| Claudiu1213a a întrebat:

Cum sa înțelegem prima porunca? Pe cine trebuie sa avem ca Domn pe Dumnezeu sau Iisus? Caci prima porunca din vechiul testament, nu din noul spune așa:,, Eu sunt* Domnul Dumnezeul tău, care te-am scos din ţara Egiptului din casa robiei'' Acum noi știm că în noul testament a apărut Isus care el este Domn și I s-a dat toată puterea

68 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Pai, Dumnezeu este asa : Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul și Dumnezeu Duhul Sfant. Sunt trei Persoane diferite, distincte.

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

Am zis eu te toată scrisoarea 1 ioan ca e falsă? E vorba de versetul adaugat, nu de toată scrisoarea. În limba rusă deoarece in aceasta limba sunt prezentate si fragmente ale manuscriselor vechi din care lipsește acel verset. Pagina in română doar spune ca este o adăugire.
"Ti am dat multe versete despre Trinitate, doar nu o sa sari cu vederea peste toate, nu? " - dacă nu ai observat, le-am luat pe toate la rand. De fapt, tu esti cel care si sarit oeste versetele prezentate care îl prezintă pe Isus întotdeauna inferior și supus Tatălui.

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

Te-am rugat mai pe larg, sunt toate fără început, egale ca putere, autoritate, înțelepciune?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Nu am sărit peste ele, ti am și spus ca este supus Tatălui, dar asta nu înseamnă că nu face parte din Dumnezeire. Ti am dat versete care afirma asta și despre Domnul Isus, și despre Duhul Sfant. Bun, sărim peste acel verset din 1 Ioan, ca zici ca e adăugat. Dar ți am dat și din Ioan, și din Fapte, și din Matei...

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Pai, eu consider asa: Sunt de la început și Domnul Isus, și Dumnezeu și Duhul Sfant. (scrie în Biblie). Egale ca putere, pai... Nu stiu sigur, dar tind sa cred ca da, totuși asta trebuie cercetat. Ca întelepciune, cred ca sunt la fel și la autoritate, din nou, nu sunt sigură 100%, niciodată nu m-a interesat sa vad cine e mai autoritar ca să studiez în mod special acest lucru.

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

Păi și atunci reiese ca sunt trei Dumnezei, nu unul. Mai ales că sunt persoane distincte, egale ca putere si autoritate...

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

E un singur Dumnezeu, după cum e relatat în Matei "sa i botezați în Numele Tatălui, al Fiului și al Sfantului Duh". Deci, au același Nume, deci sunt uniți, același Dumnezeu. În plus, tu nici nu știi sa argumentezi ceea ce afirmi. Ti am arătat versete care spun ca și Domnul Isus, și Duhul Sfant sunt Dumnezeu. Tu acum stai sa îmi ceri părerea cu privire la Trinitate. Pai, ce legătură are? In Biblie e scris negru pe alb.

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

Înainte de a-ți argumenta, e normal să aflu mai întâi părerea ta.
Ceea ce nu prea reușesc deocamdată...
Zici că sunt trei Dumnezei, trei persoane distincte, dar apoi te contrazici si afirmi ca e un singur Dumnezeu...
In plus susții ca au aceeași nume - și care este?
De ce te întreb deja am scris - nu este unitate în rândul adepților trinității, deseori se contrazic unii pe alții, de aceia vreau sa stiu părerea ta.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Pana acum nu am studiat Trinitatea, asa ca nu știu încă sa explic. Eu știu ca exista din Biblie, dar niciodată n am studiat mai mult ca să pot da argumente celor ce o tagaduiesc. Dar acele versete pe care ți le am trimis arată exact ca exista "Trinitatea"

| CostinAlamariu a răspuns:

Iisus e Dumnezeu. Noi trebuie sa-L avem ca Domn pe Iisus Hristos care este icoana Tatălui.

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

"Pana acum nu am studiat Trinitatea, asa ca nu știu încă sa explic. " - deci crezi în trinitate deoarece cineva așa ți-a spus.
"Dar acele versete pe care ți le am trimis arată exact ca exista "Trinitatea"" - tocmai fiindcă nu este așa s-a încercat a adăuga versete false in sprijinul acestei doctrine.
Și cam le-am comentat pe toate, dar fie, mai repetăm dar pe scurt.
Geneza, Elohim - pluralul maiestății, la fel se adresau regilor la plural deși era unul singur. La fel a fost numit și Iosif deși nu era o trinitate.
Ioan 1:1 - mai multe traduceri redau prin " Cuvântul era divin".
Care dintre aceste redări ale textului din Ioan 1:1, 2 este în armonie cu contextul? În Ioan 1:18 se spune: „Nimeni n-a văzut vreodată pe Dumnezeu" (BC). În versetul 14 se arată clar: „Cuvântul a devenit trup şi a locuit printre noi (şi noi am privit slava Lui)" (BC).

"Și dacă nu ar fi fost și El Dumnezeu, atunci nu ar fi existat dintotdeauna (dar în Biblie scrie ca El e dintotdeauna)" - tocmai că scriptura arată ca Isus are început. El este "întâiul născut". De asemenea scrie la Mica 5:2Și tu, Betleeme Efrata, măcar că ești prea mic între cetățile de căpetenie ale lui Iuda, totuși din tine Îmi va ieși Cel ce va stăpâni peste Israel și a câte obârșie se suie până în vremuri străvechi, până în zilele veșniciei."
"planul de mântuire prin jertfa Lui ar fi compromis." - de ce adică? Adam era la început un om perfect, fără pacat. Cu perspectiva vieții veșnice. Deoarece a păcătuit a pierdut viața. Ca răscumpărare se cerea altă viață umană perfectă, nu o viață de dumnezeu.
Evrei 1:8 În BC este redat astfel: „Pe când despre Fiul zice: «Scaunul Tău de domnie, Dumnezeule, este în veci de veci»". NW redă însă acest text astfel: „Dar despre Fiul spune: «Dumnezeu este tronul tău pentru totdeauna»".

Care dintre aceste redări este în armonie cu contextul? Versetele precedente arată că Dumnezeu este cel care vorbeşte şi nu spun că lui îi sunt adresate cuvintele respective, iar versetul următor foloseşte expresia „Dumnezeu, Dumnezeul tău" (SS 1874), confirmând faptul că acela căruia îi sunt adresate cuvintele nu este Dumnezeul Preaînalt, ci un închinător al acelui Dumnezeu. Evrei 1:8 citează Psalmul 45:6, adresat iniţial unui rege uman din Israel. Evident, scriitorul biblic al acelui psalm nu s-a gândit că acel rege uman ar fi Dumnezeul Atotputernic.
Versetul 9, o redare mai exactă este - De aceea, Dumnezeu, Dumnezeul tău, te-a uns cu uleiul exultării mai mult decât pe tovarășii tăi".
Si această redare este in armonie cu restul scripturii care arată ca Tatăl este Dumnezeul Atotputernic inclusiv si pentru Isus.
Ioan 14:28, BC: „[Isus a zis:] Dacă M-aţi iubi, v-aţi fi bucurat că Mă duc la Tatăl, fiindcă Tatăl este mai mare decât Mine". ( Unii reproșează ca aici Isus ar vorbi in calitate de om, dar următoare versete se referă la timpul cand deja nu mai era om ci se întorsese la cer).
1 Cor. 11:3, BC: „Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat, că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos". (Este limpede deci că Cristos nu este Dumnezeu şi că Dumnezeu îi este superior lui Cristos. Să ne amintim că aceste cuvinte au fost scrise în jurul anului 55 e.n., la circa 22 de ani după ce Isus se întorsese în cer. Aşadar, adevărul enunţat aici se referă la relaţiile existente între Dumnezeu şi Cristos în cer.)

1 Cor. 15:27, 28, BC: „El [Dumnezeu] «a supus totul sub picioarele Lui [Isus]». Dar când zice că totul I-a fost supus, se înţelege că afară de Cel care I-a supus totul. Şi când toate Îi vor fi supuse, atunci chiar şi Fiul Se va supune Celui care I-a supus toate, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toţi". ( iarăși, Isus este inferior și supus)
Isus a zis în rugăciunea sa: „Tată,... viaţa veşnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Isus Hristos, pe care L-ai trimis Tu" (Ioan 17:1–3, BC) - singurul Dumnezeu adevărat este Tatăl.
1 Cor. 8:5, 6, BC: „Chiar dacă sunt aşa numiţi «dumnezei», fie în cer, fie pe pământ, ca şi cum ar fi mulţi «dumnezei» şi mulţi «domni», totuşi pentru noi este un singur Dumnezeu: Tatăl, de la care vin toate şi pentru care trăim şi noi, şi un singur Domn: Isus Hristos, prin care sunt toate şi prin El şi noi". (Aici, Tatăl este prezentat drept ‘singurul Dumnezeu’ al creştinilor, care este diferit de Isus Cristos.)
1 Pet. 1:3, BC: „Binecuvântat să fie Dumnezeul şi Tatăl Domnului nostru Isus Hristos". (În repetate rânduri, chiar şi după înălţarea lui Isus la cer, Scripturile se referă la Tatăl ca la „Dumnezeul" lui Isus Cristos. În Ioan 20:17, Isus însuşi, după ce a fost înviat, îl numeşte pe Tatăl „Dumnezeul meu". Mai târziu, când se afla în cer, el a folosit din nou această expresie, aşa cum reiese din Revelaţia 3:12. Dar în Biblie nu găsim niciodată vreun pasaj în care Tatăl să-l numească pe Fiul „Dumnezeul meu", nici în care Tatăl sau Fiul să numească spiritul sfânt „Dumnezeul meu".)
Mai sunt si alte pasaje care confirmă acest fapt, dar ar fi deja prea voluminos.
Deci cu aceste pasaje ce faci, le ignori deoarece contrazic interpretarea greșită care se bazează pe o traducere mai puțin fidelă?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Știi ceva? Poți sa nu crezi în Trinitate, tu vei fi tras la răspundere, nu eu. E evident ca dacă tu nu crezi într un lucru, o sa spui ca acele versete sunt adăugate după pentru ca să demonstrezi ceea ce afirmi tu. Dar asta nu e demonstrație. Dacă eu nu as crede faptul ca Domnul Isus a murit pe cruce, as putea foarte ușor sa spun ca toate versetele despre asta sunt false, adăugate după. Cum sa te cred când tu elimini din Biblie orice verset care susține ceea ce spun eu? Atunci, eu de ce as asculta ceea ce spui tu? Nu înțelegi contextele biblice și scoți versetele care nu îți convin. Ce dovadă palpabila ai ca acele versete nu sunt adevărate? Eu înțeleg ce vrei tu sa spui, dar dacă elimini ceea ce nu îți convine, nu avem ce discuta.

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

"Cum sa te cred când tu elimini din Biblie orice verset care susține ceea ce spun eu... scoți versetele care nu îți convin." - aici cam exagerezi. Doar cu privire la un verset ți-am spus că este fals si ți-am adus si dovezi pentru aceasta, deci n-ai nici un motiv să-mi reproșezi.
Cu privire la altele, era vorba de o traducere defectuoasă. Și te indemn să consulți mai multe traduceri tocmai din cauza ca Biblia nu a fost scrisă în limba română. În plus, ți-am arătat ca varianta de traducere pe care am prezentat-o se armonizează și cu restul scripturii. E și logic, dacă interpretarea pe care o dai unui verset se contrazice cu restul scripturii, asta nu înseamnă că Biblia se contrazice ci că interpretarea dată nu este corectă.
"Nu înțelegi contextele biblice" - de fapt, din contra, am făcut referire la context.
În fine, ți-am răspuns la versetele pe care le-ai adus ( chiar dacă nu accepți explicarea). Fă și tu același lucru, explică versetele pe care le-am enumerat, cum le armonizezi cu doctrina pe care o promovezi?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Nu ai adus în discuție toate versetele pe care le am spus mai sus. Ai anulat totul, ca și cum nu sunt scrise. Eu chiar nu mi-am facut cont de TPU ca să răspund martorilor lui Iehova, mai ales când ei nu înțeleg ceea ce spun. Fără răutate sau ceva, dar mai bine încheiem aici discuția, ca degeaba fi as zice ca ce versete spuneam eu de fapt aveau legătură cu contextul, degeaba repet iar versetele care demonstrează existenta Trinitatii, degeaba încerc sa mai explic, tu tot pe a ta o vei ține, deși nu ai argumente biblice. De unde știi ca traducerea pe care o citesc eu e greșită? Ai tradus și tu Biblia și ai văzut ca nu corespunde? Poate e greșită traducerea pe care o aduci tu în disucutie. Ăsta nu e argument.

