| GicaGigekGica a întrebat:

Eu cred ca botezul copilului cand e mic nu e corect, nu are nici o valoare in fata lui Dumnezeu. Acest tip de botez a fost creat de catre preoti ca sa converteasca cat mai multi oameni la ortodoxie sau catolicism. In cultul Penticostal se boteaza doar maturii pe baza marturiei lor. Din cate stiu dupa botezul in apa urmeaza cateva zile de staruinta care acesta este botezul cu Duhul Sfant, aici oamenii incep sa vorbeasca in alte limbi (o limba necunoscuta de nimeni, doar de Dumnezeu). Iar apoi ar urma botezul cu foc dar nimeni cu stie cand si cum este acesta. Ioan Botezatorul spune ca (Iisus) "El vă va boteza cu Duhul Sfânt şi cu foc"

38 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Tu ai venita aici, sa ne faci educatie penticostala?
Multumesc, dar chiar nu ma interseaza!

| milan9 a răspuns:

Evreii_ Vechiului Testament dar şi creştinii Bisericii nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci şi să-i îndepărteze jumătate de viaţă de la unirea cu Hristos!
1). Astfel, evreii aveau "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei (8 zile dupa nastere!): CIRCUMCIZIA,

2). Iar Biserica, a dat si pruncilor inca de la inceput această posibilitate a intrarii in NOUL LEGAMANT, cel al HARULUI (care este darul lui Dumnezeu catre om, pe cand credinta din timpul vietii va fi "darul" omului catre Dumnezeu):
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".

| Raullalu a răspuns:

E adevarat ca e gresit din punct de vedere biblic si moral sa botezi copii si parintii ar trebui sa se intereseze ce inseamna botezul inainte sa duca copii la asa zisul botez.
Botezul biblic este din proprie vointa si se repeta de mai multe ori ca marturisirea credintei trebuie facuta cu gura celui ce se boteaza.
Domnul Isus a binecuvant copii dupa ce a zis,, lasati copii sa vina la mine caci imparatia cerurilor este a unora ca ei"
Domnul deja vorbeste despre nevinovatia copiilor care in momentul ala fiind nebotezati Domnul Isus le spune ce mostenesc ei.
Si oricum aceasta intamplare era una fizica in care copii fizic nu erau lasati sa vina la Domnul Isus.
Botezul e un legamant ca si casatoria, nu poti face botezul fiind prunc.
Dar ai vorbit despre botezul cu apa, dar cu acel Botez doar Ioan a Botezat.
Noi nu avem botezul cu apa a lui Ioan ci botezul Domnului Isus care este si cu duhul sfant.
Nu sunt fenomene separate.

Ioan

Capitolul 14
16 Şi Eu voi ruga pe Tatăl, şi El vă va da un alt* Mângâietor1, care să rămână cu voi în veac;
* Ioan 15:26; Ioan 16:7; Rom 8:15; Rom 8:26;
17 şi anume Duhul* adevărului, pe** care lumea nu-L poate primi, pentru că nu-L vede şi nu-L cunoaşte, dar voi Îl cunoaşteţi, căci rămâne cu voi şi† va fi în voi.
* Ioan 15:26; Ioan 16:13; 1 Ioan 4:6; ** 1 Cor 2:14; † 1 Ioan 2:27;
18 Nu* vă voi lăsa orfani, Mă voi** întoarce la voi.
* Mat 28:20; ** Ioan 14:3; Ioan 14:28;
19 Peste puţină vreme, lumea nu Mă va mai vedea, dar voi* Mă veţi vedea; pentru că** Eu trăiesc, şi voi veţi trăi.
* Ioan 16:16; ** 1 Cor 15:20;
20 În ziua aceea, veţi cunoaşte că Eu* sunt în Tatăl Meu, că voi sunteţi în Mine şi că Eu sunt în voi.
Domnul Isus este numit Adevarul aici Duhul Sfant e numut Duhul Adevarului.
Pe care lumea nu il poate primi pentru ca nu il cunoaste dar apostolii care apropo nu cunosteau duhul sfant la vremea aceea, totusi il vor primi si il vor vedea fara sa staruiasa dupa el ci prin faptul ca il cunosc pe Domnul Isus si ca lau primit si urmat pe Isus.
Oricine primeste adevarul il primeste pe Isus si cine il primeste pe Isus primeste duhul adevarului adica duhul sfant.
Iar vorbirea in limbi nu e nici pe departe semnul primirii duhului sfant.
Aceasta a fost data apostolilor fiindca au avut nevoie de ea sa fie martori pana la marginile pamantului.
Si in ziua cinzecimii marginile pamantului erau la apostoli adica locuitori din toate tinuturile oar apostolii au vorbit in asa fel incat sa ii inteleaga toti.

