| Marius992 a întrebat:

Întrebare.

Cum e posibil să aduci la un loc, într-un volum submicroscopic din oceanul primitiv, toate aceste sute de componente moleculare de care e nevoie pentru ca un ciclu auto-reproducător să fie întocmit?

Răspunsul să fie însoțit de dovezi empirice!

| cristi202 a răspuns:

Ai o problema mare cand intrebi "cine l-a facut pe Dumnezeu?". E ca si cum ai intreba de ce e cerul rosu ziua in amiaza mare. Ziua in amiaza mare cerul nu e niciodata rosu, el poate fi doar la apus sau rasarit, e ceva caracteristic apusului sau rasaritului. La fel e si cu "l-a facut", tine de timp, si timpul tine de Universul in care traim, e o constanta a Universului. Daca iei in considerare ca Dumnezeu e in afara Universului, trebuie sa intelegi ca e si in afara timpului, deci nu exista la el facut, fost, va fi, si tot ce tine de timp, el doar ESTE. Pentru ca este ziua in amiaza mare, "isi permite" sa nu fie rosu, sa nu fie creat, caci creatia tine de timp, e un timp cand lucrul creat nu a existat, e un moment al creatiei, si e un timp in care exista. Hai sa nu Il limitam pe Dumnezeu la o simpla caracteristica a Universului. E ca si cum ai intreba foarte bine citi metri are pe Cel care este in afara oricarei dinstante din Univers. Deci nu pot sa iti aduc argumente serioase, dovezi empirice, la o intrebare gresita. Dupa cum nu pot sa iti aduc dovezi ca cerul e rosu ziua in amiaza mare.

Simplu acele componente moleculare provin din 2 posibile surse (sau combinat)
Eruptii vulcanice : care emana substante necesare pentru a lua nastere organismele primitive. bacterii etc
2: O alta teorie este prin meteoriti pamantul in antichitate dupa formare a fost bombardat de meteoriti. Si existenta microorganismelor in meteoriti/sansele ca ele sa supravietuieasca coliziunii este dovedita stiintific
Deci posibilitatea vietii extraterestre a fost dovedita deja.
Pentru Existenta formelor de viata mai avansate: plante-animale inca nu avem tehnologia necesara pentru a le descoperi, pentru a vizita alte planete Dar este improbabil sa nu existe.
Cat despre viata inteligenta (gen ca noi) sansele sunt mici

| Marius992 explică (pentru anonim_4396):

Prietene, tu ai senzația că vorbești cu un imbecil? Ambele tale explicații sunt pure fantezii. Așa CREZI tu că s-a întâmplat...atâta tot. Nimic din ce susții nu este adevărat. Sunt povesti marca National Geographic, Discovery...etc. Cred că nu ai citit până la final. Am cerut ca răspunsul să fie susținut de dovezi empirice.

| RAY a răspuns (pentru Marius992):

Tu nu cauti nimic omule, deja stii raspunsul, dumnezeu a facut si gata

| Marius992 explică (pentru RAY):

Încerc să scot ateii din beznă prin întrebări...E cel mai simplu. Prin argumente nu îi poți scoate din beznă.

| RAY a răspuns (pentru Marius992):

Incerci sa faci propaganda si tu, ce legatura are ma ateismul cu intrebarea ta? ateismul este despre lipsa credinteti in zeii, dovedeste ca exista dumnezeu

| sabin89 a răspuns (pentru Marius992):

Ar fi bine să-i scoţi din beznă, dar unde-i duci? Ştii undeva vreo lumină?

| Marius992 explică (pentru RAY):

Propagandă e în capul tău gol. Ești victima altei propagande... stai liniștit.
Întrebarea mea are menirea de a scoate mintea ateului din ceață.

| Marius992 explică (pentru sabin89):

Da! Mântuitorul Iisus Hristos.

| SG1995 a răspuns (pentru anonim_4396):

Omul are dreptate, deocamdată abiogeneza e o ipoteză, la modul cel mai serios nu se știe cum a apărut viața, există doar posibile variante neconfirmate, încă.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Marius992):

Dar atunci, cine l-a facut pe Dumnezeu? vreau dovezi empirice big grin

| RAY a răspuns (pentru Marius992):

Copile nu jigni, stai in banca ta

| Marius992 explică (pentru SG1995):

Neconfirmate vor rămâne.

| Marius992 explică (pentru anonim_4396):

Să pui întrebarea asta înseamnă să ai o imaturitate incredibilă și o percepție rudimentară a realității. Dumnezeu este Cauza Primordială a tot ce există. Este transcendental. Dacă necesita o cauză existența lui Dumnezeu, nu ar mai fi Dumnezeu.

