| Steregoi a întrebat:

Cica "macroevolutia se produce in timp" ceea ce este o afirmatie gresita si nedovedita arheologic. Daca ar fi fost asa ar fi trebuit sa se gaseasca fosile intermediare pentru fiecare specie ceea ce in realitate nu s-a gasit in straturile geologice. Ce mai stiti?

| Catrice a răspuns:

Și tu chiar crezi ca s-au descoperit toate fosilele existente?!
Ăștia mai descoperă și acum la câțiva zeci de ani niște oase preistorice ba declarat o zburătoare, ba de la mamifer.

| Steregoi explică (pentru chuckmanson):

M-am uitat la toate pozele. Daca privești la scheletul gibonilor sunt multe asemănări cu al omului in afara de caninii lungi si mâinile lungi.

Unele asemenea vietăți pretinse a fi "de tranziție" pot fi văzute si in prezent.

Acele animale au fost fosilizare la potopul din 2370 i.Hr. după ce au fost ingropate de ape in nămol care apoi s-a intarit.

Sunt erori de datare. Se considera ca cu cat are C14 mai mult cu atât e mai vechi. Înainte de potop era foarte puțin C14.

| chuckmanson a răspuns (pentru Steregoi):

Nu a existat niciun potop! Povestea aia e ridicolă dincolo de orice limită a prostiei.
Povestea asta a fost pur și simplu o invenție! De ce mai este asta o dezbatere în 2019? Și de ce este povestea asta atât de similară cu Epopeea lui Ghilgameș? Sunt practic aceeași poveste! Iar povestea cu un potop mondial a existat cu mult înainte ca biblia să fie scrisă. Sunt curios dacă știi măcar ce e ăla C14.

Https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Carbon-14

C14 "descrește prin descompunere radioactivă dupămoartea viețuitoarelor, permițând estimarea datei morții sau fixării."

"14C este produs în straturile înalte ale troposferei și în stratosferă prin absorbția neutronilor termici de către atomii de azot. Atunci când radiația cosmică pătrunde în atmosferă, acesta suferă diverse transformări, inclusiv producerea de neutroni."

Epopeea lui Ghilgames si altele, dinainte de scrierea Bibliei, se bazeaza pe evenimente care au avut loc adica potopul descris in Biblie. Dunele mari de nisip si deserturile mari sunt o dovada dintre mai multe ca acest potop mondial a fost in 2370 i.Hr.

Inainte de potop atmosfera nu permitea ca radiatiile cosmice sa ajunga pe Pamant si sa conduca la formarea de C14.

| chuckmanson a răspuns (pentru Steregoi):

Ok frate, dacă tu chiar crezi în povestea cu arca lui Noe, am câteva întrebări pentru tine. Te provoc să răspunzi la fiecare dintre ele folosind fapte științifice și logică. Dacă reușești să răspunzi la toate perfect, atunci voi fi foarte impresionat.
1.De unde a găsit Noe atât de mult lemn în Orientul Mijlociu?
3. Dacă Dumnezeu știa ce se va întâmpla, de ce îi mai părea rău că le-a făcut?
4.Și de ce ne pedepsește pentru prostia lui?
5.De ce a omorât Dumnezeu atât de mulți bebeluși și copii nevinovați?
6.Ce i-au făcut toate celălalte animale care nu au ajuns pe arcă?
7.Mai exact câte animale din fiecare specie trebuia să pună în arcă, 7 sau 2?
10.Cum de i-au ascultat și s-au dus spre arcă?
12.Ce s-ar fi întâmplat dacă iepurii ar fi început să se reproducă?
14.Cum au reușit să intre toate aceste animale într-un interval de 24 de ore?
17.Ce au făcut cu termitele?
19.Cum și-au dat seama care insectă e mascul și care e femelă?
20.Cum rămâne cu melcii, râmele și alte animale hermafrodite?
22.Cum de a susținu arca atât de multă greutate?
25.Mușchii animalelor s-ar fi atrofiat de la lipsa de efort, deci ce au făcut?
26.Cum a încăput atât de multă apă pe arcă?
27.Ce au făcut cu excrementele animalelor?
28.Ce s-ar fi întâmplat dacă vreun om sau animal ar fi luat vreo boală?
34.De unde au reapărut plantele, ciupercile și microorganismele?

| Steregoi explică (pentru chuckmanson):