| Raullalu a răspuns (pentru milan9):

Nici macar biserica ortodoxa nu a botezat copii de la inceput.
Nu incerca sa ascunzi asta si sa amesteci vechiul si noul testament.
Botezul pruncilor e traditie apostolica?
Apostolii au raspandit evanghelia noului testament.
Si asta ne este noua traditia.
Invatatura lui Isus data din generatie in generatie.
Ii galateni capitolul 1 versetul 8 apostolul pavel spune.
,, Daca un inger din cer altcineva sau chiat unul dintre noi ar veni sa vesteasca o evanghelie diferita de cea carea a fost data sa fie antema".
Anatema -exclus pentru totdeauna.
Ne este clar dat ca nu exista o invatatura diferita de evanghelie care sa ne ofere mantuire.
Despre botez se cere o marturisire cu propria gura. Romani 10
9 Dacă* mărturiseşti deci cu gura ta pe Isus ca Domn şi dacă crezi în inima ta că Dumnezeu L-a înviat din morţi, vei fi mântuit.
* Mat 10:32; Luca 12:8; Fapte 8:37;
10 Căci prin credinţa din inimă se capătă neprihănirea şi prin mărturisirea cu gura se ajunge la mântuire
Aceasta marturisire este la botez.
Ti se pare ca un prunc marturiseste asta?
Nasul e o inventie oricum sa nu vorbesti de el.
Legamantul dintre om si Dumnezeu este ca si casatoria.
Care trebuie sa fie din proprie vointa.
Oamenii botezati ca prunci sunt oameni mintiti ca au un botez adevarat.

| Octavian199 a răspuns:

Mereu e un fas botezul.

| danut a răspuns (pentru milan9):

Sa interlegem ca Hristos a numit ALTI ucenici printre care Irineu de Lyon si Origen? Unde scrie asta in Biblie? Dar ce spui de sf. Nicolae, el ce spune ca Biblia stim ce spune.
"Astfel, evreii aveau "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei (8 zile dupa nastere!): CIRCUMCIZIA,"
ATUNCI ce ce Hristos s-a MAI BOTEZAT la 30 de ani ca era circumscris dupa cum stim?
Le minti ca o gazeta comunista mai milan, mai citeste Biblia, aaa... am uitat, voi NU cititi Biblia.

| TamplaruAnisoara a răspuns:

Domnul Isus ne cere sa vestim Evanghelia la orice făptură, si cel ce va CREDE si se va boteza va fi mântuit, iar cel ce NU VA CREDE va fi osândit. Cum poate crede un prunc, ca sa poată fi botezat? Pentru ca " a crede " e o condiție obligatorie.
Tăierea împrejur in carne s-a dovedit ca nu are nici un efect asupra inimii omului. Dumnezeu dorește tăierea împrejur a inimii. Botezul pruncilor are același efect asupra lor ca si tăierea împrejur a evreilor la varta de 8 zile.

| GicaGigekGica explică (pentru danut):

Citeste raspunsul lui TamplaruAnisoara

| pacatosulBogdan a răspuns:

"Câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbracat." Galateni 3, 27
Asta spune textul biblic, care nu introduce nici o excepție de vârstă!
Gura sectelor neoprotestante care refuza pruncilor sa se îmbrace în Hristos, este gura satanei, care nu vrea ca oamenii sa se mântuiască.
Nu ascult de secte, ci de Biserica lui Hristos Dumnezeu, "stâlpul și temelia adevărului" (1Timotei 3,15).
De omul eretic, spune Biblia despre voi sectanților, după întâia și a doua mustrare, sa te depărtezi. Tit 3, 9-10

| GicaGigekGica explică (pentru Raullalu):

Transformarea vieții.Primul semn care dovedește botezul, precum și umplerea cu Duhul Sfânt, este o transformare radicală a vieții. Urmărindu-i pe apostoli, putem spune că începând din ziua Rusaliilor, aceștia n-au mai fost la fel, ci, au trăit o schimbare a vorbirii. Când Duhul Sfânt manifestat prin limbile de foc care s-au așezat pe fiecare dintre ei, i-a atins, și le-a stăpânit viața, apostolii au început să vorbească în alte limbi

| GicaGigekGica explică (pentru pacatosulBogdan):

Da mai omule dar trebuie sa marturisesti ca te botezi, sa fii constient de ceea ce faci. Copilul este botezat cu apa dar nu primeste duhul sfant.

