| Theo94 a întrebat:

Ce parere aveti despre ipoteza marelui filtru, civilizatiile (din univers) avanseaza pana la un anumit punct si apoi se autodistrug (nu toate bine inteles), poate ca din aceasta cauza nu am descoperit nici una sau poate ca nu avem tehnologia necesara, de ex. SETI foloseste radiotelescoape pentru a detecta semnale radio de la posibile civilizatii, dar poate civilizatiile extraterestre nu folosesc acest tip de tehnologie (radio)?

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns:

Civilizatiile din intreg universul comunica intre ele; doar ca pe Terra exista "experti" care "privesc" in directia graesita cu instrumente inadecvate

| Steregoi a răspuns:

Nu s-a autodistrus nici o specie extraterestra. Cerurile sunt ale lui Dumnezeu iar Pamantul l-a dat oamenilor.

| Mircea08 a răspuns:

Parerea mea e ca aceasta generatie nu va afla raspunsul la intrebarea ta. Avem prea putine informatii in domeniu, restul sunt pareri

Nu cred ca o specie s-ar autodistruge, nu ar fi logic, poate sa moara din cauze naturale.Probabil chiar noi suntem cea mai avansata civilizatie, poate suntem primii ajunsi in acest stadiu. Daca nu, extraterestrii foarte avansati sunt in alte galaxii, la milioane de ani lumina de noi si nici ei nu ne pot gasi. Poate am avut "ghinion" si am picat intr-o galaxie fara viata capabila sa trimita mesaje.

Exista viata in univers aflata la dierite stadii de evolutie. exista forma de viata inferioara speciei umane (dpdv evolutiv, normal ca intra si tehnologia), dar exista si specii mult, mult mai evoluate decat noi. eu nu-l mai pun pe ''poate''.NU trebuie sa ne fie frica sau rusine de adevar! nu sunt publicate multe informatii....cu unii nu putem ''lua legatura'' iar astia mai smecheri, sunt scumpi la vedere si nu vor sa fie identificati. poate... laughing big grin

| benny7 a răspuns:

De ce nu ne întâlnim cu străinii? Conceptul de "Marele Filtru" a apărut pentru prima dată în 1996 într-un articol al economistului american Robin Hanson (Robin Hanson). În mod simplu, ideea este că există un fel de "prag" pentru care orice viață din universul nostru încetează inevitabil - o anumită barieră care oprește o civilizație avansată din punct de vedere tehnic capabilă să colonizeze universul fără a lăsa să reușească:

"Totul poate fi foarte simplu: viața nu apare deloc pe alte planete, sau nu, dar nu se dezvoltă într-o stare suficient de rezonabilă!