1.De unde a găsit Noe atât de mult lemn în Orientul Mijlociu? - din păduri.
2.Cum au reușit, doar un bătrân și trei fii ai lui să construiască o navă atât de mare? - construcția a durat zeci de ani cu putere de la Dumnezeu.
3. Dacă Dumnezeu știa ce se va întâmpla, de ce îi mai părea rău că le-a făcut? - Dumnezeu nu știe tot ci doar știe tot ce se întâmpla.
4.Și de ce ne pedepsește pentru prostia lui? - Dumnezeu nu pedepsește ci respecta decizia omului de a cunoaște mai mult decât poate duce fara ca Dumnezeu sa se lase batjocorit. Din dragoste Dumnezeu a creat îngeri si oameni cu libertate de gândire si alegere.
5.De ce a omorât Dumnezeu atât de mulți bebeluși și copii nevinovați? - pentru ca aceștia aveau sa aibă o viață mizera datorita necredinței părinților lor.
6.Ce i-au făcut toate celălalte animale care nu au ajuns pe arcă? - animalele au murit ca o consecință a nerespectului omului pentru Dumnezeu.
7.Mai exact câte animale din fiecare specie trebuia să pună în arcă, 7 sau 2? - Noe nu avea decât sa accepte iar Dumnezeu ii aducea cate 7 perechi dintre cele curate si o pereche dintre cele necurate.
8.Cum au reușit doar o singură familie să aducă o pereche din fiecare animal necurat și șapte din fiecare animal curat? - Dumnezeu i le aducea. Pe timpul lui Hristos demonii au intrat in porci si porcii au intrat in mare.
9.Cum rămâne cu animalele precum cangurii, urșii koala, pinguinii, urșii polari și alte animale care trăiesc foarte departe de Orientul Mijlociu? - era un singur continent
10.Cum de i-au ascultat și s-au dus spre arcă? - Dumnezeu le-a adus la Noe.
11.Animalele au instincte, nu poți să lași un leu cu o antilopă fără să te aștepți ca unul să îl mănânce pe altul, nu poți să lași un mascul și o femelă din aceeași specie fără să te aștepți să se împerecheze, deci cum au reușit să le țină sub control? - Dumnezeu a avut grija. Daniel a trait linistit cu leii in groapa.
12.Ce s-ar fi întâmplat dacă iepurii ar fi început să se reproducă? - nu s-a întâmplat in arca așa ceva.
13.În lume sunt aproximativ 1150000 de animale, excluzându-le pe cele marine plus 2000000 de specii de insecte: cum dracu au reușit să încapă pe o barcă de 137 de metri lungime, 23 de metri lățime și 14 metri înălțime? - in Biblie cuvântul "specie" se refera la gen. Datorita potențialului de variație genetica cele câteva animale si insecte s-au diversificat după potop.
14.Cum au reușit să intre toate aceste animale într-un interval de 24 de ore? - 7 zile au avut la dispoziție. Dumnezeu i-a spus lui Noe după ce deja vietatile se apropiau de arca.
15.Cum au adunat toate insectele din lume, având în vedere că multe din ele nici nu trăiesc aproape unele de altele? - am răspuns.
16.Cum au putut albinele și furnicile să supraviețuiască, având în vedere că au nevoi de un grup imens pentru a putea trăi? - puterea Lui Dumnezeu.
17.Ce au făcut cu termitele? - puterea Lui Dumnezeu.
18.Cum au putut transporta paraziții, având în vedere că au nevoie de o gazdă pentru a trăi? - au intrat si aceștia odată cu gazdele.
19.Cum și-au dat seama care insectă e mascul și care e femelă? - Dumnezeu le-a ales.
20.Cum rămâne cu melcii, râmele și alte animale hermafrodite? - au încăput si acestea.
21.Cum a putut încăpea toată mâncarea pentru animale, 2 elefanți ar avea nevoie de 165561 de kilograme de mâncare, 2 hipopotami are avea nevoie 29801 de kilograme de mâncare, iar 2 lei cel puțin 8000 de kilograme de carne. Am calculat că doar mâncarea pentru girafe, 76650 kg (7 girafe pentru că sunt animale curate) ar ocupa întreaga arcă. Cum a încăput acolo? - materia provine din imaterie. Vezi minunea cu pestii si pâinile din timpul lui Hristos. Totusi, animalele au stat in staza in arca fara sa manance si fara sa bea.
22.Cum de a susținu arca atât de multă greutate? - era suficient de solida arca pentru cele câteva genuri reprezentative.
23.Cum rămâne cu mâncărurile speciale, cum ar fi bambusul pentru urșii panda și eucaliptul pentru koala? - Dumnezeu a avut grija si le-a indus staza. "Şi a închis Domnul Dumnezeu corabia pe din afară." Dumnezeu a avut grija si de restul celor necesare.
24.Cum rămâne cu condițiile speciale de mediu? Fiecare animal e adaptat la mediul lui de viață datorită evoluției, deci sunt sigur că nu ar rezista un an pe o barcă. - Dumnezeu a avut grija. Înainte de potop iarna era mult mai blanda iar axa Pamantului era mai putin inclinata.