| GicaGigekGica explică (pentru Violleta2022):

Am intrebat ce parere ai de botezul pruncului, pentru ca nu este corect din punctul meu de vedere. Cine crede si se boteaza va fi mantuit cine nu va fi osandit. Ce cred copii cand sunt mici? Nimic!
Botezul e de trei feluri: cu apa, cu duhul sfant si cu foc. Degeaba esti botezat cu apa daca nu si cu celelalte doua.

| pacatosulBogdan a răspuns (pentru GicaGigekGica):

De ce nu citești Biblia sa afli că făgăduința Duhului Sfânt este dată și copiilor prin botez? Citește cap.2 versetele 38-39, din Faptele Sfinților Apostoli, unde este spus acest lucru de către Sfântul Apostol Petru: "Iar Petru a zis către ei: Pocăiţi-vă şi să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, şi veţi primi darul Duhului Sfânt.
39. Căci vouă este dată făgăduinţa şi copiilor voştri şi tuturor celor de departe, pe oricâţi îi va chema Domnul Dumnezeul nostru."
N-ai citit ce-a spus Iisus Hristos? "Din gura pruncilor și a celor ce sug, ți-ai pregătit lauda". Matei 21, 16
Sfântul Înainte-mergător și botezător Ioan a săltat de bucurie în pântecele mamei sale, când a auzit salutarea Mariei, Născătoarea de Dumnezeu.
Copiii se nasc cu credința în Dumnezeu și primesc să fie botezați fără împotrivire. Mărturisirea credinței o fac nașii, după cuvântul Bibliei unde scrie: "Din gura a doi sau trei martori se va statornicii adevărul." Matei 18, 16
Deci, pune mâna pe Biblie și învață și nu mai face propagandă sectantă mincinoasă!

| Violleta2022 a răspuns (pentru GicaGigekGica):

Am si eu o curiozitate, legata de fraza pe care ai scris-o aici:
"Botezul e de trei feluri: cu apa, cu duhul sfant si cu foc. Degeaba esti botezat cu apa daca nu si cu celelalte doua".

OK, noi suntem bagati in apa si botezati, precum sf Ioan Botezatorul.
Dar voi cum sunteti bagati in foc?
Ca-i prima oara-n viata mea, cand aud asa ceva. va ardeti copii de mici, sau cum procedati? Ori ii puneti sa danatuiasca pe jaratec?

| GicaGigekGica explică (pentru Violleta2022):

Botezul cu foc este o metafora, nu stie nimeni ce e cu adevarat. Eu cred ca botezul in foc are loc inainte sa mori pentru ca multi din oameni mor in accidente, inecati sau din cauza unor boli...adica in chinuri groaznice. O casa care e facuta din caramida cand arde ramane in picoare, asa si oamenii lui Dumnezeu cand trec prin acest botez raman in picoare.

| GicaGigekGica explică (pentru pacatosulBogdan):

Bine, fie cum zici tu. Dar copii acestia vor fi oameni maturi, crezi ca mai au ei duhul sfant cand beau, fumeaza, injura de Dumnezeu si biserica, preacurvesc, fura si multe alte pacate.

| GicaGigekGica explică (pentru milan9):

Cum am mai zis, sa zicem ca primesc duhul sfant cand sunt mici dar cand o sa fie mari mai au duhul sfant oare? Pun pariu ca multi nici nu stiu ce e ala Duh Sfant, stiu doar ca "viata trebuie traita ca e scurta"

| milan9 a răspuns:

În ce an a fost introdus botezul la copiii mici? Încă de la începutul creştinismului.
Cine poate fi considerat credibil? Vreunul din initiatorii celor aproape 30000 de secte aparute dupa 2000 de ani de crestinism, unii care confundă Biblia cu un text propus pentru interpretări si comentarii libere sau consideram credibile mărturiile istoriei Creştinismului:

- Origene ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: „Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împărtăşi ŞI PRUNCILOR botezul"
- Irineu de Lyon (130-202!): "Iisus a venit să mântuiască prin Sine pe toţi, adică pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe COPII, pe tineri şi pe bătrâni"

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

La început, când lumea nu era creştină, era normal ca iniţierea în creştinism să vizeze convingerea oamenilor maturi, botezarea lor mai întâi. Cu ei a început totul, era normal. Când apostolii vizitau o comunitate pâgână, nu începeau pur şi simplu să le boteze pruncii şi apoi să le dea bună ziua. La început au fost vizaţi părinţii, şi mai apoi copiii.