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

Am luat la rand versetele pe care le-ai menționat. Dacă am scăpat vreo unul - zi care. In plus, n-am insistat să accepți explicarea. Dar te-am rugat sa comentezi și tu versetele prezentate, cum le împaci cu doctrina trinității. E așa de greu?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Pai nu ai amintit nimic de versetul din Fapte 5, cu Anania și Safira. Dar ce sens ar avea sa explic versetele trimise de tine, când eu deja am dat versete pentru a argumenta ceea ce afirm?
Oricum știu ca tu nu o sa accepți ce zic eu, eu nu accept ce spui tu, deci conversația e chiar degeaba. Adică nu o zic cu răutate, din nou, dar zic ca nu are sens, din moment ce niciunul nu renunță sa creadă la ceea ce crede deja.

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

"Pai nu ai amintit nimic de versetul din Fapte 5, cu Anania și Safira. " - este vorba de Spiritul Sfant, m-am gândit să rămânem deocamdată doar la Tatal si la Isus, altfel va fi prea largă discuția.
"Dar ce sens ar avea sa explic versetele trimise de tine, când eu deja am dat versete pentru a argumenta ceea ce afirm?" - asta cam sună a -" am găsit versete ce le pot interpreta conform doctrinei mele, deci pe celelalte le pot ignora ".
"dar zic ca nu are sens, din moment ce niciunul nu renunță sa creadă la ceea ce crede deja." - nu te supăra, dar seamănă cu o scuză ieftină. Cineva poate trage concluzia că nu știi cum să le explici si cauți motiv de a te eschiva.
Nu am moștenit "credință ", din contra, eram ateu. Dar analizând dovezile, m-am convins ca viața nu poate apărea din întâmplare ci este un Creator. M-am convins ca Biblia este cuvântul lui Dumnezeu. Din Biblie m-am convins că există un singur Dumnezeu, Tatăl, iar Isus Cristos este Fiul întâi născut.
Deci, daca greșesc cu privire la ceva si mi se aduc argumente - sunt gata să fac schimbările necesare. Nu ar avea rost sa rămân atașat de ceva greșit.
De aceia ți-am cerut da comentezi versetele prezentate, cum se armonizează ele cu doctrina ta.
Si încearcă să gândești logic si tot odată cum se armonizează si cu restul scripturii.
De exemplu, susțineai că Fiul e egal cu Tatăl, dar meditează putin la același pasaj pe care îl menționai, evrei cap.1.
1După ce a vorbit în vechime părinţilor noştri prin proroci, în multe rânduri* şi în multe chipuri, Dumnezeu,
* Num 12:6 Num 12:8
2la sfârşitul* acestor zile, ne-a vorbit** prin Fiul, pe† care L-a pus moştenitor al tuturor lucrurilor şi prin†† care a făcut şi veacurile.
- Tatăl este prezentat ca Dumnezeu, deosebit de Isus si superior, Îl folosește pe Fiu in calitate de purtător de cuvânt, Îl numește într-o poziție, Îl face moștenitor...
"4ajungând cu atât mai presus de îngeri, cu cât a* moştenit un Nume mult mai minunat decât al lor.
* Efes 1:21 Fil 2:9 Fil 2:10
5Căci căruia dintre îngeri a zis El vreodată: „Tu eşti Fiul* Meu, astăzi Te-am născut"?" - nu avea sens să spună ca Fiul a ajuns mai presus de îngeri si a moștenit un nume mai minunat de cat a lor dacă într-adevăr Fiul ar fi fost Dumnezeul Atotputernic. Ar fi fost ceva de la sine înțeles.
"9Tu ai iubit neprihănirea şi ai urât nelegiuirea, de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tău Te-a* uns cu un untdelemn de bucurie mai presus decât pe tovarăşii Tăi."" - am bai scris despre aceasta, ți se pare normală ideea care ar reieși de aici - ca Dumnezeu are un Dumnezeu? Dumnezeu este Dumnezeul Dumnezeului? Sau totuși e mai fidelă redarea - "De aceea, Dumnezeu, Dumnezeul tău, te-a uns..."?
Sper totuși sa vad răspunsul tau referitor la acele versete si acest pasaj.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Ok.
În Fapte 5 se demonstrează clar ca Duhul Sfant e Dumnezeu, ptc scrie ca prima oara L a mințit pe Duhul Sfânt și apoi ca L a mințit pe Dumnezeu. Nu este nimic de interpretat aici, se vede de la o poștă ca Duhul Sfant e Dumnezeu.

