| anonim_4396 a întrebat:

Energia este o caracteristica a materiei?

| SG1995 a răspuns:

Nu, materia e o formă condesată de energie.

| anonim_4396 explică (pentru SG1995):

Energia se transforma NU se condenseaza. Materia e energie transformata in materie. m = E/c2. Astept raspuns de la altul care sper sa stie macar notiuni elementare de fizica.

| SG1995 a răspuns (pentru anonim_4396):

Maderia e o formă de energie geniule, dar mult mai densă.

Irelevant raspunsul tau.

| anonim_4396 explică (pentru SG1995):

Evident ca cu cat masa e mai mare cu atat si energia transformata e mai mare. Dar tu aplici densitatea la energie ceea ce e total gresit. Densitatea caracterizeaza doar masa sau materia cat de ingramadita e/unitate de volum.

| anonim_4396 explică (pentru SG1995):

Scuze! Ai dreptate. Exista densitate de energie Jouli/ m3. DA! Energia este o caracteristica a masei. DAR masa este si o caracteristica a energiei. Dumnezeu a concentrat o parte din energia sa transformand-o in materie.

| SG1995 a răspuns (pentru anonim_4396):

Eu merg pe premiza că întreaga materie e formă de energie, și energie e materie. Apropo nu sunt ateu, sunt panteist într-un fel ca să zic așa, deși mă intentific creștin.

| anonim_4396 explică (pentru SG1995):

Am citit despre panteism si dualism. Si masa la randul ei este o caracteristica a energiei. Panteismul si dualismul sunt doua filosofii interesante. Dar omite ceva: Dumnezeu e alcatuit din doua parti la randul sau: El ca persoana si bratul Sau sau energia Sa dinamica distribuita in spatiul virtual. Daca tot credem in Dumnezeu de ce sa nu credem ca El nu a stat degeaba si a inspirat Biblia unde El se prezinta cum este? Duhul Sfant al lui Dumnezeu nu are un nume ceea ce inseamna ca este ceva impersonal dar al carui centru de comanda este la Dumnezeu care este o fiinta personala si care locuieste undeva in spatiul virtual dar nu in interiorul corpurilor ceresti precum planete, galaxii, gauri negre, stele.

| SG1995 a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu iau Biblia de bună în totalitate dar nu îi neg importanța, tocmai asta mă face "creștin".

| NGheorghe a răspuns:

Pai încă exista doua mecanici in fizica. In mecanica clasica orice obiect are doua feluri de energie:
- cinetica, dacă se afla in mișcare.
- și potențiala, dacă se afla la înălțime. Dacă obiectul nu se mișcă si dacă mai se afla pe sol atunci nu are energie.
La lichide si gaze, energia este tot o suma a celor doua tipuri.
In mecanica cuantica începe studiul cu: black body radiation. Cam obiectele absorb un anumit fel de energie(electricitate) si emit alt fel de energie ( caldura).

Adică iar nu este cum zici tu: fotonul este un vagon ( si pe care tu îl umpli), sau ca si acum " ai un obiect" înseamnă ca ai energie. Ai o piatra de un kg la etajul 10 înseamnă ca poți sa faci calcule, ai o piatra de o tona la etajul 10 iară poți sa faci calcule si ai valori mai mari, la o piatra din șanțul de lângă drum... nu ai ce calcula.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

O piatra care sta pe pamant are energie deoarece tu ai ignorat ca ea se deplaseaza impreuna cu pamantul in universul material. In mecanica clasica nu ai in realitate un punct de referinta fix ci totul este in miscare in Universul material adica are energie cinetica. La nivel cuantic fotonii sunt inconjurati de energie care este egala cu constanta Plank adica Joule * secunda numita cuanta de energie adica cea mai mica unitate de energie. Apoi aceasta energie transportata de foton este amplificata de frecventa "f". Astfel Energia totala a fotonului este E = h * f = Joule * secunda/secunda = x Joule > 0.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

La o piatra care sta pe pamant mai poti calcula forta de atractie gravitationala cu care Pamantul o mentine in acel loc sau o atrage sau o mentine lipita de Pamant.

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

O piatra care sta lângă tine pe pământ nu are energie pentru tine, dacă vrei ca piatra sa se miște tu trebuie sa consumi energie.
In mecanica clasica este clar ca ai puncte de referință, orice punct de pe suprafața pământului este bun, sau un cazuri cosmice poți sa consideri centrul pământului ca punct, sau centrul sistemului solar.
Fotonii nu sunt înconjurați de energie, energia lor sta in faptul ca ei înșiși pe lângă mișcarea lor in spațiu mai au o mișcare interna... se transforma din câmp electric in câmp magnetic, de care ți-am mai zis, dar tu o ți tot pe a ta de probabil vrei sa rămâi repetent. Studiezi fizica cu profa de romană?
Forța de atracție gravitațională ( acel g=9, 8m/s^2) este nimic altceva decât o accelerației, corpurile in cădere liberă își măresc continuu viteza ( se deplasează accelerat)... dacă piatra sta, tu nu ai cum sa măsori nicio distanță parcursa, si nici nu poți sa măsori nici timpul in care s-a parcurs acea distanță neparcursa.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Ai auzit de legea atractiei universale? Piatra aceea sta acolo pentru ca Pamantul avand masa mult mai mare atrage incontinuu acea piatra si nu doar in cadere libera. Cat despre foton: campul electric influenteaza campul magnetic fiind perpendicular unul pe celalalt pe cand traiectoria fotonului e o sinusoida in spatiu. Fotonul e o particula elementara totusi care nu contine alte particule in interiorul ei care se deplaseaza in interiorul fotonului. Energia fotonului constanta Plank sau cuanta de energie este in jurul fotonului si nu in interiorul fotonului. Cuanta de energie a fotonului mai poate fi insasi masa fotonului care e energie condensata sau transformata in masa fotonului conform m=E/c2. Cand vorbim de un foton vorbim de fapt de doi fotoni: unul care oscileaza in camp magnetic si unul care oscileaza in camp electric. La intersectie trec unul pe langa celalalt la distanta foarte mica neciocnindu-se.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Evident ca fotonul se roteste in jurul propriei axe avand spin 1. Pai daca crezi ca stii fizica spune-mi traiectoria fotonului e linie dreapta sau sinusoida? Daca e linie dreapta, cum apare sinusoida? Tu automat ai putea sa vii sa spui ca sinusoida o constituie campul electric si magnetic ( apar in acelasi timp atentie! ) dar de fapt sunt doua sinusoide cu planurile perpendiculare si in faza.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Dar de fapt cand vorbim de spin nu vorbim de miscare in jurul propriei axe ci rotatie in jurul unui punct central imaginar ce constituie un moment cinetic.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Cica traiectoria fotonului e elicoidala iar proiectia este planul magnetic si cel electric. Una peste alta nu scapi de formula E=h*f cu toata fizica ta clasica aplicata la nivel de fotoni.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Tu vrei sa spui ca energia este intotdeauna produsul sau este creata de deplasare. Oare? Mai gandeste-te. Tu vorbesti de fapt doar de energie cinetica sau de deplasare ca de fapt exista mai multe feluri de energii: electrica, nucleara, termica, vietii, informationala, energia primara pura dinamica a lui Dumnezeu.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Tine totusi cont ca energia cinetica este Ec=(m*v2)/2. Este /2 pentru ca cealalta jumatate reprezinta alte tipuri de energii. rolling on the floor

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Daca tu spui ca fizica se rezuma doar la cateva feluri de energii ( potentiala cinetica electrica termica ) atunci chiar ca ramai repetent la fizica. rolling on the floor

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Totusi nu ai raspuns cine arunca fotonii. rolling on the floor Am inteles ca fotonii au la nivel macro o miscare in linie dreapta combinata la nivel micro cu o deplasare elicoidala. Pentru mine nu sunt chestii complicate ce spui tu.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

"se transforma din camp electric in camp magnetic". Oare? Aceste campuri exista in acelasi timp. Ele exista in acelasi timp adica se influenteaza reciproc in acelasi timp. Asta inseamna ca, campul magnetic in sine nu genereaza campul electric si invers in sensul ca se produc unul pe celalalt. Energia cinetica face ca cele doua campuri sa se influenteze reciproc adica sa se genereze unul pe celalalt aproape in acelasi timp. Nu poti spune ca campul electric in sine este material sau ca are masa. Nu poti spune ca campul magnetic in sine are masa. Deci nu poti elimina conceptul de ENERGIE FARA MASA. Masa fara energie nu poate exista. Dar energia fara masa poate exista pentru ca din energie a venit in existenta masa sau universul material.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

In postul anterior apare o contradictie. Am vrut sa spun ca, daca capul magnetic influenteaza campul electric in acelasi timp fiind perpendiculare NU inseamna ca se genereaza reciproc. Campul magnetic influenteaza campul electric in prezenta energiei cinetice. Problema ramane: ce cauzeaza miscarea sau energia cinetica? De exemplu pentru a "produce" energie electrica trebuie cauzata mai intai energie cinetica preluata din presiunea aburilor sau rotirea unor palete ale unei turbine sau rotirea unui dinam. Doi magneti permanenti nu genereaza camp electric fara miscare sau energie cinetica. Iar energia cinetica nu apare fara lucru mecanic efectuat de ceva sau de cineva.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Nu poti elimina conceptul de energie fara masa sau de forta fara masa sau de lucru mecanic ( forta per distanta ) fara masa. Forta sau campul poate exista deci si fara prezenta masei pentru ca forta sau campul in sine NU are masa sau e imaterial sau e virtual.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Bosonul Higgs nu are moment cinetic adica spin zero pentru ca este de sine statator si nu are o miscare elicoidala in jurul unei axe imaginare ci are o miscare rectilinie. Are viata scurta pentru ca e atras de gravitatia protonilor sau electronilor contopindu-se cu ei.