În Marcu 16, 16, apostolul nu se referă la un tipar standard de botez ci la o situaţie conjuncturală neobişnuită: era perioada RĂSPÂNDIRII CREŞTINISMULUI, situaţie în care primii din familie cine erau vizaţi, copiii sau părinţii?

La început când nu exista nici o comunitate creştină, apostolii nu îndrăzneau să se gândească la vremuri în care toate familiile să fie creştine. După acceptul părinţilor de a se boteza, urmau şi copiii (nu exista nici o interdicţie în acest sens).
Prioritatea era la început RĂSPÂNDIREA CREŞTINISMULUI. La acest fel de botez se referă evanghelistul, la cel care urma SĂ ASIGURE RĂSPÂNDIREA CREŞTINISMULUI (o situaţie de excepţie)!

Despre botezul copiilor, Noul Testament vorbeste in repetate randuri:
I Corinteni 1, 16;
I Corinteni 10, 2;
I Corinteni 12, 13;
Luca 3, 21;
Fapte 13, 24;
Fapte 2, 41;
Fapte 16, 15;
Fapte 10, 48;
Fapte10,44;

Botezul copiilor nu poate fi interzis decât printr-un mod deficitar de gândire! Noul Testament confirmă de altfel botezul copiilor:
Dacă ar fi existat vreo interdicţie în privinţa copiilor, Mântuitorul şi apostolii ar fi specificat acest lucru. Dar, dimpotrivă, Noul Testament confirmă faptul că atunci când oamenii se botezau, făceau acest lucru inclusiv copiii (Fapte 16, 33):,, Şi el, luându-i la sine, în acel ceas al nopţii, a spălat rănile lor şi s-a botezat el şi TOTI AI LUI îndată."
Aşa cum atunci când primeşti darul vieţii, nu eşti chestionat, la fel în privinţa celuilalt dar, al botezului, omul nu poate decât să se bucure de protecţia acesuia într-o perioadă vulnerabilă a vieţii sale!

Ar fi trebuit poate ca şi înainte de naştere, Dumnezeu să ne întrebe dacă vrem să ne naştem sau nu! Dacă suntem de acord cu primirea darului sacru al vieţii sau poate că nu... A ajuns omul să-L tragă pe Dumnezeu la răspundere pentru darurile Sale?

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Dacă maturii pot primi HARUL prin botez, atunci pruncii cu atât mai mult! Botezul ocazional al celor maturi a fost şi este doar un caz particular.
Pruncii nu au oare nici un merit să-L primească pe Hristos, să se unească cu Hristos? sad

Trebuie neapărat să ajungă maturi şi plini de păcate ca să-l poată primi abia atunci pe Hristos? Cât au fost mai mici, cu sufletul curat, le era departe de ei acest DAR? Curios lucru! sad

Evreii Vechiului Testament dar şi creştinii Bisericii nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci şi să-i îndepărteze jumătate de viaţă de la unirea cu Hristos!

Astfel, evreii aveau "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA (la 8 zile dupa nastere!).

| GicaGigekGica explică (pentru milan9):

Eu inteleg ce vrei sa zici, dar Isus spune clar ca cine crede si se boteaza va fi mantuit, cine nu va fi osandit. Ce crede copilul cand este botezat, nimic.

| danut a răspuns (pentru GicaGigekGica):

Anisoara a spus ce am spus si eu dar nu a pomenit de rolul taierii imprejur care si-a sfarsit rolul (ritualul) odata cu jertfa Hristos.

| Holiday a răspuns (pentru milan9):

"Astfel, evreii aveau "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA (la 8 zile dupa nastere!)."

Ca sa concluzionam, de la inceput povestea iudeo-crestina a fost cam pielea pu...

| Donsavas a răspuns:

Da,credinta religioasa ar trebui să fie o alegere personală.

| Violleta2022 a răspuns (pentru GicaGigekGica):

In cazul asta, si noi crestinii suntem botezati cu foc, asa cum descrii tu, ca si noua ni se intampla accidente sau boli...
In fond, nici un om care moare nu poate ramane in picioare, ca sa treaca printr-un foc inchipuit, ca voi nu aveti caramizi in corp, nu sunetti construiti diferiti de noi, ci la fel, doar ca vi se spala creierul si vi se inoculeaza fabulatii si fantasme ireale.

