| sabin89 a întrebat:

Matematica o folosim in viata de zi cu zi. Chiar si in lucruri simple, cand spunem cat e ceasul sau cand mergem la cumparaturi. O importanta mult mai mare, insa, o are in stiinta. Roger Bacon scria in 1267 ca matematica este "poarta si cheia stiintelor". Cei mai multi oameni de stiinta depind de matematica pentru descrierea exacta si formulele observatiilor si experimentelor pe care le fac. Matematica este folosita din ce in ce mai mult si in unele stiinte sociale, cum sunt economia, psihologia si sociologia. In industrie, nu mai vorbim, toate companiile au nevoie de ea in cercetare si planificare. Constructia unui dig urias nici nu ar fi posibila fara teancuri mari de hartii pline de formule si calcule matematice. In business, toate tranzactiile care implica vanzare si cumparare au nevoie de matematica. Orice unitate economica, mica sau mare, are nevoie de contabili pentru a tine evidentele si de statisticieni pentru a analiza modul in care decurg vanzarile in diferite zone. Ce parere aveti voi de reclama pe care incerc sa o fac eu aici matematicii? Este exagerata? Si fiindca intrebarea va fi citita si de elevi de scoala, intreb: sunteti voi constienti de valoarea pe care o are aceasta materie scolara numita "matematica"? O studiati cu placere, sau cel putin cu interes?

Chiar si chestiile alea aparent inutile pentru restul vietii(in afara scolii/facultatii), daca ai ambitia de a le intelege la timp...o sa te ajute sa-ti dezvolti o gandire analitica foarte buna.

Matematica este limbajul Universal intr-o forma comprehenisbila. Fara matematica ne-ar fi mult mai greu, imposibil in anumite cazuri, sa deducem modul in care functioneaza realitatea. Spuneam acum ceva timp ca exista formule in fizica a caror deducere a durat ani intregi. Fara matematica nu am fi putut ajunge la ele. Ce face matematica? Pai vine si-ti spune de exemplu ca produsul mezilor este egal cu produsul extremilor. Lucru pe care ar fi fost foarte greu sa-l deduci atunci cand lucrezi cu lucruri pe care nu le intelegi, cum ar fi timpul, spatiul, etc.
Matematica de care vorbesti tu nu este matematica pura, daca-mi este ingaduita formularea, este mai mult acel tip de matematica pe care o stie toata lumea, intuitiv. Adevarata matematica este folosita in fizica.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Cum sa fie exagerata matematica? tot ce e construit in lumea asta se bazeaza pe formule matematice asa cu ziceai si tu de la cladiri la motoare si televizoare

| sabin89 explică (pentru suntserios):

Ma refeream daca reclama pe care i-o fac eu e exagerata, nu daca matematica ar fi exagerata.

| Exilee a răspuns:

O studiez cu placere happy. INCA o MAi studiez.
''Matematica nu inseamna calcul. Calculul este facut de catre masini de calcul. Matematicii ii apartine fantezia, imaginatia si demonstratia. Toate au un caracter pur uman'' ( Grigore Moisil)

Acum dupa 3 ani, dupa ce am dat bac-ul, inca o mai studiez din placere.

| Inferno a răspuns (pentru Exilee):

Matematica este infinita, poti sa o studiezi toata viata.

| sabin89 explică (pentru Inferno):

Si daca viata ar fi infinita, atunci am ajunge sa o studiem toata. confused Daca.

| Inferno a răspuns (pentru sabin89):

Este un paradox( sau mai corect nedeterminare), cand lucrezi cu infinitul apar paradoxuri de acest gen.

O studiez pentru ca trebuie si pentru ca pot.

Matematica e frumoasa si grea.

| sabin89 explică (pentru anonim_4396):

Sau am mai putea spune: Matematica e frumoasa...sa o tot privesti! laughing

| KateMiddleton a răspuns:

Daca ai dcris tu asta-bravo.Chiar mi-a placut sa citesc acest afis, lucruri simple redate intr-o infatisare noua.Nu e exagerata, exact pentru creierul unui scolar.
Bafta!

| StefaniaM a răspuns:

Ce-ai scris tu aici e foarte dragut.Numai ca matematica e cam grea!

| StefaniaS a răspuns:

Unele chestii din matematica chiar mi se par stupide! Serios acum, la ce o sa imi foloseasca mie in viata asta sa aflu unghiul pe care il face mediana unui triunghi cu una din laturi? Sau sa aflu cat face radical din modul de 15x - 40y? Nu zic ca am o problema cu matematica, in unele cazuri e chiar utila, de exemplu cu dobanzile, cu calcule normale, cu regula de 3 simpla. chestii de genu' astea chiar ajuta mult.

| HueyFreeman a răspuns (pentru StefaniaS):

Nu te va ajuta. Rolul matematicii in scoala este sa te invete sa gandesti logic.

| Exilee a răspuns (pentru HueyFreeman):

Nu doar atat. Matematica iti ''dicteaza'' singura rezolvarea problemelor.
Imaginatie in cazul determinantilor, matricilor, fantezie si amuzament in cazul spatiilor vectoriale, a hiperbolelor si parabolelor.
Cea mai frumoasa materie este matematica.

| anonim_4396 a răspuns (pentru StefaniaS):

| AdrianBogdan a răspuns:

Sincer, ma uimeste fiindca e o stiinta exacta, nu am o asa zisa placere insa o studiez cu interes, sunt elev si matematica e interesanta chiar daca majoritatea o urasc, sau la liceu incearca sa intre in clase de umana pentru a scapa de orele de matematica, dupa parerea mea matematica e cea mai exacta stiinta studiata in scoala. Aceasta e doar parerea mea :') nu vorbesc in numele nimanui, fiecare percepe aceasta stiinta in felul lui.

| Calin015 a răspuns:

Interesant subiect. Trebuie sa recunosc, este utila intr-o anumita masura, folosesc des regula de 3 spimple, procentele si altele deoarece le pot aplica unor situatii din viata reala. TOTUSI, aceste lectii se invata in gimnaziu... Matematica de liceu, de exemplu, mi se pare o porcarie. O inutilitate. "Te ajuta sa-ti dezvolti gandirea" Exsita multe moduri de a-ti dezvolta gandirea, totusi, matematica, cea mai penibila si inutia este chiar subiectul unui examen ce iti influenteaza toata viata. Nu o sa folosesti funciile, trigonometria, chiar si geometria (un arhitect o foloseste, dar nu e mai usor sa folosesti o ruleta decat sa stai sa faci un exercitiu pe o foaie :/? ) Aprofundarea matematicii duce si la caderea ei din functia de "materie exacta", astfel au aparut si multe chestii false in matematica. Sa-mi spuna cineva de aici, va rog, daca urmatoarea problema este corecta (sursa: wikipedia):

Let a and b be equal non-zero quantities
a = b
Multiply by a
a^2 = ab
Subtract b^2
a^2 - b^2 = ab - b^2
Factor both sides; the left factors as a difference of squares, the right is factored through its greatest common divisor)
(a - b)(a + b) = b(a - b)
Divide out (a - b)
a + b = b
Observing that a = b
b + b = b
Combine like terms on the left
2b = b

Divide by the non-zero b
2 = 1

| sabin89 explică (pentru Calin015):

Anomalia din exercitiul de mai sus provine din faptul ca s-a impartit cu (a-b), care e zero, pentru ca a=b. Impartirea cu zero este nepermisa, fiind considerata fara sens.
Cat despre restul ce ai zis, subiectul e mult controversat si n-o sa-i dam noi aici de cap. Cele bune!