Și ba da, versetul din Evrei 1:9 "Tu ai iubit neprihănirea și ai urât nelegiuirea, de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tău Te-a uns cu un untdelemn de bucurie mai presus decât pe tovarășii Tăi."". Da, are sens versetul ptc acolo Dumnezeu a spus "Dumnezeule", nu a zis "Dumnezeul Meu". Deci, Îl face pe Domnul Isus Dumnezeu, nu Îl face Dumnezeu Său. E o diferență de nuanță și se poate înțelege asta și din alte versete pe care, de asemenea, ti le am trimis mai sus.

| iurii75 a răspuns:

Pentru userul Eusuntteubespadant, care cand nu poate argumenta propria convingere - dă bir cu fugiții.
Mă așteptam la un răspuns mai amplu și mai argumentat. In plus așteptam un răspuns si referitor la celelalte versete...
"Da, are sens versetul ptc acolo Dumnezeu a spus "Dumnezeule", nu a zis "Dumnezeul Meu". Deci, Îl face pe Domnul Isus Dumnezeu, nu Îl face Dumnezeu Său." - dacă mai recitești o dată răspunsul meu, vei vedea ca ți-am prezentat tot pasajul ( deși mă învinuiai ca scot din context) și am argumentat pe rand că tot pasajul îl prezintă pe Tată superior lui Isus ( deși conform doctrinei pe care o promovezi ei sunt egali), iar versetul 9, în redarea pe care o preferi afirmă ca Dumnezeu are un Dumnezeu. "de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tău Te-a uns..." Deci conform explicării tale ar suna astfel " de aceia, Dumnezeule Isus, Dumnezeul Tău, Tatăl, te-a uns..."
Si fiindcă și alte pasaje spun ca Tatăl este Dumnezeul lui Isus, te întrebam - Dumnezeu are Dumnezeu? Dumnezeu este Dumnezeul Dumnezeului? Tu însă îmi răspunzi -" nu a zis "Dumnezeul Meu". Deci, Îl face pe Domnul Isus Dumnezeu, nu Îl face Dumnezeu Său." Păi nici nu ți-am spus că îl face pe Isus - Dumnezeul sau. Dar reiese că un Dumnezeu are la randul lui un Dumnezeu al său.
Deci, spune-mi te rog, cum se armonizează acest pasaj cu doctrina care afirmă ca toți trei sunt egali? ( Și care, cum ziceai au același nume dar pe card așa și nu l-ai mai scris...) Cum se armonizează afirmația că sunt egali cu faptul ce rezultă din varianta de traducere pe care o preferi si din care rezultă ca Dumnezeu este Dumnezeul Dumnezeului?
Cum se armonizează doctrina trinității cu șiragul de versete pe care le-am enumerat mai sus? ( Probabil nu le-ai observat, fie, le mai enumăr o dată).
Ioan 14:28, BC: „[Isus a zis:] Dacă M-aţi iubi, v-aţi fi bucurat că Mă duc la Tatăl, fiindcă Tatăl este mai mare decât Mine". ( Unii reproșează ca aici Isus ar vorbi in calitate de om, dar următoare versete se referă la timpul cand deja nu mai era om ci se întorsese la cer).
1 Cor. 11:3, BC: „Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat, că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos". (Este limpede deci că Cristos nu este Dumnezeu şi că Dumnezeu îi este superior lui Cristos. Să ne amintim că aceste cuvinte au fost scrise în jurul anului 55 e.n., la circa 22 de ani după ce Isus se întorsese în cer. Aşadar, adevărul enunţat aici se referă la relaţiile existente între Dumnezeu şi Cristos în cer.)

1 Cor. 15:27, 28, BC: „El [Dumnezeu] «a supus totul sub picioarele Lui [Isus]». Dar când zice că totul I-a fost supus, se înţelege că afară de Cel care I-a supus totul. Şi când toate Îi vor fi supuse, atunci chiar şi Fiul Se va supune Celui care I-a supus toate, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toţi". ( iarăși, Isus este inferior și supus)
Isus a zis în rugăciunea sa: „Tată,... viaţa veşnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Isus Hristos, pe care L-ai trimis Tu" (Ioan 17:1–3, BC) - singurul Dumnezeu adevărat este Tatăl.
1 Cor. 8:5, 6, BC: „Chiar dacă sunt aşa numiţi «dumnezei», fie în cer, fie pe pământ, ca şi cum ar fi mulţi «dumnezei» şi mulţi «domni», totuşi pentru noi este un singur Dumnezeu: Tatăl, de la care vin toate şi pentru care trăim şi noi, şi un singur Domn: Isus Hristos, prin care sunt toate şi prin El şi noi". (Aici, Tatăl este prezentat drept ‘singurul Dumnezeu’ al creştinilor, care este diferit de Isus Cristos.)
1 Pet. 1:3, BC: „Binecuvântat să fie Dumnezeul şi Tatăl Domnului nostru Isus Hristos". (În repetate rânduri, chiar şi după înălţarea lui Isus la cer, Scripturile se referă la Tatăl ca la „Dumnezeul" lui Isus Cristos. În Ioan 20:17, Isus însuşi, după ce a fost înviat, îl numeşte pe Tatăl „Dumnezeul meu". Mai târziu, când se afla în cer, el a folosit din nou această expresie, aşa cum reiese din Revelaţia 3:12)

| ArgumenteLogice a răspuns (pentru anonim_4396):

Este o vorba - buna ziua matusica
- lapte acru-n putinica
- matusica, esti surda?
- n-are baba urda.
ce te intreaba omul si ce ii raspunzi tu?

| ArgumenteLogice a răspuns (pentru anonim_4396):

