anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am ignorat această urgentă problemă, pentru că m-am gândit că Google lucrează la securitatea conturilor și a aplicației în sine.

Am intrat în aplicația mea de Banking (ING Home Bank) și în repetate rânduri, am observat debitări necunoscute către google play (conturile pentru aplicațiile aferente). Ce se petrece aici oameni buni? Cum e posibil, fără să-mi atașez nici un cont bancar și nici cardul la serviciile Google? Cum e posibil așa ceva? De unde au ei informațiile despre bancă? Cum pot retrage ei fără autorizarea mea? Mai ciudat este că "plata a fost autorizată" în aplicația mea de banking, deși eu n-am primit mesaj. Nu mai funcționează 3d Secure-ul? Mă duc și fac un scandal de zile și la google și la bancă. Nu-i mare pierderea (549 Ron debitat la conturile google play).

Nu admit așa ceva. Sper, ca-n urma formularului completat către google, să mi se restituie banii în cel mult o săptămână!

https://pay.google.com/payments/unauthorizedtransactions (n-au trecut 120 de zile, am șanse să-mi primesc toți banii înapoi)?

11 răspunsuri:
| madalnandreei0 a răspuns:

Esti sigur ca nu cumva un alt membru al familiei a facut asta?
Sau poti face un ticket mai exact cu aceasta problema, dar intai mergi la banca si afla mai multe informatii. Poate ai fost ironic cand ai spus ca nu-i mare pierderea, dar in Romania aia sunt bani.

Răspuns utilizator avertizat
| GPA a răspuns (pentru costinvlad490):

Ascultă-mă mai întâi. Cardul și contul bancar sunt securizate atât prin parolă, autentificare biometrică și confirmare pe mail. Îmi blochez de fiecare dată cardul (îl dezactivez când nu-l folosesc) și blochez plățile POS și online. Din start, degeaba ai tu cardul meu (și cu 3d secure activ), pentru că e bibelou cardul. Nu poți face plăți cu un card inactiv.
Mi-am făcut licențe pentru Avast premium, la securitate nici nu discutăm. Alta este problema...

Bula
| Bula a răspuns:

Android este dezvoltat de Google.
Aplicatiile le poti descarca de la Google (play) sau din alte site-uri.
Pentru Google, daca ai dat acordul de conexiune intre contul tau bancar si Android, automat datele contului tau bancar sunt cunoscute.
In continuare, daca mai descarci o aplicatie platita sau te inscrii la ceva servicii care costa, atunci automat sumele se descarca din contul tau.

Verifica pentru ce aplicatii /servicii te pun la plata!

Răspuns utilizator avertizat
| GPA a răspuns (pentru costinvlad490):

Nu-i salvat ca metodă de plată. Orice descarc intră prin filtrul Avast-ului.

| doctorandus a răspuns (pentru GPA):

Orice website pe care ai cumparat vreodata cu cardul de credit poate fi spart si astfel afla hackerul toate detaliile. D-aia eu nu folosesc carduri de credit.

| doctorandus a răspuns (pentru costinvlad490):

Pentru o verificare rapida: http://monitor.firefox.com/

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| Ora de net a răspuns:

Salut!

Înțelegem că poate fi foarte revoltător să vezi că se întâmplă niște tranzacții despre care tu nu știi.

De fiecare dată când se face o achiziție din Google Play primești și un email de confirmare cu informațiile de confirmare ale tranzacției. Poți verifica și ce mailuri ai primit de la Google Play în data în care s-a făcut tranzacția. În plus, aici poți găsi mai multe modalități de a accesa istoricul achizițiilor tale din Google Play: https://support.google.com/googleplay/answer/2850369?hl=ro#

Dacă acele informații nu te ajută să îți dai seama unde și cum s-au dus banii îți recomandăm să ceri clarificări atât de la Google și să anunți în același timp și banca pentru a evita tranzacții viitoare neautorizate. În dicuțiile cu aceste persoane propunem o atitudine fermă, dar nu agresivă, colaborarea cu aceștia va duce mai ușor la soluționarea situației.

În general este important să introduci datele de pe card numai pe site-uri și în aplicații sigure și să citești cu atenție setările pe care le accepți. Poate fi selectată automat o plată recurentă (îți ia o sumă de bani la un anumit interval fără acordul tău la fiecare tranzacție) sau să fie salvate datele de pe cardul tău și în alte aplicații față de cea către care plătești.

Te poți asigura și că nu mai are nimeni acces la telefonul tău și nu există posibilitatea ca altcineva să facă aceste tranzacții în locul tău.

În același timp, cu ajutorul băncii îți recomandăm să activezi setările avansate de siguranță și securitate asociate contului tău bancar.

Sperăm ca această situație să se rezolve!