25.Mușchii animalelor s-ar fi atrofiat de la lipsa de efort, deci ce au făcut? - Dumnezeu a avut grija.
26.Cum a încăput atât de multă apă pe arcă? - Dumnezeu a avut grija. Biblia nu da detalii. Hristos a menționat ca multe nu sunt scrise in scripturi.
27.Ce au făcut cu excrementele animalelor? - vietuitoarele erau in staza in arca.
28.Ce s-ar fi întâmplat dacă vreun om sau animal ar fi luat vreo boală? - Dumnezeu a avut grija.
29.Pentru a acoperi Everestul am avea nevoie de o cantitate de apă de 3, 5 ori mai mare decât cea existentă pe planetă. De unde a venit și unde s-a dus? - nivelul uscatului si adâncimea apelor s-a redistribuit. Munții înalți s-au format, după ce a încetat ploaia, pana a iesit Noe din arca.
30.Cum este posibil o cantitate așa mare de apă a căzut într-o durată de 40 de zile? - apa a țâșnit din pământ si a căzut din inelul de apa din atmosfera Pământului ce avea rol de efect de sera înainte de potop.
31. Având în vedere că o astfel de catastrofă ar schimba temperatura și presiunea apei, filtrarea luminii și ar amesteca apă dulce cu apă sărată, de ce nu a murit toată viața marină? - Dumnezeu e Atotputernic.
32.La o înălțime atât de mare precum cea de deasupra Everestului, aproape toate animalele ar îngheța, iar cele care nu ar îngheța s-ar fi sufocat de la lipsa de oxigen. De ce nu au murit? - arca nu a ajuns atât de sus. Înainte de potop munții erau mici iar după ce a încetat ploaia munții s-au înălțat pana ce Noe a iesit din arca.
33.Ce au mâncat animalele după potop? Nu cred că mai existau plante, deci erbivorele nu ar mai fi avut ce să mănânce, iar dacă carnivorele ar vana două exemplare, ar dispărea o întreagă specie? - Dumnezeu e Atotputernic.
34.De unde au reapărut plantele, ciupercile și microorganismele? - Dumnezeu e Atotputernic.
35. Când au avut timp să se reproducă? Animalele au nevoie să se protejeze de prădători, dușmani naturali, să găsească mâncare, să se adapteze la mediu și să se reproducă. Asta pare cam greu pentru elefanți și alte animale cu perioade lungi de gestație. - Dumnezeu a avut grija.
36.Este nevoie de cel puțin 60 de indivizi pentru a asigura o diversitate genetică sănătoasă. Cu doar două animale, ar trebui să recurgă la incest. Iar cu tot incestul ăsta ar fi prea multe defecte de naștere pentru gustul meu. - Dumnezeu a avut grija. Legea contra incestului a fost data mult timp după aceea pe timpul lui Moise. A fost data mai târziu pentru a da omului o ocazie suplimentara spre a-si arata respectul mai ales ca Dumnezeu dădea binecuvântări speciale in tara ocupata. E greșit sa consideram istoria doar din punctul de vedere a ceea ce observam in prezent ignorand sau desconsiderand puterea Lui Dumnezeu.
37. Oamenii ar fi trebuit recurgă la incest de asemenea. Credeam că incestul e un mare păcat. A fost și atunci s-au a făcut Iahve o excepție? - au fost legi care au fost valabile doar o perioada precum jertfele de animale. Legile s-au schimbat odată cu avansarea spre împlinirea scopului Lui Dumnezeu. La fel si cu legea contra incestului care acum este in vigoare.
38.Biblia spune că nu au mai existat curcubee înainte de potop. Adică fie nu exista lumină solară, fie nu exista ploaie, iar plantele au nevoie de ambele pentru a supraviețui. Deci care a fost? - înainte de potop circuitul apei in natura era diferit, un abur uda toată suprafața pământului precum un efect pronunțat de condensare la nivelul solului precum roua iar panza freatica era mai spre suprafața. Inainte de potop nu erau nori si nu ploua si evident ca nu se vedea curcubeu in nori. Erau mai multe rauri decat in prezent si acestea izvorau din pamant. Apele raurilor se intorceau din mari la izvoare prin acel abur si prin diferite canale subterane. Cele doua rauri din Eden au disparut in timpul potopului.
39.De ce nu există niciun fel de dovadă geologică sau istorică cum că acest eveniment s-a întâmplat? - e o chestiune de interpretare greșită a observațiilor geologice si asupra datelor istorice.
40.De ce suntem în 2019 și încă mai dezbatem veridicitatea acestui mit stupid și plagiat? - pentru ca controversa intre Satan si Dumnezeu persista pana când Satan va fi legat ca sa nu mai inducă in eroare oamenii cu teoria evoluționistă care induce necredință in oameni. Omul nu va știi niciodată tot. Daca omul ar știi tot atunci ar înnebuni complet.

