anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cum imi dau seama daca sunt dizlexica sau nu? Care sunt simptomele?

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Câştigător
| Chamberlin a răspuns:

Daca ai reusit sa scrii intrebarea corect, inseamna ca nu esti dizlexica happy

2 răspunsuri:
| PisiGirlForYou a răspuns:

Pai,in pricipiu, un individ cu dislexie manifesta urmatoarele:
- confunda literele cu cifrele;
- are dificultati in a scrie de la tabla sau in a copia din carte;
- scrisul este dezordonat;
- isi aminteste cu greu continutul unui film sau al unei carti, chiar daca sunt printre preferatele lui;
- manifesta lipsa de coordonare si se adapteaza cu greu la jocurile ce presupun organizare;
- nu percepe corect ritmul muzicii;
- memoreaza si intelege cu greu ceea ce i se spune;
- pronuntia este defectuoasa;
- isi gaseste greu cuvintele pentru a se exprima;
- atunci cand constientizeaza ca sunt diferiti fata de ceilalti, devin deprimati si isi pierd increderea in sine.

| Momealla a răspuns:

Simtomele dislexiei sunt urmatoarele:
Dar daca ai doar 1-2 semne asta inseamna ca nu esti big grin
- vorbeasca mai tarziu decat ceilalti copii
- sa aiba dificultati mai mari decat alti copii in pronuntarea cuvintelor. De exemplu, copilul poate citi "marsa fare" in loc de "farsa mare"
- sa adauge mai incet cuvinte noi in vocabular si sa aiba probleme in reamintirea cuvantului corect
- sa aiba probleme in invatarea alfabetului, a numerelor, zilelor saptamanii, a culorilor, a formelor, la scrierea si citirea propriului nume
- sa aiba dificultati la recitarea de poezioare de la gradinita sau a cuvintelor care rimeaza. De exemplu, copilul poate sa nu fie in stare sa gaseasca cuvinte care sa rimeze cu cuvantul "loc", cum ar fi "foc" sau "poc"
- sa dezvolte tarziu capacitatile motorii de finete
- sa aiba dificultati la separarea sunetelor in cuvinte si agregarea sunetelor pentru a forma cuvinte.
Un copil de la gradinita pana in clasa a patra poate sa:
- aiba dificultati la citirea cuvintelor singulare, care nu sunt inconjurate de alte cuvinte.
-sa invete greu legatura dintre litere si sunete
-sa confunde cuvinte mici cum ar fi "in" si "nu" sau "mere" si "tare"
-sa faca greseli constante de citire si ortografie, cum ar fi: inversarea literelor "d" si "b", sa faca inversiuni ale cuvintelor, cum ar fi "cap" si "pac", sa faca inversiuni cum ar fi "u" in loc de "n", sa faca transpozitii cum ar fi "stop" cu "post", sa faca substitutii cum ar fi "casa" cu "acasa".
Un copil din clasa a cincea pana in clasa a opta poate sa:
-citeasca la un nivel mai scazut decat cel asteptat
-sa inverseze secventialitatea literelor cum ar fi "murg" cu "mugur" sau "stop" cu "post"
-sa discearna si sa invete greu prefixele, sufixele, radacina cuvantului si alte strategii de citire si sciere ortografica
-sa aiba dificultati la scrierea ortografica, putand scrie acelasi cuvant diferit pe aceeasi pagina
-sa evite citirea cu glas tare
-sa aiba dificultati cu problemele de matematica scrise in cuvinte
-sa scrie cu dificultate sau sa aiba un scris ilizibil. De obicei, apuca pixul sau creionul intr-un mod ciudat, cu tot pumnul sau tinndu-l foarte strans
-sa evite sa scrie
-sa aiba o memorie proasta sau incetinita a faptelor.
Elevii de liceu sau studentii pot sa:
-citeasca foarte incet si cu inacuratete
-sa aiba greseli de ortografie si sa scrie in mod diferit acelasi cuvant pe aceeasi pagina
-sa evite testele care sa implice scrisul sau cititul. Sa evite sau sa intarzie temele de citit sau de scris
-sa aiba probleme in pregatirea rezumatelor sau a ideilor principale pentru ore
-sa aiba un vocabular neadecvat sau sa fie incapabil sa stocheze informatii din citit.
Adultii cu dislexie pot sa:
-ascunda problemele cu citirea
-sa scrie incorect ortografic si sa se bazeze pe altii sa scrie pentru ei
-sa evite sa scrie sau sa nu poata scrie deloc
-sa fie foarte competenti in limbajul oral
-sa se bazaze pe memorie mai degraba decat pe citirea informatiilor
-sa fie foarte intuitivi si sa aiba capacitati de comunicare foarte bune
-sa aiba o gandire in spatiu foarte buna. Exemple de meserii care sa necesite o gandire in spatiu foarte buna includ: ingineri, arhitecti, artisti, manufacturieri, matematicieni, fiziceni, medici (mai ales ortopezi, chirurgi) si dentisti
-sa lucreze deseori sub capacitatile lor intelectuale
-sa aiba dificultati la organizare si planificare
-sa aiba dificultati in organizarea timpului. De exemplu, ajung la intalniri prea devreme, prea tarziu sau uita de intalniri. Se bazeaza deseori pe ceasuri digitale pentru ca nu pot citi ora de pe ceasurile normale
-sa fie antreprenori, in ciuda capacitatii scazute de a citi, care le poate submina succesul in afaceri.