Eu tot nu vad diferenta dintre botezul asta fabulos al vostru si celalalt simplu, al nostru.

| xerxes1 a răspuns (pentru TamplaruAnisoara):

Iisus a fost circumcis, deci Dumnezeu a fost de acord ca singurul lui fiu sa fie circumcis.

| Donsavas a răspuns:

Asta nu inseamna ca daca penticostalii oferă șansa de a alege e mai bine să rămâi în cultul lor. Toate cultele religioase vor sa te alături lor.

| Nickniky a răspuns:

Crestinul ortodox boteaza copilul de mic si se savarseste si Mirungerea pentru a primi prin acestea Harul Sfantului Duh si ingerul pazitor pe care il da Dumnezeu la botez.Atata vreme cat copilul este mic si nu intelege credinta Harul este ascuns in inima lui. Mai tarziu dupa ce creste si cand incepe sa inteleaga mai bine parintii il invata despre credinta pentru a fi pregatit sa primeasca darul credintei de la Dumnezeu.Noi inainte de a pune samanta in pamant, mai intai pregatim pamantul pentru a ne incredinta ca samanta va da rod.La fel face si parintii cu copilul. Dumnezeu pune samanta credintei in inima copilului atunci cand copilul este pregatit sa o primeasca dupa marea Lui intelepciune, la unii mai devreme iar la altii mai tarziu.Se intampla cateodata ca un copil sa moara de mic iar daca a fost botezat se va mantui.In Biblie este scris de mai multe ori ca a fost botezat el si toata casa lui adica si copiii, se subantelege nu?

| GicaGigekGica explică (pentru Nickniky):

Bine, am inteles. Dar problema e alta: Mai are el duhul Sfant in el cand va fi mare in conditiile in care injura de toti Dumnezeii, se dezvirgineaza de la 15 ani, fumeaza, ii place bautura, merge in cluburi si se uita la femei aproape dezbracate care danseaza? Cam asta face majoritatea adolescentilor si tinerilor. Sau cand ii intrebi de cand nu au mai fost la biserica nici nu mai stiu, Craciunul pentru ei inseamna distractie si daca le spui cate ceva despre Dumnezeu sau Isus ii gadila urechile la propriu si la figurat.

| Nickniky a răspuns (pentru GicaGigekGica):

Diavolul il lupta pe om cu patimi si cu ispite doar daca se afla in adevarata credinta.Pe cei care se afla intr-o credinta gresita nu-i mai ispiteste prea mult pentru ca oricum se afla pe calea pierzarii. Orice om trece prin diferite etape ale vietii si ale credintei, uneori se apropie de Dumnezeu prin pocainta, rugaciune si inplinirea voii lui Dumnezeu, alteori se indepartraza de Dumnezeu prin implinirea voii proprii savarsind anumite pacate.Important este daca se afla in credinta cea adevarata.Este un Domn, o credinta si un botez. Duhul Sfant lucreaza doar in Biserica cea adevarata.Chiar daca omul pacatuieste, daca se afla in credinta cea dreapta Dumnezeu il povatuieste in diferite moduri, uneori trimite Duhul Sfant sa il lumineze daca vede ca omul se pocaieste dupa ce a gresit, daca nu se caieste de pacate ingaduie sa vina asupra lui unele necazuri s-au boli ca sa-l intoarca spre pocainta.Nu poate omul sa greseasca cat poate Dumnezeu sa ierte. Uneori Dumnezeu ingaduie ca un om sa fie luptat de anumite patimi pentru ca omul sa se smereasca si sa recunoasca ca fara Dumnezeu nu poate sa faca nimic.Cu orice om care se afla in credinta dreapta, Dumnezeu are un plan de mantuire.Noi vedem pe om ca pacatuieste dar pocainta care o face in ascuns nu o vedem.De aceia nu este bine sa judecam pe nimeni pentru ca nu stim noi cum lucreaza Dumnezeu cu el si nici pocainta lui nu o cunoastem.Omul se mantuieste daca se afla in credinta dreapta, daca se smereste, daca se pocaieste si daca duce o lupta impotriva patimilor si a pacatelor.Chiar daca el nu reuseste sa biruiasca patimile, prin lupta si cu ajutorul lui Dumnezeu el poate sa le inputineze si pentru aceasta lupta el va fi incununat.Pentru ca Dumnezeu nu rasplateste omului realizarile ci intentia.Multi au realizat mult si apoi s-au mandrit si au cazut in iad.Deci in orice stare ne-am afla important este sa ne aflam in credinta cea dreapta pe care au urmato toti sfintii, de cate ori cadem in pacate sa ne ridicam prin pocainta si marturisirea pacatelor sa ne inpartasim cu trupul si sangele Domnului daca ne este ingaduit, sa ducem lupta cea buna inporiva pacatelor, sa ne smerim si sa nadajduim la mila lui Dumnezeu nu la faptele noastre. Pentru ca in dar santem mantuiti si celui smerit Dumnezeu ii da har iar celui mandru ii sta impotriva.