| chuckmanson a răspuns (pentru Steregoi):

Eram sigur! Mai toate răspunsurile tale invocă pe doamne doamne. Supranatural, magie, hocus pocus, Dumnezeu. Genul ăla de argumente care se folosesc la greu de către apologeticii religioși și același gen de argumente care nu ar fi niciodată luate în serios dacă s-ar aplica oriunde altundeva. A folosi supranaturalul ca explicație pentru un eveniment este un non-argument. Și mai am o întrebare pentru tine. De ce miracolele zeului tău au evoluat de la potopul lui Noe la asta:https://i.kinja-img.com/......0mfjpg.jpg
Este pentru că știința a evoluat și oamenii au devenit mai inteligenți și nu se mai lasă păcăliți așa ușor de basme primitive?

| Steregoi explică (pentru chuckmanson):

Basmul teoriei evolutioniste. Argumentele tale pentru teoria evolutionista nu sunt valabile. Acele specii nu erau intermediare ci sunt dovada ca aveau un creator comun adica pe Dumnezeu. Acele specii erau deja gata adaptate, specializate, pregatite si create de Dumnezeu pentru mediul in care traiau. La fel se intampla si in prezent.

Sunt profetii care se implinesc si de care tu habar nu ai. In loc sa te documentezi te uiti in spatele animalelor.

| chuckmanson a răspuns:

Eu ți-am oferit toate dovezile disponibile. Dacă vrei mai mult du-te la bibliotecă și cumpără-ți niște cărți despre evoluționism. Sunt atât de multe lucruri de știut despre evoluție, încât nu ne-ar ajunge o viață să o studiem în totalitate. Faptul că tu o negi înseamnă că probabil ai fost de mic spălat pe creier de familie, de orele de religie obligatorii care ne sunt băgate pe gat încă din școala primară(asta în timp ce manualele de biologie ajung ca cele din Arabia Saudită, excluzând evoluționismul iar educația sexuală în școli încă nu există, iar tot voi fanaticii religioși vă plângeți de avorturi!) și de nu știu ce popă gras și afacerist.
Tu te iei după o carte care a fost scrisă acum câteva milenii de populații primitive superstițioase și ignori faptele științifice din ziua de azi. Iar profețiile biblice sunt toate foarte vagi și fără sens, deci de ce ar trebui să mă iau după ele?
Și apropo, tu ai spus că pe arcă erau doar câteva genuri de animale, care apoi s-au diversificat. În concluzie, încercând să iei apărarea unei povești biblice, ai confirmat teoria evoluțieilaughinglaughinglaughinglaughing Și încă o întrebare, dacă tot spui că Dumnezeu a creat animalele perfect adaptate pentru mediul lor. De când noi am început să locuim în case, diverși paraziți precum acarienii și ploșnițele de pat au început să o ducă din ce în ce mai bine, iar paturile și pielea noastre sunt un adevărat paradis pentru ei, deci înseamnă că Dumnezeu ne-a făcut pe noi pentru ei?
Probabil că tu mă vei ignora sau îmi vei pune cuvintele în gură, dar e ok. Uneori un munte de dovezi nu vor convinge un fanatic religios că ceea ce crede nu e corect. Dacă am putea rezona cu fundamentaliștii religioși nu ar mai fi niciunul! Ești dovada vie a citatului foarte adevărat al lui Thomas Paine „ A oferi argumente raționale în discuțiile cu un om religios e ca și cum ai administra medicamente unui om mort!"

| Steregoi explică (pentru chuckmanson):

Partenera mea, nu a fost cazul sa avorteze pentru ca eu am o educatie se_xuala foarte buna din Biblie.