Acum 44 minute | iurii75 a răspuns:
Pentru userul Eusuntteubespadant, care cand nu poate argumenta propria convingere - dă bir cu fugiții.
Mă așteptam la un răspuns mai amplu și mai argumentat. In plus așteptam un răspuns si referitor la celelalte versete...
"Da, are sens versetul ptc acolo Dumnezeu a spus "Dumnezeule", nu a zis "Dumnezeul Meu". Deci, Îl face pe Domnul Isus Dumnezeu, nu Îl face Dumnezeu Său." - dacă mai recitești o dată răspunsul meu, vei vedea ca ți-am prezentat tot pasajul ( deși mă învinuiai ca scot din context) și am argumentat pe rand că tot pasajul îl prezintă pe Tată superior lui Isus ( deși conform doctrinei pe care o promovezi ei sunt egali), iar versetul 9, în redarea pe care o preferi afirmă ca Dumnezeu are un Dumnezeu. "de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tău Te-a uns..." Deci conform explicării tale ar suna astfel " de aceia, Dumnezeule Isus, Dumnezeul Tău, Tatăl, te-a uns..."
Si fiindcă și alte pasaje spun ca Tatăl este Dumnezeul lui Isus, te întrebam - Dumnezeu are Dumnezeu? Dumnezeu este Dumnezeul Dumnezeului? Tu însă îmi răspunzi -" nu a zis "Dumnezeul Meu". Deci, Îl face pe Domnul Isus Dumnezeu, nu Îl face Dumnezeu Său." Păi nici nu ți-am spus că îl face pe Isus - Dumnezeul sau. Dar reiese că un Dumnezeu are la randul lui un Dumnezeu al său.
Deci, spune-mi te rog, cum se armonizează acest pasaj cu doctrina care afirmă ca toți trei sunt egali? ( Și care, cum ziceai au același nume dar pe card așa și nu l-ai mai scris...) Cum se armonizează afirmația că sunt egali cu faptul ce rezultă din varianta de traducere pe care o preferi si din care rezultă ca Dumnezeu este Dumnezeul Dumnezeului?
Cum se armonizează doctrina trinității cu șiragul de versete pe care le-am enumerat mai sus? ( Probabil nu le-ai observat, fie, le mai enumăr o dată).
Ioan 14:28, BC: „[Isus a zis:] Dacă M-aţi iubi, v-aţi fi bucurat că Mă duc la Tatăl, fiindcă Tatăl este mai mare decât Mine". ( Unii reproșează ca aici Isus ar vorbi in calitate de om, dar următoare versete se referă la timpul cand deja nu mai era om ci se întorsese la cer).
1 Cor. 11:3, BC: „Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat, că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos". (Este limpede deci că Cristos nu este Dumnezeu şi că Dumnezeu îi este superior lui Cristos. Să ne amintim că aceste cuvinte au fost scrise în jurul anului 55 e.n., la circa 22 de ani după ce Isus se întorsese în cer. Aşadar, adevărul enunţat aici se referă la relaţiile existente între Dumnezeu şi Cristos în cer.)

1 Cor. 15:27, 28, BC: „El [Dumnezeu] «a supus totul sub picioarele Lui [Isus]». Dar când zice că totul I-a fost supus, se înţelege că afară de Cel care I-a supus totul. Şi când toate Îi vor fi supuse, atunci chiar şi Fiul Se va supune Celui care I-a supus toate, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toţi". ( iarăși, Isus este inferior și supus)
Isus a zis în rugăciunea sa: „Tată,... viaţa veşnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Isus Hristos, pe care L-ai trimis Tu" (Ioan 17:1–3, BC) - singurul Dumnezeu adevărat este Tatăl.
1 Cor. 8:5, 6, BC: „Chiar dacă sunt aşa numiţi «dumnezei», fie în cer, fie pe pământ, ca şi cum ar fi mulţi «dumnezei» şi mulţi «domni», totuşi pentru noi este un singur Dumnezeu: Tatăl, de la care vin toate şi pentru care trăim şi noi, şi un singur Domn: Isus Hristos, prin care sunt toate şi prin El şi noi". (Aici, Tatăl este prezentat drept ‘singurul Dumnezeu’ al creştinilor, care este diferit de Isus Cristos.)
1 Pet. 1:3, BC: „Binecuvântat să fie Dumnezeul şi Tatăl Domnului nostru Isus Hristos". (În repetate rânduri, chiar şi după înălţarea lui Isus la cer, Scripturile se referă la Tatăl ca la „Dumnezeul" lui Isus Cristos. În Ioan 20:17, Isus însuşi, după ce a fost înviat, îl numeşte pe Tatăl „Dumnezeul meu". Mai târziu, când se afla în cer, el a folosit din nou această expresie, aşa cum reiese din Revelaţia 3:12)

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru ArgumenteLogice):

A spus sa ii argumentez pe acele versete.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru ArgumenteLogice):

Dacă as vrea sa caut argumente și mai bune la ceea ce am de spus, as face o. Nu ma pot compara cu un adult care poate chiar a studiat teologie de a martorilor lui Iehova și care are atâția ani de experiență în care la biserica se predica mereu de ce exista un singur Dumnezeu. Eu m-am convertit de aproximativ 2 ani și nu am atâta experienta (dat fiind și faptul ca sunt încă minora). Nu am acest cont pentru a dezbate teologie. As putea sa o fac, desigur, dar cu ce ajuta? Am rude cu foarte multa experienta, cu întelepciune care sigur m ar putea ajuta sa înțeleg versetele pe care le ai înșirat tu (astfel încât sa îți demonstrez încă o dată că am dreptate). Dar, din nou, la ce ajuta? Eu clar voi crede pana la moarte în Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul și Dumnezeu Duhul Sfant și tu vei crede doar în Dumnezeu. Ok, atunci pentru ce purtam aceste discuții? Normal ar fi sa ne prezentam punctele de vedere și atât. Tu acum îmi aduci în fata tot felul de versete pe care le ai învățat pana acum ca să îți poți "argumenta" afirmațiile, dar sunt alte versete în Biblie care se cam bat cap în cap cu ceea ce spui tu. Deci, discuția asta e fără sens. Nu dau bir cu fugiții ptc nu am ce spune. M as fi putut documenta mai mult, as fi putut studia acele pasaje mai bine și as fi putut vorbi și cu alți frati care sa-mi explice mai bine acele versete. Dar nu am făcut o și nici nu am sa o fac prea curând ca să îți pot răspunde ție. Ramai cu părerea ta și asta e. Am purtat discuții și cu o persoana de la adventiști și i-am dat multe versete din Biblie care arata ca Legea nu mai are asa multa importanta acum și ca Sabatele nu mai sunt cum erau în VT, dar nu acceptă. Știi de ce? Asa sunt îndoctrinați adventiștii. Au ei versetele lor pe care ni le dau mereu în nas. Asa și voi. Voi aduceți doar versetele pe care le învățați ca să va puteți argumenta afirmațiile care va caracterizează (ca, practic, cea mai mare diferență dintre voi și noi e aceea ca voi credeți doar în Dumnezeu Tatăl). Asa ca, nu are rost aceasta discuție. Dar oricum ma voi informa ca să știu pentru viitor cum sa răspund oamenilor și ca sa înțeleg și eu mai bine decât o fac deja acele versete. Dar nu e nevoie sa îți dau ție peste nas în momentul ăsta, și cred ca nici tu nu ai vrea.