| Marius992 explică (pentru RAY):

După "copile" pui virgulă, bătrâne!

| Marius992 explică (pentru SG1995):

Se știe perfect cum a apărut totul, inclusiv viața. Dumnezeu a creat totul! Că nu vrem să înțelegem este altceva...

| RAY a răspuns (pentru Marius992):

Daca tu stii ca dumnezeu a creat totul, ce sens are intrebarea?

| Marius992 explică (pentru RAY):

Întrebare are rolul de a pune ateul pe gânduri.

| supadeceapa a răspuns (pentru Marius992):

Ateilor nu le pasa, doar se distreaza la intrebarea ta laughing.

| RAY a răspuns (pentru Marius992):

Tu nu intelegi limba romana vad

| RoCkKiD a răspuns:

Cred ca problema e ca tu iti imaginezi ca toate elementele respective trebuie stranse foarte tare ca sa se uneasca si sa inceapa sa functioneze prin minune. Daca le-ai strange foarte tare le-ai fuziona si te-ai alege cu o explozie de proportii.

Trebuie ca in primul rand sa intelegi ca initial oceanul era o ciorba mare de elemente chimice aduse sau de asteroizii care au lovit pamanul in perioada premergatoare formarii atmosferei sau scoase la suprafata de vulcani. Elementele chimice au si ele niste proprietati, gen carbonul caruia ii place sa se imprieteneasca cu alte elemente si sa faca substante organice.

Conform ultimelor teorii primele chestii infrmationale au fost pe baza de ARN iar ala este format dintr-un zahar si o grupare fosfat (e chimic un molecular ca in intrebarea ta) chestii pentru care avem dovezi empirice ca puteau sa apara in ace ciorba sub actiunea elementelor din namolul vulcanic (https://www.nature.com/articles/381059a0) dar pot aparea si spontan (https://en.wikipedia.org/wiki/Miller%E2%80%93Urey_experiment) ca apoi sa fie legate. Momentan s-a demonstrat ca 2 din cele 4 nucleotice ale RNAului se pot asambla spontan (https://www.nature.com/articles/nature08013) si lucram la ultimele 2.

Ai aici un articol care iti explica tot cu referintele de rigoare daca vrei sa citesti studiile si cu cunostintele potrivite de biologie si chimie chair sa le refaci.

| RoCkKiD a răspuns (pentru RoCkKiD):

Si am uitat de ultima parte a intrebarii, RNA-ul se poate replica singur.

| Marius992 explică (pentru supadeceapa):

Aparent se distrează. Ăsta e stilul ateuluiwinking ia totul în derâdere, aparent. Încearcă să ducă totul în derizoriuwinking

| Marius992 explică (pentru RoCkKiD):

Tot ce ai sunt niște link-uri amărâte. Acestea sunt dovezi empirice? Vai de capul tău. Ești victima manipulării prin autoritate.

| supadeceapa a răspuns (pentru Marius992):

Bineinteles. Nu totul trebuie luat asa in serios. Mai ales pe un site ca TPU. Plus tot ce ai scris pe aici a mai auzit fiecare ateu de x1000 de ori, nu vii cu nimic nou. E amuzant cum te bati cu pumnul in piept aici si chiar crezi ca pui pe cineva pe ganduri laughing.

| Alfred0703 a răspuns (pentru Marius992):

A, da? Spune-i sa ma sune.

| Nemessys a răspuns (pentru anonim_4396):

Chiar vrei sa stii cine l-a creat pe dumnezeu? Un cioban de pe camp, acum 2000 de ani, care toata viata lui a stat cu oile dar s-a gandit sa scrie o carte despre cum s-a creat universul. Iti dai seama ce destepti erau oamenii acum 2000 de ani de au aflat asta? pff... si noi in ziua de azi, uite unde suntem, inca descoperim planete, dar cei de atunci au descoperit creatorul, stiu TOT despre el, despre iisus, despre fiecare sfant, despre tot ce au facut ei etc. OH STAI. Au aflat si ce s-a intamplat inainte ca planeta noastra sa fie creata si cum a fost creat totul. Pffff ar trebui sa ne fie rusine, nu? Mie unul chiar imi este. Ar trebui sa ma mai duc la un cioban de pe camp sa ii dau un pix si o foaie si sa-mi scrie ce vrea el, poate mai descoperim si noi ceva nou, ar cam fi cazul.

| Marius992 explică (pentru Nemessys):

#ateism

"De ce aș crede Biblia?"(un ateu)

