| Anaais a întrebat:

Daca voi intreba un om obisnuit,de ce Ioan si Isus indemna poporul pe acea vreme sa se boteze,acesta imi va raspunde deoarece acel popor era pagan.
In Biblie scrie: 'Cine crede si se va boteza,va fi mantuit,cine nu,va fi osandit.' Intrebarea mea este,ce credinta are copilul de o luna-doua,cand este botezat in biserica de catre popă?
Tot in Biblie scrie ca,nu este suficient ca sa creada mama, tata in locul nostru, ci trebuie ca noi insine sa credem.

34 răspunsuri:
| Elvina a răspuns:

Copilul e luat de mic pentru a fi manipulat mai ușor. Dacă pe tine te-ar fi lăsat să te botezi la 30 de ani în proporție de 99% nu ai fi făcut-o. În timp lucrurile se schimbă, evoluează, îți dai seama că biserica trăiește pe spatele amărâților, al oamenilor vulnerabili, al afacerilor imobiliare. Citește Biblia și ai să vezi câte contradicții sunt între ce propagă religia și ce zice cu adevărat Biblia. Pace!

| Ioanantonia a răspuns:

Pai numai ortodocsii isi boteaza copilul de cand e mic..in religia mea spre exemplu te boteaza de la 8 ani, la penticostali de la 18.happy

| eternitate15 a răspuns:

Deci,atunci cand este mic, copilul nu este constient si nu poate "avea credinta".El cand se boteaza trebuie sa fie constient si trebuie sa creada din toata inima lui in Isus Hristos si in jertfa de la Golgota."Cine crede si se boteaza."Deci trebuie sa fim botezati pe baza credintei fiecaruia in parte nu pe baza credintei uni altui om pentru mine.Eu pentru mine si tu pentru tine trebuie sa marturisesti, asa arata Scriptura:"Daca marturisesti deci cu gura TA(adica nu altcineva marturiseste pentru tine) pe Isus ca domn si daca crezi in inima TA(nu altcineva, ci tu insuti) ca Dumnezeu l.a inviat din morti vei fi mantuit".

| petriinna a răspuns (pentru Ioanantonia):

Tu ce religie ai?

| Anaais explică (pentru eternitate15):

Deci,viata vesnica vom gasi in pocainta? Prin botetul cu Duhul Sfant? Caci asta inseamna tot ce mi-ai spus tu aici.

| ada92 a răspuns:

Foarte buna intrebare. Din pacate multe religii se iau dupa obiceiuri si traditii nu dupa Cuvantul lui Dumnezeu. In prezent la botez se da nume copilului, ceea ce nu are nicio legatura cu semnificatia botezului. Isus, si de fapt intreaga Biblie nu vorbeste nicaieri despre botezul nou-nascutilor.De aici ne putem da seama daca aceea religie este intr-adevar cea adevarata sau nu.

| milan9 a răspuns:

Una este taina Botezului si alta este taina pocaintei (a Spovedaniei).
In Biserica crestină Mântuitorul a lasat apostolilor mai multe lucrări cu caracter sacramental, adică de transmitere a harului divin, lasat doar PREOTIEI crestine.

Botezul NU se confunda cu taina pocaintei (a Spovedaniei si iertarii prin har). Un corespondent al botezului este si CIRCUMCIZIA aplicata de evrei PRUNCILOR, copiilor lor, introducandu-i astfel in Legamant...

| milan9 a răspuns:

În Marcu 16, 16, apostolul nu se referă la modul obişnuit în care familiile să-şi boteze sau să nu-şi boteze copiii. Prioritatea era LA ÎNCEPUT, răspândirea creştinismului. Şi această răspândire ÎNCEPEA bineînţeles cu cineva, cu cei maturi. Cei maturi erau „vectorul" răspândirii creştinismului, nu copiii. De la cei maturi, creştinismul era împărtăşit imediat şi restului falmilie, copiilor. Invers, pornind de la copii, nu se putea!