Faptul ca s-au diversificat speciile din cele cateva de pe arca nu dovedeste teoria evolutionista ci potentialul de variatie genetica in cadrul aceluiasi gen. Nu exista nici o compatibilitate si legatura intre genuri decat cea a unui singur creator adica Dumnezeu.

Nu ai prezentat nici o dovada valida in sprijinul teoriei evolutioniste.

Parazitii au si ei locul lor in ecosistem insa unele lucruri au degenerat datorita pacatului omului. Dumnezeu ii arata omului ca toate depind de El. El nu remediaza comportamentul plosnitelor pentru ca omul e pacatos. Sistemul digestiv al leului a fost modificat de Dumnezeu de la hranire ierbivora la hranire carnivora datorita pacatului omului. Unele animale au ramas ierbivore pentru a reprezenta hrana pentru cele carnivore. Si astfel Dumnezeu a adus in existenta un ecosistem bolnav datorita pacatului omului pentru a respecta decizia omului de a cunoaste si raul pe langa bine.

| chuckmanson a răspuns:

Ok, ăsta este ultimul răspuns pe care îl las, că văd că ești prea încăpățânat ca să pot discuta cu tine și mi-am irosit prea multe minute din singura mea viață pentru a face acest lucru.
În primul rând nu m-am referit direct la tine, dar creștinii în general sunt extrem de ipocriți când vine vorba de avort. Voi spuneți că avortul este crimă, în ciuda faptului că Biblia voastră este clar pro avort. https://ffrf.org/component/k2/item/25602-abortion-rights
Voi vă declarați împotriva sexului înainte de căsătorie, lucru complet depășit și neadaptat la lumea din ziua de azi. Majoritatea creștinilor sunt împotriva contracepției, pe motive necunoscute. Am auzit unii pastori care spun că prezervativele sunt și ele un păcat. Majoritatea oamenilor care se împotrivesc educației sexuale în școli sunt fundamentaliști/fanatici religioși. Voi sunteți împotriva homosexualilor și lesbienelor și chiar și împotriva masturbării, deși aceasta nu este niciodată menționată în Biblie. Biserica se declară împotriva avortului și în cazul în care fătul ar avea malformații genetice, dar tot biserica catolică se opune avansului medicinii genetice, care este singura metodă de a opri genul ăsta de avorturi. Să nu mai vorbesc de republicanii americani, care sunt „pro viață", dar sunt pro arme, pro pedeapsa cu moartea, anti asigurare de sănătate, anti bonuri de masă și cărora nu le mai pasă deloc de copii după ce se nasc.Voi luați o problemă și vreți să scăpați de ea, dar sunteți împotriva singurelor lucruri care ne pot ajuta să scăpăm, și blamați apoi fete și femei care au recurs la singura metodă pe care o aveau la dispoziție, cu niște acuze de genul că sexul înaintea căsătoriei e un păcat. Apropo, sper că nu ai făcut și tu asta, nu-i așa, că astfel ești păcătos!
În al doilea rând, ți-am explicat deja ca la copii de grădiniță ce este evoluția și cum funcționează. De sute de ori. Și tu mereu fie ignori ce spun, fie îmi întorci cuvintele pe dos, fie rămâi fixat pe povești ridicole vechi de milenii. De ce să mă mai obosesc să vorbesc la pereți? Autoeducă-te și după vino să vorbești despre știință!
În al treilea rând, ce dovezi ai tu că omul este o ființă păcătoasă? Ce dovezi ai că povestea că Adam și Eva chiar s-a întâmplat? Pentru a crede în povestea cu păcatul originar trebuie să aruncăm pe geam chiar și cele mai de bază principii ale dreptului. NIMENI nu poate fi acuzat pentru ce au făcut strămoșii lui. În plus, tu îmi spui mie că cel mai mare păcat pe care un om îl poate comite e să cunoască binele și răul? Asta e un lucru rău? Iar sacrificiul lui Iisus nu face decat să arate cat de sadic poate să fie Dumnezeul biblic. Un judecător care lasă liber un criminal și execută un inocent este un criminal. De ce dorea dumnezeu să îl ucidem pe propriul lui copil? PROPRIUL LUI COPIL! Dumnezeul ăsta e un monstru și eu nu vreau să am nimic de a face cu el! Chiar dacă aș avea toate dovezile din lume că el există, tot nu l-aș slăvi!
În ultimul rând, tu zici că leii au fost cândva erbivori? Ce școală ai? Ai măcar o grădiniță? Bă nu te mai uita la îndoctrinați precum Ken Ham sau Ray Comfort și începe să te educi!
În concluzie, vreau să îți spun că eu personal cred în libertate și ești liber să îți irosești singura viață pe ce vrei tu! Dar vezi-ți de treabă și nu mai minți lumea, nici nu mai încerca să convertești!

