| aabaaab3278 a întrebat:

Unde in Biblie scrie despre moaste respectiv icoane facatoare de minuni?

33 răspunsuri:
| Darr1u5 a răspuns:

Despre moaste nu scrie. Nu te poti inchina unor moaste, adica unor oase lipsite de viata. Iar despre icoane, uite ce scrie: "Să nu ai alţi dumnezei afară de Mine.
Să nu-ţi faci chip cioplit, nici vreo înfăţişare a lucrurilor care sunt sus în ceruri, sau jos pe pământ, sau în apele mai de jos decât pământul.
Să nu te închini înaintea lor şi să nu le slujeşti; căci Eu, Domnul Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirea părinţilor în copii, până la al treilea şi la al patrulea neam al celor ce Mă urăsc,
şi Mă îndur până la al miilea neam de cei ce Mă iubesc şi păzesc poruncile Mele." Exodul 20:3.
Astfel, nu putem sa ne inchinam unor icoane sau a unor moaste, ci singurului care trebuie sa ne inchinam este Dumnezeu. Acum, cum sta treaba cu icoanele care fac minuni. In biblie mai scrie: "Adevărat vă spun că, dacă aţi avea credinţă cât un grăunte de muştar, aţi zice muntelui acestuia: „Mută-te de aici acolo", şi s-ar muta; nimic nu v-ar fi cu neputinţă." Matei 17:20. Deci si astazi e valabil, daca cineva crede ca o icoana face minuni si el se va vindeca, se poate sa se vindece. Cunosc o intamplare in care era cineva in spital pe moarte, medicii nu ii mai dadeau nici o speranta. Dar a venit un medic si i-a zis persoanei respective "ia medicamentul asta" si ia oferit o pastila simpla pentru ameliorat durerea si ia mai zis "de la pastila aceasta, ori de faci sanatos ori mori", persoana bolnava a luat pastila cu credinta ca se va vindeca, si desi pastila nu era cu nimic mai speciala, din cauza credintei lui chiar in ziua aceea s-a vindecat. La baza oricarei vindecari sau minuni sta credinta.

| Darr1u5 a răspuns:

Daca mai ai nelamuriri legate despre Biblie si credinta adevarata, care a poruncit-o Dumnezeu, ma poti intreba si iti raspund cu mult drag, pentru ca nu sunt deloc pe langa subiect.

| aabaaab3278 explică (pentru Darr1u5):

Multumesc, despre icoane stiam.

| BogdantheDreamer a răspuns:

La mormantul lui Iisus veneau mironositele care se rugau lui si ii imbalsama trupul cu arome. Un fel de cultul mortilor banuiesc.

| milan9 a răspuns:

Unde in Biblie scrie despre albume foto, obiecte de uz casnic, mijloace de locomotie, tren, metrou? si de ce ipocritii le folosesc daca nu scrie in Biblie? thinking thinking thinking
Acesta este rationamentul tau?

Icoanele nu sunt interzise de nici o cerinta din Biblie. DIMPOTRIVA...
Stim ca si evreii aveau statui cu heruvimi din aur. Porunca a doua a fost dată pentru un anumit context istoric, pentru acei evrei care L-au părăsit pe Dumnezeu si cinsteau Zeităţi păgâne! sad

UNICUL SCOP pentru care a fost data aceasta porunca a fost doar ELIMINAREA CONCURENŢEI (a falselor zeităţi păgâne care Îl concurau pe Dumnezeu), si nicidecum eliminarea obiectelor de cult, din moment ce evreii insisi aveau SUTE de obiecte de cult…

| milan9 a răspuns:

Ce spui de faptul ca toate denominaţiunile sectante au cel puţin 70 % din cultul "asemănărilor"? thinking thinking

Fiecare cult creştin foloseşte excesiv funcţia de reprezentare pe care o are IMAGINEA.

Dumnezeu NU INTERZICE ASEMĂNAREA (dovadă sunt statuile heruvimilor CERUTI DE DUMNEZEU). El interzice doar imaginea falselor zeităţi (CONCURENTE), prin care evreii părăseau amintirea lui Dumnezeu cel adevărat.

Astfel, „imagini" ale lui Hristos şi ale sfinţilor, apar în cărţi, reviste, biblii cu imagini, pliante, filme, postere, etc., iar aceste "imagini" sunt însoţite cel puţin de un "gând" de respect! Ei când le reprezintă peste tot, reprezintă idoli? Nu. Şi tot la fel, în Biserică, icoanele sunt însoţite doar de un "gând" de cinstire, respect, şi legătură cu persoana reală!

| milan9 a răspuns:

Referitor la MOASTE...