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

"pentru ca Pamantul avand masa mult mai mare atrage incontinuu acea piatra" gresit! pamantul nu atrage ci creaza un camp gravitational. Acel camp gravitational "apasa" corpurile care au masa. Orice corp are propriul sau centru de gravitate. Interactiile gravitationale au loc intre aceste centre:
"pe cand traiectoria fotonului e o sinusoida in spatiu." gresit traiectoria este in linie dreapta... tu confunzi traiectoria cu graficul. La capitolul interferenta luminii inveti despre situatiile in care intensitatea lumini se dubleaza daca fotonii sunt in faza, sau se anuleaza (se face intuneric) daca fotonii sunt in contrafaza.
"cuanta de energie este in jurul fotonului" gresit! "cuanta de energie" sau "cantitatea de energie" nu este o imbracaminte, ci reprezinta cantitatea minima de energie ce poate fi detinuta de foton in vid. mai pe scurt, in natura, la nivel atomic nu se poate transfera orce cantitate de energie ci doar multipli intregi a constantei lui Plank.
"Cand vorbim de un foton vorbim de fapt de doi fotoni" gresit iar! An vazut odata pe net un inginer care s-a apucat sa ajute lumea sa priceapa mai repede, ca el de fapt si-a pierdut vreo 30 de ani munca tot aruncand la gunoi formulele din manualele de fizica deoarece nu folosesc la nimic practic, tot acolo el arata ca acel camp magnetic si electric al fotonului nu este in faza)
"La intersectie trec unul pe langa celalalt la distanta foarte mica neciocnindu-se." fals! campul electric nu interactioneaza deloc cu cel electric. Ceea ce spui tu suna ca si cum tu ai vrea sa deviezi lumina folosind undele sonore... nu te obosii cu explicatii.
"E=h*f cu toata fizica ta clasica aplicata la nivel de fotoni." fals! in sensul ca eu nu am cum sa confund fizica clasica cu cea atomica. Una se refera la energia obiectelor in miscare si cealalta se refera la energia interna a obiectelor data de miscarea atomilor si particolelor din care sunt alcatuite.
"Tine totusi cont ca energia cinetica este Ec=(m*v2)/2. Este /2 pentru ca cealalta jumatate reprezinta alte tipuri de energii. " fals! ca sa iti faci o idee completa Energia totala= Ec+Epotentiala (Ec este Ec si cealalta jumatate nu exista, deoarece este un consens: asa au hotarat oameni ca sa stabileasca cantitatea de energie.
"Tu vrei sa spui ca energia este intotdeauna produsul sau este creata de deplasare" fals! Energia chiar este cantitatea de miscare pe care o produce(Ec) sau este capabila sa o produca(Ep) un obiect, un sistem.
"energia primara pura dinamica a lui Dumnezeu."; Ai sarit peste cal de atatea ori, numai falsitati, dar ai ajuns la divinitate. Impresionant! Adevarul este ca tu stai pe loc, ba esti impotmolit ca nu faci nici un calcul si nicio deducti ai vrea sa ajungi la divinitate deoarece asta este scopul tau, vorba aceea: scopul scuza mijloacele. Apoi ce legatura are fizica atomica si energetica cu corectitudinea oamenilor? Tu vrei sa ajungi la D-zeu dar D-zeu poate ca nu are nevoie de inventatori de d-zei.

| NGheorghe a răspuns (pentru anonim_4396):