ATEUL: - Ați putea explica, în mod pragmatic, de ce ar trebui să credem în Biblie ca fiind Cuvântul lui Dumnezeu și de ce am crede fiecare cuvânt al Acesteia?
DR: RAVI ZACHARIAS (CREȘTIN): - În cartea "Poate Omul să trăiască fără Dumnezeu?", o colecție de prelegeri pe care le-am ținut la Harvard, am acordat un întreg capitol al acestui lucru. Dați-mi voie să rezum câteva aspecte…
În primul rând, cred că adevărul, ca și categorie, există.
În al doilea rând, este posibilă validarea adevărului afirmațiilor Bibliei.
În al treilea rând, cred că sunt realități existențiale pe care nu le pot nega și care mă determină să caut răspunsuri existențiale, nu doar filosofice.
Întrebările filosofice sunt reale și trebuie să le fac față, însă, la fel sunt cele existențiale și, a propos, existențialismul a apărut ca urmare a facturilor neplătite ale filosofiei. Filosofia a devenit atât de cerebrală, încât pasiunea a fost ignorată, iar existențialismul a aruncat modul rațional de interpretare a realității, punând accent pe sentimente. Astfel a fost Sartre, Camus, etc. Însă, cred că, de fapt, încercăm să găsim legătura dintre minte și inimă. Există nenumărate moduri de a face asta. Unul dintre modurile de a face acest lucru este să iei Biblia și să te întrebi: de ce acest sistem de gândire și nu altul? Când te uiți la Biblie și observi că sunt 80 de cărți scrise de aproape 50 de oameni diferiți într-o perioadă de timp de 1.500 de ani, sunt cărți de istorie, gândire filosofică, teologică și gândire sistematică. dacă te uiți la Biblie și găsești informații false, fie istorice, fie filosofice sau existențiale, dacă aprofundezi aceste cărți și găsești o contradicție sistemică, atunci ai motive să crezi că nu poți avea încredere în acest document, că nu este consecvent cu modul în care vedem istoria și realitatea. Dar, când iei Biblia, scrisă de-a lungul a 1.500 de ani de către aproape 50 de autori diferiți, și vezi firul profetic până la Hristos. Să vă dau un exemplu: Cartea lui Daniel a fost scrisă cu 600 de ani înainte de Hristos. Cu toate acestea, când o citești, identifici cu exactitate profeții fantastice. Vorbește despre un imperiu imens, care se va forma și apoi va fi divizat în patru, vorbește cum acel imperiu va fi condus de o forță care va stăpâni peste națiunni întregi, însă, brusc, va fi curmat și divizat în patru, cum cele patru imperii vor fuziona apoi două, iar cele două imperii vor deveni una. Când iei Cartea lui Daniel, scrisă la sfârșitul anilor 600 î.Hr. și te uiți la ce s-a întâmplat cu Alexandru cel Mare în anii 300 î.Hr., vezi expansiunea lui Alexandru, curmată brusc de moartea acestuia la 30 de ani, împărăția imperiului între cei patru generali ai săi, cele patru împărății devenind două (Ptolemic și Seleucid), iar apoi cele două devenind Imperiul Roman..cum poți profeți atât de exact istoria cu sute de ani înainte de a se întâmpla? Te uiți apoi la profețiile lui Zaharia, care descrie crucificarea lui Hristos: "Își vor întoarce privirile spre Mine, pe care L-au străpuns, si-L vor plânge amarnic, cum plânge cineva pe un întâi născut" (Zaharia 12:10). Te uiți apoi la profețiile lui Isaia, care profețește despre suferințele lui Hristos, și imediat vezi supranaturalul. Când iei elementul miraculos și îl suprapui peste istorie și Scripturi, vezi cum toate duc spre persoana lui Iisus Hristos.
Bruce Metzger, profesor la Princeton, a făcut următorul comentariu: "Când te uiți la cele 20.000 de rânduri ale Noului Testament, orice profesor îți poate spune că există o acuratețe de cel puțin 99, 6%.". Niciun document antic nu este susținut prin atât de multe documente care dovedesc autenticitatea, peste 5.000 de documente! Chiar și revista "Time", cred că în 1988, a recunoscut că unul dintre lucrurile care nu pot fi negate este documentarea inegalabilă. Nici Homer, nici războaiele galice ale lui Cezar nu beneficiază de atât de multe documente autentificatoare. Când ai astfel de documente care o autentifică, acest nivel de acuratețe și persoana lui Hristos, cred că avem suficiente dovezi să înțelegem de ce trebuie să-l luăm pe Hristos (Dumnezeu Întrupat) în serios.

| Marius992 explică (pentru supadeceapa):

Ai dreptate... un prost nu are șanse prea mari să fie pus pe gânduri

| supadeceapa a răspuns (pentru Marius992):

Stii vorba aia, unui om destept ii place sa invete. Unui prost, sa invete pe altiiwinking