În mod LOGIC, Doar în acest CONTEXT trebuie înţeles citatul Marcu 16, 16. Astfel, se înţelege de ce nu există nici o interdicţie în privinţa copiilor!

La acest fel de botez misionar se referă evanghelistul. La botezul care urma SĂ ASIGURE RĂSPÂNDIREA CREŞTINISMULUI (era atunci o situaţie cu totul şi cu totul excepţională)! La început când nu exista nici o comunitate creştină, apostolii nu îndrăzneau să se gândească la vremuri în care familiile să fie deja creştine. Marcu 16, 16 nu se referă la modul în care, în mod normal se botează creştinii! Marcu se referea acolo numai la RĂSPÂNDIREA creştinismului, nu la practica botezului.

| milan9 a răspuns:

Dacă cei maturi pot primi HARUL prin botez, atunci pruncii cu atât mai mult! Botezul ocazional al celor maturi a fost şi este doar un caz particular.
Pruncii nu au oare nici un merit să-L primească pe Hristos, să se unească cu Hristos? sad

Trebuie neapărat să ajungă maturi şi plini de păcate ca să-l poată primi abia atunci pe Hristos? Cât au fost mai mici, cu sufletul curat, le era departe de ei acest dar si HAR?

| Anaais explică (pentru milan9):

Nimic nu intelegi.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Da.dar mai scrie in biblie si; ascultati si respecta-ti parintii, pe tatal tau si pe mama ta.ca sa traiesti multi ani pe pamant.deci daca eu am fost botezat cand eram mic.si facandu-ma mare si destept, studiint taina botezului, nu ma deranjeaza hotararea lor se cheama ca sant botezat si asta e bine. daca moare copilul nebotezat? iisus s-a botezat la 30 de ani.dar nu scrie nicaieri ca toti trebuie sa ne botezam asa.ci doar sa ne botezam, fiindca cine s-a botezat in Hristos s-a si imbracat.deci si copii.pricepi? oricum sant destui care sa carteasca si fiindca nu le convine botezul de mici, se boteaza iar in ate culte ori ramuri.sa fim seriosi.e acelasi botez si nimic mai mult.

| Someonewhoappreciatelife a răspuns:

Salut

Vezi, daca vrei, aici cateva idei pe aceasta tema: http://wol.jw.org/ro/wol/d/r34/lp-m/2011729

O zi buna!

| milan9 a răspuns:

Evreii pe de o parte, dar şi creştinii Bisericii pe de alta parte, nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci şi să-i îndepărteze 10-20 ani de la unirea cu Hristos (perioada incare oare ei nu vor avea nevoie de acest har al lui Dumnezeu?)...

1). Astfel, evreii aveau "intrarea în legământ" (singurul "botez" al evreilor aplicat PRUNCILOR), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA,

2). Iar Biserica, dă această posibilitate a harului "şi" la această vârstă:
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".

| martzian a răspuns:

Nu gasim nicaieri in Biblie un exemplu sau o incurajare la practica botezarii copiilor mici - si cand spun asta ma refer la capacitatea lor de a intelege, la discernamant.

Decizia de a-L urma pe Dumnezeu este si trebuie sa fie una personala. Pana si in pasajul citat de tine se leaga mantuirea doar de credinta, nu si de botez: "Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit; dar cine nu va crede va fi osandit." (Mar 16:16)

| martzian a răspuns (pentru milan9):

Milan, trebuie sa avem grija, fratioare, cand aruncam astfel de idei - apropo de har. Parerile personale, ale noastre sau ale altora, nu au ce cauta in dizertatiile noastre. Scriptura este cea care conteaza si are autoritatea suprema! Departe de mine gandul de a intra din nou in polemica asta, mai ales ca nu am pus punct ultimei discutii si ca nici nu ai argumentat atunci (si nici acum) cu o baza biblica corect interpretata, dar nu putem sa o lasam in coada de peste...