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

"As putea sa o fac, desigur, dar cu ce ajuta? Am rude cu foarte multa experienta, cu întelepciune care sigur m ar putea ajuta sa înțeleg versetele pe care le ai înșirat tu (astfel încât sa îți demonstrez încă o dată că am dreptate). Dar, din nou, la ce ajuta? Eu clar voi crede pana la moarte în Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul și Dumnezeu Duhul Sfant și tu vei crede doar în Dumnezeu. " - după cum am spus - nu am "moștenit " religia ci am ales-o conștient. Deci dacă cineva îmi arată cu scripturile că greșesc, sunt gata să fac schimbările necesare, altfel degeaba mai pierd timpul, nu-mi ajută cu nimic niște convingeri greșite.
" M as fi putut documenta mai mult, as fi putut studia acele pasaje mai bine și as fi putut vorbi și cu alți frati care sa-mi explice mai bine acele versete. Dar nu am făcut o și nici nu am sa o fac prea curând ca să îți pot răspunde ție." - și ce te împiedică să o faci? Că oricum e spre folosul tău să-ți întărești convingerile, nu e doar pentru a-mi raspunde.
" Voi aduceți doar versetele pe care le învățați ca să va puteți argumenta afirmațiile care va caracterizează" - de fapt am comentat și versetele aduse de tine, și ți-am prezentat o explicare a lor care se armonizează si cu restul versetelor. Spre deosebire de interpretarea ta care contrazice restul scripturii.
"Dar nu e nevoie sa îți dau ție peste nas în momentul ăsta, și cred ca nici tu nu ai vrea." - repet, doar ma voi bucura dacă mă corectează cineva cu privire la vreo eroare.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Bun, hai sa nu mai pomenim nici de versetele pe care le am spus eu, nici de cele pe care le ai spus tu. Hai sa o luăm cât se poate de logic. Scrie clar în Exodul 33:20 căci omul nu Îl poate vedea pe Dumnezeu și sa trăiască. Totuși, Isaia L a văzut pe Dumnezeu și nu a murit (Isaia 6:1). Cum sa Îl vadă pe Dumnezeu și totuși sa trăiască? Știm ca Dumnezeu e același și ca nu minte. Atunci? Atunci înseamnă că nu numai Dumnezeu Tatăl face parte din Dumnezeire, înseamnă că mai e și altcineva Dumnezeu. Și cine sa fie acest Dumnezeu? În Faptele apostolilor capitolul 22 versetul 10 scrie asa: "Atunci, am zis: 'Ce să fac, Doamne?' 'Scoală-te', mi-a răspuns Domnul, 'du-te în Damasc și acolo ți se ca spune ce trebuie să faci.". Dacă vei citi pasajul ăsta și capitolul 9, vei înțelege ca Domnul Isus i-a spus aceste lucruri și vei citi tot în cap 9 ca este denumit tot "Domnul". Știm foarte clar din Vechiul Testament ca Dumnezeu Se mai autointitula și "Domnul". Deci, din nou, nu reiese ca Domnul Isus e Dumnezeu? Doar Biblia nu minte. Tot în Faptele apostolilor cap 22, scrie in versetul 18 ca Pavel L a văzut pe Domnul. Din nou, nu știm din Exod ca nimeni nu L poate vedea pe Dumnezeu fără sa moară? Și totuși Pavel L a văzut. În Faptele apostolilor capitolul 11 versetul 16 scrie ca Domnul a zis ca Ioan a botezat cu apa, dar ucenicii vor fi botezati cu Duhul Sfant. Din nou apare cuvântul "Domnul" care face referire la Domnul Isus. În Ioel 2:27 scrie "Și veți ști că Eu sunt în mijlocul lui Israel, că Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru și nu este altul afară de Mine. Și poporul Meu niciodată nu va mai fi de ocară." iar în Faptele apostolilor 15:26 scrie "oamenii aceştia care şi-au pus în joc viaţa pentru Numele Domnului nostru Isus Hristos.". Cum vine asta? Dumnezeu Tatăl e singurul Domn, apoi Domnul Isus e tot Domnul nostru? Pai nu reiese de aici unitatea Sfintei Treimi?

Dumnezeu să te lumineze să înțelegi Biblia mai în profunzime.