Atitudinea de cinstire a osemintelor este întâlnită CHIAR ȘI ÎN VECHIUL TESTAMENT:
"Apoi a murit Elisei şi l-au îngropat, iar în anul următor au intrat în ţară cete de moabiţi. Dar iată, odată când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete şi speriindu-se au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela S-A ATINS DE OASELE LUI ELISEI ȘI A ÎNVIAT şi s-a sculat pe picioarele sale" ( IV.Regi13,20-22).

| aabaaab3278 explică (pentru milan9):

Ce intreb eu ce raspunzi tu? Stiu despre icoane

| danay72 a răspuns:

Nici unde nu scrie despre asa ceva.Multi spun despre episodul cand un mort a fost aruncat peste cadavrul lui Elisei si acesta a inviat, dar nu spune nici unde ca au luat oasele lui Elisei si s-au inchinat lor.

| martzian a răspuns:

Nicaieri Biblia nu incurajeaza inchinarea la icoane sau la moaste. Si nicaieri nu am gasit icoana facatoare de minuni.

| martzian a răspuns (pentru martzian):

PS: din pacate astfel de practici si contrafaceri barbare, nebiblice si idolatre, incurajate tocmai de catre cei care ar trebui sa ii calauzeasca pe calea sfanta, sunt o parte a motivelor pentru care oamenii se departeaza de la credinta.

| Mădă0611 a răspuns (pentru martzian):

La fix a picat subiectul. big grin
Icoana e un simbol, pestele e un simbol. De ce al 2-lea e acceptat de voi, pare-mi-se esti baptist thinking, sau ma rog, de protestanti sau neoprotestanti, si primul (icoana) nu, sau semnul crucii?

| martzian a răspuns (pentru Mădă0611):

Eu nu vorbesc de nici un simbol si nici de picturi. Eu vorbesc de inchinare.

| martzian a răspuns (pentru Mădă0611):

Apropo, imi place avatarul tau. happy

| milan9 a răspuns:

Sf. Cruci_ sau icoanelor li se acordă doar "CINSTIRE" şi nu divinizare! Icoanele sunt doar obiecte de cult.
Evreii nu se "temeau" de sutele de feluri de obiecte de cult adoptate la cererea lui Dumnezeu... happy

Deşi cinstirea sfinţilor sau a obiectelor de cult mai este numită uneori "închinare", aceasta nu e decât o confuzie cauzată lingvistic de polisemia termenului. Confuzie explicată probabil prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.
Ori, ştim foarte bine că NE ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre a arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc… happy


| Mădă0611 a răspuns (pentru martzian):

A, raspunsul meu nu era raspuns la ce ziceai, voiam de cand am vazut ca ti-ai pus avatarul asta sa intreb, dar nu s-a ivit ocazia. Ei nu hartiei se inchina, ci persoanei simbolizate, moastele sunt alta treaba, e disperare, dar icoanele sunt ca fotografiile cu cei dragi pe care le pupi cand ti se face dor si sigur nu te gandesti ca pupi hartia, ci persoana. Deci, de ce simbolurile astea sunt vazute ca fiind ceva rau si celelalte nu? Nu vorbim de disperati. Semnul crucii e marturisirea credintei in moartea si invierea lui Iisus.

| Mădă0611 a răspuns (pentru martzian):

Esenta panteismului meu. tongue

Răspuns utilizator avertizat
| martzian a răspuns (pentru Mădă0611):

Apreciez întrebarea ta, Mădă și nu o tratez cu ușurătate. Ceea ce cred eu se exprimă prin principiul "Sola Scriptura". Știu că creștinii ortodocși afirmă că se închină la a ceea ce reprezintă imaginea și eu înțeleg asta (deși cei mai mulți NU fac diferența). Cu atât mai mult cu cât eu sunt "născut-crescut" ortodocx. Pun ghilimelele pentru că asta înseamnă doar că m-am născut într-o familie oficial ortodoxă, eu fiind, în tinerețe, ateu.

Ceea ce spun eu este:

1. Biblia NU încurajează forma asta de închinare. Deloc și din contră. Mai mult, ea interzice reprezentarea lui Dumnezeu. In mod explicit, clar.

2. Foarte multe icoane sunt ale unor sfinți – oameni. Închinarea la făptură este greșită și interzisă în modul cel mai clar. Doar către Dumnezeu este permisă.