Harul (gr. charis) inseamna, prin definitie, un dar nemeritat, o favoare. El este primit de la Dumnezeu si este suficient ca sa acopere toate pacatele (Romani 5:20). Biblia ne spune ca suntem mantuiti prin har (ca dar nemeritat din partea lui Dumnezeu, materializat prin nasterea, viata fara de pacat, moartea si invierea lui Isus cu scopul mantuirii noastre) si face cat se poate de clar faptul ca aceasta se primeste prin credinta(!), nu prin fapte sau ritualuri!

"Caci in har sunteti mantuiti PRIN CREDINTA si aceasta nu e de la voi: este darul lui Dumnezeu; Nu din fapte, ca sa nu se laude nimeni. (Efeseni 2:8-9, traducerea BOR)
„iar dacă este prin har, atunci nu mai este prin fapte, pentru că altfel harul n-ar mai fi har." (Romani 11:6, NTR)


Romani 5:8 ne spune ca Hristos a murit pentru noi, pe cand eram noi inca pacatosi. Asa am fost mantuiti, nu prin ceva ce am facut noi insine! Distorsionarea anumitor cuvinte si versete, deja cunoscuta, pe care unii traducatori au facut-o pentru a sugera alte erezii nu mai poate fi sustinuta in aceasta vreme, cand avem cu totii acces la informatie!

Avem exemplul lui Pavel, unul graitor si care ridica mari probleme oricui conditioneaza mantuirea de botez:

„Îi mulţumesc lui Dumnezeu că n-am botezat pe nici unul dintre voi, în afară de Crispus şi Gaius, pentru ca nimeni să nu poată spune că aţi fost botezaţi în numele meu! Da, i-am botezat şi pe cei din casa lui Ştefana, dar în afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva. Căci Cristos nu m-a trimis să botez, ci să vestesc Evanghelia, nu cu înţelepciunea vorbirii, ca nu cumva crucea lui Cristos să fie golită de folosul ei." (1 Corintieni 1:14-17, NTR)


A nu se intelege ca botezul, ca marturie publica, exterioara, a unei realitati interioare, nu este poruncit de catre Dumnezeu! Nu asta am spus. Din contra! Botezul, mentionat de peste 100 de ori, este o cerinta a lui Dumnezeu pentru cei care sunt urmasi ai lui Hristos!

Cum primim harul lui Dumnezeu, modalitatea prin care ne intoarcem la o relatie personala cu El si care a fost franta de pacat? Prin credinta (baza pentru mantuire, vezi Ioan 8:32) care, daca este veritabila, va duce la o adevarata renastere spirituala si prin pocainta (Fapte 3:19). Cele doua vin doar la pachet! Credinta si pocainta determinta ascultare de Dumnezeu (Romani 1:5; Romani 16:26; Iacov 2:17, 26) si ne determina sa ne botezam, ascultand de porunca divina. (Fapte 22:16)

Concluzia biblica? Nu ne botezam pentru a fi mantuiti, ci ne botezam ca urmare a faptului ca am fost mantuiti!

| Anaais explică (pentru anonim_4396):

Nu mi-ai raspuns la intrebare.Ce credinta are acel copil in Isus?

| Anaais explică (pentru milan9):

Isus spune ca El este Poarta oilor,adica a poporului,si ca aceasta poarta este stramta, doar cei chemati de El vor trece prin ea. Isus a venit pe pamant pentru oamenii pacatosi, nu pentru cei drepti. Toate acestea duc spre pocainta, parerea mea. Si mai mult se bucura Isus cand intosre o oaie prapadita spre Poarta Sa, decat de celelalte deja chemate.

| martzian a răspuns (pentru milan9):

Marcu 16:16, desi nu vorbeste, contextual, despre botezul copiilor mici (apropo, nu vorbim de copii si de adulti, ci de discernamant!) ne ajuta ca sa intelegem un fapt cat se poate de clar: credinta este esentiala pentru mantuire, nu si botezul. Da, cei care cred, se vor si boteza, pentru ca o credinta reala implica ascultarea de porunca lui Dumnezeu!

