Dap, acolo Yahweh cere sacrificii umane.
Mai tarziu a fost inventata circumcizia drept ritual care se substituie sacrificiului uman.
Nu cere sacrificii umane acolo, cere ca sa fie dati intaii nascuti in grija lui Aaron si semintiei lui, cu alte cuvinte, sa fie inchinati Domnului.
Poti sa imi spui clar unde scrie ca intaiul nascut al omului sa fie sacrificat?
Acolo scrie rascumparat.
Daca tu prin "rascumparat" intelegi sacrificat e problema ta, nu a mea.
Iti recomand sa citesti acest pasaj inainte de a trage concluzii pripite:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Numeri+18%3A14-18&version=NTLR
Este un singur caz in biblie cand s-a recurs la sacrificiul uman, dar acesta s-a facut datorita unei promisiuni prostesti, si este vorba de fetița lui Iefta.
Inseamna caput, dar acolo se refera la intaiul nascut al unei magarite, nu al unui om.
"Mare e gradina ta, Doamne, poarta deschisa si *** sar gardul."
Poți să auzi ce spui?
Nu pot vedea, in ruptul capului, un gât rupt în aceeași frază cu primul născut din om, ca după ruperea gâtului urmează un punct, nu o virgulă.
Dacă nu respecti aceste reguli de punctuație, nu te aștepta să afli adevărul pe care nu vrei să-l auzi.
După cum văd, te certi și cu Dex-ul, pentru că nu vrei să-l asculți când îți spune că răscumpărarea se referă la un preț plătit pentru lucrul vândut.
Ultima referinta pe care ti-am dat-o avea sa te lamureasca si in cati bisdari se plateau anumite daruri, dar ai preferat calea cea mai usoara, sa ma acuzi de fanatism.
Mai mult, acolo se puteau vedea diferențele dintre primul născut al oamenilor și primul născut al animalelor, ca adica oamenii erau răscumpărați și animalele erau sacrificate.
Cu respect, ma retrag aici.
Ai idee ce inseamna jerfa umana?
Acolo nu e nicio jerfa, e doar razbunare, iar asta pe baza legii "dinte pentru dinte si ochi pentru ochi".
Pai daca stia Avraam ca lui Dumnezeu ii plac jerftele umane practica asta de la inceput, dar el nu stia cu ce fel de Dumnezeu sta de vorba.
Tocmai am spus despre fiica lui Iefta, vrei să mă repet?
Ca acesta e un singur caz particular din biblie unde pot intalni cu adevarat lemnul cu focul pentru ca omul sa fie sacrificat, si aici fiind vorba de o greseala a lui Iefta, pe care o va face el la inceput si o va regreta mai tarziu.
Totuși, noi cunoaștem din prooroci gândurile Domnului cu privire la practica sacrificării copiilor pentru păcatele părinților sau pentru a obține un beneficiu oarecare: 31 Au zidit şi locuri înalte la Tofet*, în valea Ben-Hinom, ca să-şi ardă** în foc fiii şi fiicele – lucru pe care Eu nu-l poruncisem† şi nici nu-Mi trecuse prin minte. (Ier. 7:31).
OctavianDanielMaria întreabă: