| marinette a întrebat:

Ce e aceea suflet si ce stiti despre el(filosofic)? Va rog mult ajutati-ma!

Răspuns Câştigător
| Victoria a răspuns:

Aristotel defineşte sufletul ca principiu al vieţii şi al mişcării fiinţelor vii. De asemenea, Aristotel este interesat de sufletul uman ca principiu al inteligenţei, dar în opoziţie cu Platon, acest aspect nu are decât un loc secund, mai cu seamă viaţa animală impunând lucrarea.
Contrar lui Platon, care definea sufletul ca pe o realitate autonomă, separată de corp şi unită accidental cu el, Aristotel, se interesează de suflet drept componentă esenţială a acestui tot indisolubil care este fiinţa vie. Principiu al vieţii, sufletul este inclus în corp: el este ceva al corpului, care îi dă această calitate particulară de viu. El este astfel strâns legat de organizarea corpului: o piatră (existenţă naturală inertă) sau o maşină (existenţă artificială) nu pot primi viaţa. Pe de altă parte, distrugerea unui singur organ este câteodată suficientă pentru a-i lua animalului calitatea sa esenţială de viu.
Pentru a defini ceea ce este sufletul în raport cu corpul, Aristotel încearcă două comparaţii. Dacă securea avea suflet, acesta era "securitul", adică aptitudinea de a tăia; dacă ochiul avea suflet, acesta era capacitatea de a vedea (vederea). Ceea ce defineşte securea drept secure şi ochiul drept ochi este perfecţiunea lor proprie (funcţia lor); pentru suflet această perfecţiune este viaţa.
Aristotel numeşte acest principiu de perfecţiune entelehie. Sufletul este astfel definit drept "entelehia primară a unui corp organizat care posedă viaţa ca potenţialitate". Aristotel de asemenea spunea ca sufletul este viata, neavind limite.
Sufletul ca principiu vital: hrănirea şi reproducerea
Chiar la scara ei cea mai umilă, viaţa nu constă într-un proces pur mecanic şi material. A se hrăni nu este tot una cu acumularea hranei şi creşterea de o manieră nedefinită. Transformarea acestei hrane într-un fel anume măreşte părţile corpului conform unei limite, unei proporţii şi unei armonii; sufletul este principiul care realizează această proporţie armonioasă.
Sufletul ca principiu senzorial
Pentru Aristotel, simţul nu este alterat de sensibil, senzaţia constând mai curând într-o trecere în act a sensibilului şi totodată a facultăţii de a simţi. De altfel, nu există contact corporal în senzaţie. Dimpotrivă, este nevoie de o anumită distanţă între simţ şi lucru, un "mediu" ce transmite proprietăţile sensibile ale lucrului.
Sufletul ca principiu intelectual
Gândirea este legată de corp prin exerciţiu, fiind total independentă de corp prin obiectul său. Această ambiguitate face deosebit de complexă rezolvarea problemei nemuririi sufletului, a cărei condiţie esenţială este capacitatea sa de a exercita o activitate proprie în afara corpului. Aristotel compară gândirea cu senzaţia. Vederea degajă culorile lucrului, dar pentru aceasta ea are nevoie de lumină care face în acelaşi timp lucrul "vizibil" şi ochiul "văzător". Gândirea are de asemenea nevoie de un echivalent al luminii pentru a supune lucrurile gândului. Această "lumină" intelectuală este numită de Aristotel "gândire în act".

3 răspunsuri:
| radicalthinker a răspuns:

BarbieGirl dă un răspuns minunat. Dar el vine dintr-un timp în care nu se cunoştea mai nimic despre organismul uman.
Concepţia modernă este aceea că sufletul este o formulă filozofică ce nu-şi găseşte corespondent în realitate, ca D-zeu, rai etc. Mai simplu: sufletul nu există. În fapt, de ce ar fi nevoie de el? Faptul că acest termen, suflet, este prezent în atât de multe construcţii verbale nu este o dovadă că el există, ci doar faptului că ne debarasăm foarte greu de expresii ce vin din vechime, chiar dacă ele, literalmente, nu au sens.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Suflet e atunci cand tu plangi iar eu rad de tine. se numeste ca nu am suflet big grin

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Eu nu stiu despre suflet dar stiu ca un suflet e un suflet