Cel care nu are discernamant, pe de alta parte, nu poate lua o decizie constienta de a crede, el este doar supus unui ritual. Dumnezeu putea sa ne mantuiasca pe toti, la pachet, cu japca, nu-i asa? Dar nu a facut-o... pentru ca ne cere sa alegem in mod constient, ne ofera libertatea asta.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Crestinii pot fi botezati la orice varsta nu numai cand sunt copiii. Cea mai mare parte a crestinismului practica de regula botezul copiilor dar si botezarea credinciosilor adulti este practicata in toate bisericile.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru Anaais):

Nu are credinta copilul, tocmai de aceea exista nasii. Nasii marturisesc in locul copilului credinta in Iisus Hristos si fagaduiesc o crestere crestineasca a copilului.

| milan9 a răspuns:

Din moment ce Fiul lui Dumnezeu a venit la "plinirea vremii", e de inteles ca a venit atunci cand oamenii erau pregatiti sa pastreze cinstit invataturile Sale, Biserica Sa...
Una dintre dovezile fidelitatii totale a Bisericii din primele secole este si increderea generala pe care noi toti, cei de astazi, o avem in Sf. Scriptura, in Noul Testament, adunat, verificat, si pastrat de acea Biserica a primelor secole.

Si iata ca aceasta Biserica a inteles foarte bine ca HARUL este un dar necesar tuturor:
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".

| milan9 a răspuns (pentru Anaais):

LEGAMANT aveau evreii la cererea lui Dumnezeu, un nou LEGAMANT avem noi crestinii prin venirea Fiului;

LEGAMANT ce viza primirea si indeplinirii promisiunilor divine aveau evreii, LEGAMANT privitor la beneficierea de darurile Rascumpararii avem noi, fiii Bisericii.

LEGAMANT ce viza un dar coplesitor al promisiunilor lui Dumnezeu aveau evreii, LEGAMANT ce vizeaza darul coplesitor al HARULUI (elementul hotarator al Rascumpararii) avem noi, fiii Bisericii. evrei

Primirea LEGAMANTULUI "in dar" de catre pruncii evrei o avea poporul Israel, primirea in dar a HARULUI noului LEGAMANT o au si credinciosii Bisericii, inclusiv copiii, dupa modelul Legamantului evreilor;

| Anaais explică (pentru anonim_4396):

Nu e adevarat ce spui tu.Biblia spune ca fiecare trebuie sa creada pentru el insasi!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru Anaais):

Tu esti cel care faci o confuzie aici plus ca ai o vedere ingusta asupra subiectului. In primul rand, Biserica Ortodoxa practica botezul prin intreita afundare si simbolizeaza ingroparea si invierea lui Iisus si nu practica botezul copiilor pentru a mantui in sensul de curatare a pacatelor. Copilul neavand greseli personale, nu are pacate pe care sa le spele prin botez. Din moment ce un individ nu si-a inchis inima printr-o respingere voita a vointei lui Dumnezeu, inima lui este deschisa si capabila de a primi harul lui Dumnezeu. Porunca "crede si boteaza-te" este adresata adultilor nu copiillor pentru ca Biblia este adresata adultilor si nu copiilor.Indiferent despre ce ar fi vorba, un copil, un prunc poate sa creada ori sa inteleaga ceva? Evident ca nu. Atunci este foarte logic ca absolut toate legile si poruncile divine sunt adresate adultilor. Si asta nu inseamna ca Biblia interzice botezul asupra unui copil lipsit de discernamant atat timp cat parintii lui trupesti ori cei spirituali isi dau acordul.Mai mult decat atat, Biserica Ortodoxa boteaza copiii sprijinindu-se pe numeroase texte biblice (cum ar fi Matei 19, 14) care sunt interpretate astfel incat sa acorde copiilor statutul de membri cu drepturi depline ai Bisericii. Ca pui intrebari atunci cand nu stii este foarte bine insa ar fi si mai bine sa analizezi mai cu atentie anumite aspecte legate de biblie si religie inainte de a incepe sa discuti contradictoriu.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru Anaais):