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

"Bun, hai sa nu mai pomenim nici de versetele pe care le am spus eu, nici de cele pe care le ai spus tu. " - nu cred ca e înțeleaptă decizia de a da la o parte pasaje din scriptură ce nu ar susține convingerea deja formată. Mai logic e să ne formăm convingerea pe baza la toată scriptura.
"Scrie clar în Exodul 33:20 căci omul nu Îl poate vedea pe Dumnezeu și sa trăiască. Totuși, Isaia L a văzut pe Dumnezeu și nu a murit (Isaia 6:1" - atât in acest caz, cat si altele, oamenii nu l-au văzut in mod direct pe Dumnezeu ( ar fi si imposibil) ci au primit o viziune. În plus, nimeni nu l-a descris vreodată pentru ca nici nu au văzut ceva deslușit ci doar au avut o viziune care subliniază măreția, puterea lui Dumnezeu.
"Atunci înseamnă că nu numai Dumnezeu Tatăl face parte din Dumnezeire, înseamnă că mai e și altcineva Dumnezeu. " - stranie concluzie. Ai citit undeva ca nu poate fi văzut doar Tatăl cand spune ca nu poate omul să-l vadă pe Dumnezeu? Si pe langa asta, deci sunt trei Dumnezei dintre care doar unul nu poate fi văzut? Pai sunt trei Dumnezei sau totuși doar unul?
"Domnul" este un titlu, însemnând si proprietar sau stăpân. Este folosit cu privire la Tatăl, cu privire la Isus dar și la multi dintre oameni. Înseamnă asta că si acei oameni sunt parte a "Dumnezeului"?
" Și veți ști că Eu sunt în mijlocul lui Israel, că Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru și nu este altul afară de Mine. Și poporul Meu niciodată nu va mai fi de ocară." - chiar și traducerea Cornilescu arată în introducere ca in original, in locurile redate cu "DOMNUL" este scrisă tetragrama, adică numele lui Dumnezeu - Iehova.
"Cum vine asta? Dumnezeu Tatăl e singurul Domn, apoi Domnul Isus e tot Domnul nostru? " - Isus însuși a spus despre discipolii săi într-o rugăciune către Tatăl sau - ai Tăi erau și Tu mi i-ai dat mie.
Așa ca de aici nicidecum nu reiese ca Isus este egal cu Tatăl, cu cel despre care Isus a zis ca este Tatăl său si Dumnezeul său.
"Dumnezeu să te lumineze să înțelegi Biblia mai în profunzime." - tocmai din acest motiv aleg concluzia care se armonizează cu toată scriptura, nu doar cu unele părți.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Țin sa te contrazic, Isaia chiar L a văzut pe Dumnezeu ptc L a văzut șezând pe scaunul Lui de domnie, nu a văzut o închipuire, o lumina, ceva. Adică scrie în primul verset din cap 6 ca poalele mantiei Lui umpleau Templul, deci asta înseamnă că Îl vedea deslușit, din moment ce Ii vedea pana și mantia. În 1 Împărați 22:19 scrie ca Mica L a văzut pe Domnul stand pe scaunul Lui de domnie și toată oștirea cerurilor stand lângă El, la dreapta și la stânga Lui. Deci, înseamnă că L a văzut cu adevărat, deslușit. În Ioan 12 de la versetul 37 la 42 aprox. se descrie faptul ca oamenii nu credeau în Domnul Isus și mai jos, în versetul 41 scrie ca Isaia a spus aceste lucruri când a văzut slava Lui și a vorbit despre El. Deci acolo, în Isaia 6:1 L a văzut pe Domnul Isus și a zis că e Dumnezeu.
Și acum, cel mai vizibil și puternic argument este în Isaia 9:6 unde scrie asa: "Căci un Copil ni S-a născut, un Fiu ni s-a dat și domnia va fi pe umărul Lui; Îl vor numi: Minunat, Sfetnic, Dumnezeu tare, Părintele veșniciilor, Domn al păcii.". De la o poștă se vede ca e vorba de Domnul Isus, dar, dacă totuși nu crezi, du te la trimiteri sa vezi ca te duce în Noul Testament unde e vorba tocmai de El. Și cum? Domnul Isus sa fie numit Dumnezeu? DA, pentru ca El este Dumnezeu! Sunt atâtea versete care arată asta, atât din Noul Testament cât și din Vechiul Testament. Cum poți sa nu crezi când ai Biblia în mână? Iar legat de Duhul Sfant ti am dat deja pasajul din Faptele apostolilor, care mărturisește clar ca și El e Dumnezeu. Dar, totuși, dacă nu vrei (din nou) sa crezi, mai sunt pasaje care mărturisesc ca Duhul Sfant e și El Dumnezeu. Citește Faptele apostolilor 28:25, 26. Acolo scrie ca "Bine a spus Duhul Sfânt prin prorocul Isaia către părinții voștri, când a zis: "Du-te la poporul acesta și zi-i:

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu era viziune? Adică poate omul fizic să-l vadă pe Dumnezeu care este spirit? Deci reiese din cuvintele tale ca Dumnezeu minte cand afirmă că nu poate omul să-l vadă?
Deci la văzut deslușit spui, ai găsit poate vreo descriere a lui Dumnezeu? Fiindcă eu am găsit doar descrierii ai tronului său, cum este în jurul lui... Desigur nu înseamnă ca Dumnezeu stă pe un tron fizic din pietre scumpe, este doar pentru a sublinia măreția, frumusețea si puterea.
Referitor la Isaia, in original scrie că e vorba de Iehova, nu de Isus.
În cd privește Ioan cap. 12, pai citește și versetele următoarele pentru claritate - Iar Isus a strigat: „Cine crede în Mine nu crede în Mine, ci în Cel ce M-a trimis pe Mine.
45
Şi cine Mă vede pe Mine vede pe Cel ce M-a trimis pe Mine...49 Căci Eu n-am vorbit de la Mine însumi, ci Tatăl, care M-a trimis, El însuşi Mi-a poruncit ce trebuie să spun şi cum trebuie să vorbesc. Reiese din cuvintele lui Isus ca este egal cu Tatăl său sau ca este inferior și a venit ca reprezentat al său.
Isaia 9:6 - „Cuvântul era un dumnezeu". Poziția proeminentă a Cuvântului între creaturile lui Dumnezeu ca Întâi născut, cel prin care Dumnezeu a creat toate lucrurile, și ca Purtător de cuvânt al Său constituie o bază reală pentru a fi numit „un dumnezeu" sau ființă puternică. Conform profeției mesianice din Isaia 9:6, el avea să fie numit „Dumnezeu Puternic", însă nu Atotputernicul Dumnezeu, și avea să fie „Tată Etern" al tuturor celor ce urmau să aibă privilegiul de a fi supuși ai săi. Zelul Tatălui său, „Iehova al armatelor", avea să realizeze acest lucru (Is 9:7). Fără îndoială, dacă Adversarul lui Dumnezeu, Satan Diavolul, este numit un ‘dumnezeu’ (2Co 4:4), întrucât stăpânește asupra oamenilor și a demonilor (1Io 5:19; Lu 11:14-18), atunci cu atât mai mult Fiul întâi născut al lui Dumnezeu poate fi numit „un dumnezeu", „dumnezeul unic-născut", potrivit celor mai demne de încredere manuscrise ale textului din Ioan 1:18.
Sper ca nu vei afirma ca Satan este egal cu Tatăl și chiar parte a "trinității" deoarece este numit si el în scriptură dumnezeu?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Satana nici n-are cum sa fie Dumnezeu având în vedere toate versetele care îl defaimeaza. În schimb, referitor la Domnul Isus și Duhul Sfant nu apare nici măcar un cuvânt de defăimare, dimpotrivă, sunt foarte multe versete care le demonstrează Dumnezeirea. De ce continui sa te contrazici cu Biblia? Dacă acolo scrie ca Domnul Isus e numit "Dumnezeu puternic", cum să nu înțelegi ca este vorba de faptul ca și El e Dumnezeu adevărat?
În Luca 5:20, 21 scrie ceva important. Domnul Isus i-a iertat păcatele slăbănogului și cărturarii și fariseii au început sa cârtească și sa zică "Cine poate să ierte păcatele decât singur Dumnezeu?". Cărturarii, din câte presupun ca știi, erau oameni foarte învățați și cunoșteau bine Legea și Prorocii. Ei știau ca numai Dumnezeu poate ierta păcatele și totuși Domnul Isus a iertat păcatele atâtor bolnavi. Cum vine asta? Nu înseamnă că Domnul Isus e Dumnezeu? Ba da! Exact asta înseamnă. Un om nu are puterea de a ierta păcatele altor oameni, numai Dumnezeu poate face asta. Ți am dat pana acum multe dovezi în ceea ce privește Sfanta Treime. Dacă nu vrei sa îți despietresti inima, e rău...