3. Nu pot empatiza cu ideea fotografiei, deși respect explicația. De ce? Dacă, teoretic, îți pierzi soțul sau soția și nu ai nici o poză cu ea – cu el, este OK orice poză, chiar dacă nu sunt ale lui / ale ei? Sunt icoane în care modelele au fost bunicii lui Ceaușescu, Gigi Becali sau alții. Iar Dumnezeu nu arata cu siguranta asa: http://bisericasfantulstefan.home.ro/images/icoane/DumnezeuTatal.jpg

Încă o dată, eu NU văd nimic rău într-o imagine care reprezintă o operă de artă, ci spun că Biblia interzice reprezentarea lui Dumnezeu, închinarea la făptură - om sau orice altceva, lucruri etc.

Nu am spus nimic despre semnul crucii. Nici nu l-am contestat, "nu l-am văzut rău". Nu am ceva împotriva lui – cred că nici nu ajută și nici nu strică.
Oamenii au avut diferite moduri de a se recunoaște între ei, de aici peștele. Nu se închinau la el, ci foloseau "insigna" pentru a se recunoaște pe vremea când persecuția le punea viața în pericol. Din nou, în zilele noastre nu ajută și nici nu strică, deși e fain ca uneori să recunoști pe câte unul în trafic prin badge-ul pus pe mașină.

| SuNaM a răspuns (pentru Darr1u5):

Serios? Nu scrie de moaste?,, Domnul păzeşte toate oasele dreptilor iar nici unul din ele nu se va zdrobi(PS, 33:19).Sau aici:Elisei a murit şi a fost îngropat. În anul următor, au intrat în ţară nişte cete de moabiţi. Şi, pe când îngropau un om, iată că au zărit una din aceste cete şi au aruncat pe omul acela în mormântul lui Elisei. Omul s-a atins de oasele lui Elisei şi a înviat şi s-a sculat pe picioare. (2 Împăraţi 13:20-21).Deci se spune si despre moaste.Mi-a placut raspunsul cu icoanele. Felicitari.

| SuNaM a răspuns (pentru milan9):

Frumos spus, si in psalmul 33, 18-19)

| Darr1u5 a răspuns (pentru SuNaM):

S-ar putea sa ma fi inteles gresit ceea ce am zis despre icoane. Acum am recitit ce am scris, si din greseala am zis, ca cine crede in ele se poate vindeca. Imi cer scuze inainte tuturor pentru ca nu vreau sa duc in eroare pe nimeni. Multumesc pentru faptul ca m-ai tras atentia.

Da se poate vindeca, cine crede in ele, insa acea vindecare nu o face Dumnezeu, ci puterea intunericului. Daca Dumnezeu a poruncit sa nu ne inchinam cu nici un chip altei zeitati, figuri asemanatoare cu cele din cer - icoane, nu putem sa ne punem increderea in ele.

Vreau sa fiu foarte clar, si sa nu ma inteleaga nimeni gresit. Avem un singur Dumnezeu caruia trebuie sa ii slujim, nu avem mai multi, nu trebuie sa ne inchinam unei icoane, unui idol, unui sfant, unui om, unui preot, etc, nici macar mamei Lui(cum fac altii). Pentru ca El spune: "sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirea părinţilor în copii, până la al treilea şi la al patrulea neam". Deci fiti foarte atenti cui slujiti si in cine va puneti increderea. Dumnezeu te poate vindecaa, de aceea trebuie sa crezi doar, si El o va face. Nu trebuie sa apelezi la altcineva, decat la Dumnezeu, pentru a nu te pedepsi pana la al 3-lea sa al 4-lea neam.

Acum, de ce nu trebuie sa slujim nici moastelor. Ceea ce scrie in psalmi, nu se refera nicidecum la moaste. Zice ca Dumnezeu ne pazeste oasele si nu ingaduie ca nici unul sa ni se sfarame, bineinteles cat timp suntem in viata. El ne pazeste de rau, dca ne incredem in El. Uite raspunsul aici:
Psalmi 91:7
"O mie să cadă alături de tine, şi zece mii la dreapta ta, dar de tine nu se va apropia."Asta inseamna ca ne pazeste oasele. Dupa moarte pamantesca, trupul intra in tarana (din tarana a fost facut Adam) si acolo el putrezeste, in timp ( nu dintr-o data) Nu mai ajuta cu nimic, ci sufletul va mosteni, fie fericirea vesnica fie chinul vesnic.

Cat despre Elisei, el a fost un om dupa voia lui Dumnezeu, un prooroc al sau. Din greseala, au fost ingropati alti oameni in acelasi loc unde a fost ingropat si Elisei. Dumnezeu a randuit ca prin atingerea de oasele lui, acestia sa invie. Aici a fost minunea lui Dumnezeu. Eu cred astfel: Daca merge un mort si se atinge de oasele lui Elisei, cred ca si acum va invia. Dar doar de oasele lui Elisei si bineinteles daca Dumnezeu voieste.