Aceeasi credinta care o aveau neamurile inainte de a li se da vestea cea buna de catre apostolul pavel.aceeasi credinta pe care o avea talharul de pe cruce inainte de al marturisi pe Hristos.stii doar ca evreilor li s-a dat decalogul scris de catre insusi Dumnezeu, pe tablele legii.noi,neamurile, aveam legea lui Dumnezeu inscrisa in inima.de aia Iisus a fost primit de neamuri dar a fost renegat de catre neamul ales. mostenirea lui.nu ai citit pilda cu via si mostenitorul trimis? inseamna ca nu ai intales-o?

| martzian a răspuns (pentru anonim_4396):

Ne puteti spune care este baza biblica pentru nasi? Unde ati gasit asta in Sfanta Scriptura? Eu nu am intalnit pana acum o astfel de idee acolo!

PS: Ce ne facem cu nasii care nu au ei insisi o viata crestina?

| martzian a răspuns (pentru anonim_4396):

"Si asta nu inseamna ca Biblia interzice botezul asupra unui copil lipsit de discernamant atat timp cat parintii lui trupesti ori cei spirituali isi dau acordul." - Biblia nu prezinta botezul ca pe un ritual sec si nici nu il leaga de mantuire. Botezul este poruncit ca sa reprezine o marturie exterioara a unei realitati interioare.

"Mai mult decat atat, Biserica Ortodoxa boteaza copiii sprijinindu-se pe numeroase texte biblice (cum ar fi Matei 19, 14) care sunt interpretate astfel incat sa acorde copiilor statutul de membri cu drepturi depline ai Bisericii." - Trebuie sa stiti ca textul din Matei 19:14 NU vorbeste despre botez si despre faptul ca acesta se poate face cu japca, inainte ca cineva sa aleaga credinta in Hristos. Mai mult, termenul folosit acolo pentru "copil" este "paidon" in limba greaca, adica 7-8 ani!

Nu suna bine aceasta agresivitate a dvs. Omul a intrebat si dumneavoastra ati raspuns in mod habarnist. Prin urmare nu aveti de ce sa va aruncati cu indignare in tavan...

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru martzian):

Mai citeste o data asta " sprijinindu-se pe numeroase texte biblice (cum ar fi Matei 19, 14) care sunt interpretate". Ai auzit de interpretare? In sensul de talmacire, talcuire? Ai cunostinta despre faptul ca multe dintre cele scrise in biblie sunt scrise pentru a fi rastalmacite ci nu privite ca atare? Asta e problema voastra ca cititi biblia si luati ca atare fiecare cuvintel de acolo, il intoarceti cu fundul in sus, il puneti in cap si in sezut si tot nu va iese schema logica pe care vreti sa obtineti. Daca nu sunteti in stare sa intelegeti cu adevarat cele scrise in biblie nu mai trageti concluzii prostesti pe care mai pui ca le si afisati in public.

| RexCuParuCret a răspuns (pentru Anaais):

Adevarat, Biserica Ortodoxa greseste mult aici Raul si Binele trebuie sa fie alegeri personale.

| martzian a răspuns (pentru anonim_4396):

Prietene, nu iti inteleg iesirile nervoase. Eu vorbesc cu argumente fundamentate biblic si asta ar trebui sa fie baza oricarei discutii intre crestini. Faptul ca aruncati cuvinte nervoase nu va da dreptate si nici nu valideaza ereziile. Si nu ma lua cu "voi asa" si "voi pe dincolo" pentru ca eu sunt nascut si crescut in familie ortodoxa!

Textul biblic se interpreteaza, nu se "rastalmaceste". Pentru aceasta folosesti contextul. Iar contextul de aici NU are nici o legatura cu botezul. Ce e greu?