Dar, am totuși o întrebare: tu cine crezi ca sunt Domnul Isus și Duhul Sfant? Dar detaliat, te rog.

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

"În Luca 5:20, 21 scrie ceva important. Domnul Isus i-a iertat păcatele slăbănogului și cărturarii și fariseii au început sa cârtească și sa zică "Cine poate să ierte păcatele decât singur Dumnezeu?". " - îți scapă un detaliu. Referitor la toate acestea, cat și la învățătură pe care o preda, Isus spune ca le-a primit de la Tatăl. Dumnezeul Atotputernic este cel care ia acordat această autoritate.
"De ce continui sa te contrazici cu Biblia?" - oare? De fapt ți-am atras atenția ca interpretarea ta pe care o dai acelor versete contrazice restul scripturii.
Din Scripturile ebraice reiese cu consecvență că nu există decât un singur Dumnezeu Atotputernic, Creatorul tuturor lucrurilor, Cel Preaînalt, al cărui nume este Iehova (Ge 17:1; Is 45:18; Ps 83:18). Acesta este motivul pentru care Moise a spus națiunii Israel: „Iehova, Dumnezeul nostru, este un singur Iehova. Să-l iubești pe Iehova, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău și cu toată puterea ta" (De 6:4, 5). Scripturile grecești creștine nu contrazic această învățătură, pe care slujitorii lui Dumnezeu o acceptă și în care cred de mii de ani, ci, dimpotrivă, o susțin (Mr 12:29; Ro 3:29, 30; 1Co 8:6; Ef 4:4-6; 1Ti 2:5). Isus Cristos însuși a afirmat „Tatăl este mai mare decât mine" și a spus despre Tatăl că este Dumnezeul său, „singurul Dumnezeu adevărat" (Ioa 14:28; 17:3; 20:17; Mr 15:34; Re 1:1; 3:12). În numeroase ocazii, Isus a transmis ideea că îi este inferior și supus Tatălui (Mt 4:9, 10; 20:23; Lu 22:41, 42; Ioa 5:19; 8:42; 13:16). Chiar și după înălțarea lui Isus la cer, apostolii au continuat să-l prezinte ca atare (1Co 11:3; 15:20, 24-28; 1Pe 1:3; 1Io 2:1; 4:9, 10).

Aceste aspecte constituie motive întemeiate pentru a reda fragmentul din Ioan 1:1 „Cuvântul era un dumnezeu". Poziția proeminentă a Cuvântului între creaturile lui Dumnezeu ca Întâi născut, cel prin care Dumnezeu a creat toate lucrurile, și ca Purtător de cuvânt al Său constituie o bază reală pentru a fi numit „un dumnezeu" sau ființă puternică. Conform profeției mesianice din Isaia 9:6, el avea să fie numit „Dumnezeu Puternic", însă nu Atotputernicul Dumnezeu, și avea să fie „Tată Etern" al tuturor celor ce urmau să aibă privilegiul de a fi supuși ai săi. Zelul Tatălui său, „Iehova al armatelor", avea să realizeze acest lucru (Is 9:7). Fără îndoială, dacă Adversarul lui Dumnezeu, Satan Diavolul, este numit un ‘dumnezeu’ (2Co 4:4), întrucât stăpânește asupra oamenilor și a demonilor (1Io 5:19; Lu 11:14-18), atunci cu atât mai mult Fiul întâi născut al lui Dumnezeu poate fi numit „un dumnezeu", „dumnezeul unic-născut", potrivit celor mai demne de încredere manuscrise ale textului din Ioan 1:18.

Când a fost acuzat de împotrivitori că ‘se făcea dumnezeu’, Isus le-a răspuns: „Nu este scris în Legea voastră: «Am spus: „Sunteți dumnezei"»? Dacă el i-a numit «dumnezei» pe cei împotriva cărora a vorbit cuvântul lui Dumnezeu, și totuși Scriptura nu poate fi anulată, cum de-mi ziceți mie, pe care Tatăl m-a sfințit și m-a trimis în lume: «Blasfemiezi», pentru că am spus: Sunt Fiul lui Dumnezeu?" (Ioa 10:31-37). Isus a citat aici din Psalmul 82, unde judecătorii umani condamnați de Dumnezeu fiindcă nu făceau dreptate sunt numiți „dumnezei" (Ps 82:1, 2, 6, 7). Astfel, Isus a arătat cât de absurd era să fie acuzat de blasfemie pentru afirmația că era „Fiul lui Dumnezeu" – nici pe departe Dumnezeu.