Credeti, ca daca un om mort se atinge acum de moastele sfantului X, invie?

Eu cred ca nu. Daca tot a venit vorba de moaste cunosc pe cineva care a fost o perioada intr-o manastire din Romania si a povestit ce se petrece pe acolo. Nu vreau sa zic aici, insa ce a zis despre moaste a fost ca, intr-o zi manastirea trebuia sa expuna mostele lui X, insa s-a intamplat ceva si acestea au disparut intre timp. Ca manastirea sa nu ramana de rusine ca au pierdut mostele, un preot am mers dimineata si a gasit oasele unui caine in gradina, le-a luat l-a asezat frumos in locul celor disparute si nimeni nu a stiut ce s-a intamplat. Au mers multi oameni sa se inchine acestor moaste, cand de fapt ele erau ale unui caine. E o tragedie, dar nimeni nu stie ce fel de oase sunt acolo si in loc sa se faca mai bine poate se fac mai rau.

Dumnezeu nu a poruncit sa ne inchinam unor moaste ci mai degraba este o uraciune sa ne inchinam lor. El e singurul caruia trebuia sa ii slujim.
Matei 6:24
"Nimeni nu poate sluji la doi stăpâni. Căci sau va urî pe unul şi va iubi pe celălalt; sau va ţine la unul şi va nesocoti pe celălalt; nu puteţi sluji lui Dumnezeu şi lui Mamona."
Deci ori il slujim pe singurul Dumnezeu, ori slujim icoanelor, mostelor si altor IDOLI?

| aabaaab3278 explică (pentru SuNaM):

Multumesc. Asta doream sa aud

| milan9 a răspuns:

Toate denominaţiunile sectante au cel puţin 70 % din "cultul asemanarilor", intr-un fel, al icoanelor... Ce anume insaa ii impiedica sa recunoasca? Ipocrizia sau prozelitismul propriei secte? thinking

Fiecare cult creştin foloseşte excesiv funcţia de reprezentare, de "asemanare" pe care o are imaginea.

Dumnezeu NU INTERZICE ASEMĂNAREA (dovadă sunt statuile heruvimilor CERUTI DE DUMNEZEU). El interzice doar imaginea falselor zeităţi (CONCURENTE), prin care evreii părăseau amintirea lui Dumnezeu cel adevărat.

Astfel, „imagini" ale lui Hristos şi ale sfinţilor, apar în cărţi, reviste, biblii cu imagini, pliante, filme, postere, etc., iar aceste "imagini" sunt însoţite cel puţin de un "gând" de respect! Ei când le reprezintă peste tot, reprezintă idoli? Nu. Şi tot la fel, în Biserică, icoanele sunt însoţite doar de un "gând" de cinstire, respect, şi legătură cu persoana reală! happy

| milan9 a răspuns:

Evreii nu se "temeau" de sutele de feluri de obiecte de cult adoptate la cererea lui Dumnezeu...
Deşi cinstirea sfinţilor sau a obiectelor de cult mai este numită uneori "închinare", aceasta nu e decât o confuzie cauzată lingvistic de polisemia termenului. Confuzie explicată probabil prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.
Ori, ştim foarte bine că NE ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre a arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…

Nu există nici o "speranţă" pentru cârcotaşi happy de a-L confunda pe Dumnezeu cu creaţia Sa minunată…

| aabaaab3278 explică (pentru milan9):

Si englezii ce mai zic? Ei zic praying, nu e ca la noi.

| SuNaM a răspuns (pentru aabaaab3278):

Cu placere!

| AndreiM77 a răspuns:

Nicaieri! nu mi se pare normal sa ma inchin la o poza, la un dinte sau la niste oase.

| PasDeNom a răspuns:

Niciunde. E doar intr-o mentalitate manipulata, slaba si indoctrinata. Bafta cu portofelele frecate de oase. Sa ma anunte cineva daca se imbogateste sa merg si eu sa-mi frec garderoba de morminte. Multumesc anticipat.

| milan9 a răspuns (pentru PasDeNom):

Dumnezeu NU INTERZICE ASEMĂNAREA (dovadă sunt statuile heruvimilor CERUTI DE DUMNEZEU). El interzice doar imaginea falselor zeităţi (CONCURENTE), prin care evreii părăseau amintirea lui Dumnezeu cel adevărat.

Tot la fel cum la un muzeu toti oamenii ar dori sa atinga spre exemplu sabia lui Stefa cel Mare sau Mihai Viteazul, doar pentru a intra in contact cu istoria, la fel se intampla si in cayul moastelor. Nu este o obligatie crestina, ci doar o manifestare a dorintei de a "cunoaste", sub nesfarsitele sale forme...