| Steregoi explică (pentru chuckmanson):

In marea Lui dragoste Dumnezeu ii lasa pe oameni sa aleaga ce vor. Fiecare om alege sa cunoasca si raul de cand e copil si Dumnezeu ii respecta alegerea. Hristos a vrut de buna voie sa fie jertfit. A avut o mica ezitare in Ghetsimani dar decizia lui fusese deja luata si nu mai putea da inapoi.

Sunt doua conditii ca Dumnezeu sa se arate: 1) fie rautatea oamenilor sa ajunga la un maxim istoric; 2) fie ca majoritatea oamenilor sa ajunga sa-L respecte si sa-L recunoasca precum un Dumnezeu absolut.

Sunt doua conditii care Il provoaca pe Dumnezeu sa schimbe lumea. Prima conditie, s-au strans o multime de oameni drepti care Il respecta pe Dumnezeu si au murit si de dragul lor Dumnezeu va distruge aceasta lume dupa care ii va invia si vor iesi din pamant. A doua conditie e ca oamenii rebeli, nerespectandu-L pe Dumnezeu, isi atrag pieirea vesnica.

| chuckmanson a răspuns:

Și încă un lucru, aștept să îmi prezinți fosilele tale cu lei erbivori! Eu personal aș fi surprins dacă mi-ai prezenta așa ceva!

| Steregoi explică (pentru chuckmanson):

N-au cum sa existe astfel de fosile pentru ca leii au aparut dupa ce Adam a pacatuit. Dumnezeu creeaza mereu in functie de ce alege omul. Omul a ales sa cunoasca si raul si astfel Dumnezeu a adus in existenta carnivorele. Dumnezeu poate sa faca din carnivore ierbivore pentru ca este atotputernic. In plus, diferenta intre carnivore si ierbivore este mica si difera dantura, labele si tubul digestiv. Dinozaurii carnivori precum T-Rex au aparut dupa ce Adam a pacatuit.

Mai este cazul in care carnivorele se hraneau cu cadavre proaspete.

Pacatul exista pentru ca Dumnezeu exista. Notiunea de pacat, de rau exista si inainte sa pacatuiasca Adam. Pacatul, ca posibilitate, a aparut de cand Dumnezeu a creat fiinte inteligente si cu libertate de alegere precum ingerii si oamenii. Raul, ca si posibilitate, a aparut din dragostea Lui Dumnezeu pentru ca din dragoste Dumnezeu a creat fiinte cu libertate de alegere.

Omul e incapabil sa rezolve problemele ce rezulta din alegerea lui de a cunoaste si raul pe langa bine. Si acest lucru este valabil oricat de mult va avansa tehnologia dezvoltata de om.

Notiunea de dreptate nu a inventat-o omul ci provine de la Dumnezeu.

Tu vorbesti de morala care fara Dumnezeu nu ar exista pentru ca omul este materie supusa in permanenta transformarilor. Daca Dumnezeu nu ar exista nu poti vorbi despre o morala permanenta ci despre niste legi subiective si schimbatoare iar parerile si sentimentele tale ar fi subiective sau cel mult ale unui grup de oameni ca tine.

Fara Dumnezeu parerile tale sunt ca un ciripit in universul tacut si rece adica niste ciripituri pe care nu le aude nimeni altcineva in universul material.

Spuneai ca "nu exista supranatural". Realitatea te contrazice pentru ca exista forte superioare celor pe care omul le cunoaste si fara de care realitatea pe care o cunoastem nu ar avea cum sa existe sau ar fi imposibila.