat
| Someonewhoappreciatelife explică (pentru GalinaBlanca):

Salut. Eu respect părerile altora, îndeosebi a celor ce sunt sinceri. Şi mi se pare că tu sincer crezi în ceea ce spui. Ai dreptul da a-ţi forma păreri. Dar ceea ce vreau să-ţi spun: este important ca să te asiguri că convingerile tale au o bază solidă şi demnă de încredere. Iar pentru creştini Biblia trebuie să fie fudamentul convingerilor.
În ce priveşte Psalmul, nu este o problemă cu deosebirea de capitole, este doar o chestiune de grupare a lor. De exemplu, dacă cauţi online Biblia Ortodoxă vei găsi acele versete în Psalmul 45, nu 44. Deci, şi în traducerii „ortodoxe" diferă enumererea lor.
Cât despre cazul cu vinul de la nuntă. Interpretarea propusă de tine ar fi adevărată în cazul că s-ar armoniza cu alte pasaje biblice ce au legătură cu rugăciunea. Dacă Isus într-adevăr a susţinut că Maria este mijlocul prin care rugăciunile ajung la el, atunci cum se armonizează asta cu următoarele cuvinte ale lui (voi cita toate textele din traducerea Ortodoxă): Si in ziua aceea nu Ma veti intreba nimic. Adevarat, adevarat zic voua: Orice veti cere de la Tatal in numele Meu El va va da.
Vrea aici Isus să spună că rugăciunile trebuie adresate lui prin Maria sau lui Dumnezeu prin Isus?
În ce priveşte Biserica primara, majoritatea informaţiilor ce le cunoaştem sunt din cartea Faptele Apostolilor. Cui sau rugat creştinii din acele timpuri?
Faptele 4:24: Iar ei, auzind, intr-un cuget au ridicat glasul catre Dumnezeu si au zis: Stapane, Dumnezeule, Tu, Care ai facut cerul si pamantul si marea si toate cele ce sunt in ele …
Faptele 12:5: Deci Petru era pazit in temnita si se facea necontenit rugaciune catre Dumnezeu pentru el, de catre Biserica.
Faptele 27:35: Si zicand acestea si luand paine, a multumit lui Dumnezeu inaintea tuturor si, frangand, a inceput sa manance.
După părerea ta cui I sau adresat creştinii, lui Isus prin Maria sau lui Dumnezeu prin Isus?
Dacă să vorbim despre Ioan 19:26, 27. Acolo se spune: Deci Iisus, vazand pe mama Sa si pe ucenicul pe care Il iubea stand alaturi, a zis mamei Sale: Femeie, iata fiul tau! Apoi a zis ucenicului: Iata mama ta! Si din ceasul acela ucenicul a luat-o la sine.
Cum se pot referi aceste cuvinte la lume dacă însuşi versetul 26 arată că Isus se referea la „ucenicul pe care Il iubea stand alaturi" adică la apostolul Ioan? Apoi in versetul 27 Isus îi spune ucenicului, nu lumii: Iată mama ta.
În ce priveşte cuvintele Mariei „mă vor ferici", încearcă să compari mai multe traduceri (poate chiar din alte limbi, cum ar fi engleza) pentru a vedea cum este redată această expresie.