"Campul magnetic influenteaza campul electric in prezenta energiei cinetice. " ce prostie si inca spui ca: "Pentru mine nu sunt chestii complicate ce spui tu." Energia este o "marime fizica " si se calculeaza dupa o formula prestabilita de oamni ca sa poata "cantari" anumite "activitati".
-campul electric nu interactioneaza deloc, si de nicio culoare cu cel magnetic. (cred ca ti-am mai zis asta)
-enrgia cinetica este o "valoare numerica" ce o poti scrie pe hartie, sau pe calculator, sau o poti memoriza. si aceasta valoare nu sperie pe nimeni, cu atat mai putin este capabila sa infliuenteze campuri. Campurile influienteaza alte corpuri, aparate de masura, etc. Iar lumea s-a hotarat sa dea valori la aceasta cantitate de "influienta", si s-a hotarat sa o numeasca energie.
"Doi magneti permanenti nu genereaza camp electric fara miscare sau energie cinetica." Doi magneti permanenti chiar daca s-ar afla in miscare tot nu ar crea camp electric, confunzi campul electric cu curentul electric. "fara miscare sau energie cinetica" este un pleonasm deoarece numai corpurile in miscare poseda energie cinetica.
"Forta sau campul poate exista deci si fara prezenta masei"... confuzi energiile si culmea inainte te laudai ca le stii.
"forta sau campul in sine NU are masa sau e imaterial sau e virtual."... cred ca trebuie sa o iei de la zero si cu un alt profesor, stai rau de tot daca amesteci forta cu campul (ce produce forta, adica influienteaza). Oricat de "virtuale" ar fi fortele sau campurile ce produc acele forte, ele sunt foarte reale deoarece influienteaza materia. Esti catastrofa.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

Iata inca odata ca iti place sa vanezi greseli si sa faci comparatii gresite. Caracteristic celor ca tine care va credeti "academicieni". Mai citeste odata ultimele postari si ai sa vezi ca facusem unele corectii referitor la traiectoria fotonului. Nu-mi place sa repet si nu o voi face. Am si alte lucruri de facut. Eu nu-l inventez pe Dumnezeu. Daca tu nu ai studiat Biblia e problema ta. Cat despre fizica ce ai scris in ultimul tau post este irelevant in a explica pe Dumnezeu prin stiinta. Ziceai ceva de "miscarile interne din foton" de parca pentru tine fotonul n-ar fi particula elementara si de aceea te-am luat de sus pana jos de la fizica clasica pana la cea cuantica. Si nu ma compara cu inginerul ala pentru ca faci comparatie gresita. Eu nu reinventez aici fizica: asta sa o stii bine de la mine. Tu prea o dai cu energia cinetica si te-am facut atent prin explicatii ca nu exista doar energie cinetica. Tu, se pare, ai ramas mai mult la explicatiile din fizica clasica. Ai ramas cam in urma. Apoi te contrazici sau esti indecis: acum zici ca fotonul nu are energie imprejurul lui si tot acum zici ca are energie h * f in vid. Hotaraste-te si nu confunda energia cinetica cu cele doua campuri: magnetic si electric care chiar am explicat ca SUNT IN FAZA. Recunosc ca am incercat mai inainte sa explic cele doua campuri ca fiind formate din fotoni dar la o cercetare mai amanuntita mi-am clarificat teoria. Tu ignori energia electromagnetica a fotonului care nu e totuna cu energia cinetica. Energia cinetica a fotonului ar fi: Ec = (m*c2)/2. Dar cum masa fotonului este neglijabila nedeterminata sau zero nu putem vorbi de o energie cinetica a fotonului. In fizica cuantica se vorbeste altfel despre energia fotonului adica E = h * f. Aceasta formula este valabila nu numai in vid ci si in aer unde se aplica un coeficient de franare de 1. 0001.

Cat despre gravitatie: indiferent cum ai gandi-o tot gravitatie ramane si este o forta permanenta care actioneaza si atunci cand piatra este pe pamant. Daca nu ar fi permanenta piatra s-ar ridica la orice adiere de vant.

Campurile electric si magnetic se influenteza reciproc in prezenta miscarii si sunt perpendiculare. Fotonul are traiectorie linie dreapta dar mai precis eliptica in linie dreapta. Prin proiectia acelei miscari eliptice in planul magnetic sau electric se obtin doua sinusoide in faza avand planurile perpendiculare. Vorbim aici de lumina nepolarizata.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Pardon: am vrut sa zic elicoidala in loc de eliptica.

| anonim_4396 explică (pentru NGheorghe):

"Oricat de "virtuale" ar fi fortele sau campurile ce produc acele forte, ele sunt foarte reale deoarece influienteaza materia." Pai asta am vrut sa zic "academicianule" acele campuri de forte nu au masa in sine. Ce ti se pare asa de complicat? Campul magnetic este perpendicular pe cel electric si se influenteaza reciproc "academicianule" odata pentru ca au o dreapta de intersectie comuna pe directia de propagare a fotonului. Nu stau sa-ti explic acum tie cum este produsa energia electrica. Magnetismul si electricul sunt interdependente. Magnetii permanenti sau electromagnetii in prezenta unui rotor se produce electricitate. Eu nu sunt academician ca tine dar macar am o directie precisa: explicarea lui Dumnezeu prin stiinta. Tu ramai la "academie".